X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
גזר דין בבית המשפט בכפר סבא חושף:

בני 16 ביצעו מתקפות סייבר

השניים הודו בביצוע 2 מיליון מתקפות עבור 8,000 לקוחות ששילמו להם 613,000 דולר נדונו לשישה חודשי עבודות שירות ולקנסות של 25,000 שקל; המדינה תחלט כמה מאות אלפי שקלים שתפסה בחשבונות הבנק שלהם
▪  ▪  ▪
13 חבילות מתקפה [צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90]

שני פצחנים בני 16 ביצעו מיליוני מתקפות סייבר עבור 8,000 לקוחות וקיבלו למעלה מ-600,000 דולר - חושף גזר דינם של השניים. משפטם התנהל בדלתיים סגורות, בשל היותם קטינים בעת ביצוע העבירות, ושמותיהם עודם אסורים בפרסום. גזר הדין ניתן בחודש שעבר והותר כעת לפרסום (יום ג', 2.6.20).
השניים, ילידי 1988, ביצעו את העבירות החל מחודש יולי 2014 ועד למעצרם (התאריך לא פורסם). שופט בית משפט השלום בכפר סבא, מיכאל קרשן, מתאר אותם: "נאשם 1 עסק באופן עצמאי בלימודי מחשבים, לרבות שפות תִכנוּת, אבטחת מיידע וסייבר, ויצר קשרים באמצעות רשת האינטרנט עם צעירים ברחבי העולם העוסקים בתחום. גם נאשם 2 עסק, באופן עצמאי, באותם עיסוקים בהם עסק נאשם 1 ובנוסף כתב מאמרים בתחום".
השניים הקימו אתר שהציע מתקפות סייבר על שרתים, תוך הסתייעות באנשי אינטרנט נוספים. אדם בשם ג'סי מארה"ב (שמו המלא אסור בפרסום) סייע לשניים לרכוש שמונה שרתי התקפה ושרת ניהול אחד (אשר מוקמו בבולגריה) ושירותי אחסון; הם שילמו 7,000 אירו לחודש בביטקוין. הם פתחו 50 חשבונות PayPal, שכן החברה מיהרה לחסום את חשבונותיהם בזה אחר זה. ג'סי קיבל עמלה בדמות 15% מן ההכנסות.
הנאשמים יצרו קשר עם כ-15 משתמשי אינטרנט בארץ ובחו"ל. לחלקם העניקו הרשאות מיוחדות כ"מנהל" באתר ולחלקם העניקו הרשאה כאנשי תמיכה טכנית ללקוחות האתר. בתמורה לשירותי התמיכה הטכנית קיבלו חלקם שכר בביטקוין או בטובות הנאה, בדרך של מתן הרשאה לשימוש בשירותי האתר ללא תמורה וללא הגבלה. קרשן ממשיך ומתאר:
"לנרשמים באתר הייתה אפשרות לבחור 'חבילת תקיפה' מתוך 13 סוגי חבילות שונות אשר סווגו לפי משך כל מתקפה, מספר המתקפות שניתן לבצע בו-זמנית ועוצמת המתקפה. הנרשמים בחרו את החבילה בה חפצו ואז נדרשו לשלם בהתאם. מחירי החבילות נעו בין 19.99 דולר לבין 499.99 דולר. לאחר ביצוע התשלום הונפק לנרשמים ממשק גישה לאתר בו התאפשר להם להזין את פרטי המתקפה המבוקשת על ידם במסגרת החבילה אותה רכשו".
היקף הפעילות של השניים היה נרחב מאוד. הם ביצעו 2 מיליון מתקפות, רובן באמצעות יצירת עומס מלאכותי על השרת עד קריסתו; הם עשו שימוש ב-80,000 שרתים ציבוריים ללא ידיעת בעליהם. לאורך התקופה נרשמו לאתר של השניים 76,000 לקוחות ובפועל הם ביצעו מתקפות סייבר עבור 8,000 מהם, כשבכל נקודת זמן בוצעו לפחות 500 מתקפות. השניים קיבלו 613,000 דולר, אותם חילקו ביניהם. 775,000 שקל הועברו לחשבונות בנק על שמותיהם ועל שמה של אמו של נאשם 2, ובנוסף לכך ביצעו רכישות בעשרות אלפי שקלים. נאשם 1 הודה גם בהפצת תמונות עירום של ילדה בת 15 עימה עמד בקשר אינטרנטי.
הסדר הטיעון עם השניים לא כלל הסכמה על העונש. קרשן דחה את בקשתם של השניים, באומרו שלא ייגרם להם נזק גדול עד כדי כך שהוא מצדיק צעד יוצא דופן זה. הוא גזר על כל אחד מן השניים שישה חודשי עבודות שירות, אותם ירצו במתקן שירות בתי הסוהר הדרים. נאשם 1 נקנס ב-25,000 שקל וחויב לפצות ב-3,000 שקל את הקטינה; גם נאשם 2 נקנס ב-25,000 שקל. המדינה תחלט מאות אלפי שקלים שתפסה בחשבונות הבנק של השניים - חלק בלבד מרווחיהם מן העבירות - וכן מחשבים וטלפונים סלולריים ששימשו לביצוע העבירות.

תאריך:  02/06/2020   |   עודכן:  02/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בני 16 ביצעו מתקפות סייבר
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
6 חודשי שירות ??? לא להאמין... ל"ת
עידוד עבריינות  |  2/06/20 17:35
2
כשם
שמ  |  2/06/20 20:14
3
ההאקר מאשקלון - האוטיסט
אני לא אנונימי  |  3/06/20 14:51
4
בני 16 ילידי 1988? ל"ת
וינטר הניה  |  3/06/20 16:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בית המשפט לעניינים מקומיים באריאל קבע כי הדחת חבר מועצת בית אריה-עופרים מבוטלת וכי על המועצה לשלם לו הוצאות משפט בסך 2,500 שקל    פסק הדין הסתמך על הודעת המועצה שלפיה בוטל הליך ההדחה
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי בבאר שבע ביטל את פסק דינו של השלום, בקובעו שעילת העושק לא בוססה די הצורך    תביעת הלקוחה נגד אזרד הוחזרה לשלום, אשר ידון ביתר הטענות שהעלתה נגדו
איציק וולף
נהגו האישי של ח"כ סמי אבו שחאדה נמצא חיובי לקורונה    אבו שחאדה וכל אנשי לשכתו נכנסו לבידוד ביתי    החקירה האפדימיולוגית נמשכת
עידן יוסף
נציגת משרד הבריאות אומרת בוועדת הכלכלה כי לנוכח התגברות התחלואה, כלל לא בטוח שהרכבת תיפתח במועד    במשרד התחבורה הופתעו ולדרישת יו"ר הוועדה יוצג מתווה שינסה לאפשר חידוש השירות במגבלות
מירב ארד
13 בתי ספר נוספים נסגרו בעקבות איתור של חולים    11 חולים נוספים בקורונה התגלו מאז אתמול    שר הבריאות: "ההתניה להעדר סגירת העסקים ובתי הספר היא שלא יהיה זינוק חד בקורונה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il