X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רצוי לאכול פירות כשהם בשלים ולא בוסר רצוי לאכול אותם עם הקליפה סחיטה ממעיטה מאיכות הפרי
▪  ▪  ▪
אבטיח. טוב לצמאון [צילום: AP]

הפירות מכילים פרוקוז (סוכר פירות) וגלוקוז (סוכר ענבים), מעט חלבון ושומן ועשירים מאוד בתאית ופקטין (סיבים תזונתיים). מכילים ויטמינים ומינרלים כמו: בטאקרוטן, C ,B, סידן, ברזל, זרחן, אשלגן, מגנזיום.
רצוי לאכול פירות כשהם בשלים ולא בוסר ורצוי לאכול אותם עם הקליפה. סחיטה ממעיטה מאיכות הפרי מאחר שחלק מהויטמינים הבאים במגע עם האוויר והחום נהרסים, כמו-כן גם הסיבים התזונתיים.
בתהליכי ההבשלה הופך העמילן לגלוקוז והפרי נעשה מתוק יותר. למרות שטעמם של רוב הפירות הוא חמוץ בחילוף החומרים הופכים רובם לבסיסים.
פירות המבשילים לאחר קטיפתם: תפוחים, אגסים, משמשים, בננות, אפרסקים, אבוקדו, מנגו, תמרים, פפאיה ואפרסמון.
פירות המבשילים לפני קטיפתם: אבטיח, מלון, תאנים, רימון, שסק, גויאבה.

אבטיח

פרי ממשפחת הדלועיים, מוצאו מאפריקה וכיום נפוץ גידולו באזורים חמים ויבשים ברחבי העולם. מצוי בעיקר בחודשים יוני- יולי. צבע הקליפה משתנה מירוק ועד אפור. בפנים אדום כהה, בהיר ולעיתים צהוב.
משקלו נע מ-1 ק"ג ועד 25 ק"ג. האבטיח הוא אחד בפירות העשירים ב-93% מים, לכן אכילתו מרווה ומרעננת. גרעיני האבטיח כשהם לא קלויים, עשירים בחלבון, שומן רב בילתי רווי, ברזל, סידן וויטמין B. מכיל: בטאקרוטן, ויטמין C, וויטמין B. מספק 26 קלוריות ל-100 גרם.
שימושים עממיים: מטהר חום, משתן, טוב לצמאון, מפיג דיכאון, לדלקות בכליות ודרכי השתן, ללחץ דם גבוה, כיבים בפה, הקליפה בחלקה הפנימי (הלבן) משמשת לפצעים בפנים בעיקר אקנה על-ידי שפשוף הפנים עם הקליפה.

אגס

מוצאו של האגס מקווקז משם הופץ לאירופה. עצי האגס גדלים באזורים ממוזגי אקלים באירופה ובמערב אסיה. הומרוס רחש הערכה רבה לאגס עד כי כינה אותו "אודיסאה" מתנת האלים.
לארץ הגיע האגס מאסיה ומאיי יוון וגידולו נפוץ בעיקר באזור הצפוני. בדרך-כלל קוטפים אותו ירוק ומניחים לו להבשיל במקום קריר ואפל. אגסים משמשים לקינוח, לבישול, מיץ, לשיכר, ריבות, משקאות חריפים וכמובן לאכילה.
מכיל: סידן, ברזל, מגנזיום, זרחן, אשלגן, ויטמין C ,B ובטאקרוטן. מכיל 63 קלוריות ל-100 גרם.
שימושים עממיים: טוב לשיעול, הפחתת ליחה, צרידות, איבוד קול, עצירות, קושי בהשתנה. (בישול של אגסים רכים מאוד + סוכר נבט לבעיות במערכת הנשימה כמו: שיעול, בררונכיטיס, יובש ועוד).

אפרסק

שייך למשפחת הוורדיים. מוצאו של האפרסק בסין. ישנם שני סוגים של אפרסקים, אלה שהגרעין הדוק לפרי והוא משמש לבישול ושימורים ואלו אלה שהגרעין נפרד מהפרי מתאים לאכילה.
טעמו של האפרסק מתוק-חמוץ והוא מתקלקל בקלות ורגיש לקור. כתמים חומים מעידים על קלקולו. מבשילים מחודש מאי-אוקטובר. מכיל: בטאקרוטן, C, סידן, ברזל, אשלגן ודל בנתרן. מספק 46 קלוריות ל-100 גרם.
שימושים עממיים: הורדת חום, משלשל קל, מרגיע, מווסת ומניע חסימות, מרגיע שיעול יבש, מפחית הזעה.

והמלצה לחטיף בריאות

2 ספלי קווקאר
שלושת רבעי ספל קמח מלא
שני רבעים של ספל אגוזים
רבע ספל גרעיני חמנייה קלופים
חצי ספל מנדרינה או תפוזים
שליש ספל שמן
כפית קינמון
חצי כפית מוסקט
חצי כפית מלח
8 תפוחי עץ מזן גרנד
לחתוך את תפוח העץ לפרוסות, להזליף עליהם את המיץ ולבחוש עד שכולם יכוסו בו. חצי מהתפוחים להכניס לתבנית משומנת, ערבבו את הקווקאר, הקמח, האגוזים, הגרעינים, המלח וקליפת התפוז המגורדת. פזרו מצית מהפירורים על-גבי תפוח העץ. כסו ביתרת הפלחים ופזרו את יתרת הפירורים עליהם. אפו בתנור בחום נמוך למשך שלושת רבעי שעה עד שהפירורים יזהיבו.

ליצ'י

פרי אדמדם שמוצאו מסין. המשורר הסיני סו טונג פו שחי בגלות בקאנטון כתב שהליצ'י "מסוגלים לחבב על כל אדם אפילו גלות נצח". המשורר נהג לאכול לפחות 300 פירות ביום.
כיום מגדלים בארץ מטעי ליצ'י וניתן למוצאו לא רק בצורתו המשומרת. עונת הליצ'י מתחילה בסוף יוני ומסתיימת במחצית חודש אוגוסט. הפרי מאבד מצבעו יום-יומיים לאחר קטיפתו, מומלץ להכניסו לקירור כדי לשמור על רעננותו כך יוכל להישמר עד שבוע ימים. טעמו מתקתק, דומה בטעמו לענבי מוסקט. ניתן לייבש את הליצ'י ןלאוכלו כמו צימוקים או להוסיפו לתה.
מכיל: ויטמין C ,B, סידן, ברזל, זרחן, אשלגן. מספק 64 קלוריות ל-100 גרם.
שימושים עממיים: מקל על שיעול, מחזק דם, משכך כאבים, מרגיע שיהוקים וצימאון.

ענבים

שייכים למשפחת הגפניים. אחד מצמחי התרבות העתיקים ביותר, ידוע מעל 6,000 שנה. מוצאם מצפון מזרח טורקיה וקווקאז. טעמם מתוק-חמוץ. ישנם זנים שונים של ענבים שכל אחד מהם מתאים לשימושים כמו: ייצור יין, צימוקים ולמאכל טרי. הם מספקים אנרגיה מיידית מעוררים ומרווים.
מכילים: סידן, ברזל, מגנזיום, זרחן, אשלגן, אבץ, ויטמין C ,B ובטאקרוטן. מספקים 67 קלוריות ל-100 גרם.
צימוקים: מסייעים בהקטנת הסיכון ללקות במחלות של המעי הגס, דלקות מפרקים, כאבי ראש ומיגרנה ומסייעים בהורדת הכולסטרול.
יין אדום: מכיל ליקופן המסייע בהורדת הכולסטרול הרע והעלאת הכולסטרול הטוב בנוסף נחשב כאנטיאוקסידנט רב עוצמה המנטרל רעלים מהגוף ומונע גידולים סרטניים.
שימושים עממיים: להזעות לילה, שיפור תפקודי כבד, מנקה את הדם, משתן על כן טוב ללחץ דם גבוה ולבצקות, בעיות מפרקים.

תאנים שחורות

התאנה היא אחת משבעת המינים בהם נתברכה ארצנו. מולדתה מאזור אגן הים התיכון בארץ היא גדלה עוד מימי קדם בהרי הגליל ובהרי ירושלים וכיום מגדלים אותה מהערבה ועד הגולן.
הזנים היותר מוכרים הם הירוקים, אולם לאחרונה הצטרפו הזנים השחורים שמקורם בברזיל. התאנה פורחת כל הקיץ ומבשילה בסופו, אולם את הזנים השחורים ניתן למצוא באביב ובסתיו. מכינים ממנה שימורים, ריבות, דבש תאנים ואכילתה בצורתה הטרייה.
מכילה: ויטמין C ,B, אשלגן, סידן ובעיקר ברזל. מספקים 77 קלוריות ל-100 גרם.
שימושים עממיים: לבעיות עור, קרבונקלים על העור, דיזנטרייה, גרון יבש ושיעול, עצירות (השריית התאנים במשך כל הלילה במים לשתות את המים ולאכול את התאנים) וטחורים.

תפוח

התפוח בנוסף להיותו מפתה, כוכב סיפורים ואגדות ילדים נחשב כפרי פופולרי ובעל תכונות מרפא רבות. שייך למשפחת הוורדניים, עץ התפוח הוא עץ נשיר, בחורף עומד בשלכת ומלבלב ופורח באביב.
מוצאו מדרום מערב אסיה ומאירופה המזרחית. בארץ הוא גדל בגולן, בגליל ובעמק החולה. ישנם מאות זנים של תפוחים בעולם מתוקים וחמוצים. תפוח מזרז הבשלה של פירות אחרים משום שהוא פולט גז אתילין לאוויר. נמצא בשימושים רבים במזון כמיץ, רסק, משומר, חומץ תפוחים ויין תפוחים.
מכיל: ויטמין C ,B, אשלגן, בטאקרוטן, סידן חומצה פולית, אבץ, פיטוכימיקלים (פועלים כאנטיאוקסידנטים) ופקטין. מספק 55 קלוריות ל-100 גרם.
שימושים עממיים: מסייע לפעילות מעיים, טוב לשמירה על החניכיים, מפחית חום, מקל על יובש, מסלק ומנקה ריח רע מהפה, מטהר רעילות בכבד (תפוח חמוץ), הורדת כולסטרול, מעודד הפרשת רוק.
חומץ תפוחים מסייע: בהורדת חום על-ידי שפשוף המצח והשכמות בבד הטבול בחומץ תפוחים, פטריות בציפורניים, שטיפות ווגינליות לבעיות של פטריות בווגינה, כאבי ראש ומיגרנה שיפשוף המצח והרקות, הורדת כולסטרול ותת חומציות בקיבה.

מחברת המאמר הינה ראש מגמת נטורופתיה במכללת מהות לרפואה משלימה
תאריך:  14/07/2009   |   עודכן:  15/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה לעשות ולא לעשות באכילת פירות הקיץ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלכס נחומסון
צריך לתת לאירנים את הקרדיט שבחירתם באחמדינג'אד הינה רציונאלית בדיוק כמו לעזתים שבחרו בחמאס    כל גלי המחאות לא הניבו ראיה ברורה אחת שמדובר בזיוף ועלינו להיזהר מלהפוך לפרקליטי השטן
ענבל בר-און
ניצן הורוביץ יוזם חוק לאיסור כליאת ילדים    הוא מתייחס אך ורק לכליאת ילדי עובדים זרים בידי משטרת ההגירה    ומה אם מדובר בילד שהוגדר כלוקה בנפשו על-ידי עובדת סוציאלית? האם אז כליאתו תהפוך כשרה?    הכוח להגדיר הוא הכוח להגביל
ראובן לייב
במדינה הקטנה ביותר בעולם חבוי אוצר בלום של עתיקות ודברי אמנות
צפורה בראבי
אם אין לכם משהו נפלא לומר על הילד, כדאי שתבדקו את עצמכם...
אהרון רול
ליברמן זעזע את אמות הסיפים במשרד החוץ וגם עובדי המשרד עצמם חשים עמו שלא בנוח    הסיבה? ציפי לבני השאירה אדמה חרוכה אחריה בכל האמור לאינטרסים הקיומיים של מדינת הלאום היהודי תוך שהיא מקדמת אג'נדת "מדינת כל אזרחיה" מבפנים ומבחוץ    הפתרון? ניקוי כללי של משרד החוץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il