X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בועז על עצמו: מאמין גדול ביכולתה של חרות האדם לשפר את העולם. לא נורא אם אתה רק אחד, נורא אם אתה רק אפס
▪  ▪  ▪
אמיץ רוח. בועז מושקוביץ
הפובליציסט בועז מושקוביץ נמצא מת בביתו
מחלקה ראשונה
שימש מתכנת מחשבים ופובליציסט ב-Nfc * הותיר אחריו אלמנה ושלוש יתומות
לרשימה המלאה

בועז צד לראשונה את עיניי כאשר עיינתי בסדרת המאמרים שפרסם ב-Nfc תחת הכותרת "קורס בסיסי לרודנות" שנראתה בעיני כעבודת מחקר אוניברסיטאית, מעמיקה, לא שגרתית. מזה זמן חיפשתי כותב מוכשר שיסייע לי בכתיבת הספר על פרשת א-דורה, ומאמריו המרשימים שכנעו אותי שאתקשה למצוא כותב מתאים יותר לתפקיד. הרמתי טלפון, ובועז נדלק. מאז נפגשנו עשרות פעמים ובועז החל בכתיבת הספר. במקביל לכך החל בפרסום סדרת מאמרים המסקרים את המחקר בפרשת א-דורה, תוך דיווח על המאבק המשפטי בצרפת ובישראל.
והנה נפל דבר. מוצאי שבת, טלפון מדפנה נתניהו המבשרת לי בשורת איוב: בועז הלך לעולמו, במפתיע.
שבוע קודם אסף אותי בועז לארוחת ערב אצל נרי אבנרי. נרי, אף הוא כותב מוכשר ב-NFC) News1) ומי שהתפרסם בעבר הרחוק כבעלים של מסעדת "נרגילה" המיתולוגית, הזמין אותנו מפעם לפעם לארוחות דליקטס בביתו. עם גמר הארוחה קבענו בועז ואני להיפגש אצלי בימים הקרובים להמשך כתיבת הספר. לא עבר שבוע והמכה הקשה ניחתה.
במקביל לכתיבת הספר פרסם בועז מאות מאמרים מרתקים באתרי אינטרנט נחשבים דוגמת ה"גלובל רפורט", ה-NFC, "מראה", "אומדיה", שימש כעורך הפוליטי של מגזין האינטרנט של "קמקא", ועורך משנה במגזין האינטרנטי בעריכתי.
עברו שלושים יום מאז מותו הפתאומי, ואני תוהה הכיצד ניתן להקים יד וזיכרון לאדם שביטא תפישת עולם כה רחבה בכתיבה חובקת עולם?
בועז, מסורב עליה בברית המועצות, עלה לארץ בגיל 24, הגיע לקיבוץ צובה שם למד עברית באולפן ולאחר סיום האולפן נשאר תקופת מה בקיבוץ עד שהחל את לימודי המחשבים במכללת הדסה ירושלים. לאחר גמר הלימודים התגייס לצה"ל, כאשר תוך כדי שירות צבאי החל לעבוד בערבים בישוב תקוע במחשבים, יחד עם חברתו דאז, אלה, עולה אף היא מרוסיה, ציירת, המתפרנסת כמאיירת ספרים. לאחר נישואיו לאלה עברו יחד לגור בישוב תקוע, שם נולדו שלושת בנותיו, הקטנה בת 3.
אומרים כי אין הנחתום מעיד על עיסתו, אלא שאין כמו מאות מאמריו של בועז כדי ללמוד על הווייתו, על תפיסת עולמו, מתקשורת ועד דמוקרטיה, מפוליטיקה ועד אנטישמיות, מתרגום ועד הגות ספרותית וביקורת, מתחקירים ועד דעות קדומות ופילוסופיה.
בבלוג האישי שלו תיאר בועז את עצמו כמי ש"רואה בערכי הדמוקרטיה ודרכי מימושה את התשובות לבעיות קיומיות רבות: מלחמה ושלום, שמחה ואומללות, שחיתות ויושר. מאמין, שכדי להבין מה קורה לנו במזרח התיכון יש לחזור ולעיין מחדש בכמה ממוסכמות היסוד שלנו. משוכנע, שיכולת האדם לשנות דעה היא חלק בלתי-נפרד מתבונתו. בזמן הפנוי כותב ספר העוסק בנושאים האלה, בשילוב הפרקים הבאים מהניסיון האישי."
"אני מאמין במשמעות העמוקה של המלה דמוקרטיה, כמעורבותו של דמוס בהליכים הקשורים בקרטוס. כתיבה זו אינה אלא ניסיון להיות איש דמוס ראוי לשמו". את יושרו האינטלקטואלי יישם בועז גם בחיי היומיום. "אני מתעב מסרים אידיאולוגיים מועברים בסיסמאות קצרות וברורות", כתב. "פעם עוד הייתי מדביק סטיקרים על מכוניתי, אך לא עוד. אם באמת יש למישהו מה לומר לעולם, המסר שלו אינו יכול להתמצות במשפט אחד, רצוי מחורז, באורך של מדבקה על שמינית פגוש".
כמי שהאמין ברוח האדם, הוא לא חשש לבקר נושאים ואנשים שהפכו אצלנו בשיח הציבורי לחסינים מפני ביקורת: עיתונאים כמו שלומי אלדר ועקיבא אלדר, או פרופסורים כדוגמת מיכאל הרסגור. הכתיבה שהשאיר מעידה על מקוריות ועומק, רוחב יריעה ואומץ רוח. בן-49 היה בועז במותו וידידותו תחסר לי מאוד.
יהי זכרו ברוך.

תאריך:  20/10/2008   |   עודכן:  20/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בועז מושקוביץ - שלושים לזכרו
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
יהי זכרו ברוך. ל"ת
נה  |  20/10/08 18:22
 
- AMEN ל"ת
EMW  |  21/10/08 07:10
2
היו לו לבועז ביצים מעוף וסגנון ל"ת
קורא ותיק  |  21/10/08 01:00
3
אדם ראוי- היטבת לתארו ולהספידו ל"ת
א מ רול  |  21/10/08 07:19
4
אבדן אישי
יונה סוקולובסקי  |  21/10/08 09:04
5
אני המומה מקריאת כתבתו של נחום
טהורת המידות  |  21/10/08 09:57
6
רשימה מרשימה על איש מרשים ל"ת
נרי אבנרי  |  21/10/08 10:25
7
"מורה נבוכים", אמיתי ל"ת
הניה  |  21/10/08 14:55
8
ממה מת איש צעיר זה?
נוסיק טוסיק  |  21/10/08 17:44
9
קול חשוב כנגד המאפיה הישראלית
עמנואל גרטל  |  23/10/08 01:18
10
בישראל אסור לחשוב חשיבה עצמאית
זה מסוכן מאד  |  4/02/11 14:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דר' רון בריימן
כאשר אזרחי ישראל הולכים לקלפי הם אמורים לבחור בין התקווה לבין ההונאה, בין הציונות לבין ה"שלום"    בחירות 2009 צריכות לשמש נקודת מפנה    מול הנטיות האובדניות המגולמות ב"שלום" עכשיו יש לבחור: ציונות עכשיו
נרי אבנרי
כשמדובר בקריאת המפה המדינית, אתה בטוח שהדיאגנוזה שלך היא האמת המוחלטת, בדיוק כמו שאין לך שום ספק לאיזה קולקטיב משתייך מי שהניח בביתך את מטען הצינור    ועל זה ניתן וצריך להוסיף את ביטחונך המוחלט שהמתנחלים כופרים בכללי המשחק הדמוקרטי
עו"ד יוסי דר
כי אהוד ברק לעולם לא ילמד את מה שמנהיג לוב, מועמר קדאפי, כבר שכח    קדאפי הבין אל נכון שהנשיאה בתואר רשמי - גבוה ככל שיהיה - רק תנמיך את קומתו
חגי סרי
לעו"ד יראון פסטינגר, יהודי חילוני וליברל, כהגדרתו, חבר הוועדה המרכזית של לשכת עורכי הדין ובעל משרד מהמובילים בתחום דיני הנזיקין, יש "בטן מלאה" על המערכת המשפטית: המהפכה החוקתית היא ניסיון הפיכה של מיעוט כתוצאה משנאה ופחד מהחרדים, בג"צ טובע בפוליטיקה, המדינה "ממושפטת" עד זרא, העקרונות המשפטיים נרמסים ברגל גסה, אנשי ציבור נרדפים וראש הממשלה מודח כדי לנטרל כל סיכוי לשינוי. אבל יש לו גם כמה מילים טובות
ד"ר מוטי גולן
משה עולה אל הר נבו, ראש הפסגה ומשם, הקב"ה מראה למשה את כל הארץ, את כל נופה ואת כל שטחה המדהים ואף את המקומות הרחוקים ביותר - אבל לא רק...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il