X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אין כל קשר לדבר אלוהים [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
מחלוקת בין רבנים והמשמעות
ההתעלמות של הרבנים החרדים מקורבנם של הלא-חרדים במלחמה, בני משפחותיהם, ההורים, האלמנות והיתומים היא מנוגדת לערך חשוב ביהדות: "ישראל ערבין זה לזה"

הרבנים של הציונות הדתית פסקו שחובת הגיוס לצבא חלה על כולם. ואכן, הצעירים מחוגי הציונות הדתית לומדים בישיבות הסדר ומשרתים בצה"ל וגם הם בקרב חללי המלחמה והפצועים.
לעומתם, הרבנים החרדים קבעו שהאברכים הם אלה שהביאו לישראל את הניצחונות במלחמה שאנו שקועים בה בזכות לימוד התורה. במלים אחרות, ישראל אינה זקוקה לצבא לוחם אלא ללימוד תורה. אם נקבל את פסק ההלכה הזה יש להעביר את תקציב הצבא לישיבות החרדיות ולפזר את צה"ל.
חילוקי הדעות הללו מעידים כאלף עדים שההתנגדות לגיוס לצבא אצל החרדים איננו "דבר אלוהים" אלא פסיקה של הרבנים החרדים משיקולים שאין להם כל קשר לדבר אלוהים אלא לאינטרסים כיתתיים. הרבנים החרדים הקימו כת והם שומרים על התלות של חברי הכת בעזרת הפטור מגיוס. וכידוע, לא רק אלה שבאמת לומדים תורה נהנים מהפטור אלא כל הצעירים החרדים, גם אלה שאינם לומדים תורה מקבלים פטור תמורת תשלום. על כך למדנו ממחקר שפורסם לאחרונה בתקשורת.
חיזוק לפסיקתם של רבני הציונות הדתית ניתן למצוא בתורה. שם נאמר בפירוש "אפילו חתן מחופתו". אין קביעה נגד שירות צבאי בתנ"ך או בתלמוד. בקיצור, זוהי פסיקה של הרבנים החרדים משיקולים כיתתיים. בשום מקום לא קבעו חכמים ש"תורתו אומנותו". זוהי המצאה של הרבנים החרדים.
ההתעלמות של הרבנים החרדים מקורבנם של הלא-חרדים במלחמה, בני משפחותיהם, ההורים, האלמנות והיתומים היא מנוגדת לערך חשוב ביהדות: "ישראל ערבין זה לזה". ומעל לכל, היעדר חמלה, הזדהות ופגיעה בזכר הקורבנות על-ידי זלזול בקורבנם מנוגד לכל ערך ביהדות. רב ראשי בישראל המקבל שכרו מהמדינה פגע בזיכרם של הנופלים כאשר קבע שלא הם הביאו לניצחונות במלחמה - וקורבנם היה לשווא - אלא האברכים לומדי התורה והוא אף איים שהחרדים יעדיפו להגר מהארץ ולא להתגייס. הרב שכח שיש תקנה של חכמים הקובעת שמגורים בארץ מבטיחים את העולם הבא. "כל המהלך 4 אמות בארץ מובטח לו שהוא בן העולם הבא." חכמי הבית השני קבעו תקנה זו כדי למנוע הגירה מהארץ. הרבנים החרדים מאיימים לעבור על תקנה זו מה שמעיד על המניעים הקובעים את החלטותיהם.
הלא חרדים הנושאים על כתפיהם את כלכלת המדינה וההגנה על ביטחונה הביעו דעתם בסקרים שהם מתנגדים לחוק הגיוס שנועד להבטיח לחרדים פטור מגיוס ושהם דורשים מהחרדים לשרת בצבא כמו כולם. הלא חרדים מסרבים לשמש "חוטבי עצים ושואבי מים" לחרדים. הצבא זקוק לחיילים שיחליפו את 700 ההרוגים ואלפי הפצועים. הצבא הודיע שהוא זקוק ל-7,000 חיילים וראש ממשלתנו אינו מתבייש ליזום חוק שיאריך את שירות החובה ואת חובת השירות במילואים ללא חרדים ומקריב אותם כדי לשחרר את החרדים משירות צבאי והכל מאינטרס אישי ולא ממלכתי. הארכת שירות המילואים תפגע בכלכלה ובמצבם הכלכלי של משפחות המילואימניקים. אבל, את החרדים לא מעניין איש מלבד האינטרסים הכיתתיים שלהם על חשבון רוב אזרחי ישראל.
עם כל הכבוד ללימוד התורה, לכל אזרח יש חובות וזכויות. אבל, הזכויות תלויות בקיום החובות. החרדים חופשיים ללמוד תורה בהמוניהם בזמנם הפנוי אך לא על חשבון הזולת. בן-גוריון לא התכוון לתת פטור לכל לומדי התורה אלא לקבוצה בת 400 עילויים. ישראל אינה מדינת הלכה ותמיכה ביותר מזה היא מעמסה על קופת המדינה ופגיעה בצרכים של שאר האזרחים. הקיצוצים בתקציבי משרדי ממשלה המגישים שירותים לאזרח בבריאות, חינוך ועוד... כדי להעביר סכומי עתק לחרדים היא בלתי מוסרית בעליל.
לסיכום, העובדה שיש חילוקי דעות בין רבנים בנוגע לשירות הצבאי מוכיחה שקביעת הרבנים החרדים לא רק שאיננה "דבר אלוהים", ואיננה מופיעה בספרי הקודש אלא היא מנוגדת לערכים חשובים ביהדות. אזרחי ישראל הנושאים בעול כלכלתה וביטחונה מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לחרדים. החרדים הם כת מתבדלת משאר ישראל המנסה להשתלט על המדינה ולהפכה למדינת הלכה נוסח אירן. הנושאים בעול דוחים את התוכניות של החרדים ויעשו הכל למנען. מוטב שהחרדים יעזבו את הארץ כי אנחנו איננו מסוגלים וגם איננו חושבים שזאת חובתנו לשרת אותם מבלי שהם יתרמו דבר.
הערה: לחרדים לא אכפת, כנראה, כיצד התנהגותם הורסת את יחסם של אזרחי ישראל ליהדות.

תאריך:  19/05/2024   |   עודכן:  19/05/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גיוס חרדים
איתמר לוין
אומרת לבג"ץ שתקדם את המתווה הישן לגיוס חרדים למרות התנגדותם של גלנט, גנץ ומיארה    טוענת שהמתווה משקף איזון ראוי בין צמצום האי-שוויון, שילוב החרדים בעבודה והכרה בחשיבות לימוד התורה
עומר מואב
השירות האזרחי יהיה בניהול הרבנים ויעלה לנו הרבה מאוד כסף והתועלת תהיה קטנה מאוד אם בכלל
רון בריימן
אין צורך בחוק גיוס מגזרי, ובוודאי שאין צורך בחוק השתמטות מקומם    החובה לשרת צריכה לחול על כל בני ה-18 ובנות ה-18, כאשר משך השירות - 3 שנים - והשכר הניתן לחיילי החובה צריכים להיות אחידים לכולם
איתמר לוין
מיארה אומרת שהמתווה מ-2022 אינו רלוונטי בשל צורכי המלחמה וקיים קושי מהותי בכך שלא הוגש על דעתו של גנץ    לוין: חוות הדעת יוצרת מצב מנוגד לחוק; ועדת השרים אישרה החלת רציפות
עומר מואב
ייתכן שבעתיד, כשהרוב כאן יהיו חרדים, אז באמת לא תהיה ברירה והם יאלצו לשרת בצבא או לוותר על קיומה של מדינת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il