X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
חגיגת שבועות בישרש [צילום: יוסי אלוני]
בחג השבועות הקרוב מטיילים בארץ ישראל
גם השנה לא מוותרים על החגיגה בלבן: פעילויות, טעימות וחוויות ברוח החג לכל המשפחה בכל רחבי הארץ

זרעי קיץ - חיבור לטבע ולמורשת המקומית
[צילום: ארכיון הצילומים של קק״ל]

קרן קימת לישראל ומוסדות התרבות והמורשת בנגב ובגליל יוצאים במיזם משותף – 'זרעי קיץ', שנועד לחבר בין קהילות ברחבי הארץ לטבע ולמורשת המקומית, באמצעות סדרת אירועים המתקיימים בעונת האביב והקיץ. האירועים המתקיימים בפרויקט מדגישים את החשיבות של שמירה על הסביבה, חיזוק הקשר לקהילה המקומית ולטיפוח הערכים של קיימות ומורשת ישראלית. אלו האירועים המומלצים לחג שבועות:
תערוכת '"מלא-חסר"
‎תערוכה קבוצתית של חממת אמנים בבית ציפר, בהובלת גלריית המקלט.
‎מתי? יום ראשון, כ"ה אייר תשפ"ד, 2 ביוני 2024 בשעה 19:00.
‎היכן? גן פסלים ציפר, רחוב ט"ו, צפת. (סמוך למלון רימונים).
חגיגת שבועות במוזאון העמק-חגיגה בלבן וטקס ביכורים
‎חגיגת שבועות לכל המשפחה במרחב טבע מרהיב ונוף הצופה אל העמק לטקס ביכורים עם מקהלת "פעמון" (ללא עלות). בנוסף, מתחמי פעילות מגוונים: מרחב בריחה, סדנת יצירה מחומרי טבע של גלריית ימה, סיורים במוזאון ובשביל הפריחה, משחקי חידות והכנת טנא ביכורים.
‎מתי? יום רביעי, ו' סיוון תשפ"ד, 12 ביוני 2024 בשעות 15:00-9:00.
‎היכן? מוזאון העמק, יפעת.
‎פרטים נוספים באתר [קישור]
‎רכישת כרטיסים: [קישור]
עצים וצלילים ביער אשתאול
מוזמנים להכיר את יער אשתאול - נפתח בביקור במשתלת קק"ל שמכינה עבורנו את העצים לנטיעה ביערות, נשמע ונבין איך מזרע צומח שתיל. נמשיך לצעידה קלילה בשבילי היער העלומים. לסיום נתכנס בפינת יער קסומה למופע צלילים מרגיע של עמותת תו המשווה. מתי? יום שלישי, י"ב סיוון תשפ"ד, 18 ביוני 2024 בשעה 9:30
‎היכן? יער אשתאול.
‎בתשלום: 10 ש"ח לכל משתתף, בהרשמה מראש.
חגיגת ימי ראשית הקיץ
‎הפנינג משפחות, מופע "היעלה האחרונה" - קרקס במדבר, סדנת מחול - מרכז התנועה אדמה, סדנאות הדפס שמש – בית אום קולטור.
מתי? יום חמישי, י"ד סיוון תשפ"ד, 20 ביוני 2024 בשעות: 18:00-16:00
‎היכן? יער המלאכים שחריה.
ללא תשלום, בהרשמה מראש.
קהילה מחבקת – הפנינג ראשית הקיץ
הפנינג לכולם לקראת ראשית הקיץ בו נארח ביער ילדים, מבוגרים ותלמידים עם צרכים מיוחדים. נצא לטיול ביער, נהנה מהפעלות כמו: משחקים של פעם, מתחם מלאכה, בועות סבון, עמדת להטוטנות שיופעלו ע"י עמותת "אהל יוזמות תרבות".
‎מתי? יום שישי, ט"ו סיוון תשפ"ד, 21 ביוני 2024 בשעות 12:00-9:00.
היכן? יער בן שמן-החניון הנגיש. ללא תשלום, בהרשמה מראש.
על גדות הנחל
מוזמנים לפעילות חווייתית לכל המשפחה בנחל נעמן הקסום, בה נהנה מסדנת יצירה מחומרי טבע, סדנת ג'אגלינג, פעילות קק"ל, סיור קצר לאורך הנחל, פיית היער והצגה "הקרקס של סבתא פושקה". סיפור קרקס חלוצי וציוני מימי ראשית ההתיישבות, קומדיה מצחיקה וסוחפת לכל המשפחה – של תיאטרון הגברת.
‎מתי? יום שישי, ט"ו סיוון תשפ"ד, 21 ביוני 2024 בשעות 18:00-15:00. (הצגה בשעה 17:00).
‎היכן? נחל נעמן
ללא תשלום, בהרשמה מראש.
‎קבלת שבת בינות לעצים
פעילות לכל המשפחה בה נהנה מהפעלה בנושא השבת, סיור ביער ומופע מוסיקלי "צלילים מרפאים" של עמותת תו המשווה.
‎מתי? יום שישי, ט"ו סיוון תשפ"ד, 21 ביוני 2024 בשעות 18:30-16:00.
היכן? יער בן שמן-החניון הנגיש. ללא תשלום, בהרשמה מראש.
חגיגת ימי ראשית הקיץ בפארק הירדן
‎מוזמנים לבלות בפארק הטבע המרשים על גדות הירדן וגם ליהנות מפעילות לכל המשפחה, ‎סיורים, סדנת יצירה מחומרי טבע - גלרית ימה הצגת תיאטרון לילדים "מפלצת במחילה", מסע הרפתקאות של ארנב ומגוון בעלי חיים של תיאטרון זיקית, המשתתפים לוקחים חלק במסע דרך תנועה, דיאלוג ודמיון.
‎עוד בפארק, טחנות קמח ואמות מים, ארכיאולוגיה, מסלולי סיור ושטחי פיקניק.
‎מתי? יום שישי, כ"ב סיוון תשפ"ד, 28 ביוני 2024 בשעות 16:30-13:00
היכן? פארק הירדן. ללא תשלום, בהרשמה מראש.
למידע, רישום ותשלום, קו ליער טלפון: 1-800-350-550

שבוע של שבועות בערבה הדרומית
פארק תמנע [צילום: אבי טלמור]

שבוע שלם של אירועי שבועות בפארק תמנע וקיבוצי הערבה הדרומית.
  • פארק תמנע: השבוע ייפתח במופע פסנתר של עידן רייכל (6/6), באמפי תמנע הסמוך לאגם תמנע. בערב חג שבועות תוצע ארוחה חגיגית בפארק תמנע. בנוסף, הפארק יפתח את שעריו בלילה בתאריכים נבחרים ויציע גם סיורי לילה מודרכים בפארק: סיור עששיות, סיור סודות הנחושת, טיול שקיעה, סיור כוכבים ועוד. ביום שבת ה8/6 וביום רביעי ה12/6 יתקיימו באור ראשון תרגולי יוגה זריחה על שפת אגם תמנע.
  • סדנאות חג בקיבוצי הערבה הדרומית: מגוון רחב של סדנאות יצירה ברוח החג יפעלו במרחב הערבה הדרומית לאורך השבוע- קליעת טנא מסנסני תמר בקיבוץ לוטן (יום ו 7.6) , צביעת קרמיקה בקיבוץ אילות (שלישי 11.6). ביום רביעי 12.6 יתקיימו - סדנת הכנת סבונים מחלב ודבש בקיבוץ יטבתה, סדנת יצירה בעץ בנגריה של סבא רפי בקיבוץ אילות, יצירת מקרמה עלים בקיבוץ לוטן. מחירי הסדנאות 35-50 ש"ח למשתתף.
  • חג המים בקיבוץ אליפז: ביום ו' (7.6) יתקיים ערב מיוחד וחד-פעמי למשפחות בבריכה של קיבוץ אליפז, הכולל הפעלות והפתעות מיוחדות.
  • שבועות בתמרל'ה: בקיבוץ אילות יתקיים ערב חגיגי ברוח שבועות הכולל הופעה חיה של להקה מקומית עם שירים ישראלים, דוכני אוכל רחוב כגון פיצות, טאקו, בירה מקומית, יין וגבינות, גלידות ועוד מתוקים, עמדת פרחים להתקשטות וקוד לבוש לבן. הכניסה חופשית.
  • גיל קופטש באולם התרבות בצומת יטבתה: מגילת רות - התגלות הכוח הנשי . יתקיים ביום א' (9.6) באולם התרבות האזורי בצומת יטבתה. ערב מהנה הכולל לימוד, ניגון ונשתדל בעת הזו לעורר גם שמחה. קריאה חדשה במגילת רות - קריאה מזווית פמיניסטית נשית.
  • השף אוהד לוי בפונדק נאות סמדר: פונדק נאות סמדר יארח (יום ג', 11.6) את השף אוהד לוי, ממסעדת MAMO באילת עם תפריט "צלחות קטנות" על טהרת גבינות ותוצרת מקומית של נאות סמדר. האורחים יוכלו להצטרף גם לסדנת שזירת זר פורח לכבוד החג. מחירי מנות 25 ש"ח.
  • הצגה בחוות ע'רנדה: ההצגה "עכשיו התור לאהבה" - ערב מחווה ושירה בציבור לשירי אריק איינשטיין, ביום ה' (13.6) על הגבעה הכי יפה בערבה.

פסטיבל שבועות בחבל מודיעין
פארק הקופים ביער בן שמן [צילום: יח"צ]

חגיגות שבועות בפסטיבל 'חגיגה בלבן בחבל מודיעין, בין התאריכים 6-12.6. גולת הכותרת של האירועים היא הסיורים החקלאיים ביישובים כפר דניאל ובני עטרות, שמשלבים מפגשים עם אנשים מרתקים ויצירות עם אמירה אישית. לצד בירה או יין מקומיים, מכירים את החקלאים והאמנים שהופכים את האזור לכל כך מיוחד, ויחד איתם מתנסים וטועמים.
בימי הפסטיבל יתקיימו גם ירידי שבועות ושווקי איכרים, מבחר גדול של אירועי גבינות ויין, טיולים ופעילויות לכל המשפחה ועוד המון.
מחיר: 45-80 ש"ח, בהתאם לפעילות. חלק מהאירועים בכניסה חופשית
מגוון סדנאות לכל המשפחה:
סדנת פיסול בעיסת נייר, נורית רינסקי, מזור: בפיסול בעיסת נייר, טיפים וסודות להצלחת התוצר. המשתתפים יקבלו הסבר על תהליך העבודה וישלבו טכניקות וצבעים.הסדנא מיועדת לבני 6 ומעלה. מתאים כפעילות משפחתית וקבוצתית.
מתי: במהלך כל ימי הפסטיבל, 10:00-12:00, 16:00-18:00 | בתאום מראש בלבד
מחיר: 60 ש"ח למשתתף, לפעילות משפחתית המחיר יקבע בהתאם לבני המשתתפים.
לפרטים והרשמה: נורית 054-7694531, בוואטסאפ.
"להוציא חיוך מעץ" בחצר של סבא מוטי בגינתון סבא מוטי פותח את סדנת האומן והגלריה בביתו במושב גינתון לפעילות יצירתית לילדים ולהורים ולתצוגה של בובות העץ הקסומות שהוא יוצר ביד אומן ובאהבה רבה. במהלך הסדנה יבנה סבא מוטי יחד עם המשתתפים בובת עץ/חבל על-פי בחירתם וטעמם. המשתתפים בוחרים גוף, גפיים (כדורים) חבלים וכובע וסבא מוטי מלווה בתהליך ההרכבה ובתום ההרכבה הבובה תיסע איתם הביתה.
מתי: 6/6, 7/6,/8/6, 10/6| 11:00-13:00 | מתאים לילדים מבני 6 ומעלה.
מחיר: 60 ש"ח למשתתף, מלווה ללא עלות.
מקלט הקופים הישראלי, יער בן שמן: מקלט הקופים הישראלי מציע סיורים מרגשים בין קופים, בהם נחשף לסיפורי השיקום המרגשים של הקופים בעמותה לצד הסברים על סביבתם הטבעית, דרכי התקשורת שלהם זה עם זה ועוד.
מתי: פתוח בכל ימי הפסטיבל, בהרשמה מראש באתר.
מחיר: 48 ש"ח לאדם. כרטיסים בהזמנה מראש.
סדנת קליעת סלים בבריכת מים, בני עטרות: סדנת קליעת סלים, מתקיימת בתוך בריכת מים. קליעת סלים הינה אומנות שימושית עתיקה אשר מתאימה לכולם, מילדים בבני 6 ועד בני 80+ לנשים ולגברים. הקליעה אינה דורשת ניסיון מוקדם במלאכת יד. קליעת סלים מתאימה מאוד לתרבות קהילתית: הישיבה ביחד, כעין שבט, מאפשרת בנייה של הווי ושיתוף. עם זאת הקליעה הינה מאוד אישית וכל אחד מייצר את הסל הייחודי שלו.
מתי: יום חמישי 6/6, יום שני 10/6 | 17:00-19:30 | מתאים לילדים מבני 6 ומעלה.
מחיר: ילד 75 ש"ח (עד גיל 10), מבוגר 95 ש"ח. כולל עציץ פרחים/תבלין בתוך הסל.
דיוקן בלבן - צילומי משפחה חגיגיים בטבע – בני עטרות: הזדמנות נהדרת ליצור סידרת צילומי משפחה חגיגיים -צילומי דיוקן שיתווספו לפנתיאון הצילומים שלכם. כל מה שצריך לעשות הוא לשריין מקום, להגיע לצילומים ולהיות עצמכם – כמשפחה, כזוג או בצילום יחידני. לאחר שלושים דקות (או שעה) מרגשות תצאו עם גלריית צילומי דיוקן מפתיעים. הצילומים בטבע הירוק של בני עטרות. מתאים למשפחות, זוגות, אימהות חד-הוריות ויחידים/ות.
מתי: במהלך כל ימי הפסטיבל | 15:30-18:00. בתיאום מראש.
מחיר: 250 ש"ח לחצי שעה של צילומים. מומלץ לקחת שעת צילום נינוחה לחוויה משפחתית רגועה ומושלמת בעלות של 450 ש"ח.
שוק שבועות וחגיגת תוצרת מקומית, חוות שורש ועלה, מושב בן שמן: יריד שוק מיוחד בחוות שורש ועלה עם מגוון תוצרת החווה, ירקות ופירות, לצד גבינות משובחות ויינות בוטיק מהסביבה. בשעה 11:00 ייערך סיור בחממה ההידרופונית.
מתי: יום שישי 7/6| 08:00-13:00 | סיור בשעה 11:00 | מתאים למשפחות ולמבוגרים
מחיר: כניסה חופשית, אין צורך בהרשמה. ניתן להזמין מראש ולבוא לאסוף ביום היריד.
שוק איכרים, סיורי בירה והפעלות לילדים - מתחם הבירבזאר בכפר דניאל: מסורת שוק האיכרים בימי המלחמה ממשיכה ושמה על נס ירוק יצרנים מקומיים, מאפשרת לכם מרחב קניה לעידוד המצויינות והחקלאות המקומית. במקום יוצאים סיורי בירה במבשלה. משפחות עם ילדים תוכלנה ליהנות מהפעלות חווייתיות בנושא טבע.
מתי: יום שישי 7/6 | 10:00-16:00| מתאים למבוגרים ומשפחות
מחיר: הכניסה חופשית, אין צורך בהרשמה
אצל נועה וגלית בחצר. טעמים ויצירה מקומית לשבועות, רינתיה: דוכני אוכל, לחמים, מאפים, קינוחים וגבינות בסימן שבועות חלבי וטבעוני. בנוסף מגוון עבודות יד ויצירות מקומיות. אתם מוזמנים לשישי רגוע בחצר, ליהנות מקפה ומאפה טריים מתחת לעצים, לשוטט בין הדוכנים המציעים תוצרת מקומית ולמלא את שולחן החג במטעמים חלביים וטבעוניים. היריד מתאים לכל המשפחה ולכל הגילאים, לאוהבי אוכל איכותי ועסקים קטנים ייחודיים ומקומיים.
מתי: יום שישי 7/6| 10:00-14:00, רח' הכלנית 115, רינתיה.
מחיר: כניסה חופשית ליריד. אין צורך בהרשמה, ניתן להזמין מראש ולבוא לאסוף ביום היריד. לפרטים והרשמה: נועה טולדנו – 050-7818229, גלית אלפסי – 052-9270407

תאריך:  04/06/2024   |   עודכן:  04/06/2024
+ירושלים: העיר הגדולה במדינה, חצתה את המיליון תושבים
09:20 04/06/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בסוף שנת 2023 60.5% מתושבי ירושלים היו יהודים ואחרים, ו-39.5% ערבים  ▪  העיר עדיין סובלת ממאזן הגירה פנימית שלילי  ▪  בני ברק, בית שמש ות"א הם היישובים העיקריים שמהם מהגרים לירושלים

[צילום: עודד בלילטי/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בחג השבועות הקרוב מטיילים בארץ ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
מירב ארד
בסוף שנת 2023 60.5% מתושבי ירושלים היו יהודים ואחרים, ו-39.5% ערבים    העיר עדיין סובלת ממאזן הגירה פנימית שלילי    בני ברק, בית שמש ות"א הם היישובים העיקריים שמהם מהגרים לירושלים
חניאל פרבר
תיקון ליל שבועות אותו אנו מקיימים משלים את מעמד הר סיני    לאחר ששורשי התורה נשתלו בנו בשנתנו, אנו מתעוררים לעמול בקניינה ומתרפקים על זיכרון אותה שינה עריבה בעצרת
עידן יוסף
מאות מפרי סדר התעמתו עם המשטרה ו-19 שוטרים נפצעו כתוצאה מהשלכת חפצים    לוחם מג"ב שצולם דוחף אדם מבוגר ושני שוטרים נוספים הושעו מפעילות עד לבירור האירוע    שרים בממשלה גינו את אלימות השוטרים אך לא גינו את אלימות הפורעים
יפעת גדות
עידן יוסף
בשל ההגבלות על ההילולה, כל קווי התחבורה הציבורית באזור הוסטו למסלולים חלופיים ודרכי הגישה לישוב נחסמות לתנועת כלי רכב    הוקמו מחסומים והמשטרה תמנע כניסת מי שאינו תושב המקום    תושבי היישובים הסמוכים יוכלו להיכנס בהצגת תעודת זהות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il