X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת המשנה למודיעין אישרה לממשלה המשך שימוש בכלי של השב"כ עד 16.6 - במקרים פרטניים וייחודיים בלבד השב"כ מעוניין לצמצם את העיכוב ומשרד הבריאות מעוניין בהגברה, כדי לקטוע שרשראות הדבקה גם בזמן של תחלואה נמוכה "שני חולים ביום שמאותרים ע"י השב"כ, האם זה באמת מצדיק את השימוש בכלי?"
▪  ▪  ▪
ח"כ גדעון סער [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
היו"ר צביקה האוזר

ח"כ אלי אבידר

ועדת המשנה למודיעין, שירותים חשאיים ושו"ן אישרה (יום ג', 26.5.20), ברוב קולות את בקשת הממשלה כי תוקף הסמכת שב"כ לסייע במאמץ לצמצום התפשטות הקורונה יוארך עד 16.6.20, או עד השלמת חקיקה בנושא, לפי המוקדם מביניהם. הוועדה גם קבעה כי אם עד 8.6.20 לא תונח על שולחן הכנסת הצעת החוק המסדירה את הנושא, יפקע התוקף של ההחלטה בעניין הסמכת שב"כ.
עוד אישרה הוועדה, ברוב קולות, את בקשת הממשלה לצמצם את הסמכת שב"כ, כך שיסייע במקרים פרטניים וייחודיים בלבד, בהם לא ניתן להשלים את איתור האנשים שבאו במגע קרוב עם חולה באמצעות חקירה אפידמיולוגית בשיטות אחרות. הוועדה חידדה את נוסח ההחלטה וקבעה כי "אמות המידה המקצועיות הקונקרטיות לסיוע במקרים פרטניים וייחודיים כאמור, ייקבעו על דעת מנכ"ל משרד הבריאות, בהמלצת ראש אגף שירותי בריאות הציבור, ובתיאום עם ראש השירות". אמות המידה יעוגנו בנוהל אשר יפורסם לציבור באתר משרד הבריאות, וכמו-כן, כחלק מהדיווח אותו מקבלת הוועדה כל 6 ימים בנושא, יועברו גם פירוט הסיבות בגינן ביקש משרד הבריאות את הסיוע במקרים הפרטניים והייחודיים כאמור.
יו"ר הוועדה, ח"כ צבי האוזר, פתח את הישיבה ואמר: "הדיון פתוח בגלל החשיבות הציבורית שיש לנושא זה והצורך לדון באיזון שיש לקיים בין הזכות לפרטיות והזכות לחיים. לדיון יהיו שלושה חלקים: הצגת הצורך כשלעצמו בהמשך ההסתייעות בשב"כ, לאחר מכן נדון בחלופה - ישומון "המגן 2", והחלק השלישי יהיה דיון לגופה של הבקשה המונחת לפנינו, שהיא, לכאורה, מצומצמת יותר מההחלטה שנדונה בפני ועדה זו לפני כשלושה שבועות. אין מדובר בדיון על הסדר החקיקה הראשי, אם וכאשר יונח בפנינו, אלא בהסדר ביניים של עד שלושה שבועות לבקשת הממשלה. הגם שמדובר בזמן קצר, צריך להבין שמדובר בצעד חריג ביותר, הבקשה מעלה קושי מהותי ומשמעותי, ולכן אנחנו נתייחס במלוא הרצינות לשאלות שבפנינו".
הפרופסור סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, הציגה את הצורך של משרד הבריאות בהמשך הסיוע משב"כ, ואמרה כי בעוד משך זמן החקירה האפידמיולוגית השתפר מאוד, ועומד כיום על יום ורבע עד להשלמתה, הרי שמגבלות הזיכרון האנושי הן מה שנותן יתרון ל"כלי" של השב"כ, שכן אדם לא יכול לזכור או אף להיות מודע לכל מי שבא איתו במגע במהלך שבועיים הקודמים למועד שאובחן כחולה, בעוד שהטלפון יכול. סדצקי הדגישה כי צריך להניח שהנגיף יכול לשוב בכל עת, וחייבים להתאמץ לקטוע שרשראות הדבקה גם בזמן של תחלואה נמוכה. עוד אמרה כי בזמן של תחלואה נמוכה, בניגוד לשלב בו כלל הציבור חשש מהנגיף, הרי שכעת אנשים חוששים מהנזק הכלכלי שייגרם להם ולבאים איתם במגע משהייה בבידוד, ופחות משתפים פעולה עם החקירות האפידמיולוגיות ועם הבדיקות.
כ-17% מבעלי הטלפונים החכמים התקינו את המגן
רונה קייזר, ראש אגף מערכות מידע ומחשוב במשרד הבריאות, הציגה את ישומון "המגן" הנוכחי, ואת הדור הבא שלו, כאפשרות חלופה לסיוע מהשב"כ. קייזר סיפרה כי לישומון 1.58 מיליון הורדות, אך הנתון החשוב הוא כ-870 אלף משתמשים פעילים. מדובר על שיעור "אימוץ" של כ-17% מבעלי הטלפונים החכמים, לישומון וולונטרי לחלוטין, מה שמציב את ישראל במקום ה-6 מבין 39 מדינות בהן יש שומונים פעילים בנושא (ולדוגמה הביאה גם את סינגפור, מדינה הידועה במשמעת שלה, בה שיעור האימוץ הוא 26%). קייזר סיפרה כי הדור הבא של הישומון יכלול אלגוריתם מבוסס על שן כחולה (בלו טות), אשר מבלי לדווח על מיקום, יכול לציין איזה מכשיר אחר היה בקרבה של פחות מ-2 מטר ולמשך יותר מ-15 דקות לחולה המאובחן, וכך להבין מי נחשף לחולה, גם ללא הפגיעה בפרטיות הכרוכה בחשיפת המיקום המדויק.
לשאלת היעילות של המגן, בגרסתה החדשה, ענתה קייזר כי יחד עם סדצקי הוגדר יעד של כ-4 מיליון משתמשים בשביל חלופה יעילה, וכיום הם ממתינים לתקציב לקמפיין עידוד הורדה ושימוש בישומון. עם זאת, הודתה קייזר, מדובר על שיעור אימוץ גבוה במיוחד, שלא בטוח שמאמצי הסברה יספיקו עבורו, כאשר הציבור כעת נמצא במקום שכבר אינו חושש.
בחלקו השלישי של הדיון התבקשו המשנים ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי ועו"ד דינה זילבר, להציג את בקשת הממשלה המונחת בפני הוועדה, וכן להתייחס ללוח הזמנים של הליך החקיקה הראשית. זילבר ציינה כי היום הוא היום האחרון לקבלת הערות הציבור לתזכיר החוק, שהופץ ב-19.5, ועד הבוקר כבר התקבלו כ-1,000 התייחסויות, אותן הם יעבדו. עו"ד זילבר ציינה כי הם מקווים תוך כשבוע להספיק לדון בנושא בממשלה ולהניח את הצעת החוק על שולחן הכנסת, והדגישה כי גם בחוק מדובר בהוראת שעה מוגבלת בזמן. יו"ר הוועדה שאל את עו"ד זילבר אם אפשר לסמן את 2.6.20 כתאריך יעד, וזו ענתה כי היא מקווה שכן.
עו"ד נזרי התייחס לבקשת הממשלה מהוועדה ואמר: "אחרי דיונים הבאנו הצעה מצומצמת שהשימוש בשב"כ יקרה במקרים פרטניים וייחודיים שבהם לא ניתן להסתפק בחקירה האפידמיולוגית. מטבע הדברים משרד הבריאות רוצה כמה שיותר כלים וכמה שפחות סיכונים, אבל יש עולם שלם של איזונים ושיקולים מסביב. אמרנו שאנחנו לא ששים לשימוש בכלי השב"כ והירידה במספר החולים אפשרה, בניהול סיכונים, לבקש לצמצם. ככל שבעתיד יהיה חשש משמעותי לעליית התחלואה, ולא נגיע לחלופה יעילה, אז תהיה החלטה חדשה אשר תובא בפני הוועדה".
הדעות חלוקות
הד"ר תהילה אלטשולר, המכון הישראלי לדמוקרטיה: "בכל הכבוד למדינת ישראל ולמנהלי המאבק בקורונה, אין אף מדינה דמוקרטית שבחרה להשתמש בשירות החשאי שלה ולייצר מעקב המוני. עכשיו יש זמן לייצר נוהל שבו חוקרים אפידמיולוגיים יוכלו לפנות לחברות סלולר, לחברות אשראי, ולקבל את המידע בצורה מסודרת וגלויה. עכשיו זה הזמן להיגמל מהשימוש בשב"כ".
הפרופסור קרין נהון, המרכז הבינתחומי בהרצליה: "אנו מדברים היום על הארכה ואני רוצה לדבר על יעילות הכלי. מדובר על כ-16,700 חולים מאומתים מתוכם 24% איתר השב"כ בעוד 28% אותרו בחקירות אפידמיולוגיות. אין שום מספר שמדבר על החפיפה, כמה באמת השב"כ מאתר מעבר לחקירה האפידמיולוגית, ואז נדע מה ההבדל. בנוסף, לא מדברים פה על חסרונות ה'כלי' של השב"כ ויש כאלה, כאשר כבר אין סגר, והוא בכלל לא יעיל במקומות הומי אדם, למשל. באחוזים אלה ובמספר החולים כיום, אנחנו מדברים על משהו כמו שני חולים ביום שמאותרים ע"י השב"כ, האם זה באמת מצדיק את השימוש בכלי?"
עו"ד עמיר כהנא, האוניברסיטה העברית: "החלופות רובן וולונטריות, וקידום חלופות וולונטריות דורש השתתפות ואמון מהציבור. יש לתת את הדעת שהשימוש המתמשך במעקב מדינה באמצעות שירות חשאי, זה מייצר אפקט מצנן אצל הציבור. אנשים מסתובבים ללא הטלפונים, וזה מאיין את הכלי אבל גם מרתיע אנשים מלהתקין כל ישומון שיוצע להם ע"י המדינה".
אמות מידה מפורטות
היועצת המשפטית לוועדה, עו"ד מירי פרנקל-שור, הניחה בפני חברי הוועדה את סקירתה המשפטית על בקשת הממשלה, ובה הדגישה כי מעבר לצורך לבחון את הצורך בהמשך ההסתייעות בשב"כ, הרי שאם יסברו חברי הוועדה כי זה עדיין קיים, הרי שעדיין אמות המידה להפעלת אמצעי השב"כ צריכות להיות מפורטות יותר מאלה בבקשת הממשלה. בדיון ציינה היועצת המשפטית לוועדה, בין היתר, כי מהות ההסמכה של השב"כ בהחלטת הממשלה מתייחסת למעורבותו של גורם ביטחון מסכל בעניינים שהם אזרחיים במהותם. הסדר זה, אשר נקבע לגביו שהוא הסדר ראשוני, ולכן נכון שגם כעת ועדת המשנה היא זו שתקבע את אמות המידה ולא תסמיך את הממשלה לקבוע זאת בנוהל או להותיר זאת בנוסח עמום כמוצע בהחלטת הממשלה.
בנוסף, ציינה היועמ"ש כי נכון שהגורם הקובע את הצורך להסתייע בשב"כ באותם מקרים הפרטניים והייחודיים מסורה למשרד הבריאות, ולכן אין זה נכון ששירות הביטחון הכללי יהא שותף בשאלת הצורך להפעלת האמצעים. היועצת המשפטית ציינה כי יהיה נכון להמשך את המתווה בעניין זה כפי שפעל עד היום לפיו משרד הבריאות הוא זה שקבע את הצורך להסתייע בשירות הביטחון הכללי.
בנוסף, היועצת המשפטית לוועדה ציינה כי אנו כעת ב"תקופת גישור" עד להסמכה בחקיקה ראשית ומן הראוי שהנושא יוסדר בפירוט לפחות בהחלטה עצמה ולא בנוהל שנמצא ברמה נורמטיבית נמוכה יותר מההחלטה.
לא ניתן ליצור רשימה סגורה
המשנים ליועץ המשפטי לממשלה ציינו כי לדעת היועץ המשפטי לממשלה נוסח ההחלטה תואם את החלטות בג"ץ, ואין צורך בקביעת אמות מידה מסוימות בהחלטה, והנוהל אשר ייקבע יפורסם לציבור.
הדיון בשלב זה עסק באמות מידה מסוימות, כגון חולה המסרב לשתף פעולה - אמת מידה לה התנגד סגן היועץ המשפטי של השב"כ, או אילו מצבים רפואיים לא מאפשרים חקירה אפידמיולוגית (מוגבלות קוגניטיבית, מצב בו החולה כבר מורדם ומונשם), אך לבסוף השתכנע יו"ר הוועדה, כי לא ניתן בעת הזו לייצר רשימה סגורה של מקרים אשר תכסה כל צורך אפשרי.
המשנים ליועץ המשפטי לממשלה גם הדגישו כי משרד הבריאות מבקש להרחיב את השימוש, בעוד שב"כ מבקש לצמצם ועל כן חשוב התיאום בין אלו האמונים על הצורך הרפואי, למי שיש לו את הידע באופן הפעלתו ויעילותו של ה"כלי", דבר אשר היה מקובל על יו"ר הוועדה.
ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו): "אני מלווה את נושא איכון הטלפונים ע"י השב"כ מהדיון הראשון ועד היום. ראש הממשלה דהר להכניס את השב"כ, וגם את המשטרה, ללא קשר למצב החולי. הדיון היום הוא על צמצום, כשכבר שבועיים אחרי ההסמכה המקורית דיברנו שיש מקום לבטל אותה. אנשים לא מבינים, ולא רוצים להבין כנראה, שלראש הממשלה אין כוונה להפסיק את האיכונים. כשדנו בחוק הסמכת המשטרה קיימנו דיון מהותי ומצוין, והתברר שהמשטרה נכנסה לעשרות אלפי טלפונים של אזרחים ומצאה רק 3 חולים שהפרו את חובת הבידוד. כל הדיבורים על גל שני הם רק כדי להכשיר את אמצעי השב"כ על האזרחים וניסיון ליצור דיקטטורה דמוקרטית". נזרי דחה את האשמותיו, אך לנוכח העובדה שדיבר בשיחה מקוונת ונקטע, קשה היה להבין את דבריו.
ח"כ גדעון סער (הליכוד): "תפישתי, כפי שהתברר בדיון קודם, היא שונה מתפישתו של ח"כ אבידר. שיעור החולים המאותרים באמצעות הכלי הוא משמעותי, אפילו על-פי דבריה של הפרופסור נהון. היה שיעור גבוה שאותרו באמצעות הכלי ובכך צמצמו את החשיפה למגיפה. פניית הממשלה היא לצמצם את השימוש בכלי, לאותם מקרים בהם לא ניתן לקיים חקירה אפידמיולוגית. לשאלה העקרונית, האם צריך להשתמש בכלי למאבק במגיפה - אני אומר כן. אם הטכנולוגיה מאפשרת התמודדות עם מגיפה, הרי שבמדרג החובות והזכויות של המדינה, הבטחת הזכות לחיים עומדת במקום גבוה יותר מפגיעה בפרטיות של פחות אנשים. כאשר תובא לנו חקיקה, שנגזרת מפסיקת בג"ץ, נצטרך לקיים דיון רציני בשאלת החלופות והיעילות. אני בעד הארכת המועד ולשאר ההיבטים נגיע בחקיקה".
היו"ר האוזר סיכם: "קיימנו דיון באשר לבקשת הארכת ההסדר שפועל מזה 9 שבועות, ל-3 שבועות נוספים, עד למועד שבו מעריכה הממשלה שתאושר חקיקה בנושא. כפי שציין ח"כ סער, מבחינת יעילות ה'כלי', קרוב ל-17 אלף חולים מאותרים בישראל, מתוכם אותרו באמצעו הכלי למעלה מ-4,000 חולים, כלומר כרבע מהמאותרים. זה אחוז גבוה של שרשראות הדבקה שלא היו נקטעות אחרת".
"בכוונת הממשלה להביא הצעת חוק להסדרת הדברים עד ה-2.6, כפי שהוערך כאן, ואנחנו מתבקשים להאריך את ההסדר עד 16.6 . אציע לחבריי לאשר את הבקשה, אך לאור הערכת הזמנים, לקבוע כי אם לא תונח הצעת החוק עד שולחן הכנסת עד 8.6, ההיתר שלנו יפוג, שכן כנראה שלממשלה כבר אין צורך בכך. אם במהלך החקיקה יהיה צורך בעוד זמן, נדון בו בסמוך לכך. אני מבקש גם להאיץ את הפעולה בנושא החלופות, לרבות אם יש צורך בכסף נוסף לקדם זאת, ואנו נתעמק בדברים בהליך החקיקה הראשית".
היו"ר העלה את הצעתו, כאמור, וזו אושרה ברוב קולות, כאשר היו"ר וח"כ סער הצביעו בעד וח"כ אבידר התנגד.

צמצום הסמכת שירות הביטחון הכללי לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש והארכת תוקף / החלטת ממשלה
לדעתנו, אין מקום לאשר את החלטה 15 . עצם קבלת החלטה זו מלמד על היעדר הצורך בהמשך הסמכת השב"כ לפי החלטה 4950 . מכל מקום, במידה שעמדתנו זו לא תתקבל, יש לקבוע בהחלטה 15 עצמה את אמות המידה לפיהן יפנה משרד הבריאות לשב"כ בבקשה לסיוע (4 עמ')
התייחסות מומחי בריאות הציבור לבקשת הממשלה בנוגע להארכת תוקף הסמכת שירות הביטחון הכללי לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש / נייר עמדה
על-אף שהממשלה טוענת בהצעה שלה כי קיימת ירידה בהיקפי התחלואה היא מבקשת להאריך את תוקפה של ההחלטה להסתייע בשב"כ. זוהי סתירה פנימית שאינה מנומקת וללא הצדקה מבחינת בריאות הציבור. מה טעם להאריך החלטה לשימוש בכלי, אם באותה נשימה נאמר שאין בו צורך בעת הזו? בוודאי שיש מקום לשיתוף של גורמי ביטחון ולשימוש באמצעים טכנולוגיים במשבר בריאותי, אך שימוש יתר ולא מידתי נזקו רב על התועלת, בפרט כאשר התועלת מפוקפקת
צמצום הסמכת שב"כ לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות קורונה - משאל טלפוני / הצעה להחלטה
צמצום הסמכת שב"כ לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות קורונה - משאל טלפוני (13 עמ')
צמצום הסמכת השב"כ לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש / נייר עמדה
עמדת המועצה היא כי על הממשלה לחדול מהשימוש בשב"כ ולרכז מאמץ, משאבים וכוח אדם, כדי לבסס חלופות הולמות לשימוש בכלי שנועד למלחמה בטרור, על ידי שירות חשאי, בשונה מכל מדינה אחרת בעולם.
צמצום הסמכת השב"כ לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש / נייר עמדה
עמדת המועצה היא כי על הממשלה לחדול מהשימוש בשב"כ ולרכז מאמץ, משאבים וכוח אדם, כדי לבסס חלופות הולמות לשימוש בכלי שנועד למלחמה בטרור, על ידי שירות חשאי, בשונה מכל מדינה אחרת בעולם.
המגן - האפליקציה הלאומית למלחמה בקורונה / מצגת
תאריך:  26/05/2020   |   עודכן:  26/05/2020
+ועדת הכספים אישרה הקלות ל-119 עמותות חברתיות
23:25 26/05/20  |  עידן יוסף

ועדת הכספים הזמנית אישרה הקלות במס על תרומות ל-119 עמותות חברתיות, שעוסקות במטרות ציבוריות, שאינן מתוקצבות ישירות ע"י המדינה, זאת בהתאם לסעיף 46' לפקודת מס הכנסה. בין העמותות שאושרה להן ההטבה: מוסדות חינוך, רווחה, מחקר, עידוד התיישבות, תרבות, בריאות, דת, סעד, ספורט, הגנת הסביבה, קליטת עלייה וגופים שעוסקים במניעת אבטלה. על-מנת לקבל אישור ניהול תקין נדרשות העמותות לכשנתיים פעילות.
על האישור לאחת העמותות הוטלה רביזיה, על-ידי ח"כ מיקי לוי, עד אשר ייעשה בירור לעניין מקורות מימונה והאופן בו היא משתמשת בתרומות המגיעות אליה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר גרוטו / Itamar Groto  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אבידר / Eli Avidar  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גבי ברבש  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  דינה זילבר / Dina Zilber  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חברות סלולר  חוק הלאום  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ישראל ביתנו  מאי גולן / May  Golan  מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה בר סימן טוב  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סיגל סדצקי  סלולר  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עפר שלח / Ofer  Shelah  צביקה (צבי) האוזר / Zvika Hauser  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רונה קייזר / Rona Kizer  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רז נזרי / Raz Nazri  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
מירב ארד
באגף החשב הכללי הצביעו על החקיקה שאמורה לתת תוספת תקציבית להקמת הקרן לעסקים בסיכון, וציינו כי "לפי הקצב הנוכחי שמבוסס על כל אחד מהבנקים, יש לנו עוד 5 מיליארד שקלים, אנחנו נערכים לקראת תום הכסף, שלערכתנו זה יהיה בעוד 17 - 18 ימים"
איתמר לוין
רק לפני שבועיים הכריזו ראשי ימינה שהם ישרתו את העם מן האופוזיציה ויילחמו בשחיתות    עכשיו הם מוכנים להעניק לממשלת נתניהו-גנץ את בחירת היועץ המשפטי לכנסת, ומציעים את החוק הצרפתי עם דברי הסבר הלקוחים הישר ממופע האימים של נתניהו בבית המשפט
איתמר לוין
מונה את חמש המשימות העיקריות של ממשלת האחדות: התאוששות המשק, הכנה לגל שני של קורונה, הביטחון, בית הדין הבינלאומי והסיפוח    מגדיר כ"פייק ניוז" את הדיווח לפיו ניצל מפגש עם ניצולי שואה כדי לזכות בתמיכה במשפטו
עידן יוסף
בימינה עשויים להגיש לכנסת את הצעת החוק שיזמה ש"ס לפני שנתיים להכיר בלימוד תורה בישיבות ובכוללים כ"ערך יסוד" שנועד לסנדל את בג"ץ    בכיר בש"ס: בג"ץ עלול לפסול גם חוק יסוד    ח"כ אופיר סופר על הפוליטיקאים החרדים: כמו משפחה שבגדה
איציק וולף
מפלגת ימינה מכחישה את הדיווח על סיכום פנים-אופוזיציוני בינה לבין מפלגת ישראל ביתנו לפעולה כמשקל נגד לרשימה המשותפת בתוך האופוזיציה    "ישראל ביתנו הפכה לסמל לשנאת היהדות, הדתיים והחרדים, והיא שגררה את מדינת ישראל לשלוש מערכות בחירות ומנעה הקמת ממשלת ימין, אין לנו שום כוונה לתת לה פרס על זה באופוזיציה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il