X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברות גרמו להתמכרות למשככים [צילום: טובי טלבוט, AP]
הפגנה נגד משפחת סאקלר בבוסטון [צילום: צ'רלס קרופה, AP]
מגיפת משככי הכאבים בה מתו 450,000 אמריקנים

Purdue התחייבה לשלם 8.3 מיליארד דולר

החברה שבשליטת משפחת סאקלר תודה בעבירות פליליות ואזרחיות במסגרת תביעת הממשל נגדה צפויה להגיע בחודשים הקרובים להסדר עם אלפי מדינות, מחוזות ועיריות התובעים אותה Purdue קיבלה אשתקד את הגנת בית המשפט מפני נושיה, ולכן לא ברור כמה מן הסכום תשלם בפועל
▪  ▪  ▪

חברת Purdue Pharma, יצרנית משכך הכאבים OxyContin, התחייבה לשלם 8.3 מיליארד דולר במסגרת הסכם פשרה בתביעת הממשל האמריקני נגדה בפרשת משככי הכאבים. כך הודיע (יום ד', 21.10.20) משרד המשפטים בוושינגטון. החברה תודה בכתב האישום נגדה, ובעליה - בני משפחת סאקלר - ישלמו 225 מיליון דולר בהליכים אזרחיים. ההסדר אינו מונע הליכים נגד מנהלי Purdue ובני משפחת סאקלר. חלקה של Purdue בפרשה הוביל למחאות בינלאומיות נגד משפחת סאקלר ולמחיקת שמה ממוסדות אקדמיים ותרבותיים להם תרמה לאורך השנים.
ההסדר אינו מסיים את כל ההליכים נגד Purdue, שכן גם אלפי מדינות, מחוזות ועיריות הגישו תביעות נגדה, שכן הללו טוענים שגם הם נשאו בעלויות כבדות בשל מגיפת משככי הכאבים. מאז 1999 מתו 450,000 אמריקנים בשל התמכרות למשככי כאבים, שלטענת הרשויות נגרמה משום שיצרניות התרופות ורשתות בתי המרקחת שיווקו אותם באגרסיביות וללא צורך.
במסגרת ההסדר תודה Purdue בעבירות של מסירת מידע שקרי לרשויות הבריאות הפדרליות ובהפרת החוקים להגנת המטופלים. התשלום מורכב מ-3.54 מיליארד דולר כקנס פלילי, 2 מיליארד דולר כחילוט פלילי ו-2.8 מיליארד דולר כקנס אזרחי. החברה הציעה תשלום כולל של 10 מיליארד דולר ליישוב יתר התביעות, כולל רווחים עתידיים ממכירת תרופות ו-3 מיליארד דולר ממשפחת סאקלר. הממשל ידרוש מן החברה לשלם לו 225 מיליון דולר מתוך הקנס הפלילי, ולהפריש את היתרה למדינות, מחוזות וערים - בתנאי שהללו ישתמשו בכסף כדי לטפל במכורים למשככי כאבים.
Purdue ביקשה וקיבלה אשתקד את הגנת בית המשפט מפני נושיה, והיא צפויה לצאת מן ההליך כחברה חדשה. הממשל ויתר התובעים יצטרכו להיכנס לרשימת הנושים, אך החלק הפלילי של הקנס הוא בדין קדימה וטובים הסיכויים שהוא ישולם. החברה דרשה לאורך חודשים ארוכים לסיים את ההליכים הפליליים נגדה בטרם תהיה מוכנה להגיע להסדרים עם אלפי התובעים האחרים. עורכי דין המקורבים לתיק אמרו, כי הם מצפים שהסדר סופי יושג בתחילת השנה הבאה.
נושאים נוספים השנויים במחלוקת הם עתידה של החברה לאחר סיום ההגנה מפני נושיה ותרומתם הכוללת של בני משפחת סאקלר. Purdue הציעה להפוך לחברה לתועלת הציבור, כאשר ההכנסות ממכירת OxyContin ועוד כמה משככים יופנו לטיפול בהתמכרויות ומשרד המשפטים קיבל את ההצעה. אולם, התובעים הכלליים בכמה מן המדינות דוחים את ההצעה ואת הקשר שהיא יוצרת בין החברה העתידית לבין הממשל, ודורשים ש-Purdue תהיה חברה פרטית בפיקוח ממשלתי.
ביקורת חקירתית שנערכה אשתקד העלתה, כי בני משפחת סאקלר העבירו לפחות 10.7 מיליארד דולר מכספי Purdue לנאמנויות וחברות אחזקה שבבעלות המשפחה. כמה מן המשפחות התובעות פיצויים מן החברה דורשות שהתשלום של בני סאקלר יהיה גבוה בהרבה, והם זוכים לתמיכתם של חלק מן התובעים הכלליים המדינתיים. בני המשפחה מצידם כבר הסכימו גם לוותר על הבעלות בחברה, והם דורשים בתמורה פטור מתביעות; בני סאקלר לא ביקשו את הגנת בית המשפט מפני נושיהם.

תאריך:  21/10/2020   |   עודכן:  21/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
Purdue התחייבה לשלם 8.3 מיליארד דולר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
כך דיווח לוועדת הקורונה מרכז השלטון המקומי    יו"ר הוועדה: חשוב להימנע מהתגוננות-יתר, שיגרום לקשישים פחד מוגזם, חרדות וחוסר תקשורת עם בני המשפחה. הם צריכים לחיות!"
איציק וולף
ישיבת הקבינט הסתיימה לאחר שעות של דיון מבלי שחברי הקבינט הגיעו להכרעה בשאלת פתיחת הלימודים בכיתות הנמוכות    דיון נוסף - רק ביום ראשון    צוות מומחים: כשיוחזרו הלימודים בכיתות הנמוכות יש להחזירה בהדרגה - כיתות א'-ב' תחילה ורק אחרי שבועיים כיתות ג'-ד' ותוך משטר ריחוק והפרדה מרביים
איציק וולף
שגריר ארצות הברית בישראל טוען שההסכמים שעליהם חתמה ישראל עם איחוד האמירויות ועם בחריין לא יביאו לזניחת רעיון החלת הריבונות ביהודה ובשומרון    "בטווח הרחוק - יתאים הדבר לאינטרסים האמריקניים והישראלים"
איתמר לוין
התיק עסק באפשרות של השפעה פסולה על גרסטל    הפרקליטות: תנאי מעצרו וחקירתו של חפץ היו הוגנים    העבירה להגנה תכתובות על טיפולו של נתניהו בענייני בזק
איציק וולף
סכום של 150 עד 500 שקל כפול 12 ישולם לזכאים על-פי קריטריונים שנקבעו    נכים מונשמים יקבלו מענק של 5,341 שקל כפול 12
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il