X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ריבלין. קירות הבית רועדים [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
אהרון ברק. מפגיזים את בית המשפט [צילום: מתוך יוטיוב]
נשיא המדינה קרא להסדיר את היחסים בין הרשויות בישראל בחקיקת יסוד נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, קורא לשופטים שלא להיכנע למתקפות על בית המשפט "אם יורים עליך, צריך להמשיך לתת את אותם פסקי דין שהיית נותן אילולא היו יורים עליך"
▪  ▪  ▪

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, קורא להסדיר את היחסים בין הרשויות באמצעות חוק יסוד: החקיקה. "אם דאגתנו משותפת לעתידה, שלומה, וטובתה של מדינת ישראל, הרי שאין מנוס משילוב כוחות יחד, ל'חוק יסוד' מוסכם, שירגיע וייצב את המערכת הציבורית, וזאת, כדי לשמר את המנגנונים הדמוקרטיים המסורתיים, מנגנוני הבלמים והאיזונים בין הרשויות השונות, ובינן לבין עצמן, אלו שנועדו להבטיח שרשות אחת לא תערער, את סמכותה של רשות אחרת", אמר (יום ד', 28.10.20) בכינוס שערך המכון הישראלי לדמוקרטיה.
לדברי הנשיא, המתיחות המורגשת בין הרשויות דורשת הן מן הנבחרים והן מן הפקידים להתנהלות אחראית. "המשבר החוקתי אליו מדינת ישראל נקלעה בימים האלה, תובע מכולנו, כל השחקנים שעל המגרש, אחריות וממלכתיות. עלינו להעמיד לנגד עיננו, בראש ובראשונה, את הדמוקרטיה שלנו. שכן בפוליטיקה כמו בפוליטיקה, פעם אתה למעלה ופעם אתה למטה, פעם אתה רוב, ופעם אתה מיעוט. אבל מעל כל הדברים הללו עומדת המדינה היהודית והדמוקרטית שלנו, הבית שלנו, שקירותיו רועדים", אמר.
נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, התראיין גם הוא במסגרת הכנס וקרא לשופטי בית המשפט שלא להיכנע למתקפת הדה-לגיטימציה שמוטחת בהם על-ידי גורמים בעולם הפוליטי.
"בית המשפט לא צריך להיכנס לבונקר. יש פה התקפה על בית המשפט, מפגיזים אותו. אל לו להיכנס לבונקר ולהמתין לימים יותר טובים. צריך לעמוד זקופים - אם יורים עליך, צריך להמשיך לתת את אותם פסקי דין שהיית נותן אילולא היו יורים עליך", אמר.
לדברי ברק, הבעיה של מדינת ישראל היא בעיית בלמים ואיזונים. "אצלנו הממשלה מכתיבה את כל החלטות הכנסת, כך ששיקול הדעת העצמאי שיש לחבר כנסת הוא קטן, ואם הוא מופעל – אז טוענים שהרשות המבצעת לא יכולה לבצע. התפקיד החשוב של הכנסת כמבקרת פעולות הממשלה הולך ונשחק עד כדי לא קיים", אמר. עוד הוסיף כי בעבר, ראש הממשלה היה ראשון בין שווים. "היום – כולם רואים את ראש הממשלה כראשון. בקורונה – רה"מ היה הולך להודיע לציבור, אחר כך הולך לממשלה ואחר כך הולך לכנסת. לא כך נראית הפרדת רשויות", ציין.
הנשיא לשעבר ברק ציין כי חוק יסוד החקיקה חשוב מאוד וחבל שאיננו, משום שהוא היה מקטין מאוד את המתח שבין בית המשפט לכנסת. "כל חבר כנסת שנמצא היום בקואליציה ומחר באופוזיציה ולהפך, צריך להבין שלא צריך לשנות חוק יסוד צריך כמו חוק רגיל, ויש צורך ברוב מוצק או שיטה שתהפוך שינוי לקשה ומורכב. אחת השיטות הכי אלמנטריות בעולם היא רוב של 90 ח"כים מתוך 120. בשיחות שהיו לי עם שרת המשפטים איילת שקד אמרתי שאני מוכן גם ל-80 ח"כים, אבל לא פחות. שאלת פסקת ההתגברות נגזרת מהשאלה הזאת, שכן היא בעצם שינוי נקודתי של חוק יסוד", אמר.
לדבריו, יש מקום לנהל שיח ולהגיע לפשרות בדברים האלה. "אני יודע שאני נתפס בתור אויב העם שנלחם באיזושהי דון קישוטיות. לא, אני לא כזה, יש מקום לשיח, אבל הוא צריך לבוא מתוך כבוד הדדי, ולא מתוך שיח כוחני. דוגמה לשיח כוחני הוא חוק יסוד: הלאום. אני אמרתי שאני בעד חוק היסוד ורואה במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, אך האופן שבו הוא נעשה היה בכוח ולא בהידברות. אם היו עושים בהידברות, היו מגיעים לאותו הרעיון, תוך שמירה על הזכויות האינדיבידואליות של כל אדם בישראל".

תאריך:  28/10/2020   |   עודכן:  28/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מפגיזים את בית המשפט, על השופטים לעמוד זקופים"
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
למה נותנים לו פתחון פה
למה נותנים לו  |  28/10/20 21:35
2
קרבות התאבדות
באום  |  28/10/20 21:46
3
מר ברק
הנכבד  |  28/10/20 22:55
4
מפגיזים ותוקפים - בצדק
עובד 1  |  28/10/20 23:06
5
ריבלין סגרו לך תיקים אך נשאר
ארגמן  |  29/10/20 04:30
6
לסגור את בתי המשפט
‫אסף מדמוני‬‎  |  29/10/20 07:15
7
מה עם לקיחת אחריות ברקוש?
אורח  |  29/10/20 07:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
משרד הבריאות מתנגד לפתיחת המסחר מחשש להתגברות תחלואת הקורונה    מן הצד השני נמצאים משרד האוצר, ככל הנראה בגיבוי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שמעוניין לאשר פתיחה של חנויות הרחוב כבר מיום ראשון הקרוב    ככל הנראה גם בתי הכנסת ייכנסו למתווה ההקלות
איציק וולף
חובות קבוצת דלק לבנקים עמדו לפני כשבעה חודשים על סכום של 1.2 מיליארד שקלים    הערב הודיעה החברה כי פרעה את החוב בפירעון מוקדם    הושלמה עסקת אג"ח תמלוגי העל מלוויתן בהיקף של 180 מיליון דולר
איציק וולף
מעקב אחרי דולפין שאותר מול חופי ישראל חשף שהותקף על-ידי כריש והצליח לשרוד    ד"ר אביעד שיינין: במשך 20 שנים שאני חוקר את אוכלוסיית הדולפינים בישראל עוד לא ראיתי עדויות לדולפין שהותקף על-ידי כריש
עידן יוסף
תחקיר גלי צה"ל: הנהלת בתי המשפט פנתה ב-2015 לייעוץ משפטי-מחקרי חיצוני פרטי מטעם משרד הרצוג פוקס נאמן, ללא קבלת אישור מתאים ממשרד המשפטים    הנהלת בתיהמ"ש: מדובר בתחום טכנולוגי שלא דורש אישור מיוחד    הרצוג פוקס נאמן: הקפדנו הקפדה יתרה על גילוי נאות ושקיפות מלאה
עידן יוסף
לאחר שביום שני לא אישרה ועדת הכספים את הרשימה נוכח כך שהרשות לא הציגה נתונים, בהם רשימת 5 מקבלי השכר הגבוה בעמותות השונות, אישרה היום הוועדה את הרשימה למרות שהמידע שהובא היה חלקי, תוך התניית האישור בכך שהנתונים הנוספים יוגשו אליה בקרוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il