X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
להלן פירוט מלא ומפורט לגבי כל הזכויות המגיעות לבעלי לקויי השמיעה
▪  ▪  ▪

מהן זכויותיהם של אנשים עם ליקויי שמיעה?
זכויות במסגרת סל הבריאות
1. החזרים על ציוד שמע - במסגרת סל הבריאות ניתן לקבל החזרים כספיים באמצעות קופות החולים השונות על רכישת מכשירי שמיעה. ההחזר ניתן אחת לשנה. ניתן לברר את גובה ההחזר ואת המכשירים המזכים בהחזר באמצעות קופות החולים ומשרד הבריאות.
2. מימון ניתוח שתל קוכליארי - הזכאות להשתתפות משרד הבריאות במימון ניתוח השתל הורחבה בצורה ניכרת והיא מגיעה עד לכדי מימון מלא. הזכאות קיימת גם למבוגרים לקויי שמיעה או הסובלים מחרשות, בהתאם לקריטריונים ולתנאים הרפואיים.
3. ביטוח משלים - בעלי ביטוח משלים ניהנים מסיוע והחזרים נוספים על מכשירי שמיעה ואביזרי עזר מעבר לכלול בסל הבריאות. למידע ספציפי יש לבדוק את הביטוח המשלים.

ביטוח לאומי

1. שיקום מקצועי - חרשים אשר מוגדרים כבעלי נכות של למעלה מ-20% והם חסרי מקצוע ו/או אינם יכולים לעסוק במקצוע עקב מגבלתם זכאים לסיוע בהכשרה מקצועית במסגרת הביטוח הלאומי. הסיוע יכול להתבטא במסגרת של קורסים מקצועיים ויכול להגיע אף למימון תואר אקדמי. כמו כן המל"ל מסייע באביזרי עזר, נסיעות ומכשירי לימוד לתלמידים בהתאם לצורך ולתנאי הסיוע.
2. השמה מקצועית - הביטוח הלאומי מאפשר השמה מקצועית אשר במסגרתה המל"ל נושא בחלק מעלות השכר של העובד והמעסיק מכשיר את העובד. מסלול זה מאפשר לשני הצדדים לבדוק את התאמת העובד לתפקיד ולהיפך, כאשר בתקופת הניסיון המל"ל נושא ב"דמי הלימוד".
3. אזרח מגיל 18 - מי שהוא אזרח ישראלי בן 18 ומעלה אשר הינו בעל מוגבלות המוכר כנכה והכנסתו היא פחות מרבע מהשכר הממוצע או שהכנסתו בפועל הצטמצמה עקב הנכות ב-50% ומעלה - זכאי לקבל קצבת נכות חודשית מאת הביטוח הלאומי. חשוב להגיש את התביעה בתוך 12 חודשים מהיום בו הפכתם זכאים לקצבה, אחרת עלולה להיפגע הזכאות לקצבה.
4. עולים חדשים - מי שהוא עולה חדש הסובל ממוגבלות והמוגדר כנכה קשה, זכאי בשנתו הראשונה בארץ לגמלה מיוחדת. לגמלה זכאים עולים שמלאו להם 18, והם נזקקים לעזרת הזולת לביצוע פעולות יומיומיות. הגמלה תשולם תוך 90 יום מיום העלייה לארץ.
5. הורים לילד לקוי שמיעה - הוריו של ילד עם מוגבלות המוכר כנכה, זכאים לגמלה חודשית. אתר הביטוח הלאומי מפרט את תנאי הזכאות לקבלת הגמלה. את התביעה לקבלת הגמלה יש להגיש בסניף המוסד לביטוח לאומי שבמקום מגורי הילד, באמצעות הטופס המיועד לכך.

מיסוי

1. קבלת החזר כספי - אדם לקוי שמיעה זכאי לקבל החזר חד-פעמי של מיסים ברכישת מכשיר פקס או מודם פקס, והחזר כספי עבור רכישת גלאי בכי, אם יש לו ילד/ים מלידה ועד גיל 3.
2.פטור ממס - חירשים המוכרים כנכים זכאים לפטור ממס עד תקרת הכנסה מסוימת. ברשות המיסים ניתן לקבל מידע מפורט על תנאי הזכאות, גובה הפטור וכיצד הוא ניתן.

קצבאות מיוחדות

1. משרד הרווחה מעניק דמי תקשורת/סל תקשורת/שעת תרגום/תמלול - סיוע המוענק על-ידי משרד הרווחה בהשתתפות ארגוני החירשים הכולל סכום חודשי קבוע (דמי תקשורת), החזרים כספיים עבור רכישת אביזרי תקשורת (סל תקשורת), היקף שנתי של שעות תרגום ו/או תמלול בהתאם לצורך.
2. זכאות לסיוע באגרת טלוויזיה לקויי שמיעה על-פי הגדרת משרד הבריאות זכאים לפטור מלא מתשלום אגרת טלוויזיה. יש לפנות לרשות השידור לצורך קבלת הפטור.
3. תרגום לשפת הסימנים - חוק הקלות ללקויי שמיעה, התשנ"ב - 1992, ערוצי השידור השונים מחויבים ללוות לפחות רבע מהתוכניות המוקלטות בכתוביות. נעשים ניסיונות רבים להביא לכך שכל השידורים ילוו בכתוביות.
4. קבלת זימוניות לשעת חירום - מיועדות לצורך העברת הודעות ומידע מפיקוד העורף בשעת חירום.

תחבורה

1. הנחה על תחבורה - בעלי לקויי שמיעה המוכרים כנכים כבעלי דרגת נכות מסויימת בעלי תעודת זכאות, זכאים לכרטיסיות הנחה בתחבורה הציבורית.
2. נגישות - בשנת 2003 פורסמו תקנות לעניין הסדרת הנגישות לאנשים עם מוגבלויות לשירותי תחבורה ציבורית. תקנות אלו מחייבות את מפעילי התחבורה הציבורית (אוטובוסים, אוניות, מטוסים) ואת התחנות המרכזיות לדאוג לקיומו של שילוט מתאים.
כך לדוגמא מידע הניתן לציבור בתחנה מרכזית על לוחות זמנים, יעדי נסיעה, נגישות קווי שירות באוטובוסים, רכבות, כלי שיט או כלי טיס וכיוצא בזה, יימסר גם באמצעות טלפון ופקס ויופק גם בכתב מוגדל. וכן בעמדת מודיעין, קופה או עמדת שירות מאוישת בתחנה מרכזית, יימצאו נייר וכלי כתיבה לשימוש אנשים בעלי לקות שמיעה.

תנאי עבודה ואיסור הפליה בעבודה

1. סיוע כספי-ניתן להגיש בקשה למשרד התעשיה המסחר והתעסוקה לקבלת סיוע כספי להתאמת מקום העבודה ללקויי שמיעה על-ידי המעסיק.
2. חוק ההפלייה בין דורשי העבודה - חל איסור חמור בחוק להפלות עובדים או בין דורשי עבודה, מחמת מוגבלותם, ובלבד שהם כשירים לתפקיד או למשרה הנדונים. החוק קובע כי הפליה היא גם קביעת תנאים שאינם רלוונטים לתפקיד אלא אם מדובר בדרישה המתחייבת מהדרישות המהותיות של התפקיד או של המשרה.

מחבר המאמר הינו יועץ משפטי בארגון פעמונים
תאריך:  09/01/2008   |   עודכן:  09/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זכויותם של בעלי לקויי שמיעה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
נכה צה"ל גם נכלל בזכאויות?
כבד שמיעה1  |  10/01/08 13:01
2
החרשים חושבים שמגיע להם הכל
א. בורוכוב  |  11/01/08 11:52
 
- הלו
ירין  |  30/04/12 19:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר ניצן יניב
הסבל של תושבי ישראל לנוכח אי ההכרה של מנהיגיה בפתרון סוגיות הליבה עם שכנותיה אם כך טוב בעיקר לכיסם של מנהיגיה הנבחרים
ד"ר חיים משגב
עוד נסיגות, כמו זאת שהיתה בקיץ שקדם ל'מלחמת לבנון השנייה', עוד שם מכובס לכישלון קולוסאלי ולקריסה מוחלטת של מנגנון הנסיגות החד-צדדיות, וכל המבנה הציוני שנבנה בעמל כה רב ובדמים כה מרובים, ייפול על ראשנו
קובי לירז
לישראל יש יותר מסיבה אחת לא לפתור את בעיות האנרגיה שלה באמצעות כור גרעיני. במקום זאת הגיעה השעה לאמץ גישה לפתרון הבעיות האקולוגיות
אהרון רול
האם החוק הוא מעל לכל שיקול? השטחיים בינינו ימהרו לענות בחיוב אך בחינה לעומקו של הנושא תגלה כי כמו רוב הנושאים הקשורים בחיינו, השחור והלבן, הקטבים המנוגדים באורח מוחלט אינם תקפים תמיד
עו"ד אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי
שיטת המס הנהוגה באנגליה מפתה אנשי עסקים ישראלים. אך אליה וקוץ בה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il