X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מיום שישי הקרוב ייכנס לתוקפו חוק חדש המגדיר צריכת שירותי זנות כעבירה פלילית שוטר המזהה את העבירה בשטח יוכל להטיל קנס ראשוני של 2,000 שקל וקנס בגובה 4,000 במקרה של עבירה חוזרת
▪  ▪  ▪
[צילום: מתניה טאוזיק/פלאש 90]

בסוף השבוע הקרוב ייכנס לתוקף החוק האוסר צריכת שירותי זנות בישראל. הענישה למי שיעבור על החוק: קנס מנהלי בגובה 2,000 שקלים ובמקרה של עברה חוזרת גם 4,000 ואף העמדה לדין פלילי. במקביל הודיע משרד המשפטים כי תוכנית השיקום והטיפול לעוסקות בזנות יצאה לדרך בתקצוב של עשרות מיליוני שקלים.
החוק שיאסור צריכת שירותי זנות בישראל ואשר הקובע שמי שצורך זנות או מנסה לצרוך זנות עובר עבירה פלילית ייכנס לתוקף ביום שישי הקרוב (10.7.20). מדובר בעבירה חדשה שנוספת לעבירות הפליליות שכבר קיימות בחוק העונשין בהקשר לתופעת הזנות, בהן סרסרות, פרסום שירותי זנות, החזקת מקום לשם זנות וצריכת זנות מקטין שכבר כיום מהוות עבירות פליליות.
על-פי החוק החדש, על כל מי שייתפס עובר עבירה של צריכת זנות, יהיה ניתן להטיל קנס מנהלי בסך 2,000 שקל, כשעבירה חוזרת על החוק תהווה עילה לכפל קנס (4,000 שקל). את הקנסות יטילו שוטרים שיזהו את ביצוע העבירה בשטח. אם יבוצעו עבירות מרובות על החוק או משיקולים אחרים, יהיה ניתן גם להגיש כתב אישום פלילי שעשוי להסתיים בהטלת קנס עד גובה של 75,300 שקל.
מטרת החוק היא להביא לצמצום הזנות בישראל ומיגורה עד כמה שניתן באמצעות קביעת איסור צריכת זנות, כחלק ממהלך משולב הכולל פעולות אכיפה, חינוך והסברה לציבור, לצד תוכנית מקיפה לטיפול ושיקום לאוכלוסיות בזנות. זאת, מתוך הכרה במאפייניה הפוגעניים של הזנות ובנזקים הכרוכים בה. לצורך יציאת תוכנית השיקום והטיפול לדרך, הממשלה הקציבה כ-30 מיליון שקל לשנה הראשונה שבה מיושם החוק (90 מיליון לשלוש שנים), במסגרתם יינתנו מענים על-ידי משרדי הרווחה, הבריאות, החינוך וגופים נוספים בממשלה ובחברה האזרחית.
תוכנית השיקום והטיפול לעוסקים/ות בזנות תכלול בין היתר: סל מענה גמיש בסך כ-10,500 שקל לפרט, בו הושם דגש על טרנסג'נדריות, כולל מענים לסיוע בחובות, צרכים רפואיים, דיור זמני ומענים נוספים; הקמת מרכזי יום בירושלים ובתל אביב למענים לצרכיהם של העוסקים בזנות; הקמת דירות מעבר להלנת נשים טרנסג'נדריות; דירות שיקום לאימהות ודירות מעבר; הפעלת תוכנית מניעה, חינוך מניעתי לנוער; חלופת אשפוז לנשים על-פי הצורך; זאת, לצד גמילה לגברים שמכורים לצריכת זנות, ועוד.
בדיון שנערך בכנסת בשבוע שעבר האחרון לקראת כניסת החוק לתוקף, עדכנה נציגת המשטרה כי משטרת ישראל נערכה לאכיפת החוק, הוכנה מערכת מיחשובית מתאימה ופותחו לומדות הדרכה שישמשו לחינוך ולימוד השוטרים כיצד לנהוג בעוסקים בזנות בצורה מכובדת. במשטרה ציינו עוד כי האכיפה תהיה הן יזומה באמצעות פשיטות של היחידות המרכזיות והבילוש, והן בעקבות פניות למשטרה ודיווחים על מתחמים בהם ניתנים שירותי זנות. הדוח שיינתן, יירשם במרשם מנהלי פנימי שמנהלת משטרת ישראל, שנערך לצרכי מעקב פנימיים של המשטרה, למשל במצב של עבירה חוזרת.

תאריך:  05/07/2020   |   עודכן:  05/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מסוף השבוע: צרכן זנות ייקנס ב-2,000 שקל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שחיתות לפני זנות  ל"ת
הפנתר  |  6/07/20 14:00
2
שחיתות לפני זנות
הפנתר  |  6/07/20 14:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שרת התחבורה קוראת לרמטכ"ל להפסיק את הסחבת בצה"ל בכל הנוגע למעבר יחידות המודיעין לנגב    "המעבר לנגב יגרור אי-נוחות לחלק ממשרתי הקבע, אבל עם כל הכבוד, לא נוכל לאפשר לאיומים הללו להכתיב את המדיניות לדורות"
איציק וולף
הזהיר: "אנחנו בתחלואה מתפשטת בכל רחבי הארץ"    ראש הממשלה יכנס מחר בבוקר את הממשלה לדיון נוסף בנושא הקורונה    משרד הבריאות דורש להגביל את כמות הסועדים בכל מסעדה ושר האוצר טוען מנגד שניתן להסתפק באכיפה ובריחוק    המשטרה תגברה את כוחות אכיפת ההגבלות באלפי שוטרים
איציק וולף
החל מהשבוע יוכלו לקוחות הדואר להצטרף ב-30 סניפים לחבילת סלולר הכוללת 11 ג'יגה גלישה, 3,000 דקות שיחה בארץ, 3,000 מסרונים, ו-60 דקות שיחה מהארץ לחו"ל, ללא הגבלת זמן
יצחק דנון
אלכסנדר גרשפלד היה ראש מדור מדור פסיכולוגיה חקירתית במז"פ, וטוען שנאלץ לפרוש בגיל 58 בשל יחסם הפוגעני של מפקדיו ושלילת סמכויותיו
יצחק דנון
בעלי החברה שעסקה בעבודות מתכת טוענים שעוה"ד רונן מטרי ועדי פיגל מתנים את אישור הסדר הנושים בקבלת שכר טירחה מופרז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il