X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
פחות מ-5% מהנוסעים עוברים בדיקת חום
אושרו תקנות להגבלת השימוש בתחבורה ציבורית
בתום דיון סוער אישרה הוועדה כי ההגבלות על שימוש בתחבורה הציבורית יהיו בתוקף עד אמצע אוקטובר הרכבת הקלה הוחרגה מההגבלות תוך התחייבות משרד התחבורה להפעיל בה מנגנון ויסות במספר הנוסעים מספר הנוסעים ברכבת הקלה - 52% לעומת יום רגיל
יצחק פינדרוס ויבגני סובה [צילום: שמוליק גרוסמן]

אימאן יאסין ח'טיב, תמר זנדברג [צילום: שמוליק גרוסמן]

ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 21.9.20) את התקנות שאושרו בממשלה בדבר הגבלות על השימוש בתחבורה הציבורית בתקופת הסגר. התקנות נכנסו לתוקף כבר ערב החג, ב-18 בספטמבר, ויהיו בתוקף עד ה-15 בספטמבר. כבר בתחילת הדיון התייחסה ח"כ אסנת מארק, שניהלה את הישיבה, לעובדה כי הרכבת הקלה בירושלים הוחרגה מההגבלות ודרשה לבחון זאת. חברי כנסת נוספים דרשו תשובות בעניין ובתחילה סירבו לאשר את ההחרגה. האישור התאפשר לאחר שמנכ"ל משרד התחבורה, עופר מלכה, התחייב בפני הוועדה להפעיל מנגנון לוויסות מספר הנוסעים ברכבת הקלה. בנוסף לכך, במהלך הישיבה התברר כי פחות מ-5% מהנוסעים בתחבורה הציבורים עוברים בדיקת חום לפני העלייה לאמצעי התחבורה.
בפתח הדיון הסביר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, את הרקע לתקנות שהן העלייה בתחלואה. באשר להחרגת הרכבת הקלה אמר גרוטו, כי הייתה כוונה להגבילה, אך התברר שזה לא מעשי. ממלא-מקום מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, רן שדמי, הסביר כי הרכבת הקלה בירושלים לא עמוסה ולא נדרש להפעיל בה מגבלת נוסעים.
ח"כ מארק אמרה כי גם באוטובוסים נפתחות הדלתות מדי פעם ועולים אליהם מתחנות פתוחות. היא הוסיפה כי אם מדובר בסכנת הדבקה בנסיעה צפופה אז צריך לבחון סגירת הרכבת. ח"כ עידן רול אמר כי זה לא הגיוני שסוגרים פעוטונים ששם הסכנה פחותה יותר, ואת הרכבת הקלה משאירים פתוחה.

ירידה משמעותית ברק"ל
[צילום: דוברות הכנסת]

מנהל אגף רכבות ומסילות ברזל במשרד התחבורה, אליאס מטר, הסביר כי לפני הקורונה נסעו ברכבת הקלה כ-170 אלף איש ביום וכעת היא נמצאת ב-65% תפוסה, כשבימים האחרונים הממוצע היומי עומד על 88 אלף בלבד - כ-52% לעומת יום רגיל. ההגבלות על המגזר הציבורי, על מערכת החינוך וסגירת קבלת קהל במגזר הפרטי, לפי הערכתו, יביאו את התפוסה אל מתחת ל-50% ולכן היה חשוב למשרד לשמר את פעילותה של הרכבת הקלה. ח"כ מארק שבה ושאלה איך אפשר יהיה להוריד תחלואה אם דווקא בירושלים אין הגבלה.
מנכ"ל המשרד מלכה התחייב בפני חברי הוועדה לעשות הכל לוודא שהתפוסה ברכבת הקלה לא תעלה על 60-50 אחוז. עם זאת, ח"כ רול אמר כי על עסקים קטנים מטילים אין ספור מגבלות וגם במקרה הזה צריך למצוא פתרון. בתחילה סירבו חברי הכנסת לאשר את הסעיף, המדבר על הגבלת מספר הנוסעים בכלי תחבורה יבשתית ומחריג את הרכבת הקלה. בעד ההצעה הצביעו ח"כ מארק וח"כ השכל, ונגד הצביעו ח"כ רול, ח"כ יבגני סובה, ח"כ אימאן ח'טיב יאסין וח"כ תמר זנדברג.
לאחר ההצבעה הזו הבטיח מנכ"ל משרד התחבורה לחברי הוועדה לוודא שברכבת הקלה לא יהיו מעל 60% נוסעים מהתפוסה, באמצעות מנגנון שמאפשר לה לדלג על תחנות עם עודף ביקוש. מלכה אמר כי המשרד יתקן זאת בתקנות בעתיד, ככל שיידרש, ויחל להפעיל את השימוש במנגנון כבר כעת, למרות שהדבר לא אושר במפורש בתקנות. נציג הלשכה המשפטית במשרד, עו"ד עופר לוי, הסביר את המנגנון ואמר כי אם ביום מסוים תעבור הקיבולת את רף 50 האחוזים ניתן יהיה לקבוע שביום למחרת היא תדלג על אזורי הביקוש כדי לבצע את הוויסות. לבקשת ח"כ השכל התקיימה הצבעה חוזרת על הסעיף והוא אושר, ברקע הבטחת מנכ"ל משרד התחבורה.

מחיצות לא בטיחותיות

מלכה מסר נתונים נוספים, לפיהם עד היום הותקנו כ-600-700 מחיצות לנהגי אוטובוס, מתוך 8,000 אוטובוסים. לדבריו, "יש כמה צווארי בקבוק. יש רק יצרן זכוכית אחד בישראל. יצאו מעל 4,000 הזמנות לערכות. יש לנו בעיה שהמחיצות הראשונות שסופקו היו לא בטיחותיות, הייתה השתקפות על הזכוכית. מבין המחיצות שהותקנו נשברו 14. אנחנו עובדים במרץ לעשות התקנות כמה שיותר מהר".
בהמשך הדיון ביקשה זנדברג לדעת כמה מהנוסעים נבדקים בדיקת חום לפני העלייה לכלי התחבורה הציבורי, ומנהל אגף הרכבות ומסילות הברזל במשרד התחבורה, אליאס מטר, הודה כי מדובר בפחות מ-5% מהנוסעים. כמו-כן עלו שאלות באשר לפיקוח על כך ומנכ"ל משרד התחבורה אמר כי מפקחי המשרד בודקים זאת. באשר לשמירת מרחק של 2 מטרים מאדם לאדם באוטובוס, אמר המנכ"ל מלכה כי הכוונה היא שבכל ספסל יישב נוסע. ח"כ מארק וח"כ יצחק פינדרוס הציעו לסמן את המושבים. עוד אמר פינדרוס כי נושא פרסום השינויים התכופים הוא קריטי, שכן חייבים ליידע את הציבור על שינוי בלוחות הזמנים שכנראה יהיה תכוף.
גרוטו התייחס להדבקה בתחבורה הציבורית ואמר כי אין לו נתונים. הוא הוסיף, כי "כשאדם מאומת, יש שתי דרכים לבצע חקירה. אחת זה איכוני שב"כ וזה יכול להיות הרבה יותר מדויק. דרך שנייה היא לתשאל אותו. אנחנו מתשאלים לבדוק את המקומות בהם היה בארבעה הימים אחורה, ואם הוא אומר שהוא נסע בכמה קווי אוטובוס לעיתים מכניסים אוטובוסים שלמים לבידוד שלא לצורך. ברכבת זה הרבה יותר מסודר. יש שוברים אז אפשר בקלות לאתר את האנשים. לגבי שאר המקומות אפשר להתבסס רק על תחקור האדם עצמו, שזה מורכב".
כאמור, בתום הדיון אישרה הוועדה את התקנות, שיהיו בתוקף עד 15 באוקטובר 2020.

תאריך:  21/09/2020   |   עודכן:  21/09/2020
+התפרצות הקורונה בכנסת: יועץ ושני עובדים נמצאו חיוביים
14:36 21/09/20  |  עידן יוסף

יועצו של ח"כ חיים כץ, אחד מעובדי דפוס הכנסת ואחד מעובדי מזנון הכנסת נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה. היום האחרון בו שהה היועץ במשכן היה 9.9 והיום האחרון בו שהו העובדים במשכן היה 14.9.

+ח"כ מארק: להחריג הפגנות מחוק הקורונה
14:33 21/09/20  |  עידן יוסף

חה"כ אוסנת מארק בחשבון הטוויטר שלה: "‏הנחתי הבוקר הצעת חוק לביטול החרגת ההפגנות מחוק הקורנה. כל יום בו מסיבות ההדבקה המופקרות בבלפור נמשכות, אמון הציבור במלחמה בקורונה נשחק. זה יפגע בבריאות של כולנו, בפרנסה של כולנו ובחיים של כולנו! אם חופש התנועה מצטמצם, חופש העיסוק מוגבל וחופש הפולחן נפגע - גם הזכות להפגין תוגבל".

+נפגעי אלימות במשפחה יעריכו מסוכנותם באמצעות ישומון ניטור עצמי
14:27 21/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מלי אורגד מפקחת ארצית במשרד הרווחה הסבירה: "כל אישה או גבר יכולים להיכנס ולענות על שאלות ולדעת מה רמת הסיכון בה הם נמצאים וכך לקבל מאתנו סיוע"  ▪  יו"ר הוועדה למעמד האישה: "הסיר עלול להתפוצץ ואנו נראה ללא צל של ספק עלייה בכמות הפניות למרכזי הסיוע. המדינה חייבת לייצר את החוצץ הראוי וההגנה הנאותה לנפגעות"  ▪  נציגת משרד החינוך: "היה מספר לא מבוטל שדיווחו על קשיים מכל הסיוגים, היו גם דיווחים על נטיות אובדניות

יו"ר הוועדה עודד פורר [צילום: שמוליק גרוסמן]
+השר רפי פרץ: להרחיב הקיצוץ למרוויחים מעל 40 אלף שקל
13:06 21/09/20  |  עידן יוסף

שר ירושלים ומורשת רפי פרץ בטוויטר: "תומך בהצעה לקצץ בשכר נבחרי הציבור. הערבות ההדדית מתחילה מאיתנו. אבל אני דורש להרחיב לכל בכירי המגזר הציבורי. הקיצוץ צריך להיות גם בפנסיות התקציביות ובשכרם של בכירי המגזר הציבורי כמו מערכת המשפט, הצבא, הפרקליטות, וחברות ממשלתיות ששכרם גדול מ-40 אלף ש״ח בחודש".

+קרעי: להכליל בקיצוץ השכר את כל בכירי המגזר הציבורי
13:04 21/09/20  |  עידן יוסף

ח"כ שלמה קרעי (ליכוד) אומר כי אין די בקיצוץ שכר הח"כים והשרים. "ההצעה הזו מתייחסת רק לנבחרי הציבור ללא חיסכון ממשי. מה שיקרה הוא ששופטים בכירים יקבלו תוספת בינואר של כעשרת אלפים ש"ח, פקידים בכירים יקבלו תוספת של כ-6,000 ש"ח, וזה רק קצה הקרחון. חייבים לעצור את הטירוף הזה.
לדבריו, כל קיצוץ והקפאה בשכר, חייבים לכלול את כל בכירי המגזר הציבורי הצמודים לשכר הממוצע במשק ולא רק שרים וח"כים. "הכנסת דמי האבטלה לחישוב השכר הממוצע לצורך עדכון השכר, תתקן את העיוות הזה אחת ולתמיד באופן מושכל ולא כפלסטר זמני בלבד. אפעל להעביר את הצעת החוק שלי, שחתומים עליה חברי כנסת מכל סיעות הבית, וכוללת ח"כים, שרים, שופטים, פקידים בכירים, מקבלי פנסיות תקציביות ועוד", דברי קרעי.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אגד  אגד תעבורה  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר גרוטו / Itamar Groto  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אמיר אסרף / Amir Asraf  אסנת מארק  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גבי ברבש  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  דן / Dan  הרשות הארצית לתחבורה ציבורית /  National Authority for public transport  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יבגני סובה / Yavgeni Sova  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  מאי גולן / May  Golan  מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מטרופולין /  Metropoline  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה בר סימן טוב  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סיגל סדצקי  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עופר לוי /  Levy Opher"  עידן רול / Roll Idan  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עפר שלח / Ofer  Shelah  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרו תקנות להגבלת השימוש בתחבורה ציבורית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
מלי אורגד מפקחת ארצית במשרד הרווחה הסבירה: "כל אישה או גבר יכולים להיכנס ולענות על שאלות ולדעת מה רמת הסיכון בה הם נמצאים וכך לקבל מאתנו סיוע"    יו"ר הוועדה למעמד האישה: "הסיר עלול להתפוצץ ואנו נראה ללא צל של ספק עלייה בכמות הפניות למרכזי הסיוע. המדינה חייבת לייצר את החוצץ הראוי וההגנה הנאותה לנפגעות"    נציגת משרד החינוך: "היה מספר לא מבוטל שדיווחו על קשיים מכל הסיוגים, היו גם דיווחים על נטיות אובדניות
עידן יוסף
נציג הפרקליטות: ניתן להילחם בפשיעה הכלכלית במגזר הערבי דרך הכיס - הנפקת דוחות וקנסות    רק 16.7% מהאזרחים הערבים מרוצים מעבודת המשטרה במלחמה במשפחות של פשע מאורגן    חוקר: המדינה צריכה לגלות משילות
עידן יוסף
נציגת המשרד חשפה את העניין בדיון אחר הביצוע התקציבי לתוכנית למניעת אלימות במשפחה    זנדברג: "איריס, את עומדת בראש הוועדה של התוכנית הלאומית. את לא פקידה פסיבית שמחכה למה היא תקבל"
עידן יוסף
במקביל לאישור המוגבל בוועדת הפנים של שטח המחיה לאסיר, יקודם ע"י המשרד לביטחון הפנים מתווה לשינוי מנגנון השחרור המנהלי
עידן יוסף
- כך אומר מנהל ביה"ח רמב"ם    רופאי הפנימיות: "יש פגיעה באיכות הטיפול: משחררים יותר מהר ממיון, משך האשפוז בבתיה"ח התקצר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il