X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעקבות הנתונים המראים כי 60% מהישראלים קונים בכרטיס אשראי - פעמונים, ארגון לשיקום כלכלי, מזכיר כיצד ניתן להשתמש נכון בכרטיס האשראי
▪  ▪  ▪
לצרוך בחוכמה ובמתינות [צילום: AP]

בעקבות הידיעה על שימוש של כ-60% מהישראלים בכרטיסי אשראי חשוב לזכור שכרטיס האשראי הינו אמצעי תשלום ולא אמצעי מימון ולכן, יש לנהוג באחריות בשימוש באמצעי התשלום.
כיצד לנהוג בחוכמה ברכישות בכרטיסי האשראי
להגביל את השימוש בכרטיס אשראי - השימוש בכרטיס האשראי או בצ'קים אינו בריא לכיס. הנייר והפלסטיק נותנים תחושה מזויפת של כסף שאינו בנמצא באמת. לעומת זאת, כשמשלמים בשטרות ובמטבעות ישנה תחושה של פרידה מכסף. ולכן בכרטיס האשראי או בצ'קים כדאי להשתמש אך ורק לתשלומים שוטפים בהוראות קבע. מומלץ להצטרף לשירותי האינטרנט של חברות האשראי ולבצע מעקב שבועי אחר החיובים השונים, ולתכנן את המשך ההוצאות המשפחתיות בהתאם לגובה החיוב הנצבר.
קניות - קניות המזון הן אחד הסעיפים המרכזיים בתקציב המשפחה. אין לקנות בתשלומים, אנו מאבדים שליטה על ההוצאות, גם בחודש הבא נצטרך לקנות אוכל. במקום לשלם אחורה על דבר שקנינו, נחסוך מראש וכשיגיע המועד נחליט על מה להוציא את הכסף. ולכן חשוב להגיע עם רשימת קניות. בסיום הקנייה יש לשמור את סרט הקופה מהפעם הקודמת ולפיהם לקחת כסף מזומן. ניתן לבצע מעקב חודשי אחר היקף קניות המזון שלנו ולתכנן מראש את ההוצאות החודשיות בהתאם לתקציב.
להחזיק כרטיס אשראי אחד בלבד - אין צורך להחזיק יותר מכרטיס אחד בארנק. האשליה של משחק תמרון לא תורמת לכלכלה יציבה ומנוהלת של משק הבית.
איך מומלץ לשלם הוצאות מחזוריות? - הוצאות מחזוריות הינן הוצאות אשר מוציאים מדי חודש כגון מיסים, ארנונה חשמל וכדומה. מומלץ לשלם בתשלום אחד מכוון שבעוד חודשיים יהיה תשלום נוסף.
מועדון לקוחות - מומלץ לברר בחברת האשראי האם אנחנו זכאים להצטרף למועדון לקוחות כלשהו, ללא תשלום חודשי. לעיתים קרובות קיים מועדון אשר אנו זכאים להצטרף אליו ללא תשלום והמעניק לנו הנחות חודשיות, אשר יכולות להקטין את ההוצאות המשפחתיות. רצוי לעשות שימוש בנקודות שנצברו כהטבה או כהנחה בחברת האשראי: זהו תחליף להוצאה החודשית כגון בילויים.
הוראת קבע - רצוי להעביר את הוראות הקבע מהבנק לכרטיס האשראי ובכך לחסוך את עמלת השורה בחשבון הבנק. בנוסף לכך, במקרה של מחלוקת עם הספק או נותן השירות בכרטיס אשראי, קיימות לנו הגנות צרכניות רבות יותר מאשר במקרה של הוראות קבע בבנק. בנוסף, ברוב חברות האשראי מקבלים הטבות כגון נקודות/כוכבים עקב השימוש בכרטיס האשראי.
בדיקה של החיובים בכרטיס האשראי - חשוב לבדוק את החיובים בכרטיס האשראי, אין אחד שלא גילה טעות בחיוב. גם במסגרת המעקב השבועי באינטרנט אחרי החיובים וגם כשמגיע דף החשבון מחברת האשראי. אם דף החשבון לא מגיע לביתכם בתוך 30 יום, פנו לחברת האשראי ובקשו לקבל את דף החשבון לביתכם.
תשלום דחוי - בעבור כל תשלום דחוי (ללא ריבית) אתם משלמים עמלה בשיעור משתנה, אם אתם לא במינוס או בחריגה ממסגרת האשראי מומלץ לשלם בתשלום אחד ולחסוך את העמלות השונות.
תשלומים בקרדיט - יש להימנע מתשלומי קרדיט. הריבית על התשלומים הינה הוצאה נוספת, שלרוב לא נלקחת בחשבון וניתן לחסוך אותה. במקרה שאין לנו כרגע מספיק כסף לבצע את הרכישה מומלץ לדחות את הרכישה למועד שבו נוכל לבצע אותה ללא תשלום ריבית נוספת.

הכותב הינו יועץ משפטי בארגון פעמונים.
תאריך:  01/10/2009   |   עודכן:  01/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר מוטי גולן
מדוע רק חג סוכות זכה לציווי של "הוויה שמחתית יתרה" בשונה משאר מועדי ישראל ובעיקר יותר מחג הפסח ("זמן חירותנו") ומחג השבועות ("יום מתן תורתנו")?!    להלן התשובות המשמחות
נרי אבנרי
לסבתא הינתקות נולד נכד בעייתי: דוח גולדסטון. המופרע מספר לכל העולם, שאימא עופרת יצוקה היא אכזרית, ששה אלי הרג, שביצעה פשעי מלחמה. אל תזכירו לו את סבתא הינתקות, מפני שהוא לא מוצא שום קשר בין האכזריות של אימא עופרת יצוקה, להתעללות שעברה סבתא הינתקות
איתמר לוין
חז"ל נותנים שני נימוקים למצות סוכה, שלכאורה סותרים זה את זה. אלא שבמבט מעמיק יותר מסתבר, שלפנינו חיבור בין הגשמי לרוחני
עו"ד אברהם פכטר
נאומו המרגש וההיסטורי של נתניהו באו"ם - נשמע כמו "בום" על-קולי, במליאת האו"ם ובעולם כולו. זה לא היה נתניהו נגד האו"ם - אלא נגד הצביעות העולמית, אי-העשייה, השיתוק ומתן פתחון פה, לנסיכי האופל נוסח דרקולה-אחמדינג'אד    לאונרד כהן סיים את הופעתו בישראל בברכת הכהנים וביבי סיים את נאומו בפסוק: "ה' עוז לעמו ייתן"
ד"ר יובל ברנדשטטר
החטא הקדמון של החזרה לציון הוא העסקת הערבים, והניסיון הנואל ליצור מדינת אפארטהייד של עבדים ערבים מופרדים מן האדונים היהודים    מדינת ישראל בכלל ומדינת תל אביב בפרט צריכה להחליט אם היא מדינת העם היהודי, או גרסה של דרום אפריקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il