X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ג'קסון. 12 שנים להערכת שווי עזבונו [צילום: AP]
כיצד לגבות יותר מיסים מהסופר-עשירים האמריקנים
ביידן מדבר על מיסוי רווחים רעיוניים שבידי 10,000 האמריקנים העשירים ביותר אקונומיסט טוען שזהו רעיון גרוע, שמימושו יהיה סבוך והתועלת תהיה נמוכה. במקום זאת הוא מציע לסגור מספר פרצות

העשירים שונים מבני אדם אחרים. יש להם יותר כסף ולרוב הם משלמים פחות מיסים. העשירים ביותר בארה"ב משלמים רק כמה סנטים לכל דולר שבהונם. והעושר הזה גדל עוד יותר לאחרונה, בזכות שוק המניות הגואה. רווחי ההון של צמרת המיליארדרים האמריקנים מגיעים ל-11-6 טריליון דולר.
ממשלות הלחוצות במזומנים רוצות להניח את ידיהן על נתח מהעושר הזה, מזכיר אקונומיסט. בשנה הבאה תתחיל אוסטרליה למסות רווחי הון בלתי ממומשים (רעיוניים) בתוכניות פנסיה בהן יש למעלה מ-2 מיליון דולר אוסטרלי (2 מיליון דולר אמריקני). ג'ו ביידן מבטיח שאם ייבחר שוב, הוא יטיל מס דומה בשיעור 25% על 10,000 האמריקנים שהונם למעלה מ-100 מיליון דולר, ובכך יכניס בתוך עשור 500 מיליארד דולר למימון תוכניות רווחה.
קל להבין מדוע מי שאינם מולטי-מיליונרים רוצים שהללו ישלמו, ובאותה מידה להבין את הממשלות שכיום העשירים עובדים עליהן כדי להתחמק מתשלום חלקם. אחת הדרכים לחמוק ממס בארה"ב היא לרכוש נכסים, להעמיד אותם כבטוחות להלוואות ולגלגל את ההלוואות עד אחרי 120. בשלב זה, רווחי ההון שנצברו בחייו של הנישום נמחקים והשעון מתחיל שוב עם יורשיו, שממשיכים את אותו תרגיל.
אולם, מיסוי רווחים רעיוניים הוא מסובך ונתון לטעויות. זה גם לא נחוץ: יש אמצעים פשוטים בהרבה, טוען אקונומיסט. בכלל, מיסים צריכים להיות קלים לניהול וגבייה, ובמידת האפשר – להפריע כמה שפחות לפעילות. מיסוי רווחים רעיוניים מפר את כל הכללים האלה. הערכת שוויו של עיזבון היא מסובכת מאוד, על אחת כמה וכמה אם יש לעשותה מדי שנה. לרשות המיסים האמריקנית נדרשו 12 שנים להעריך את שווי עזבונו של מייקל ג'קסון. כמה מדינות באירופה נטשו את מיסי העושר אחרי שנים רבות של הרבה כאבי ראש ומעט הכנסות.
מיסוי רווחים רעיוניים גם עלול לגרום לתנודות חדות בחבות של מי שבבעלותם נכסים תנודתיים, כגון מניות של חברות היי-טק. הצעתו של ביידן, לבצע שומות חמש-שנתיות, מפחיתה חלק מן התנודתיות, אבל עדיין יהיו נישומים שלא יקבלו החזר על הפסדים רעיוניים – מה שעלול לגרום למשקיעי הון סיכון מלהעניק מימון לחברות הזנק שערכן עלול לקרוס בפתאומיות.
אקונומיסט מציע לרשות המיסים האמריקנית להתחיל בביטול הכלל שמאפס את הרווחים הרעיוניים אחרי הפטירה. הכלל נקבע ב-1921, חמש שנים לאחר הטלת מס העיזבון, במטרה למנוע כפל מס: אם היורשים משלמים מס על העיזבון, הם לא צריכים לשלם מס על רווחי ההון ממנו. ההצדקה הזאת אינה תקפה כיום, כאשר העזבונות הגדולים ביותר אינם בנויים על הכנסה שאכן מוסתה בחיי המוריש, אלא על הערכת שווי הנכסים שלא מוסו. לכן, יש הצדקה למסות את מי שמתעשר באמצעות "קְנה, לְוֶוה ומוּת".
ביטול הפטור הזה יכניס אולי 125 מיליארד דולר, ועלות הגבייה תהיה נמוכה בהרבה מזו של היעד המקורי שהציב ביידן. את רוב היתרה ניתן להשיג באמצעות סגירת פרצות אחרות, במיוחד גביית מס רווחי הון נמוך במקום מס הכנסה גבוה על מימוש רווחי השקעות במניות פרטיות. קל להבין מיסוי של רווחים רעיוניים, אבל הרעיון גרוע מבחינה כלכלית, מסיים אקונומיסט.

המאמר המלא
תאריך:  27/06/24   |   עודכן:  27/06/24
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כיצד לגבות יותר מיסים מהסופר-עשירים האמריקנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
כמי שהתעמתה עם שניהם ותומכת לחלוטין בביידן, קלינטון אומרת - במאמר בניו-יורק טיימס - שיש לשים לב לשלוש נקודות עיקריות    "לא משנה מה יקרה בעימות; זו בחירה קלה"
איתמר לוין
שלושה שופטים שמרנים ושלוש שופטות ליברליות קבעו, כי למי שהגישו את התביעה נגד צעדיו של ממשל ביידן אין זכות עמידה    הממשל ביקש מהרשתות להסיר תכנים כוזבים בנוגע לקורונה ולהונאת בחירות
איתמר לוין
למרות שספרד היא מדינה ענייה יחסית, תוחלת החיים בה היא מן הגבוהות בעולם    אקונומיסט סבור שכדאי לשים לב לחיים החברתיים של הספרדים, הקשורים לכך שהם נוהגים ללכת הרבה
איתמר לוין
ביידן ירצה לחדד את הסכנה הנשקפת מטראמפ ויצטרך להתמודד עם גילו; טראמפ יצביע על כשליו של הנשיא ויצטרך להתייחס לעתיד הדמוקרטיה    ניו-יורק טיימס לקראת העימות השבוע
איתמר לוין
רק 35% אומרים שביידן כשיר מבחינה גופנית ונפשית; טראמפ מקבל 50%, ממש לא תמיכה גורפת    אקונומיסט אומר שהדמוקרטים צודקים בתהייתם מדוע הפשלות של טראמפ אינן עושות כותרות כמו אלו של ביידן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il