X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לוי. משפילים ובוכים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
המומחים בהספדים
מנחם בגין, דוד לוי, פולני ומרוקאי, ישראלים, יהודים, חוללו את המפנה הדרמטי בתולדות מדינת ישראל, מפנה שעד ימים אלה יש המסרבים בעקשנות לקבלו

מילים מרגשות, נשגבות, מלאות הוד ופאתוס, מילים של אהבה, של הערכה, של הכרת הטוב, מילים של נחמה וגעגוע נישאו מפי צמרת והנהגת המדינה לכבודו של מ"מ ראש הממשלה ושר החוץ, דוד לוי, שהשיב נשמתו לבוראה.
שמעתי ופניי חפו, כל המילים העיליות הגיעו בדין לדוד לוי, על כולם הייתי חותם בשתי ידיי, הן הגיעו בזכות ובעיקר באיחור גדול מדיי, איחור של מומחים להספדים ומשוררי קינות אשר בערוב ימיו כתרו לו כתרי הלל ושבח בעוד בימיו הפכוהו למשל ולשנינה.
דוד לוי מעולם לא נזקק לתעודת הערכה, גם לא מחלק ממספידיו אשר העלו על נס את דמותו רבת ההוד. באצילותו בז לאותם אנשים ששמו אותו ללעג וכתבו כל יום עמוד חדש בספר הבדיחה והחידוד אודותיו. ברם, כמו מנחם בגין, בשעתו אף דוד לוי, בלכתו, היה לאורקל, לדמות מופת, לאביר בעל דמות היגון, למדינאי, לפרגמטיסט לויאליסט, למודל לחיקוי.
דוד לוי ומנחם בגין, הם סיפורה של הפוליטיקה הישראלית. הם ש"גנבו" לאליטות את המדינה, הם שפרצו דרך וסללו נתיב לבני עדות המזרח שהתייצבו בקדמת הבמה, הם, שאמונתם עמדה איתן בסערות הזמן, הם שספגו חיצי לעג ובוז, הם שבשיא כוחם הפוליטי היו מושא לשנאה, "בגין רוצח", ספירת חללי מלחמת לבנון הראשונה, בדיחות דוד לוי, הקטנת דמותו וכיווצה באופן לעגני ומתמיד.
תהליך החיטוי שביצעו המשתלחים בראש הממשלה מנחם בגין, כמו תהליך האידיאליזציה המתבצע בימים אלה במ"מ ראש הממשלה, דוד לוי, הוא אותו תהליך, אחרי מות קדושים אמור ויש אפילו געגוע. השיטה שהשתכללה בשנות ה-70 של המאה הקודמת פעלה במלוא כיעורה, השפל, בזה, לעג, גמד, הקטן, השתלח, השפל, הלעג את יריבך וכשייאסף אל עמו, העצם, הגדל, שבח, פאר הדר.
נער הייתי וגם זקנתי, זכיתי לפגוש את דוד לוי, שכני האהוב משכונת אליהו בבית שאן, בנסיבות שונות. החשובה בהן, יותר מהראיון בן מספר השעות שהעניק לי, הייתה בהיותו שר החוץ. הזמנתי אותו להיות אורח הכבוד במסיבת בר - בת מצווה של ילדי פנימייה שחגגו בצוותא.
השר דוד לוי נענה בשמחה ובמאור פנים, לאחר יום עמוס ביותר בתהליכים ומהלכים מדיניים חובקי עולם, הגיע אל אולם השמחות, חיבק כל נער ונערה, התעניין מאין באו, בתחביביהם, לאחר מכן התיישב לראות את המחזה שהעלו, לשמוע את השירים, להצטלם בלבביות, בתום שעה ארוכה יצא לדרכו, זה האיש.
מנחם בגין, דוד לוי, פולני ומרוקאי, ישראלים, יהודים, חוללו את המפנה הדרמטי בתולדות מדינת ישראל, מפנה שעד ימים אלה יש המסרבים בעקשנות לקבלו.
חשבתי עליהם והרהרתי ביני לביני, האם בבוא יומו, עד מאה ועשרים שנות חיים טובים ובריאים, יזכה גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להספדים מרוממי רוח, מלאי פאתוס והדר מאותם שבכל רגע נתון יורים בו בליסטראות של חמה, מחרפים, מגדפים, מבזים, משפילים, שונאים ומתעבים אותו, האם מבקשי נפשו הרודפים אותו ללא הרף, הרואים בו האחראי לכל עוולות היקום יספידוהו בערגה ובגעגוע כמו את בגין ולוי?
אינני בטוח, במקרה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גם השיטה הזו בעיני שונאיו פסה מן העולם. חבורת הקנאים הפונדמנטליסטים לא תניח לנתניהו גם אחרי סתימת הגולל. תם עידן המשפילים ובוכים.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  12/06/2024   |   עודכן:  12/06/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המומחים בהספדים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אכן מהפך נפלא...
הירונימוס  |  12/06/24 13:09
2
מבגין רוצח ועד בדיחות דוד לוי
דוקטורינה   |  13/06/24 00:01
3
היה איש ואיננו
ביתשאני לעד  |  14/06/24 09:42
4
כשלת…
צנחן  |  15/06/24 16:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
"תפסת מחסה מאחורי הסלע מאש האויב, האש עזה, עיני הלוחמים נעוצות בעורפך, אתה קם ומסתער בראשם על עמדת האויב או נשאר לשכב בתקווה שמישהו אחר ייקח את המשימה על עצמו?
אפרים הלפרין
בג"ץ החליט בעתירתו של השר דודי אמסלם שאינו יכול לעתור נגד הממשלה טרם העלה את הנושא בממשלה עצמה, טרם נתן לה הזדמנות לתקן דרכיה בלי בית המשפט    בכך קבע הבג"ץ סטנדרטים שונים ל"מיצוי הליכים" על-ידי עמך, ו"מיצוי הליכים" על-ידי אנשי שלטון לסוגיהם ובכל הרמות
יוסף גערליצקי
הפעילות החינוכית של ילדי ישראל אינה צריכה להתחשב במגבלות הטבע ועל כן, כל העוסק בחינוך ילדי ישראל לתורה ויהדות חייב לפעול בהתאם לכך, במישור ובהיקף על-טבעי
עומר מואב
הירסי עלי מציגה תמונת מראה לתפיסת העולם הילדותית של הפרוגרסיבים תומכי האיסלאם הקיצוני - אם ישראל היא "הרע" אז החמאס הוא "הטוב"
רון בריימן
תזכורת לבני גנץ: מצב החירום עדיין קיים, ואף מחמיר    מכתבי ההתפטרות של שרי המחנה הממלכתי צפויים להיכנס לתוקף רק למחרת חג השבועות    אם כך, עדיין לא מאוחר מדי לנתניהו ולגנץ - ולא רק להם - למצוא דרך להמשכת השותפות בממשלת החירום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il