לאחר פרץ של אופטימיות, האמריקנים שוב קצת יותר עגמומיים לגבי המצב הכלכלי. אמון הצרכנים, קנה מידה מרכזי לתפיסות, נמצא בשפל של שישה חודשים לאחר הנפילה החדה ביותר מאז 2021. הוא משקף את נטל האינפלציה של תקציביהם של משקי הבית והחששות הגוברים מכך שהעליות במחירים, באבטלה ובריבית עלולות להחמיר בחודשים הקרובים.
הפסימיות משפיעה על הצריכה, ממשיך וושינגטון פוסט. מקדונלד'ס, הום דיפו, סטארבקס וחברות אחרות פרסמו דוחות מאכזבים, בשל הירידה בקניות. המכירות הקמעונאיות נותרו ללא שינוי באפריל, לאחר עליות בפברואר ובמארס. מחירי הדלק אומנם ירדו בשבועות האחרונים, אך עודם גבוהים מאשר אשתקד לקראת עונת הקיץ העמוסה.
הכלכלה האמריקנית עודנה חזקה מאוד, אך האטה בחודשים האחרונים כאשר הפדרל ריזרב מנסה להשתלט על האינפלציה. המעסיקים מוסיפים פחות משרות חדשות, העלייה בשכר התמתנה והאמריקנים דוחים רכישות של בתים, מכוניות ואפילו מכונות כביסה.
מצב זה יעיב על הבחירות לנשיאות ויסבך עוד יותר את הקמפיין של ג'ו ביידן, שגם כך מתקשה לשכנע את האמריקנים שמדיניותו שיפרה את מצבם הכספי. הסקרים מלמדים בצורה עקבית, שדונלד טראמפ זוכה לתמיכה גבוהה מאשר ביידן בנושאים כלכליים. הבית הלבן הגביר את מאמציו בתחום הכלכלי ומציין את ההתקדמות בתחום האינפלציה, לצד הבטחה לעשות יותר כדי להפחית את עלות ביטוחי הבריאות ולהפחית את מיסים למשפחות במעמד הביניים.
הוצאות הצרכנים, המהוות למעלה משני שלישים מהכלכלה האמריקנית, ממלאות תפקיד חיוני בצמיחה ובמניעת מיתון בשנתיים האחרונות, בהן האינפלציה גאתה. האמריקנים יצאו מהקורונה ערוכים ומזומנים לשלם – והיה להם ממה, הודות לסיוע הממשלתי הנדיב ולחסכונות שצברו במגיפה. אולם, כרית ביטחון זו מוצתה כאשר המחירים עלו ומשקי הבית מתחילים לסגת.
למרות שהאינפלציה ירדה באפריל, מחירי הדיור והאנרגיה ממשיכים לעלות. המחיר הממוצע של הדלק – 3.61 דולרים לגלון – גבוה ב-50 סנט מאשר בתחילת השנה. זה לא נשמע הרבה, אבל למחיר הדלק יש השפעה עצומה על התפיסות בנוגע למצב הכלכלי. וכאמור, בשבועות האחרונים דיווחו כמה מן החברות הגדולות בארה"ב, שהן חשות את השלכות האינפלציה.
קמפיין ביידן מנסה לעקוף את הסוגיה הכלכלית על-ידי הדגשת תמיכתו של הנשיא בזכות להפיל, בתקווה לשוב ולזכות בתמיכתם של הנשים והדמוקרטים. בשבועות האחרונים נקט הבית הלבן בצעדים נוספים, כגון הרחבה של מחיקת חובות סטודנטים והצעה לשינוי מרחיק לכת בהגדרה של מריחואנה, כדי להסיט את תשומת הלב לנושאים חברתיים בהם ביידן שונה ממתחריו.