X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רוזן. הוטעה, הולך שולל [יונתן זינדל, פלאש 90]
ניצן. שיבש חקירה [צילום: איציק וולף]
פתיחת התיק מחדש נעשית בעקבות מידע מוכמן שהועבר אל הנציב בימים אלה המידע הנפיץ מוחזק בידי גורמי חקירה בכירים, והוא כולל מידע לפיו: שי ניצן הנחה למסור מראש ליוחנן דנינו לפני חקירתו את דבר קיומה של קלטת המתעדת שיחתו עם הקצינה צ' בכך סיכל ניצן תפיסת דנינו בשקרים על-פי המידע, הבדיקה שערך הנציב ב-2019 בתלונה שהגיש עו"ד יעקב בורובסקי שובשה בעקבות מידע מטעה ואף כוזב שהוצג בפניו מצד כמה גורמים, ובהם ראש מח"ש עו"ד קרן בר מנחם, ופרקליט המדינה שי ניצן
▪  ▪  ▪
מנדלבליט. גונן על ניצן [צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש 90]

דנינו, דרושה חקירה [צילום: טלוצ'ו, פלאש 90]

מח"ש וניצן סיכלו חקירת חשדות נגד דנינו - למרות המידע המפליל
יואב יצחק
חשיפה בלעדית ב-News1 * המידע המפליל: דנינו ניצל לרעה את תפקידו כמפכ"ל משטרה וקיים יחסי מין עם צ' שהייתה כפופה אליו * ניצן ומח"ש נמנעו מלהורות על חקירה פלילית, ובמקום זאת "תימרנו" את הטיפול לקצין בודק שהיה מנוע, בשל פקודות המשטרה, מלטפל בפרשה בשל היותו בדרגה נמוכה מדנינו * התוצאה: החשדות לא נחקרו, למרות שניצבים הועמדו לדין וסולקו מהמשטרה * החלטת הנציב התעכבה במשך חודשים לבקשת שי ניצן, שביקש ארכה לתגובה בנימוק: "אני עסוק בתיקי נתניהו"
לרשימה המלאה

נציב תלונות ציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט (בדימ') דוד רוזן, פותח מחדש את תיק הבדיקה בפרשת החשדות נגד מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, ופרקליט המדינה לשעבר שי ניצן, וזאת בעקבות מידע חדש שהובא לידיעתו. המידע המוכמן - הכולל תרשומות, התכתבויות וקלטת נפיצה - מתבסס על עדותם של שני גורמי חקירה בכירים. שמותיהם מצויים במערכת News1.
על-פי המידע החדש, "בכיר הבכירים", הוא פרקליט המדינה שי ניצן, "היה מצוי עמוק פנימה, בסוד העניינים, אולי אף שיבש את החקירה, יידע את מי שאסור היה ליידע, מהלך עדות, כהוראה, וגם מצוי היה, בסוד העניינים", וכל זאת כדי שבפני הנציב "לא תובא ולא תהיה התמונה המלאה, האמיתית, הקשה, החמורה, המצמררת, בפרשה". אותם גורמים בכירים מפנים אצבע מאשימה גם כלפי ראש מח"ש, עו"ד קרן בר מנחם, על-כך שלא עשתה את הנדרש ממנה כדי לסייע לרוזן להגיע לחקר האמת.
ניצן עיכב בדיקת רוזן: "אני עסוק בתיקי נתניהו"
הנציב ערך את הבדיקה המקורית בעקבות תלונה שהגיש עו"ד יעקב בורובסקי. ביום 12.05.19 חשפנו ב-News1, כי על-פי ממצאי הנציב, מח"ש וניצן סיכלו חקירת חשדות נגד דנינו - למרות המידע המפליל לכאורה שהיה בידיהם, לפיו דנינו ניצל לרעה את תפקידו כמפכ"ל משטרה וקיים יחסי מין עם צ' שהייתה כפופה אליו. מסרנו עוד, כי ניצן ומח"ש נמנעו מלהורות על חקירה פלילית, ובמקום זאת "תימרנו" את הטיפול לקצין בודק במשטרה שהיה מנוע, בשל פקודות המשטרה, מלטפל בפרשה בשל היותו בדרגה נמוכה מדנינו. התרענו שהחשדות לא נחקרו במח"ש לעומקם, למרות שניצבים אחרים כן טופלו, הועמדו לדין, וסולקו מהמשטרה. החלטת הנציב התעכבה במשך חודשים לבקשת שי ניצן, שמרח זמן וביקש שוב ושוב ארכה למתן תגובתו, בנימוק: "אני עסוק בתיקי נתניהו".
הנציב רוזן מתח ביקורת על ניצן ועל מח"ש בהחלטה שהפיץ ימים ספורים לאחר מכן (בחודש מאי 2019). עולה, כי עקב הסתרת המידע ממנו, לא עלה בידו להגיע למיצוי חקר האמת. לכן הסתפק הנציב במתיחת ביקורת אך נמנע מלהמליץ על חקירה פלילית. "בכל הזהירות הנדרשת", כתב, "ושוב, החשדות העולים במכתבים כלפי מר דנינו לא נבדקו – משהוחלט כי יש מקום לערוך בירור משמעתי ביחס לחשדות שהועלו בנוגע למערכת היחסים החריגה בין נ' לגב' צ' וכלל השפעתם המעשית על שהתרחש בחטיבת המודיעין, הרי שלא מצאתי כל הסבר מניח את הדעת לכך שלא נערך, הלכה למעשה נחסם, בירור דומה ביחס לחשדות שהועלו בנוגע למערכת היחסים ה'מיוחדת' בין גב' צ' למר דנינו – מדובר בתוצאה בלתי קבילה".
החלטת הנציב נותרה על הנייר. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שנחלץ עוד קודם לכן להגביל את בדיקת הנציב, בחר כדרכו לגונן על מח"ש ועל ניצן, ובפועל לא נעשה דבר כדי לחקור פרשה זו לעומקה בכלים הנדרשים: על-ידי צוות חקירה משטרתי ו/או צוות חקירה מיוחד.
הקלטת הודלפה כדי לסייע לדנינו
עתה, כאמור, אנו חושפים לראשונה, כי הנציב רוזן בחר לפתוח מחדש פרשה זו, בעקבות מידע מוכמן שהובא לידיעתו, לפיו בכירים במח"ש ושי ניצן שיקרו לו לגבי ה"חקירה" שהתנהלה במח"ש ובמוקדה ניצבו רוני ריטמן כחשוד ודנינו כעד; וכי בפועל - מאוחר יותר - אפילו את בדיקתו של הנציב באשר לאותה "חקירה" הם שיבשו. אחד הגורמים הבכירים ביותר שחושף עתה את המידע מסר, כי אותם בכירים "העלימו בזדון מידיעת הנציב, 'מרחו' את הנציב, טייחו, סובבו בכחש".
שיבוש בדיקת הנציב בפרשת דנינו-ניצן נעשה בדרך של מסירת חצאי אמיתות ו/או הסתרת מידע. על-פי המידע המוכמן כאמור, הוסתר מרוזן מידע נפיץ ביותר, שאותו אנו חושפים כאן לראשונה. עיקרו: שי ניצן, שניסה לגונן על דנינו נוכח יחסיו האישיים עמו, הנחה בכיר במח"ש לגלות לדנינו, כבר בתחילת חקירתו/עדותו, את דבר קיומה של קלטת שתיעדה את פגישתו של דנינו עם הקצינה צ', בביתה. הקצינה, עימה קיים דנינו יחסים אישיים מיוחדים, היא שהקליטה את השיחה, שבה דנינו נשמע כמי שמתנצל על החלטתו למנות את רוני ריטמן, יריבה של צ', לתפקיד מפקד להב 433, וזאת למרות שהקצינה התריעה בפניו, מבעוד מועד, כי ריטמן הטריד אותה מינית. ההנחיה שנתן ניצן לחוקרי דנינו מנעה מדנינו הסתבכות בשקרים בעיצומה של עדותו בפני חוקרי מח"ש (בשיחות פנימיות קודם לכן התכחש דנינו לגרסת צ', לפיה היא מסרה לו מבעוד מועד על דבר ההטרדה המינית), דבר שהקשה על חוקרי מח"ש לתפוס אותו בגרסה שיקרית ולמצות עמו את הדין.
מידע בעייתי גם בנושאים רגישים נוספים
ל-News1 נודע, כי המידע דלעיל, וכן מידע נוסף בנושאים רגישים אחרים במח"ש, הובא בפני הנציב רוזן, וזה כבר החל בתהליך של בדיקה. הנציב יבדוק עתה לא רק את המידע הבעייתי לפיו הוא הולך שולל בפרשת דנינו-ניצן, אלא גם מידע לפיו חקירת דנינו במח"ש שובשה על-ידי שי ניצן באופן חמור ביותר, ומשיקולים זרים, במיוחד נוכח קשריו האישיים והחברתיים עם דנינו.
הערה (י.י.): עתה יש להמתין כדי שניווכח כולנו: האם יפעל הנציב דוד רוזן בעוצמה הדרושה, עד הסוף, כדי להגיע לחקר האמת; והאם שוב יתערב היועמ"ש מנדלבליט כדי לעצור ו/או להגביל ו/או לסכל את הבדיקה נגד שי ניצן. פרשה זו טעונה חקירה מקיפה וממצה על-ידי צוות חקירה מיוחד הן כדי לבער את השחיתות מהפרקליטות וממח"ש, והן כדי שניתן יהא להביא את כל העובדות והממצאים לאשורם בפני הציבור הרחב.
אנחנו ב-News1 נעקוב ונדווח בהתאם.

תאריך:  28/07/2020   |   עודכן:  29/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנציב רוזן פותח מחדש תיק דנינו-ניצן עקב מידע על הטעייתו ושיבוש בדיקתו
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
עוד מכה! עד מתי רשעים יעלוזו? ל"ת
א. וינשטיין  |  28/07/20 10:07
2
רק שלא ינהגו ברוזן כמו שנהגו ב
קורןנאוה טבריה  |  28/07/20 11:17
3
אתה מאכיל אותנו ביס-ביס בבשר
סניל  |  28/07/20 11:57
4
היום שבו יועמדו לדין
דין צדק  |  28/07/20 12:35
 
- מה
בקשר לצדיק  |  28/07/20 22:48
5
מנדלבליט נותן יד להפצה של ה ,? ל"ת
יאקי  |  28/07/20 13:38
6
פאקליטות
המזימה  |  28/07/20 15:23
7
החשיבות בעניין שי ניצן
קיבוצניק  |  28/07/20 17:11
8
יואב יצחק תותח. כל הכבוד!!!! ל"ת
אזרחית  |  28/07/20 21:34
9
כמצופה תיבת הפנדורה כעת נפתחת
אקטואלי  |  28/07/20 22:58
10
חובה לבצע במערכת בדק בית
אקטואלי  |  29/07/20 10:07
11
מערכת משפטית רקובה
אזרח  |  29/07/20 22:37
12
לצערי, "אף אחד לא קם"
אקטואלי  |  31/07/20 00:55
13
הכל פקה פקה
עוד סתם אחד   |  1/08/20 15:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סדום ועמורה
איתמר לוין
מאיר תורג'מן, סגן ראש העירייה לשעבר, חשוד בקבלת שוחד ב-355,000 שקל ובגניבת 70,000 שקל מבית הכנסת בו התפלל    משה הבא, לשעבר יו"ר בזק בינלאומי, חשוד במתן שוחד כדי לקדם היתרים למלון שבבעלותו
איתמר לוין
תומך בקבלת העתירות נגד הענקת החסינות בכנסת הקודמת, כאיתות לכנסת הנוכחית לקראת דיון אפשרי נוסף    כץ מואשם במרמה והפרת אמונים בשל יחסיו עם איש שוק ההון מוטי בן-ארי שעמדו במקביל לחקיקה שקידם
איתמר לוין
הפרקליטות: דמיאן גלפרין קיבל 119,000 שקל במזומן ומוצרים בשווי של עשרות אלפי שקלים מבעליהם של 16 מפעלי מזון במחוז תל אביב, עליהם פיקח במסגרת תפקידו במשרד הבריאות
איתמר לוין
המדינה: ארקדי שכוביצקי, שהיה קצין בינוי בשירות בתי הסוהר, נטל שוחד מקבלנים תמורת ניפוח החשבוניות שהגישו לשב"ס    מואשם גם בהעלמת מיליוני שקלים מהפעלת מלונית והשכרת דירה
איתמר לוין
המדינה טוענת, כי ליאור סלומון נטל שוחד מיני שבע פעמים מיוצאות אתיופיה בשנים 2016-2008, תמורת סיועו בבקשותיהן להביא ארצה את בני משפחותיהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il