X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משתמשי פייסבוק ואינסטגרם יוכלו להגיש ערעור למועצה המפקחת לניטור התכנים המועלים לפייסבוק פייסבוק תוכל אף היא לבקש את הנחיות המועצה החלטות המועצה יחייבו את פייסבוק "זכויות האדם וחופש הביטוי יהיו הליבה של כל החלטה שנקבל"
▪  ▪  ▪
המועצה המפקחת של פייסבוק [צילום: ג'ף שיו/AP]
מהי מועצת הפיקוח
מועצת הפיקוח, המורכבת מחברי מועצה עצמאיים מרחבי העולם, מקבלת החלטות מחייבות על איזה תוכן פייסבוק ואינסטגרם צריכות לאפשר או להסיר, בהתבסס על תקנות חופש הביטוי וזכויות האדם. מועצת הפיקוח מתמקדת בטיפול בכמה מההחלטות המשמעותיות ביותר לניטור תוכן בפייסבוק ובאינסטגרם המופנות גם על-ידי המשתמשים וגם על-ידי פייסבוק. ניתן ליצור עימה קשר באמצעות דוא"ל press@osbadmin.com

המועצה המפקחת (The Oversight Board) הודיעה כי מהיום (21.10.20), יוכלו משתמשי פייסבוק ואינסטגרם להגיש ערעורים להסרת תכנים ובדיקת תוכן עצמאית של המועצה. כמו-כן, תוכל פייסבוק לפנות למועצה בענייני תכנים שיש להשאירם או להסירם. ההחלטות שתקבל המועצה תהיינה עצמאיות ותחייבנה את פייסבוק. במהלך החודשים הבאים, יוכל הציבור לפנות למועצת הפיקוח בעניין תכנים שלדעתו ראוי שפייסבוק תסיר.
מועצת הפיקוח היא גוף עולמי, אשר יחליט האם יש להשאיר או להסיר תוכן מסוים מפייסבוק ומאינסטגרם. חברי המועצה נבחרו מכל רחבי העולם, והם בעלי רקע בתחומי חופש הביטוי, הזכויות בדיגיטל, פעילות בטוחה בעולם המקוון ותחומים קשורים נוספים.
"המועצה מצפה להתחיל בפעילות", אמרה קטלינה בוטרו-מרינו, יו"ר משותפת במועצת הפיקוח. "לא נוכל לשמוע כל בקשה, אך אנו רוצים שההחלטות שלנו תהיינה בעלות ערך לכולם. נתעדף מקרים שיהיו בעלי השפעה על משתמשים רבים ברחבי העולם, בעלי חשיבות עליונה לשיח הציבורי וכאלה שמעלים שאלות לגבי המדיניות של פייסבוק".
כל משתמש יכול להגיש בקשה מתאימה דרך אתר האינטרנט של המועצה המפקחת, לאחר שמיצה את ערעורי התוכן ישירות מול פייסבוק. כמו-כן, פייסבוק יכולה להפנות בקשות למועצה באופן שוטף, וכן בנסיבות חירום במסגרת הליך הבדיקה המזורז.
"תוכן שעלול להוביל לתוצאות בעלות השלכות דחופות ורחבות ייבדק במהירות האפשרית", אמר ג'מאל גרין, יו"ר משותף במועצת הפיקוח. "המועצה תאפשר בחינה ביקורתית ועצמאית של עמדת פייסבוק על תכנים בנושאים המשמעותיים ביותר, אך אינה מסירה את האחריות של פייסבוק לפעול ראשונה ובמהירות במקרי חרום".
לאחר בירור, הבקשות יועברו לצוות המורכב מחמישה חברי מועצה ובהם לפחות חבר אחד מהאזור המעורב במקרה. אף חבר מועצה אינו מקבל החלטה לבדו.
תוצאות הבקשות יוחלטו הן על בסיס אמות המידה והערכים של קהילת פייסבוק והן על עקרונות המשפט הבינלאומיים לזכויות אדם. בנוסף לקבלת הבקשות, הגוף המפקח יוכל כעת להמליץ על שינויים בכללי קהילת פייסבוק לצד החלטותיו.
לכל מקרה יינתן זמן תגובה ציבורי שיאפשר לצדדים שלישיים לחלוק את התובנות שלהם עם המועצה. תיאורי המקרה יפורסמו באתר המועצה עם בקשה להתייחסות ציבורית לפני תחילת הדיונים במועצה. התיאורים לא יכללו מידע העלול לזהות את המשתמשים המעורבים במקרה.
"זכויות האדם וחופש הביטוי יהיו הליבה של כל החלטה שנקבל", אמרה בוטרו-מרינו. "למקרים האלו יהיו השלכות רחבות. תפקידנו להבטיח את אחריותה של פייסבוק ולשרת את המשתמשים".
המועצה מצפה מפייסבוק לפעול על-פי החלטותיה בתוך 90 יום לכל היותר.

למידע נוסף
תאריך:  22/10/2020   |   עודכן:  22/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מועצת הפיקוח החלה לקבל פניות ציבור
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
אחת הרקטות יורטה באוויר ושנייה נחתה בשטח פתוח וגרמה להתלקחות    הג'יהאד האיסלאמי מאיים: טווח הרקטות יורחב, ונגיב לתגובה מצד האויב
יצחק דנון
חברת ריסקו תובעת 15 מיליון שקל מהחברה הגרמנית Abus Security Center בטענה להפרת התחייבותה לרכוש ממנה מוצרים
עידן יוסף
דב קוטלר ימשיך בתפקיד מנכ"ל הבנק    יו"ר הבנק - ראובן קרופיק    לאו אושר מינויו לדירקטור של חבר הכנסת לשעבר עיסאוי פריג'
עידן יוסף
ראש הממשלה יביא בשבוע הבא הצעה להחלטה להעלאת הקנסות    במכתב ששלחה השרה מירב כהן לראש המל"ל כתבה כי החומר המקצועי לא עובר בזמן הנדרש לשרי קבינט הקורונה, והפורום עוסק בהחלטות טקטיות ולא אסטרטגיות
איציק וולף
כתב האישום נגד נביל אבו סנימה, בן 25 מעזה, הוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע ומייחס לו עבירות של חברות בארגון טרור, קשירת קשר לפשע (רצח) שהוא מעשה טרור, מתן שירות והעמדת אמצעים, איסור פעולה ברכוש טרור, אימונים צבאיים, עבירות בנשק, הסתננות מזויינת ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il