X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  ספרים
הספר "השקר מסרב למות" איננו רק תרגיל אקדמי מעניין של שופטת בדימוס, אלא אות אזעקה לסכנות המתרחשות עלינו בעצם ימים אלה ובראשן המפלה המבישה במלחמת לבנון - ספר חובה לבחינות הבגרות
▪  ▪  ▪

"במקום שאין אנשים השתדל להיות איש". השופטת (בדימ') הדסה בן-עתו מימשה אמירה זו מפרקי אבות, כשפרסמה את פרי מחקרה היסודי על 100 שנות ההסתה האנטישמית במהדורות החוזרות ומתחדשות, בקנה מידה עולמי, של ספר השקרים - "הפרוטוקולים של זקני ציון". וזאת - כשאין איש המבין את עוצמת הנשק הזה בהסתה להשמדת העם היהודי ואף אחד לא נוקף אצבע לחיסולו, כפי שהסבירה במאמר בעיתון- "העם היהודי שותק, שוב".
יחס העם היהודי ומדינתו הריבונית לאותם "פרוטוקולים", כמו לכל מערכות ההסתה ועלילות הדם נגדו, שתמיד שימשו תשתית וכוח מניע לרצח יהודים, אכן, נראה כנוגד את חוקי הטבע של הגנה עצמית. ובמיוחד - כשדווקא בשדה הקרב הפיזי הקים העם היהודי את אחד הצבאות הטובים בעולם. כמי שעוסק במקצוע המשלב טכנולוגיה עם מדעי ההתנהגות, עלה כותב שורות אלו על אותה סתירה, לפני שנים, כשהציע - יחד עם המושג "טירוף מערכות" - להכיר בצורך לפתח ענף מדעי חדש, בשם "אתנו-ביולוגיה". כי לאותו פגם, שלא קיים אצל עמים אחרים - של אי-רגישות לסכנה קיומית - חייב להיות הסבר ביולוגי, שרק עם הבנתו אפשר לרפא אותו.
ואכן, רק בדור האחרון גילו אנשי מדעי ההתנהגות את המחלה הפסיכולוגית, ונתנו לה את השם - "סינדרום סטוקהולם". וזה קרה אחרי שפסיכולוגים בדקו את השינוי המוזר שחל בהתנהגות קבוצת סוהרים, לאחר ששוחררו מחטיפתם כבני-ערובה של כנופיית אסירים בכלא סטוקהולם. הם התחילו לדבר בשבחם של האסירים האלימים ואף להצדיק אותם, "בניגוד לכל היגיון". באמריקה גילו תופעה זהה, כאשר שחררו את פטרישיה הרסט - בתו של איל העיתונות הידוע - משבי כנופיה אכזרית של טרוריסטים, שלאחר שהתעללו בה זמן ממושך הפכה לאחת משלהם, עד כדי השתתפות חמושה בשוד בנק. שם זכתה המחלה לכינוי "סינדרום פטרישיה הרסט", והוכרה ככזו בבית המשפט שאמור היה להעניש אותה יחד עם יתר חברי הכנופיה שנתפסו.
ומכאן, בשיטת האינדוקציה, אפשר להבין מה קורה לקבוצה אתנית שלמה שחיה בתנאי חטופים של עם המתאכזר להם. זו רק בעיה של זמן עד שרבים מהם יפסיקו להיות רגישים לעלבונות של הזרים ואף יצדיקו את העולבים, עד כדי סיוע לעלילות דם על בני עמם שלהם. ומכאן - לפי העקרונות המוכחים של תורת דארווין - אם מצב זה נמשך דור אחר דור, במשך מאות שנים, חודרת צורת החשיבה - של התכהות חוש הכבוד הלאומי - למוטציה גנטית, העוברת בתורשה גם לצאצאים של הורים ששוחררו מהשבי. ועל כך כבר אמרו אבות הציונות - שלא די להוציא את היהודים מהגלות, כי צריך גם להוציא את הגלות מהיהודים.
את התזכורת האכזרית - שספרה של הדסה בן-עתו איננו תרגיל אינטלקטואלי לאקדמאים אלא - אות אזעקה למה שקורה לנו כיום - ראינו במפלה הכואבת שספגנו בימים אלה ממש במלחמת לבנון. כי מתי נחרץ גורל מלחמה זו למפלה? עד היום רבים לא מבינים שזה קרה ביום עלילת הדם של "טבח הילדים בכפר כנא". מרמות הפיקוד העליון ועד למסבירני ישראל המפוזרים בעולם, אף אחד לא העיז ליזום סיכול ממוקד לעלילת הדם שגרמה ללחץ בינלאומי על ישראל להפסיק את האש, דווקא ברגע שצה"ל התקרב למהלך ההכרעה במלחמה. וזאת, כשההוכחות לביוּם סרטי ההסתה הטלוויזיוניים - על-ידי הסימביוזה של כתבים זרים עם צלמי החיזבאללה המקומיים - נראו בצילומים "המרשיעים" עצמם.
במקום זה, זכה סרטון ההסתה לסיוע מתלהם של לא מעט יהודים, מוכי הסינדרום הגלותי. אף אחד לא הפיק לקחים אחרי שכותב שורות אלו גילה (וכתבים זרים אישרו), לפני יותר מחמש שנים, איך ביימו את "אוניית הדגל" של תעמולת אינתיפאדת אל-אקצה בסרטון "רצח הילד מוחמד א-דורה", המשמש עד היום מכשיר אדיר לגיוס שאהידים צעירים.
מה הפלא, שבהמשך למאמרה של הדסה בן-עתו בעיתון, אנו קוראים כותרת - "סערה באיטליה: מודעה משווה את ישראל לנאצים". מתברר, שכל מסעי ההסתה הנ"ל מוגנים אצלנו בחוקים אנכרוניסטיים של "חופש הדיבור", ואף אחד לא שם לב לתקדים המשפטי שבו טריבונאל בינלאומי לפשעי מלחמה (ברואנדה) פסק שהסתה לרצח הינה פשע הזהה לרצח עצמו, או - החוק החדשני בבלגיה - הקובע עונשים כבדים למי שמעליב את... האיסלאם. עד שהעלבת והשמצת העם היהודי - עד כדי עלילות דם - לא יוכרו כפשע חמור אצלנו, תלך ותתהדק סביבנו עניבת חנק בינלאומית לכל פעילות הגנה אקטיבית על עם ישראל.
כדי למנוע זאת, דרושה מיד פעילות מקיפה של חקיקת הגנה לישראל, בדומה לחקיקה נגד טרור שנעשתה באמריקה לאחר ה- 11 לספטמבר 2001. וזה לא יקרה אלא אם כן תפתח ההנהגה הלאומית - בממשלה, בתקשורת ובאקדמיה - במסע חינוכי למיגור "סינדרום סטוקהולם", שהגיע עד כדי גרימת מפלה מבישה במלחמה קיומית של ישראל. וזה צריך להתחיל בצעד צנוע: הכנסת לימודי עלילות הדם על יהודים ותוצאותיהן הרצחניות למערכות החינוך, ובתוך זה - הכללת ספרה של הדסה בן-עתו כחומר חובה בבחינות הבגרות.

הכותב התמחה במחקר ותכנון אסטרטגי.
תאריך:  29/08/2006   |   עודכן:  29/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השקר מסרב למות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר מרשים ביותר
יהודית מליק-שירן  |  3/12/06 20:39
2
ספר חובה על משקל: והגדת לבנך
צביקה אהרון  |  5/09/09 03:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יניב זייד
המפתח לשיווק עצמי, לשיווק העסק או הארגון ולשיווק המוצר או השירות הניתן ללקוח, הוא יכולות גבוהות של נאום, שיווק ושכנוע
שושנה ויג
ד"ר שי סולן
פרופ' ירון נ, גליה נ, ד"ר זהר ל
סקר עמדות של קשישים על הזנה וטיפולים מאריכי חיים במצבי שיטיון
שושנה ויג
הרהורים ודברים על "בוא אלי לאימילשיל" מאת עוזיאל חזן, הוצאת ספרית פועלים 2006
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il