X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם עיריית רמת-השרון
▪  ▪  ▪
[צילום: דוברות רמה"ש]

התחרות הארצית לאילוף כלבים תתקיים באולם הספורט "אוסישקין" ברמת-השרון בתאריך 16.08.10, במסגרתה ישתתפו בני-נוער המתנדבים בתוכנית עמ"ן - עיר מתנדבת נוער של אגף החינוך, בפעילויות עם מבוגרים בעלי צרכים מיוחדים, וזאת באמצעות כלבים.
הפעילות מונחית על-ידי עמותת כב"א (כלבים בשירות אנשים), שנוסדה במאי 2006 במטרה לקדם ולאגד את תחום הטיפול בעזרת כלבים בישראל. כיום העמותה מפעילה מספר פרויקטים טיפוליים ברחבי הארץ, פועלת לקידום המחקר בתחום ומקדמת חקיקה מקצועית בכנסת למיסוד והכרה בטיפול משמעותי זה.
העמותה פועלת במספר רב של מסגרות נוער מערים שונות ומקיימת פעם בשלושה חודשים תחרויות אילוף כלבים אתגרי בין הקבוצות. אחת מקבוצות הנוער איתם משתפת העמותה פעולה היא נוער מתנדב מהעיר רמת השרון. זה מספר שנים שבני הנוער מהווים חלק בלתי-נפרד מהמערך ההתנדבותי של העמותה ומשמשים כעוזרים למדריכי העמותה בפעילויות טיפוליות עם כלבים לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים מעירם.
פעילותם של המתנדבים מתבצעת באופן אחראי, בוגר ומניב תוצאות מרגשות בקרב האוכלוסיות המיוחדות. בספטמבר 2009 ייצגו את עמותת כב"א ומדינת ישראל ארבעה נערים ונערות מרמת השרון בתחרות אג'יליטי בהונגריה, קבוצה זו הגיעה להישגים מרשים וייצגה אותנו בכבוד רב. כמו-כן נכחו במשלחת אנשים עם צרכים מיוחדים שחזרו עם שלוש מדליות מתחרות בינלאומית זו.
השנה, משלחת דומה עתידה לצאת לתחרות בשוויץ. על-מנת לבחור את המתאימים והראויים יתקיימו שתי תחרויות מקדימות בארץ, הראשונה התקיימה בתאריך 16.06.10 באולם "אבני החושן" בראשון לציון והתחרות השנייה תיערך בתאריך 16.08.10 ברמת השרון. בתחרויות אלו ייבחנו בני הנוער במסלולי האג'יליטי ומהם ייבחרו הטובים ביותר לנסיעה.
קבוצת האילוף הרמת-שרונית פועלת מזה 6 שנים ברציפות במהלכן עוד ועוד בני נוער מצטרפים לשורותיה. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע במתחם נווה-מגן וההשתתפות בפעילות התנדבותית זו, כמו בכל פעילויות עמ"ן, מחייבת הכשרה מקצועית מקדימה הניתנת מטעם אגף החינוך.
בקבוצה חברים בני-נוער בשלבי הכשרה שונים. השלב הראשון - הכשרה הכוללת אימוני אילוף בסיסיים על-ידי מאמנים מקצועיים וכלבים מאולפים מטעמם, בני-הנוער מוסמכים כעוזרי מדריכים.
השלב השני, בשלב זה בני-הנוער מתמחים בשני ערוצים: האחד, לימוד טכניקות האילוף לצד מבוגר בעל צרכים מיוחדים מהקהילה. פעילות היוצרת פלטפורמה לקשר ייחודי ומרגש המעודד קבלה וסובלנות כלפי השונה. הערוץ השני הוא לימוד טכניקות אילוף ומיומנויות הדרכה במטרה לחנוך את בני-הנוער הצעירים יותר המהווים את העתודה לדור ההמשך של המתנדבים בתוכנית ערכית ומיוחדת זו.
המתנדבים יכולים להגיע לפעילות עם הכלבים שלהם, של שכניהם, חברים ועוד. הקשר עם הכלבים חשוב לבני-הנוער, שמגלים אחריות דאגה ואהבה כלפיהם. מושקעים זמן וסבלנות אדירה בכדי להכשיר את הכלבים, להקשבה, צייתנות ונאמנות לבעליהם.
עמותת כב"א מאמינה ומקווה כי גם השנה ייצגו את המדינה בני נוער מרמת השרון אשר במהלך כל השנה נותנים מזמנם באהבה ובנתינה לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים ואילו בספטמבר השנה יוכלו לייצג גם את העיר רמת השרון בתחרות העולמית יחד עם בני נוער נוספים מרחבי הארץ.
מנהלת יחידת התנדבות נוער עמ"ן באגף החינוך, דליה רצון, ציינה: "ייחודיותה של תוכנית התנדבות זו היא בחיבור המיוחד בין אהבת הנוער לבעלי חיים לצד הקניית ערכי אהבת האדם, קבלת השונה, עידוד הסובלנות לחברים בקהילה, באשר הם. אני גאה בנוער של רמת-השרון שמתנדב מדי שבוע ורואה עצמו כשליח חברתי חשוב בבניית החוסן האישי של כל אחד מהמבוגרים בעלי הצרכים המיוחדים וחוסנה של קהילת רמת-השרון בכלל".

תאריך:  10/08/2010   |   עודכן:  10/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il