חרפת השירותים הציבוריים בתחנות האוטובוסים המרכזיות נמשכת שנים. בעלי התחנות המרכזיות הם בעלי ממון הנהנים מקניות של אלפים הפוקדים את התחנות ומצופה מהם לדאוג לניקיונם ולאספקת נירות טואלט וסבון על-פי הצורך. ניקיון השירותים הציבוריים ואספקה סדירה של נייר טואלט וסבון זה דבר אלמנטרי ולא בגדר מותרות.
כדי לשמור על ניקיון השירותים הציבורים בתחנות המרכזיות שעוברים בהם אלפי איש מדי יום יש לנקותם באורח שוטף ולדאוג לאספקה מתמדת של ניירות טואלט וסבון. בעלי התחנות הם בעלי ממון ויכולים לעמוד בהוצאות אלה.
חלק מבעלי התחנות אכן דואגים לשירותים ציבוריים נקיים וסבירים פחות או יותר ומספקים באורח סדיר ניירות טואלט וסבון, אולם חלק לא קטן מבעלי התחנות מגלים "גרידיות", מעדיפים למקסם רווחים ולחסוך על חשבון הנוסעים שרבים מהם הם אנשים חלשים וקשי יום.
הם מצמצמים את שעות העסקת עובדי הניקיון וכן מצמצמים אספקת ניירות טואלט וסבון באופן סדיר (אם בכלל מספקים). כמו-כן חוסכים בעלי התחנות בתיקון תקלות ובשיפוץ שירותים כשנדרש. והתוצאה - שירותים מלוכלכים, מושבי אסלות שבורים או עקורים ממקומם ולעיתים קרובות חוסר בניירות טואלט וסבון.
סיכוי נמוך מאוד שהנוסעים העוברים בתחנות המרכזיות שכאמור רבים מהם הם אנשים חלשים וקשי יום יתלוננו על השירותים המלוכלכים ועל העדר נייר טואלט וסבון. הם משלימים עם המצב ועם הזלזול בהם וכאן אני מצפה להתערבות משרד התחבורה בנושא זה.
ראוי ששרת התחבורה או עוזריה יערכו באופן שוטף ביקורות פתע בתחנות המרכזיות ובשירותים הציבוריים שבהם. שרת התחבורה ובכירי המשרד, אני מניח, לא פוקדים את תחנות האוטובוסים המרכזיות שכן הם מצוידים לפחות חלקם הגדול ברכבים שנתנה להם המדינה מכספינו. הם חייבים לדאוג קודם כל לאינטרסים שלנו הנוסעים לפני שהם דואגים לבעלי התחנות ולבעלי הממון.