חברת אייס תקשורת חכמה פנתה בתלונה נגד חברת ויזה, בטענה כי זו הוציאה לעובדיה הנחיה שלפיה יבצעו הליך 'כשל תמורה' נגד אייס, כהוראת שעה, בשל ריבוי הכחשות של החברה, כביכול, על תלונות שהוגשו נגדה. התלונה הופנתה אל יו"ר בנק דיסקונט שאול קוברסקי, אל
יו"ר כאל אסתר דויטש, אל המפקח על הבנקים יאיר אבידן וכן אל הממונה על הגנת הצרכן וסחר הוגן.
אייס תקשורת חכמה פועלת בעיר שדרות ומעסיקה כ-150 עובדים. היא בעלת רישיון למתן שירותי בזק, לביצוע פעולות בזק ומתן שירותי בזק מסוג שירותי גישה לאינטרנט, ממשרד התקשורת.
במכתב טענו באי-כוחה של החברה, עו"ד גיא נאמן וגבריאלה גרשון רוזנברג, כי הובא לידיעתם שויזה מנחה את עובדיה באופן הבא:
-
"בעקבות ריבוי הכחשות מבית עסק ICE תקשורת, כאשר לקוח מציין שקיבל מוצר מבית העסק אך הם לא נותנים לו שירות ולא עונים, ניתן בהוראת שעה לבצע תהליך של כשל תמורה. אופן טיפול פניית לקוח: יש להפעיל תשריט, לציין שהלקוח לא קיבל תמורה, ולהנחות את הלקוח למלא הצהרה. בהצהרה על הלקוח לרשום שלמרות שקיבל מוצר הם לא נותנים לו שירותים ולא עונים לו".
הדברים המתוארים, טוענים באי-כוחה של החברה, כי מדובר בהתנהלות אסורה ופסולה הגורמת לחברה נזקי עתק של ממש. עוד טענו כי מדובר לכאורה בעבירה על סעיף 422 בחוק העונשין הקובע: "המשדל אדם במרמה לעשות מסמך או לחתום עליו או להשיג חתימת אדם אחר או חותמת על מסמך, דינו כדין מזייף ודין המסמך כדין מסמך מזויף; המשדל אדם במרמה להשמיד מסמך ויש בכך כדי לגרום לו הפסד דבר, דינו כדין המקבל דבר במרמה".
אייס תקשורת הודיעה במקביל, כי היא הגישה תלונה למשטרה בנושא זה.