X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
[צילום: PIXABAY]

פרויקט פינוי בינוי יזום על-ידי העירייה או הרשות המקומית ומטרתו היא התחדשות עירונית הנדרשת בשכונות ותיקות. מדובר על שכונות שנבנו לאחר קום המדינה ונועדו לאכלוס עולים חדשים.
הבניינים שם הם בנייני רכבת או אחרים ללא מעלית, ורוב הדירות בהן קטנות ובעלות תשתיות ישנות. גם הסביבה הינה בעלת תשתיות בלויות. מפרויקט כזה אמורים להרוויח הדיירים דירות חדשות וסביבה עירונית עם תכנון חדשני כולל מבני ציבור. כל זאת ללא עלות כספית. בנוסף לכך, יזכו בשדרוג איכות חייהם. היות שפרויקטים כאלו מתבצעים בעיקר בבתים משותפים יש צורך לקבל את הסכמת כל בעלי הדירות על-מנת להתניע את התהליך.
סירוב בלתי סביר
אלא, שיש מקרים בהם דיירים מסרבים לחתום על העסקה. חוק פינוי ובינוי קובע כי אם נוצר מצב שבו הרוב המיוחס של בעלי הדירות מסכימים לעסקה ובעל דירה באותו בניין מסרב סירוב בלתי סביר לעסקה, הוא יהיה חשוף לתביעת נזיקין מצד שאר הדיירים שהסכימו לה. בבניין של יותר מחמש דירות - רוב מיוחס הוא מצב בו יש לפחות מחזיקי ארבע או חמש דירות מהדירות ולפחות שלושת רבעים מהרכוש המשותף הצמוד אליהם. בבניין בעל ארבע או חמש דירות היחס הינו דומה ויש לבדוק כל מצב לגופו.
נשאלת השאלה, האם משתלם להיות סרבן דיור? והתשובה היא מעט מורכבת. החוק קובע תנאים בהם בעל דירה רשאי לסרב לעסקת פינוי ובינוי וסירובו לא ייחשב כבלתי סביר. בשלב כזה מומלץ לכל צד, לסרבן הדיור עצמו וגם לדיירים המסכימים לעסקה, להיעזר בשירותי עו"ד פינוי וביוני המומחה בתחום.
הוראות החוק
החוק עומד לצידו של הסרבן בשורה של מקרים. כאשר העסקה איננה כדאית לו מבחינה כלכלית, לא הוצעו לבעל הדירה מגורים חלופיים לתקופת הקמת הבניין, לא הוצעו לבעל הדירה בטוחות הולמות לביצוע עסקת הפינוי ובינוי, קיימות נסיבות אישיות מיוחדות של בעל הדירה ההופכות את ביצוע העסקה באותם תנאים שסוכמו עם שאר הדיירים לבלתי אפשרי או בלתי הגיוני, בעל הדירה או בן משפחה המתגורר עימו הוא אדם עם מוגבלויות ובמגורים החלופיים שהוצעו לו אין סידורים מתאימים למוגבלותו כפי שיש בדירה הנוכחית. או שלא הוצעה לו תמורה כספית לביצוע התאמות נדרשות במגורים החלופיים. במקרים של בעלי דירה קשישים, אזי על היזם חלות חובות נוספות שעליו לעמוד בהם אחרת רשאי הקשיש לסרב לעסקה.
ייעוץ עו"ד
עו"ד פינוי בינוי יכול לבדוק עבור הסרבן את נוסח העסקה שהוצעה לו ועל-פי הנתונים הוא יכול לסייע לו להבין אם סרבנותו משתלמת. אם כן ולקוחו מבקש ממנו, הוא יכול לייצגו מול היזם לדרוש את המגיע לו. אם אין צדק בתביעת הסרבן הוא ימליץ לו לקבל את העסקה אחרת הוא עלול להיתבע לדין, להפסיד במשפט ולשלם פיצויים לדיירים האחרים.
הפיצויים ניתנים על נזקים כספיים, אבל הם יכולים להיות גבוהים ובלתי משתלמים. כאשר השיקולים הם כלכליים גרידא ניתן להתגבר עליהם בדרך של פנייה להגיון הלקוח. המקרים המורכבים הינם כאשר מדובר על קשישים או אנשים במצבים מורכבים, שלרוב, חוששים משינויים. אזי, הדרך המומלצת היא לנסות לשכנע בשיחות ולנסות להקל עליהם ככל הניתן. ליזם יש מספר אופציות הצעה.
עורך-דין פינוי בינוי מכיר את הנושא לעומק ויודע לדבר עימם או עם בני משפחתם. הוא יכול לנסות לשכנעם על-מנת לסגור את העסקה, אחרת הפרויקט לא ייצא לדרך. בכל הסכם פינוי בינוי חייב להיות נספח המאשר הסכמת כל הדיירים בחתימתם.

תאריך:  27/05/2020   |   עודכן:  27/05/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
בערך 30% מהאנשים אשר מגישים בקשות למשכנתה בבנקים, מקבלים תשובות שליליות לקבלת המשכנתא, כאשר הדבר מוביל בדרך-כלל לסחרור של לחצים והרבה חוסר ידע לגבי מה לעשות    אז בואו נדבר בפתרונות
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il