X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
- כך אומר מנהל ביה"ח רמב"ם רופאי הפנימיות: "יש פגיעה באיכות הטיפול: משחררים יותר מהר ממיון, משך האשפוז בבתיה"ח התקצר"
▪  ▪  ▪
[צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת]

הוועדה לביקורת המדינה התכנסה (יום ד', 16.9.20) לדיון יחד עם מנהלי בתי חולים בנושא העומסים על המחלקות וחשש מקריסת בתי החולים. יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח: "אנחנו נכנסים לסגר של החגים שאת נזקו אנו יודעים ואת תועלתו פחות. אין שום ציפייה שאמצעי הסגר יורידו את התחלואה. וכשאנו רואים את העומס בבתי החולים, יש את התחושה שעושים משהו רק בגלל שלא יודעים לעשות משהו אחר ולא כי מישהו רואה בקצה פתרון. זהו מצב של קריסה שלטונית שמדאיגה לא פחות מנתוני התחלואה, מכך ש10% מהבדיקות חיוביות ומכך שמערך קטיעת שרשרת הדבקה יהיה בנוי רק בנובמבר.
"במדינה שמוציאה עשרות מיליארדים לטיפול בעיות אחרות, הצרכים הכספיים של בתי החולים צריכים להיות מסופקים מיד בלי לשאול שאלות. 1,000 המיטות שדוברו שהתווספו בגלל הקורונה, זוהי הזזה של מספרים ממקום למקום ולא באמת תוספת. כל הדברים האלו משפיעים על אמון הציבור והבנת הציבור של כל המהלכים, זה הבסיס לקבלת הנחיות הציבור מהממשלה".
מנהל ביקורת מערכת הבריאות במשרד מבקר המדינה, דן בנטל: "הגשנו כבר בקשות בתהליך הביקורת במשבר הקורונה למשרד הבריאות ולמל"ל על התהליכים בחקירות האפידמיולוגיות והמעבדות". יו"ר הוועדה דרש שמשרד המבקר יעסקו בביקורת מערכת הבריאות על עמידה בצרכי בתי החולים ע"פ התוכניות והגדלת מס' המיטות בהתאם למשבר הקורונה.
יו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית, פרופ' אבישי אליס: "יש 41 מחלקות לטיפול בחולי קורונה שכמעט כולם מחלקות פנימיות, מתוך 110 מחלקות פנימיות הקיימות בשגרה בבתי החולים בארץ. זה בוודאי פוגע באיכות הרפואה - משחררים יותר מהר ממיון, משך האשפוז בבתיה"ח התקצר. כאשר החורף יגיע זה ייעשה באופן בוטה הרבה יותר.
"ההקצאות והמשאבים עברו אכן למחלקות הפנימיות. הבעיה היא שהתקבלה פקודה לגייס את הרופאים האלו במידיות, אחרת יילקחו התקנים. אנו דורשים את אורך הזמן לגייס את האנשים המתאימים. רופאים ומתמחים הם לא פיונים על לוח שאפשר לסדר אותם ברגע. לא כל רופאים שניקח, מוכשרים לטפל מחר בחולים קשים. יש אנשים בארץ שסיימו בית ספר לרפואה אבל אנחנו לא חושבים שהם מספיק טובים להתקבל לפנימית.
בחלק בתי החולים מנהלים ניתוחים אלקטיביים והכל עובד ברוטינה מסודרת - צריך שבתוך בתי החולים ייעשו את ההתאמות הנדרשות".
מנהל ביה"ח רמב"ם, ד"ר מיכאל הלברטל: "מערכת הבריאות הישראלית לא בקריסה. אנחנו יכולים לתת טיפולים להרבה מהתרחישים אך לכל דבר יש משמעות. אפשר להמשיך בלי סגר ולקבל את זה שבמדינת ישראל תהיה תחלואה שתמשיך ותעלה - בתרחיש האופטימי, פחות מ5% יגיעו לבתי החולים וזה אומר 250 חולים נוספים יגיעו לבתי החולים בתוך שבועות מתוך ההדבקה של היום האחרון שעמד מעל 5,000. רק היום קיבלנו 17 מאושפזים, 83 חולים נפטרו ברמב"ם מהתחלה. ממוצע גיל האשפוז כעת הוא 64 ותחילת הקורונה 59 - רק ממוצע החולים הקשים המונשמים הוא גיל 50 - זו לא מחלה של זקנים!.
"160 אנשי צוות של בית החולים נמצאים בבידוד וזה בערך 4 מחלקות. רוב ההידבקויות נעשית מחוץ לבית החולים - אין כמעט חשיפה של הרופאים בבית החולים לחולים.
אנחנו בקליטה מאסיבית של אחיות ומתוך 118 - נשאר לקלוט עוד 15 אחיות.
"האחיות שנקלטו הן צעירות ולא תמיד מסוגלות לטפל בחולה ובוודאי לא קשה - אנחנו עושים ערבוב ומוציאם אחיות ותיקות ממחלקות ותיקות ומביאים לשם אחיות חדשות. רופאים פנסיונרים מגויסים אבל הם לא יעשו לי תורנויות במחלקות קורונה בלילה".
מנכ"ל בית חולים הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין: "הסגר הוא ממש לא פתרון יעיל - אנחנו סוגרים בריאים וחולים ביחד. אחרי הסגר יהיה לנו מדביקי על חדשים. היינו צריכים לאתר את מדביקי העל - אלו הצעירים שנפגשים ורואים אנשים. לא צריך לבדוק רק סימפטומטיים. אבל אחרי שבעה חודשים אחרי המגיפה הזאת, אין לנו אופציה לבצע בדיקות, אז תסגרו את המדינה ולכו למקום אחר. שבעה חודשים מדברים על בדיקות, בדיקות בדיקות. ראש הממשלה דיבר על עשרות אלפי בדיקות ואנחנו ישראל החכמה והגדולה, עדיין לא מצאה.. אנחנו היום בהדסה מבצעים שליש מהבדיקות שביצענו בחלק הראשון. אתם יודעים למה? כי לא שולחים אלינו בדיקות. המעבדה שלנו עומדת ריקה. אני לא מבין את הביורוקרטיה הזאת. אין ויסות חולים, אין ויסות בדיקות, ומישהו לא עושה את עבודתו נאמנה לדאבוני הרב כי אפשר היה להגדיל את כמות הבדיקות. זה בנפשנו".
מנכ"ל ביה"ח שערי צדק, פרופ' עופר מרין: "לבתי החולים הממשלתיים יש הוראה להקים מחלקה ויש תקציב. אנחנו לעומת זאת, בתי החולים הפרטיים בירושלים עם תחלואה גובהה, נמצאים בקשיים כלכליים וכשאין כסף זה לא עובד. אנחנו בדרך להפוך את חדר האוכל של עובדי בית החולים למחלקת קורונה של 55 מאושפזים, אבל אין לי את הכסף לשלם לספקים כדי שזה יקרה בהקדם. המדינה מפסידה מיליארדי שקלים מהסגר אבל כסף למחלקת קורונה אין".
ד"ר איתי פסח מביה"ח שיבא תל השומר, מקים מערך הקורונה בביה"ח: "בשל התחלואה בצפון, קיבלנו הוראה לקלוט היום ומחר 25 חולי קורונה מביה"ח רמב"ם. בשיא נדרשנו ממשרד הבריאות לקלוט 600 חולים - המשמעות היא פגיעה במחלקות אחרות. אנחנו כאן במשחק סכום אפס. עושים כמה שיותר מהר מאמץ לקלוט את הרופאים החודשים אבל זה מאמץ שיעשה את פירותיו רק בעוד תקופה. כעת, היכולת של בתי החולים לתת מענה יותר, הוא רק מהגדלת המשמרות של 12 שעות כ"א. המחיר לכך הוא שחיקה ניכרת של הצוותות. כחבר בצוות הברומטר, ביקרתי עכשיו בכל בתי החולים בארץ - השחיקה מאוד משמעותית. בנוסף, כמות הצוותים שנכנסת לבידוד עולה וזה מוסיף פקטור משמעותי להגדיל את הגמישות ולתת את המענה הנדרש.

תאריך:  16/09/2020   |   עודכן:  16/09/2020
+שורשי בעיית השוק האפור - בסכסוכי המגזר הערבי
23:54 16/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נציג הפרקליטות: ניתן להילחם בפשיעה הכלכלית במגזר הערבי דרך הכיס - הנפקת דוחות וקנסות  ▪  רק 16.7% מהאזרחים הערבים מרוצים מעבודת המשטרה במלחמה במשפחות של פשע מאורגן  ▪  חוקר: המדינה צריכה לגלות משילות

חברי הכנסת סגלוביץ' וח'טיב [צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת]
+משרד הרווחה חשף: "טרם הגשנו דרישת תקציב ל-2021 לאוצר"
17:34 16/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נציגת המשרד חשפה את העניין בדיון אחר הביצוע התקציבי לתוכנית למניעת אלימות במשפחה  ▪  זנדברג: "איריס, את עומדת בראש הוועדה של התוכנית הלאומית. את לא פקידה פסיבית שמחכה למה היא תקבל"

[צילום: איתמר לוין]
+צו תקן מרחב הכליאה אושר לחצי שנה בלבד
17:17 16/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

במקביל לאישור המוגבל בוועדת הפנים של שטח המחיה לאסיר, יקודם ע"י המשרד לביטחון הפנים מתווה לשינוי מנגנון השחרור המנהלי

אילוסטרציה
+110 רופאים-עולים יתמחו בבתי החולים בארץ
16:21 16/09/20  |  עידן יוסף

בשורה לרופאים-העולים: 110 מהם יוכלו להתחיל בימים הקרובים התמחות בבתי החולים בארץ, במקצועות הנדרשים למאבק בקורונה. זאת לאחר מאבק שניהל יו"ר ועדת הקליטה דוד ביטן להגדלת מספרם מ-70 ל-110.
שירה ארנון, סגנית ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, הדגישה בדיון בוועדה, כי בשיתוף פעולה עם משרד הקליטה, הרופאים ייקלטו בבתי החולים להתמחות במקצועות הנדרשים.
ביטן: בשלוש השנים האחרונות עלו 741 רופאים עולים, המועסקים בתקן לא-מומחה. מתוך 7,808 רופאים-מתמחים, רק 636 (8%) מתוכם היו עולים חדשים. "הכשרת רופא במדינת ישראל עולה כ-500,000 שקל, סכום שכבר הושקע ברופאים-העולים שרכשו את השכלתם בחו"ל. רופאים המגיעים ארצה מוכנים אחרי כל המבחנים - ולא מצליחים להשתלב במערכת הרפואה הציבורית".

+העדרות הליכוד סיכלה ועדת חקירה
16:03 16/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ההצעה של סמוטריץ' להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית נדחתה ברוב של 47 מול 6  ▪  סמוטריץ': "כולכם טייחים שעוזרים לניסנקורן לבנות את החומה הבצורה שמאחוריה אתם מסתירים את השחיתות והעיוותים של מערכת המשפט". שר המשפטים: "יש הבדל בין ביקורת לגיטימית לבין מצב שבגלל אירוע משפטי מסוים לוקחים את כל המערכת ומנסים לשעבר אותה ולהרוס אותה"

אבי ניסנקורן [צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת]
+דיוני המליאה הופסקו בגלל ארוחת השרה
15:05 16/09/20  |  עידן יוסף

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ משה ארבל, הוציא את ישיבת המליאה להפסקה. זאת לאחר שבמליאה לא נכח אף שר. "לא ייתכן שבממשלה של 32 שרים, לא יהיה אף שר", אמר והודיע כי הישיבה תתחדש כאשר השר יגיע. השרה אורית פרקש הכהן שאמורה להיות תורנית הלכה לאכול. כעבור דקות ספורות התחדש הדיון.

+רכז תקשורת בכנסת נדבק בקורונה
13:59 16/09/20  |  עידן יוסף

קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, עודכן כי אחד מרכזי התקשורת בכנסת נמצא חיובי לנגיף הקורונה. הוא שהה לאחרונה במשכן ביום חמישי. בהודעה שהוציא ניצב גריף הערב לבאי המשכן, באמצעות מחשבי הכנסת, ציין כי הוא מבקש מכל מי שהיה במגע עם העובד או בקרבתו, להישאר בביתו ולא להגיע לעבודה עד לקבלת הנחיות ממשרד הבריאות.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר גרוטו / Itamar Groto  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גבי ברבש  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה בר סימן טוב  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סיגל סדצקי  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עפר שלח / Ofer  Shelah  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"זו לא מחלה של זקנים: ממוצע גיל החולים קשה - 50"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
ההצעה של סמוטריץ' להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית נדחתה ברוב של 47 מול 6    סמוטריץ': "כולכם טייחים שעוזרים לניסנקורן לבנות את החומה הבצורה שמאחוריה אתם מסתירים את השחיתות והעיוותים של מערכת המשפט". שר המשפטים: "יש הבדל בין ביקורת לגיטימית לבין מצב שבגלל אירוע משפטי מסוים לוקחים את כל המערכת ומנסים לשעבר אותה ולהרוס אותה"
עידן יוסף
נציג משרד הבריאות דיווח כי בעידוד שרי הבריאות והאוצר אושרו 300 מיליון שקלים לתחילת יישום החוק    סגן נשיא איגוד לשכות המסחר: זה לעג לרש - לא יהיה לנו להביא תרופות וציוד רפואי לגל השלישי של הקורונה    יו"ר ו' הכלכלה מתח ביקורת על היעדרותו של מנכ"ל משרד הבריאות מהישיבה ודרש להגדיל משמעותית את הסכום
עידן יוסף
ועדת הפנים דורשת מנת"ע לבטל מיד את חלופת הדנית העוקפת את בני ברק    חברי הוועדה קיבלו את עמדת העירייה שרואה בתוואי הדרה פסולה של 210 אלף תושבי גוש-דן
עידן יוסף
למרות שדוברי הרוסית החיים בארץ הם כ-20% מהאוכלוסייה, משרדי ממשלה רבים נמנעים מלפרסם בשפה זו, גם כאלו שרבים מהעולים נזקקים להם כמוסד לביטוח לאומי, המשרד לשוויון חברתי והרשות לזכויות ניצולי השואה    ח"כ טלי פלוסקוב: ההתעלמות הזו מנתקת את אלו מהחברה הישראלית
עידן יוסף
כך לפי סקר של האיחוד האירופי. סטודנטים מארה"ב, מבריטניה ומדרא"פ מספרים על אווירה אנטי-ישראלית בקמפוסים, התקפות אנטישמיות, ומרצים שמציגים את ישראל כמדינת אפרטהייד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il