X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
[צילום: מאט קלי/AP]
האם ביידן עדיין מועמד
במפלגה הדמוקרטית סורקים את השורות בנסיון לאתר מועמד חלופי לביידן, אשר כשל פרשנים אמריקנים אינם מצליחים להצביע על מועמד חלופי אחד שיהיה כשיר להתמודד מול טראמפ במהדורה השנייה של העימות שיתקיים בחודש הבא

הרי זה ברור: הנשיא ג'ו ביידן נחל תבוסה קשה מול יריבו בעימות, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. המפלגה הדמוקרטית שרויה בהלם נוכח ביצועו החלש מאוד של הנשיא ביידן. גוברים קולות הקוראים להעמיד מועמד אחר לנשיאות במקומו של ביידן שייכשל, אין ספק, מול טראמפ שישוב לבית הלבן. לא נבחן כאן את המאזן ולא נענה על השאלה: כיצד מצב זה משפיע על ישראל.
אם תרצו, בחודש יולי 2024, נפתח בארה"ב המרוץ החדש לבית הלבן. בשעות אשר לאחר העימות עיינתי בדיווחים שונים על העימות ותוצאותיו. הרושם הוא שעורכי העיתונים, לפחות בארה"ב ובבריטניה התקשו לצוד גידופים בלתי נודעים כדי לתאר את המפלה של ביידן. אומנם קל היה להעריך כי טראמפ יהיה המנצח, אולם לא נמצא מאמר אחד, לפחות בסריקותי, אשר סבר כי ביידן היה המנצח. הריטוריקה שלו נקטעה, הופרעה, על-ידי הרוב הענק של הצופים.
כאמור, במפלגה הדמוקרטית סורקים את השורות בנסיון לאתר מועמד חלופי לביידן, אשר כשל. פרשנים אמריקנים אינם מצליחים להצביע על מועמד חלופי אחד שיהיה כשיר להתמודד מול טראמפ במהדורה השנייה של העימות שיתקיים בחודש הבא. ניתן לתמוה נוכח הסערה הפוליטית הפוקדת את שורות המפלגה הדמוקרטית: האם מצבו הנפשי, הפסיכולוגי, לא היה גלוי וידוע בחוגי המפלגה?
מי שהימר על ביידן והציבו מול היריב החזק טראמפ, לא ייחד הרהור נוסף לפני שהדמוקרטים הצביעו סופית בבחירות המקדימות על המועמד שלהם, ג'ו ביידן. די היה להתבונן כיצד הנשיא ביידן מתקשה לגבור על המדרגות כדי להיכנס לבטן המטוס הנשיאותי. וזו מציאות מוזרה, לשון המעטה: הרי כל המי ומי מקרב בכירי המפלגות כבר הורגלו בכל התפניות, בכל הטריקים, המלווים את מסעות הבחירות. כיצד קרה שדווקא על תופעת ביידן כמועמד לא פסחו, והסכימו על מועמדותו?
ייתכן כי יהיו ישראלים ש"תקלת-טראמפ" תזכיר להם את תסמונת 7 באוקטובר, 2023. אין ספק: מי ימנה את מספר המחקרים, הספרים, התחקירים ועוד שכבר עתה מלומדים שוקדים על השלמתם. והאם מפיקי הוליווד לא יאתרו תסריטים שיהוו בסיס לסרטים דרמטיים שירתקו את הצופים? ברור כי ארה"ב לא תשקוט, אלא תלקה את עצמה עד שתישאל, או תפוענח "חידת ביידן".
מה נאמר? הבחירות לנשיאות ארה"ב הן אירוע יותר מדי חשוב מכדי לסמוך על דעתם של יועצים. ואשר לביידן, כיצד הוא רואה את הימים הבאים? נכון לכתיבת מלים אלה, הוא איננו מתכוון לפרוש מן המרוץ. נקצב לו פרק זמן של שבוע ימים ובו עליו להודיע: לפרוש או להמשיך. נ. י. טיימז קורא לביידן לפרוש. ביידן, כאמור, מתעקש להתמיד במרוץ, ומגלה הבנה גמורה למצבו, ואומר:"אני יודע כי אינני אדם צעיר. אני מודע לכך שכבר אינני עוד יריב משובח כפי שהייתי בעימותים בעבר". הוא מותיר במתח את העולם עד להחלטתו הסופית.

תאריך:  30/06/2024   |   עודכן:  30/06/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2024
יואב יצחק
מניות DJT נפלו לאחר העימות במסחר בנאסד"ק ב-10.86%; טראמפ הפסיד "על הנייר" 314 מיליון דולר מערך מניותיו    התנודות החדות במניות החברה שבה הוא בעל מניות מרכזי נובעות מספקולציות מצד סוחרים ומרכישות בעיקר מצד תומכיו של טראמפ
יואב יצחק
ביידן הגיע לזמן קצר לעצרת בחירות באטלנטה    הוא בירך את תומכיו וביקש עזרתם לנצח את טראמפ בבחירות בנובמבר    "״אני יודע שאני לא אדם צעיר, אני לא הולך טוב כפי שהלכתי ולא מדבר שוטף כפי שדיברתי"
איתמר לוין
וושינגטון פוסט וניו-יורק טיימס מדווחים על פניקה בשורות המפלגה ותומכיה, בעקבות הופעתו הכושלת של ביידן בעימות מול טראמפ    הבעיות: אין מועמד בולט, הבחירות בעוד ארבעה חודשים, לא ברור מי יסכים לקרוא לביידן לפרוש
איתמר לוין
שני המועמדים התווכחו על השאלה מי היה הנשיא הגרוע ביותר בתולדות ארה"ב    ביידן טעה מספר פעמים והגיב ברפיון על התקפותיו של טראמפ - אשר פברק נתונים והציג תרחישי אימים בדויים    ביידן: נתתי לישראל הכל חוץ מפצצות חצי טון; טראמפ: לאפשר לישראל לסיים את המלאכה    מקורות דמוקרטיים לאחר העימות: יש לנו בעיה
שמואל רוזנר
העימות הנשיאותי בין ביידן לטראמפ חשוב במיוחד מכיוון שהוא מוקדם מאוד ויכול להשפיע על סיכויי ההצלחה של ביידן בבחירות    ביידן בן 79, ורבים מודאגים מיכולותיו הקוגניטיביות. העימות יהיה מבחן עבור ביידן, והוא יצטרך להוכיח שהוא כשיר לתפקיד. אם ייכשל, ייתכן שיוחלף על-ידי מועמד אחר. האם יועציו של ביידן דחפו אותו להשתתף בעימות כדי לבחון את יכולותיו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il