X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עמוס ירון. הפעיל לחץ על גנור [צילום: לע"מ]
גנור. דחה הדרישה [יונתן זינדל, פלאש 90]
במסגרת עדות הנקיון חשף מיקי גנור בפני חוקריו: עמוס ירון, מי שהיה מנכ"ל משרד הביטחון, ובעת היותו איש פרטי, דרש ממנו סכום כסף גדול כדי לסייע לו מכוח מעמדו וקשריו האישיים במערכת הביטחון לאחר שסירב, הגיע אליו תחקירן מידיעות אחרונות עמוס ירון לא זומן לחקירה - כפי שלא זומנו אביגדור ליברמן ושרון שלום, למרות המידע הבעייתי שמסר גנור אודותם מנדלבליט מיקד את החקירה באנשי ומקורבי נתניהו ובפועל נמנע ממיצוי הדין עם בכירים אחרים עמוס ירון: הידיעה שקרית
▪  ▪  ▪
ניצן, מנדלבליט. מדוע לא נחקרו יתר המעורבים [צילום: פלאש 90]

יואב יצחק
ליברמן לחוץ - דרושה חקירה ומעמד עד מדינה לשרון שלום

מיקי גנור העיד: איש סודו של ליברמן שרון שלום דרש 300 אלף אירו שוחד
יואב יצחק
לאחר לחצים כבדים על שגרירות קפריסין בישראל מצד גורמים שונים ובהם מצד נאמנו של ליברמן שרון שלום, מונה גנור לקונסול כבוד של קפריסין בישראל; שר החוץ ליברמן השתתף בטקס המינוי * שלום התחייב לסייע לגנור בהזמנת כלי שיט בתקופת כהונת ליברמן כשר החוץ ולאחר מכן כשר הביטחון * תמורת זאת דרש 300 אלף אירו * גנור דיווח על-כך למפעיליו בחברת טיסנקרופ ומסר את המידע כעד מדינה במסגרת "עדות ניקיון"
לרשימה המלאה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, יחד עם פרקליט המדינה באותה עת שי ניצן, הגבילו את חקירת המשטרה בפרשת הצוללות וכלי השיט, לגזרה מצומצמת ביותר: לחקירת החשדות שהועלו נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ונגד אנשיו ומקורביו בלבד. במקביל, הם נמנעו באותה פרשה, בכוונת מכוון, ממתן הוראה לחקור חשדות שעלו נגד שורה ארוכה של אישים.
מנדלבליט נמנע מחקירתו האישית של נתניהו באזהרה, וכך הודיע גם לבג"ץ, מכיוון שלא נמצא, לדבריו, חשד מבוסס כלפי נתניהו לעבירה פלילית. נגד חלק ממקורביו של נתניהו הוחלט כידוע על הגשת כתב אישום, כפוף לשימוע.
נודע, כי במסגרת "עדות הניקיון" שמסר מיקי גנור לקראת הסכם עד המדינה שנחתם עמו, מסר גנור מידע רב על אישים שונים שקיבלו ממנו כספים, או כאלה שלחצו עליו לשלם להם כספים, בדרך-לא-דרך, כולל במזומנים. אולם על-אף שהמידע הוצג בפני מנדלבליט וניצן, ובחלקו הגדול עורר חשדות חמורים, הם בחרו כאמור להגביל את החקירה לגורמים הקשורים ו/או מקורבים לנתניהו.
ביום 10.09.20 חשפנו ב-News1 את דרישתו של שרון שלום, איש סודו וראש המטה של ליברמן, לקבל 300 אלף אירו: תמורת סיועו בקידום מינויו של גנור לקונסול כבוד בישראל מטעמה של קפריסין (בתקופה שליברמן כיהן בתפקיד שר החוץ); ולאחר מכן תמורת סיועו בקידום עסקת כלי השיט (בתקופה שליברמן כיהן בתפקיד שר הביטחון). על-אף עדותו הברורה של גנור, ליברמן ושרון לא זומנו לחקירה ולו למצער למסירת עדות פתוחה. בעקבות החשיפה ותלונת הח"מ, פתח נציב תלונות על מייצגי המדינה בערכאות, השופט (בדימ') דוד רוזן, בבדיקה: מדוע נמנעו אנשי הפרקליטות מביצוע חובתם.
ומי עוד לא נחקר?
עתה אנו חושפים דבר מעורבותו של גורם בכיר נוסף, שלא זומן, משום מה, למסירת עדות. להלן פרטים מעדותו של גנור, שאותה מסר, כאמור, במסגרת עדות הניקיון:
  • א) מנכ"ל משרד הביטחון לשעבר, עמוס ירון, דרש לקבל 20 אלף דולר לחודש, תמורת שירותים שלכאורה נראים מפוקפקים. עמוס ירון לא היה, אמנם, באותה עת, בתפקיד בשירות הציבורי, אך ברי כי הצעתו ליתן ייעוץ בעסקת רכש הצוללות מחברת טיסנקרופ הועלתה בעיקר מכוח מעמדו וקשריו האישיים במערכת הביטחונית;
    ב) עמוס ירון הציע לגנור לשאול את שי (שייקה) ברקת, הסוכן הקודם של מספנות טיסנקרופ, כיצד עשו זאת לגבי הצוללות הקודמות 4-3. תשאל את ברקת אילו טיפים נתתי לו, אמר ירון לגנור, כך על-פי עדותו. גנור ציין עוד מדברי ירון אליו: אני אגיד לך כיצד להשיג את הצוללת השישית;
    ג) גנור מסר בעדותו, כי עמוס ירון היה בוטה מאוד ואגרסיבי. הוא לחץ שוב ושוב ודרש כסף ולתת ייעוץ. לבקשתו, התקיימה פגישה גם במסעדה וגם אצל עורך דין;
    ד) גנור אמר בעדותו: דחיתי את עמוס ירון. לא רציתי ממנו ייעוץ ולא רציתי לשלם לו. והנה, לדבריו, לאחר שדחה את עמוס ירון שוב ושוב, הגיע אליו לפתע תחקירן מידיעות אחרונות, והציג שאלות בקשר לעסקיו. גנור מסר בעדותו, כי עיתוי הגעת התחקירן אליו נראה לו, באותה עת, כניסיון להפעיל עליו לחץ בלתי הוגן, שכן, עורך ידיעות אחרונות באותו זמן שהתקיימו השיחות, היה רון ירון, בנו של עמוס ירון (הערת י.י.: רון ירון משמש עתה בתפקיד עורך מגזין אולפן שישי - מגזין החדשות של ערוץ 12). גנור לא מסר פרטים נוספים שיוכיחו מעבר לכל ספק כי אותו תחקירן מידיעות אחרונות אכן נשלח על-ידי רון ירון ו/או בזיקה לדרישתו של עמוס ירון.
רון ירון מסר בהתייחס לפנייתי אליו, כי הוא "לא שלח שום תחקירן לגנור". "שקר וכזב. פייק ניוז", אמר ירון ודחה בפועל אשמה שלא נטענה מפורשות. ירון, הנוהג לאשר, ברגיל, בתפקידו כעורך אולפן שישי, פרסום עדויות מתוך תיקי חקירה מרכזיים, כופר בזכות News1 לפרסם עדות משמעותית מתוך תיק החקירה האמור, שבה נזכר שמו, והוא אף מצא לנכון לפצוח באיומים כלפי הח"מ: "כל חיבור שלי לסיפור שלך, ולו כאינואנדו או כרמיזה שיש לי קשר כלשהו, יגרור תביעה". איומיו נדחו, כמובן. שהרי, גם אם נקבל את דבריו, הרי סמיכות האירועים מעלה תמיהות, וברי כי היא מצריכה חקירה ו/או לפחות בדיקה מעמיקה מצד המשטרה שמה אכן הופעלו נגד גנור אמצעים בלתי כשרים. בנסיבות אלה, הח"מ רואה חובה להביא בפני הציבור את המידע שלעיל.
גורם המעורה היטב בפרשה מסר ל-News1 דברים ברוח אלה:
העובדות הן: גנור מסר עדות ניקיון. מכוח עדותו נחקרו אישים רבים ואף נמסר לחלק מהם על ההחלטה להגיש נגדם כתב אישום, כפוף לשימוע. כל אלה שנחקרו והפכו להם את החיים, נמנים או שנחשדו כמקורבי נתניהו. חקרו אותם בפינצטה. חקרו את כל אלה שיכלו או שחשבו שהם יכולים להביא את ה'ראש' של נתניהו. זאת אומרת: מנדלבליט לא הגן על נתניהו, אלא להפך. הוא ניסה לצוד אותו. העובדה התמוהה היא: יש גורמים רבים נוספים שמעורבים בפרשה, כך לפי עדותו של גנור - שביקשו כספים באופן לא תקין או לא חוקי, כמו שרון שלום ועמוס ירון, ואותם אפילו לא חקרו.
עמוס ירון מסר, באמצעות בא-כוחו, עו"ד נבות תל-צור, את התגובה שלהלן:
הידיעה על קשר שהתקיים, כביכול, בין מיקי גנור לבין עמוס ירון בנושא רכש צוללות לצה"ל, היא ידיעה שקרית, שפרסומה, לרבות הרמיזות שנלוו לפרסום, טומנים בחובם פגיעה אנושה בשמו הטוב של מרשי.
מרשי יראה בכל מי שיפרסם את הדברים או יחזור עליהם, אחראי לכל נזק שעלול להגרם לו בעקבות הפרסום.

תאריך:  17/10/2020   |   עודכן:  18/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עמוס ירון דרש מגנור 20 אלף דולר לחודש עבור ייעוץ בעסקת הצוללות
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
כמו שאמרתה בשידור לגלי ישראל
מדם לבך יואב יצחק  |  17/10/20 15:40
2
עם קטסטרופה כזו מי צריך D9
עובד 1  |  17/10/20 15:43
3
}}} נתניהו שקוע בפרשת הצוללות
לחקור בשיטות שב"כ  |  17/10/20 16:00
4
מערכת רקובה עד יסוד! אוי לנו! ל"ת
א. וינשטיין  |  17/10/20 17:03
5
עמוס ירון, בוא נראה אותך תובע ל"ת
אזרחית  |  17/10/20 17:51
6
מערכת אכיפת החוק חולה מאוד!
אקטואלי  |  17/10/20 22:20
7
חקירה
לא לפייסבוק  |  18/10/20 01:05
8
לא הבנתי:האיום הוא רק
נתין מדמנת ישראל  |  18/10/20 08:57
9
הפנסיה ממדינת ישראל
ירון איש לא נעים  |  18/10/20 12:15
10
תביעת דיבה
אופיר  |  18/10/20 14:06
11
עמוס ירון
שפן   |  19/10/20 09:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת כלי השיט
איתמר לוין
קובע: אין תשתית לפתוח בחקירה פלילית בנוגע למניות שהחזיק נתניהו בשנים 2010-2007 בחברה של בן-דודו, נתן מיליקובסקי, במקביל לאחזקותיו של מיליקובסקי בחברה שהייתה ספקית של מספנות טיסנקרופ    קובע: יש חללים בסוגיות החשובות ביותר, ש"לא ניתן למלא במקרה הזה באמצעות הנחות, השערות ואמירות כלליות אודות רכיבים עובדתיים שהתגבשו או מודעות בכוח של נתניהו להיבטים שונים"
דן מרגלית
כל ישראל נסחפה עם הטור הארוך של המכוניות, שיצאו בשעה 05:00 מקרית שמונה והגיעו ליעד בירושלים מקץ 13 שעות
דן מרגלית
בהפגנה, הכמות היא מד האיכות. הצעירים עושים זאת טוב מאיתנו, אבל גם לנו, הזקנים, יש מקום במאבק הזה על דמותה של ישראל
איתמר לוין
קובע: התנועה לאיכות השלטון הגישה בשיהוי עתירת ענק, לא קיימה את חובת מיצוי ההליכים, נזכרה לפתע שיש בעיית התיישנות - וכעת מבקשת להכניס את בית המשפט והמשיבים לסד זמנים בלתי אפשרי
עידן יוסף
מליאת הכנסת דחתה בטרומית הצעת חוק להקמת ועדת חקירה בפרשת הצוללות    יעלון: אם אין כלום כי לא היה כלום, אז למה הליכוד כל כך מתאמץ למנוע את אותה בדיקה מתבקשת?    לפיד: גנץ ואשכנזי הסבירו שאנחנו מוכרחים ועדת חקירה ממלכתית לחקר הצוללות    כחול לבן נעדרה מההצבעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il