X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ליאת בן-ארי [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
שיעור ברגישות סלקטיבית
עו"ד ליאת בן-ארי אינה נבחרת ציבור אלא פקידה בכירה בשירות הציבורי, ולמרות הגדרה זו נכון יהיה להבין כי אין חסינות לאיש מול רגישות סלקטיבית

חופש הביטוי וזכות המחאה הן נשמת אפה של הדמוקרטיה, גם אם יש מי שבחרו לקחת את חופש הביטוי וזכות המחאה למחוזות של אקסטרים קיצוני ועל סטרואידים. כל זמן שהם חוסים תחת זכויות אלה, יתכבדו אוכפי החוק והסדר וידאגו לשלום המוחים והצורחים את האמת שלהם, זו דמוקרטיה.
בשרה של מערכת המשפט נעשה חידודין חידודין, עורה של היועצת המשפטית לממשלה צפד, קירות ליבו של פרקליט המדינה הזדעזעו, והכל בשל מפגש של שתי נשים עם עו"ד ליאת בן-ארי, המשנה לפרקליט המדינה, במרכז מזון, בו העזו להתבטא כנגדה באומרם לה כי היא הורסת את המדינה ושיודעים היכן היא גרה.
מאוד לא מנומס, מאוד לא נעים, מאוד לא נוח, ברם, האם בגין אמירה כזו בתור בסופר יש מקום להגיש תלונה במשטרה? יש מקום להחזיר את המאבטחים שיגנו עליה מפני הנשים הללו? ואחרי גל הגינויים, הזעזוע העמוק והנורא מ"התקיפה", מ"התקיפה החמורה", מ"התקיפה החמורה מאוד", אחרי סערת שתי הנשים בתור בסופר והגינויים מקיר לקיר לא היה עוד צורך להסביר מהי רגישות סלקטיבית.
בשנים האחרונות דמו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הותר, הופקר, קריאות הסתה חמורות נגדו של אישים עם פרצוף ושם, קריאות לרצוח אותו ואת בני משפחתו עברו בדממה. מערכת משפט לא נחרדה מהאפשרות שראש ממשלה נוסף יירצח במדינת ישראל כמו שהיא לא נחרדה כשתקפו שרים וח"כים שמרו עליה ברחובות ישראל ובחו"ל, כשכלאו אותם בביתם, כשפרצו למשרדי משרדי מכון המחקר 'קהלת', שהטרידו בני משפחות של נבחרי ציבור, כשהשתיקו את הנבחרים בפורומים, שלא אפשרו להם להתבטא, כאשר חסמו כבישים מרכזיים והבעירו מדורות. כמעט ולא נרשמו זעזועים מיוחדים, לא הוגשו כתבי אישום וכל מעצר הסתיים לאחר שעות אחדות.
כשאזרחים שבידיהם לפידים בוערים ובשמיים ממעל מצנחי רחיפה צרים על בית ראש הממשלה ומנסים לכבוש אותו, כשאשת ראש הממשלה נצורה במספרה במשך שעות של אימה, לא נרשמו זעזועים. הרגישות, הו הרגישות הסלקטיבית.
האם אינם יפים כאן דבריה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה, אשר במענה לאנרכיה ברחובות ישראל קבעה את המשפט האלמותי והבלתי נתפס, "אין מחאה אפקטיבית בלי הפרעה לסדר הציבורי", מהמשפטים הנבובים והאומללים שנאמרו אי-פעם בשיח הציבורי? משפט מטלטל.
בעבר הלא רחוק יצאתי חוצץ נגד קומץ שולי וזניח של מוחים פרובוקטיביים שרדפו את ראש הממשלה דאז, נפתלי בנט, שרדפו את השרה עידית סילמן ואת ניר אורבך שהיה חבר במפלגת ראש הממשלה. סלדתי מהתנהגות אלימה ובריונית זו ועל אף היותה חוסה תחת כנפי הדמוקרטיה, זכות המחאה וחופש הביטוי, עוררה בי קבס.
אלא שמאז הפכו שוליים סהרוריים אלה לאלימים. הבריונות, שפת הביבים, הרדיפה האישית, המצור על בתי הנבחרים, הקללות וניבולי הפה, חסימת כבישים ראשיים, הבערת מדורות, הפכו לשגרה לגיטימית, מסע שיטתי, מאורגן, ממומן, מסע המותר רק לצד אחד.
עו"ד ליאת בן-ארי אינה נבחרת ציבור אלא פקידה בכירה בשירות הציבורי, ולמרות הגדרה זו נכון יהיה להבין כי אין חסינות לאיש מול רגישות סלקטיבית, כמאמר היועצת, "אין מחאה אפקטיבית בלי הפרעה לסדר", וזו הייתה מיני הפרעה קלה. הו הרגישות הסלקטיבית.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  30/04/2024   |   עודכן:  30/04/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיעור ברגישות סלקטיבית
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ברור שאתה תומך במאיימים
הירונימוס  |  30/04/24 15:25
 
- אין גבול למכונות הרעל
אור עולם   |  30/04/24 20:25
2
הבנה "משפטית" נוסח בן סבו
שלמה המגיב  |  30/04/24 17:28
 
- מי צריך הבנה משפטית מול הבושה
אור השמש מחטא  |  3/05/24 13:52
3
כל מילה בסלע
המשפטנית   |  1/05/24 06:53
4
להחזיר את הרפורמה עכשיו ל"ת
מהפכה ועכשיו  |  1/05/24 20:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
לא לתת מקום לאירועים מצערים מהעבר להשתלט על מערכות היחסים בהווה    לא לתת להתחשבנויות כאובות מהעבר לפקוד את חיינו בהווה    לא לתת לשנאה להדיח את האהבה"
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת ישראל כלי-עזר בקידום הפיכה באמצעות אנרכיה שלטונית
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ומהגופות    יום העצמאות ה-76 הולך וקרב; למרות האיומים - אין סכנה קיומית לישראל
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכנה קיומית מיידית למדינת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il