X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
קיומו של ממשל אמריקני הנתון בידי צוות המנותק מהמציאות מעמיד סכנה כפולה ומכופלת בפני ישראל בנימין נתניהו יעשה משגה גדול אם יתייחס ברצינות לקבוצת חלושי הנפש היושבת בבית הלבן. כל יחס רציני כזה יעורר באופן פרדוקסלי עוינות משום שחלושי הנפש יזהו בו את חולשתם-הם מאידך, כל גילוי עוצמה ונחישות שיגלה נתניהו יעודד אותם. שוב, באופן פרדוקסלי
▪  ▪  ▪
חלוש ומתרפס. הפתרון - להשפיל. אובמה [AP]

לא היה צריך לחכות לסרטון על יכולתו של אובמה לתפוס זבובים, כדי לדעת לאיזה צרה נפלה אמריקה כאשר בחרה אותו לנשיא. לא רבים שמו לב שאובמה עודד את הצלם לצלם את הזבוב המנוח מקרוב. בהפצת הסרטון ברחבי העולם קיבלנו אישור שכמו אובמה, גם הצוות שלו, בתוכו יהודים בתפקידי מפתח, הוא בעל שיקול דעת הזוי, מנותק מהמציאות. תחזיתו של כותב השורות היא שתקופת אובמה בבית הלבן תצויין ע"י היסטוריונים כאחת התקופות הרעות ביותר לארה"ב ולאנושות כולה. צוות חלושי הנפש, שמאלנים קיצונים, אשר מושך בחוטים של אובמה, מתברר מרגע לרגע כמי שיביא להתעוררות מלחמות ולחיזוק הרוע והמיליטריזם העולמי, ממש כמו ממשלות שמאל אחרות בעבר, בארה"ב ומחוצה לה.
העובדות שיפורטו להלן זכו בקושי לאיזכור בתקשורת הישראלית השמאלנית. במה שנראה כשיתוף פעולה אידיאולוגי עם הגורמים שמאחורי ממשל אובמה, ממשיכה התקשורת בישראל בהשתקת ביקורת על דרכו ויכולת תפקודו. כך למשל, לא דווחתם על ההתקפה נגד הציונות והיהודים שבאה מפיו של אביו הרוחני של אובמה מזה 20 שנה: "היהודים האלה" (הכוונה ליועציו של אובמה) כך אמר לפני שבועות ספורים הכומר ג'רמיה רייט (Jeremiah Wright) "לא יתנו לי לדבר איתו!". מראיין מהשמאל הקיצוני ניסה לתקן את הרושם הקשה של דבריו. בראיון ברדיו SIRIUS נשאל הכומר רייט "האם בעצם התייחסת לציונים?". וענה: "בדיוק. מיהרתי למכוניתי ו(רק) רציתי להיפטר מהכתב שראיין אותי". ובתקשורת הישראלית? אף מילה!
שורת מינויים כושלים של אנשי שמאל קיצוני מחמירה את הבעיה
אובמה חסר כשרון ניהולי. למרות תקופת ממשלו הקצרה, כבר קשה לספור את מינוייו הכושלים. כך, למשל, התפוצצה בזה אחר זה שורה של מינויים לתפקיד שר האוצר לאחר שהתברר שהמועמדים, כולם אנשי שמאל ותומכי המפלגה הדמוקרטית, "שכחו" לשלם את מיסיהם לאוצר המדינה. המועמד הרפובליקני היחיד שהיה מועמד לתפקיד זה, הסכים בתחילה לכהן בתפקיד, אך ברח מהמועמדות לאחר ימים ספורים, כאשר הבין לאן צועד ממשלו של אובמה. באחרונה התבשרנו שעוד כמה בעלי(ות) תפקידים בכירים, אנשי שמאל מובהקים, ברחו גם הם. באופן בלתי מפתיע, גם שר האוצר שנבחר לבסוף, טים גייטנר, חשוד כמו קודמיו באי תשלום של כל חובותיו במיסים והחקירה בעיצומה.
כשלון אופייני נוסף של אובמה במינוי עוזרים מתאימים הוא צ'רלס פרימן (Charles W. Freeman) בעברו שגריר ארה"ב בערב הסעודית ואיש שמאל קיצוני וערביסט ידוע. לאחר אירועי ה-11 בספטמבר האשים פרימן את ארה"ב ב"שוביניזם" כלפי הטרור האיסלאמי. "אירועי ה-11 בספטמבר הוכיחו" כך פרימן, "שכאשר אנחנו מפציצים אנשים, הם מחזירים לנו בחזרה". צ'רלס פרימן, לא תאמינו, קיבל לא מכבר, בתמיכתו של הבית הלבן, הצעה לכהן כ-יו"ר המועצה למודיעין הלאומי (NIC) - הגוף המתאם מידע בין כ-15 גופי ביטחון לאומי והממונה מטעם הממשל על הכנת 'הערכת המודיעין הלאומית'. למרבה המזל, בעקבות חקירות שנעשו ע"י גופים חוץ-ממשליים, הוטלה נאמנותו של פרימן בספק והוא הסיר את מועמדותו. פרימן עצמו מאשים בכשלונו "גורמים במפלגת הימין הישראלי - ליכוד" שלמען הגילוי הנאות, החתום מעלה נמנה על חבריה.
נבואת החורבן האחרונה מפיו של צ'רלס פרימן התפרסמה ב-03-04-2009, בראיון ל-Press TV: "אני לא רואה איך ישראל תמשיך להתקיים בטווח הארוך כמדינה במזרח התיכון, אם היא איננה מוכנה לשאת ולתת בכבוד ובהתחשבות עם (דרישות) שכניה הערבים וביחוד עם הפלשתינים".
כשלון טרי של הבית הלבן בנושא המינויים הוא הארי נוקס. נוקס, שמשמש כמנהל 'תוכנית דת ואמונה' ב-"קבוצה הלאומית לזכויות הומסקסואלים", תקף לא מכבר את האפיפיור ואת הכנסייה (הדת) הקתולית כולה, בשל מעורבותם בתיקון לחוקת מדינת קליפורניה המציין כ'לא חוקתיים' נישואים של בני אותו מין. הארי נוקס זה מונה לאחרונה, לא פחות ולא יותר, למועצת היועצים של הבית הלבן בענייני אמונה, דת ושכנות. בשל כך, ירדה באחרונה תמיכת הקתולים באובמה לשפל שלא זכור כמוהו אצל נשיאים אחרים.
מינוי הזוי נוסף של אובמה הוא מינויה של רוזה ברוקס (Rosa Brooks), בעלת טור בעיתון השמאל הקיצוני 'לוס-אנג'לס טיימס'. ברוקס מונתה לתפקיד יועצת לתת מזכיר(ת) ההגנה (שר הביטחון בארה"ב) בפנטגון, הגב' פלורנוי (Flournoy). הגב' ברוקס, שמאלנית קיצונית בגוון אנרכיסטי, היא זו שכתבה בעבר שהנשיא בוש וסגנו צ'ייני צריכים לקבל טיפול רפואי כפסיכוטיים. הגב' ברוקס, זאת יש לדעת, תמכה בהתלהבות בעירקי שהשליך את נעלו על הנשיא בוש... בעיניים ישראליות, מינוי זה יכול להשתוות רק, ה' ישמרנו, למינוי יעל פז-מלמד מ'מעריב' כיועצת לביטחון של שרת הביטחון יולי תמיר בממשלה בראשות עמיר פרץ...
מאפיינים של חולשה נפשית בסיורו האחרון של אובמה באירופה ובמזרח הקרוב
במסע ההתנצלויות האחרון באירופה ובמזרח הקרוב צבר אובמה פופולריות ומחיאות כפיים לרוב. מבחינה מדינית הוא השיג בדיוק ההיפך. צוות הבית הלבן החליט להחליף מדיניות תקיפה במדיניות אמריקנית חדשה המבוססת על "רצון טוב" והתרפסות חלושת נפש. בנסיונו למצוא חן בעיני האירופים, תיאר אובמה את ארה"ב כ"שחצנית", "מכתיבה לאחרים את השקפתנו" וכמדינה אל-דתית שאיננה מושתת על ערכים יהודיים-נוצריים כפי שארה"ב עדיין ועודנה.
בנאום בפראג שהיה אמור להיות גולת הכותרת של ביקורו באירופה, הצהיר אובמה שהפרת ההסכמות בנושאי הצטיידות גרעינית ואמצעי שילוח נשק גרעיני "חייבת להיענש". תוכן הנאום היה ידוע מראש. כ-3 שעות לפני שנישא הנאום, שילחה צפון קוריאה טיל המסוגל לשאת ראש חץ גרעיני, ובכך שוב הפכה את אובמה לצחוק. כמובן, הכל בניגוד להסכמות עליהן חתמה קוריאה, למיליוני הדולרים שקיבלה כסיוע ובניגוד להחלטות האו"ם. נאומו של אובמה נותר עד לרגע זה תלוי באויר, חלול וחסר כיסוי. חוץ מכמה איומים מעוררי גיחוך, דבר לא נעשה ע"י ארה"ב כדי להעניש את צפון קוריאה. הגינוי מצד האו"ם שהושג באחרונה היה מימי וחסר משמעות והמנהיג הצפון-קוריאני מתנהג כמו ילד קטן שהוריו איבדו את הסמכות ההורית.
בעת ביקורו באוסטריה, ומתוך רצון למצוא חן בעיני האוסטרים, שיבח אובמה בנאומו את השפה האוסטרית - שפה שאינה קיימת. באוסטריה דוברים גרמנית. עכשיו צריך לחכות עד שאובמה יבקר באמריקה הדרומית ויגלה בה שפות חדשות כמו ברזילאית, פרואנית, הונדורסית וארגנטינאית.... צוות יועציו המוכשר יסייע לו בוודאי גם במשימה זו.
בעת ביקורו בטורקיה התעלה אובמה על עצמו בנסיונותיו להשיג "רצון טוב" מוסלמי. "הרשו לי להגיד זאת ברור ככל שאני יכול," אמר אובמה בנאומו אל הפרלמנט הטורקי, "ארה"ב איננה ולעולם לא תהיה במלחמה עם האיסלאם". "למעשה," המשיך אובמה "שותפותנו עם העולם המוסלמי היא קריטית"... "יחסי אמריקה עם העולם המוסלמי לא יכולים להיות ולא יהיו מבוססים רק על התנגדות לטרור.... אנחנו מחפשים חיבור רחב יותר (עם העולם המוסלמי) המבוסס על אינטרסים משותפים ועל כיבוד הדדי", המשיך אובמה; "אנו נעביר מסר של הערכה עמוקה לאמונה המוסלמית, אשר עשתה כה רבות לאורך מאות בשנים בעיצוב העולם, כולל בארצי" קינח הנשיא את נאומו, שבועות רבים לפני נאומו המתרפס בקהיר וההשתחוות העמוקה למלך הסעודי.
כשלון ביקורו של אובמה באירופה היה מהדהד. אובמה הבטיח לאירופים הרבה, אך בשני התחומים החשובים לו - סיוע במלחמה נגד הטאליבן וסיוע באימוץ מדיניות מוניטרית חדשה - הוא קיבל 0. בביקורו בטורקיה ניסה אובמה לשוות לארה"ב תדמית חילונית חסרת דת. כוונתו של אובמה, ממש כמו כוונתו של אהרן ברק וגרורותיו כאן אצלנו, היא להתחנף אל המוסלמים, לדחות את העימות איתם וליצור רושם שהמוסלמים שבתוך ארה"ב אינם אויביה. ממש כמו כאן, הבריחה הנפשית מהמציאות נבחרה ע"י השמאל הקיצוני בבית הלבן כשיטה הטובה ביותר לטיפול בבעיית האיום המוסלמי. נסיונו של אובמה להציג את ארה"ב כמדינה חילונית חותר תחת יסודות האומה האמריקנית וסותר את "הצהרת העצמאות" - אחד ממסמכי היסוד שלה שאומץ ביולי 1776 - מסמך המזכיר במפורש את בורא עולם כמי שמכוחו הואצלו זכויות יסוד לכל אזרח אמריקני. שלושה דגמים של לוחות הברית משובצים בתוך בניין בית המשפט העליון בארה"ב כעדות לכך ששורשיה הערכיים והחוקתיים של ארה"ב הם יהודו-נוצריים. נאומו של אובמה בטורקיה, הפך אותם לצחוק.
לאן צועדים אובמה וממשלו?
ברק אובמה הוא שבר קליפה ריקה, אשר צף על גל של קצף עכור, שמאלני קיצוני, מלא שנאה לכל מה שיציב, ערכי ומחייב בעולם המערבי, והוא משקף חולשה נפשית אישית וקולקטיבית של אנשים, אירגונים וגורמים כלכליים בארה"ב המזוהים בד"כ עם מפלגת השמאל בארה"ב - המפלגה הדמוקרטית. בתיזמון גרוע פגש גל קצף זה את כמיהת אזרחי ארה"ב לשינוי ולמהפיכה באורח חייהם וכך נוצר גל גדול יותר שסחף את אובמה לנשיאות.
ברק חוסיין אובמה, שהגיע לתפקידו בעיקר בגלל הדחף העז שלו למעמד ולשררה, נישא עתה על קצף מתפוגג בראשו של הגל - גל אשר יישבר ויתנפץ אל סלעי המציאות ויותיר מאחוריו שבר, הרס ואובדן יחד עם ניפוץ השמאל האמריקני וריסוק תקוות השמאל הישראלי לרסיסים. תוכנית הבזבוזים (Stimulus Plan) שיזם אובמה, נשלפה מהשרוול. מאות מיליארדי הדולרים הכלולים בסעיפיה ההזויים והמצחיקים ירדו לטימיון וחלקם נמצא במרתפי הבנקים במקום שיניעו את גלגלי הכלכלה. הבנקים פשוט מסרבים לשחררם כל עוד יש סיכון במתן הלוואות. ברגע שיתברר שהמצב הכלכלי משתפר, "יישפכו" מיליארדים אלה לשוק ויגרמו לאינפלציה גואה ולריסוק המטבע האמריקני במה שישמש כאות הסיום לשלטון השמאל הקיצוני בארה"ב, אולי למשך שנים רבות.
איך זה משפיע עלינו ומה על נתניהו לעשות?
קיומו של ממשל אמריקני הנתון בידי צוות המנותק מהמציאות, מעמיד סכנה כפולה ומכופלת בפני ישראל. בנימין נתניהו יעשה משגה גדול אם יתייחס ברצינות לקבוצת חלושי הנפש היושבת בבית הלבן. כל יחס רציני כזה יעורר באופן פרדוקסלי עוינות, משום שחלושי הנפש יזהו בו את חולשתם-הם. מאידך, כל גילוי עוצמה ונחישות שיגלה נתניהו יעודד אותם. שוב, באופן פרדוקסלי.
ההשפלות שהשפיל חוסני מובארק את חוסיין אובמה בעת ביקורו בקהיר הן דוגמה לדרך שיש לנקוט בה. הן רק הגבירו את הערכתו של חוסיין לחוסני. בנימין נתניהו חייב לנקוט בדרך חדשה, עוצמתית, תקיפה ובלתי מתפשרת כלפי ממשל אובמה ובכך, באופן פרדוקסלי, יזכה ממנו להערכה. ספק אם יהיה ער לכך או מסוגל לכך.

עמנואל גרטל הוא מנהל חברה להנדסת מים וסביבה, פעיל ציבור וחבר במרכז הליכוד.
תאריך:  08/07/2009   |   עודכן:  10/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ממשל אובמה - בדיחה לא מוצלחת!
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
באופן פרדוקסאלי השמאל
לי-און  |  10/07/09 17:39
2
נראה שאתה לא פחות לחיץ
אלטע קאקער  |  14/07/09 10:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים אסכולאי
שאלת הקמתה של תחנת כוח גרעינית היא לפיכך רבת פנים    יש לשקול סוגיות של בטיחות, אבטחה, אי הפצה והאפשרות של המדינה להקים ולתחזק יכולת הפקת חשמל גרעיני    בהחלט עשויה להיות בכך ברכה למדינות המקימות ולאזור בכללו
עו"ד מתן פריידין
גיבורה של פרשת מדבקת "לייף קיפר" אינו אריק קליין אלא התקשורת הישראלית שנחשפה במלוא מערומיה
מנחם ברוד
ימי האבל של בין המצרים מחדירים לתודעת הצעיר והמבוגר, טוב יותר מכל התוכניות החינוכיות, את תחושת השייכות לעם היהודי ולמורשתו    אין לנו גאולה אחרת
טלי רווה
ברתה פפנהיים התאהבה במטפלה ד"ר יוזף ברויר, סבינה שפילריין והמטפל שלה קרל יונג ניהלו מערכת יחסים ארוטית, בסדרה "בטיפול" המטופלת נעמה מאוהבת במטפל שלה ראובן. האם מדובר במקריות או שלנשים יש נטייה להתאהב במטפל שלהן?
עו"ד נבון קצב
תופעת הסלקציה במועדונים הינה תופעה שמשפילה ופוגעת בכבודו של האדם כאדם. הגיעה השעה לצאת למאבק ציבורי ומשפטי נרחב נגדה על-מנת למגר אותה אחת ולתמיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il