X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שחרור מסות של מחבלים רוצחים לשטח יביא במוקדם או במאוחר לפרוץ אינתיפאדה שלישית, לחידוש מעשי הטרור והרצח נגד עמנו, עם עשרות, מאות ואלפי הרוגים ופצועים לראש הממשלה יש אפשרות היסטורית וחד-פעמית לשנות את הסרט
▪  ▪  ▪
נתניהו. יביים סרט עם סוף טוב או עם סוף שחור? [צילום: AP]
אני מסרב להאמין שעד היום, שלוש שנים אחרי, המודיעין שלנו לא יודע איפה מוחזק גלעד שליט בעזה. לפי דעתי, כל אדם סביר שחושב בהיגיון צרוף, אמור לדעת איפה הוא. אגיד לך: הוא מוחזק במרתפים של בית החולים שיפא בעזה... לדעתי... החמאס מילכד את בית החולים במטרה לפוצצו, על החולים והצוות הרפואי שבו, במקרה של פעולה ישראלית. כולם יודעים שאין להם שום עקבות מוסריות לבצע דבר כזה נגד בני עמם, אם הם יחשבו שהדבר ישרת אותם

כבוד ראש הממשלה,
אני פונה אליך, כבוד ראש הממשלה, בניסיון לשכנע אותך בדקה ה-90 להפסיק מיוזמתנו אנו את המו"מ, כפי שמתנהל כיום עם החמאס לשחרור גלעד שליט, לפני שיהיה מאוחר מדי. אני סבור שמה שהולך להיות כאן, במסגרת המשא והמתן שמתנהל כיום לשחרור גלעד שליט עם החמאס, הוא אסון.
כי אם אדוני ראש הממשלה, הוא מנהיג חזק באמת, ששוקל לפני כל, את טובת האינטרסים הקיומיים של מדינת ישראל, ואני בטוח שאכן כך הוא, ולא סתם מנהיג פופוליסט שנגרר אחרי התקשורת ודעת הקהל - הוא היה צריך היום לקום ולצאת בהכרזה היסטורית-דרמטית על אסטרטגיה חדשה למו"מ לשחרור גלעד שליט ולטיפול בחטיפות בעתיד, ולומר לחמאס ולכל המתווכים כך, כהאי לישנא: "כי מדינת ישראל תסכים לנהל משא-ומתן לשחרור החייל החטוף ואולם זאת רק על בסיס של אחד לאחד. ישראל תהיה מוכנה לאפשר לחמאס לבחור את האחד שלו, כל אחר שירצה, מבין כל האסירים הפלשתינים הכלואים אצלנו, ואנחנו נשחרר אותו, תמורת החייל החטוף שלנו, שמוחזק על ידם, ובתנאי שהוא חי".
אם הם לא יסכימו, אז נמתין ונחכה עד שיבשילו התנאים לחילוצו בכוח של שליט בפעולה צבאית של סיירת מטכ"ל. אני מזכיר לכולם, כי בעת ביצוע החטיפה של גלעד שליט היה עוד חייל שלנו שנהרג איתו, האם מישהו מבין כל הצועקים למען שחרור גלעד שליט, זוכר בכלל את שמו. ייקח אולי עוד שנתיים-שלוש להכנת הפעולה הצבאית, אז מה? ייקח כמה שייקח, לפחות הוא חי ומוחזק בחיים, שלא כמו חברו המת שאין לו תקווה כלשהי.
אדוני ראש הממשלה, אתה יכול להרים את הראש ולהביט בעיניים של בני המשפחה שלו והתומכים שלהם שלוחצים עליך ועל הממשלה שלך, לבצע דבר, שהוא בניגוד מוחלט לאינטרסים המובהקים של מדינת ישראל.
לדעתי, אם ראש הממשלה היה מכריז היום על אסטרטגיה של "אחד חי שלהם, תמורת אחד חי שלנו" - זו הייתה אסטרטגיה היסטורית, אמיצה ומנצחת ללוחמה בעתיד בטרור החטיפות.
ומי כמוך אדוני ראש הממשלה, שהיה מראשי הטוענים ללחימה בטרור, כתבת על כך ספר, ואני עוד זוכר את הכינוס למלחמה בטרור שאותו ארגנת, אדוני ראש הממשלה, בתחילת שנות ה-80' של המאה הקודמת, בראשותו של שר החוץ האמריקני דאז מר ג'ורג' שולץ. אנא הרם את נס המאבק בטרור, דווקא אתה ודווקא עכשיו, לפני מעשה שאין ממנו חזרה, זה הזמן הנכון לכך.
האסטרטגיה ההיסטורית הזו, שתכריז עליה בגיבוי הממשלה והכנסת כמובן, אסטרטגיית "אחד חי שלהם, תמורת אחד חי שלנו", תיקרא לנצח על שמך: "אסטרטגיית נתניהו למלחמה בטרור". היא תהווה הוכחה לכל אויבינו מבית ומחוץ, ותהדהד בכל המזרח התיכון.
אם הממשלה שלך גם תדע לעמוד על שלה בעיקרון שתם עידן "קורי העכביש", מדינת ישראל היא מדינה חזקה, חפצת חיים, ושאיש, שום מדינה ושום ארגון, לא יורידנה על ברכיה, לעולם.
בינתיים, יש לגייס את כל הכוחות במערכת הביטחון כדי לתכנן ולהכין את הפעולה הצבאית של סיירת מטכ"ל להוצאתו בכוח, של גלעד שליט מידי החמאס, בידיעה שהפעולה הצבאית גם יכולה להסתיים חלילה במותו של גלעד ואולי אף של אחרים. אבל זו דרכה של המלחמה באויבינו ויש לקחת בחשבון את הסיכונים לכך, כפי שקיימים תמיד בכל פעולה צבאית. זו החלטה אמיצה וקשה מאין כמוה. אך זכור את יצחק רבין וההחלטה שלו לשחרר את נחשון וקסמן מידי החמאס, שאומנם הסתיימה במותו של נחשון ושל מפקד הפעולה, לך בדרכו הקשה זו של יצחק רבין, ותזכה לתהילת עולם.
אני מסרב להאמין שעד היום, שלוש שנים אחרי, המודיעין שלנו לא יודע איפה מוחזק גלעד שליט בעזה. לפי דעתי, כל אדם סביר שחושב בהיגיון צרוף, אמור לדעת איפה הוא. אגיד לך: הוא מוחזק במרתפים של בית החולים שיפא בעזה. וזאת מתוך מחשבה ואמונה, שמתחזקת היום עוד יותר לנוכח דוח גולדסטון, שישראל לא תעז לשלוח את צה"ל לפעולה צבאית במתקן אזרחי כל כך מובהק.
ואגיד לך יותר מזה. לדעתי, אם אכן כך, החמאס מילכד את בית החולים במטרה לפוצצו, על החולים והצוות הרפואי שבו, במקרה של פעולה ישראלית. כולם יודעים שאין להם שום עקבות מוסריות לבצע דבר כזה נגד בני עמם, אם הם יחשבו שהדבר ישרת אותם. לא צריך דמיון פורה כדי לתאר את מחול השדים שיתחולל בעולם נגד ישראל במקרה זה. כל האנטישמים למיניהם ייצאו מחוריהם בשמחה ובצהלה להאשים את ישראל בטבח החפים מפשע.
ואולם, יחד עם זאת, אין להירתע מכך, כדאי רק ליידע מראש את ידידינו האמריקנים ובאירופה על האפשרות הזו, ולנסות למצוא הוכחות מרשיעות לקיומה לפני ואחרי ביצוע הפעולה, אם זו אכן תתממש. לא ניתן לעולם שום מקלט בטוח לרוצחים שלנו, איפה שהם לא יהיו.
בידך, אדוני ראש הממשלה, לעשות את המעשה האמיץ והנכון. אני בטוח שהעם יהיה איתך.
שחרור מסות של מחבלים רוצחים לשטח יביא במוקדם או במאוחר לפרוץ אינתיפאדה שלישית, לחידוש מעשי הטרור והרצח נגד עמנו, עם עשרות, מאות ואלפי הרוגים ופצועים. לך, אדוני ראש הממשלה, יש אפשרות אמיצה היסטורית וחד-פעמית למנוע זאת. אנא, קום ועשה מעשה, ויהי השם עימך.

תאריך:  04/10/2009   |   עודכן:  04/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו על במת ההיסטוריה - יפתיע או לא יפתיע?
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
מדינה שהשאירה לאירן אטום -המשך
מיכאל רחובות  |  4/10/09 18:06
2
מדינה שהשאירה לאירן אטום -המשך
מיכאל רחובות  |  4/10/09 18:13
3
ביבי ישלם בכסאו
אדל  |  4/10/09 18:39
 
- בגין הבטיח "אף שעל" ומסר סיני ל"ת
ביבי המלך הערום  |  6/10/09 17:15
4
שליט ושליטה
האמת  |  4/10/09 18:46
5
צודק לחלוטין- יש מאות חלופות
מרק_טווין  |  4/10/09 20:05
 
- להודות במציאות כדי להציל מדינה
מיכאל רחובות  |  4/10/09 22:26
6
לטובת שליט ומשפחתו, לא לעסקה!!
עמוס שנער  |  5/10/09 11:40
7
סליחה....מי זה ביבי ? ? ל"ת
ההסטוריה  |  5/10/09 17:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר רוני אמיד
גם שתית יין לבן ולא רק אדום, עשויה להקנות לשיניים מראה כהה ולא אסתטי    מזונות עתירי סיבים, עשויים לסייע בשמירה על צבען הטבעי של השיניים
ענבל בר-און
מעשה בית דין קובע כי אדם שלא העלה טענה בזמן אמת מושתק מלהעלותה כעת בדיון המשפטי    ומה אם מערכת בתי המשפט היא זו שחסמה אותו מלהעלות טענה 'בהזדמנות הראשונה', למשל על-ידי הטלת הוצאות בלתי סבירות?
אורי אבנרי
ממשלות ישראל ב-1,196 הימים לנפילת גלעד שליט בשבי נקראות לשנות את העובדות אותן הציגו לעולם: שליט אינו "חטוף", הוא שבוי! המועמדים הפלשתינים לשחרור אינם אובייקטים, גם הם מייחלים לשחרורם! ואחרונה חביבה: ה"טרוריסטים" אינם אלא לוחמים
ספי סגל
ספרו של יורם שדה "התחתונים" חושף את ערוותו של אהרן ברק במלוא כיעורה    כולנו קרבנות פוטנציאלים ליוהרה, לטמטום, לרשלנות, לעצלות ולאדישות המוחלטת לצדק, השוררים בממלכת ה"תחתונים"    כל אחד מאיתנו הנזקק לשירותיה חשוף באופן שרירותי לזיכוי או להרשעה ללא כל קשר לעובדות שבגינן באנו בשעריה
צבי גיל
ישראל, בשל גלי המהגרים אליה, בכל התקופות, היא מדינה רב-לשונית. אך זה חייב להיות ערך מוסף. הכלל הוא, כי כשם שלא מתקבל על הדעת שבארה"ב ידברו ספרדית, כך אין זה ראוי שהתושבים לא ישתמשו בשפה הדומיננטית הלאומית - העברית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il