בשעות אחר-הצהריים של יום שישי בשלהי חודש אפריל, כינס ג'ו ביידן שורה של ידוענים ומשפיעני רשת בבית הלבן. ג'ונתן כץ, עיתונאי עצמאי ומבקר חריף של הממשל, הופתע לקבל הזמנה. כאשר פגש את ביידן, שאל על הסיוע לישראל וטען שהממשל תומך ברצח עם. ביידן ענה בנימוס, אך איבד את סבלנותו: "אני יודע שאתה עיתונאי טיפוסי. אני סומך עליך עד למרחק אליו אני יכול לזרוק את הטלפון שלך". אנשי סגל הרחיקו את כץ מהנשיא.
אירוע זה, אותו חלק כץ עם 100,000 עוקביו, היה חלק מנסיונותיו של ביידן ליצור התלהבות מקוונת ממועמדותו. הפופולריות של דונלד טראמפ ברשת גואה מזה חודשים, תוך שתומכיו מייצרים זרם אין-סופי של ממים, סרטונים ופוסטים – למעשה פרסומת חינם – המגיע לנתח בוחרים שחשיבותו הולכת ועולה. קמפיין ביידן עמל לבנות צבא מקוון דומה, לעיתים בתשלום – וזה לא קל, כאשר מדובר בנשיא בן 81 שמדיניותו בנוגע לעזה ולהגירה אינה פופולרית בשמאל ובקרב הצעירים, מציין ניו-יורק טיימס.
צוותו של ביידן פועל כדי לשנות זאת. לצד ראיונות עם עיתונאים מובילים, העניק ביידן מזמנו לתומכיו ברשתות החברתיות. משפיענים קיבלו סיורים בלעדיים בבית הלבן ובמטות הבחירות, והוזמנו לתדרוכים עם יועציו של ביידן ולמסיבות יוקרתיות בוושינגטון וניו-יורק. בוועידת המפלגה הדמוקרטית באוגוסט הם יקבלו לראשונה חדר משלהם והובטחה להם גישה בלעדית לאנשי המפלגה. הקמפיין והמפלגה מוציאים מיליוני דולרים בתחום זה – גרושים לעומת תקציבי הפרסום בטלוויזיה ובדואר, אך הוא נתפס כחיוני לסיכוייו של ביידן להיבחר מחדש.
מחצית מן האמריקנים הבוגרים אומרים שהם מקבלים חלק או כל מהחדשות מפלטפורמות כמו טיקטוק, אינסטגרם, יוטיוב וסנאפצ'ט. קרוב לשליש מבני 29-18 מקבלים את החדשות דרך טיקטוק לבדה. הסקרים מלמדים שביידן מתקשה בקרב הצעירים; יש לו יתרון בקרב צרכני חדשות מסורתיים, אך טראמפ מוביל בגדול בקרב מי שמסתמכים בעיקר על רשתות חברתיות ובפער של 25 נקודות בקרב מי שכלל אינם צורכים חדשות פוליטיות.
ביידן החל לעבוד עם משפיענים בשלהי 2023 ואומר שמאמציו כבר נושאים פירות. הבית הלבן שכר עובדים לשעבר באינסטגרם, אך משרת הממונה על הרשתות החברתיות נותרה פנויה במשך חמישה חודשים. מדיניותו של ביידן בנוגע לעזה קוממה נגדו הן את תומכי הפלשתינים (בשל התייצבותו לצד ישראל) והן את תומכי ישראל (בשל קריאתו להפסקת אש). הוא גם נכווה מכך שאשרר את החוק שהעביר הקונגרס, ולפיו טיקטוק תוחרם בארה"ב אם לא תצא מבעלות סינית. המאמצים להדגיש את הישגיו, כגון במחירי התרופות, נבלעו בביקורת של ליברלים בנושאים אחרים, כמו הגירה וקידוחי נפט.
פער ההתלהבות, כפי שמכנה אותו הטיימס, ניתן למדינה – במיוחד בטיקטוק. קמפיין ביידן הצטרף לפלטפורמה באפריל, העלה למעלה מ-200 פוסטים ומשך 375,000 עוקבים. טראמפ הצטרף לפני שבועיים ויש לו 6.2 מיליון עוקבים. מה שעושה קמפיין ביידן הוא טיפה בים, אומרים מומחים. הקמפיין רוצה למצוא אנשים שלא יקשו עליו ועל הנשיא ואשר יישרו קו עם המסר שלו – וזה לא תמיד פשוט.