X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

אם חשבתם שצריך לחכות עם הביקור עד שהפה יתמלא שיניים - אתם טועים. הינה כמה הסברים שיעשו לכם סדר. בקיעת השיניים הראשונות של התינוקות מתקבלות ברגשות מעורבים אצל כל הורה. מצד אחד, מדובר בשלב מרגש במידה מסוימת שכן התינוק מתפתח וגדל, ומהצד השני - בלילות ללא שינה, בכי של כאב וריור מוגבר. ישנם תינוקות שכבר בגיל ארבעה חודשים יצמיחו שיניים ראשונות, וישנם כאלה שיגיעו לגיל שנה ללא שיניים כלל.
השיניים הבודדות שבפה, אם הן בכלל בקעו, משכיחות מההורים את החשיבות שבביקור אצל רופא שיניים לילדים בשלב מוקדם, שכן הם תוהים - מה יועילו ביקורים אצל רופאי שיניים כשהפה לא מלא בהן? ובכן, יש בכך תועלת גם בשלב זה, לכן נעסוק בשורות הבאות בסיבות בגינן חשוב להגיע לרופא שיניים לילדים כבר לאחר בקיעת השן הראשונה ולא יאוחר מגיל שנה:
איתור עששת או סיכון גבוה לחלות בה
רופאי שיניים יודעים לזהות עששת גם בפה של תינוק עם שיניים בודדות. אם הרופא יזהה עששת קיימת או רמת סיכון לחלות בעששת, תיקבע לילד תוכנית טיפולית מניעתית. חשוב לציין, כי אבחון מוקדם של עששת וטיפול מניעתי הכולל משחות רפואיות, יחסוך בעתיד טיפולים כואבים ויקרים כמו קידוח השן.
בדיקת תקינות חלל הפה והפנים
רופא שיניים לילדים יבדוק בעת הביקור הראשון את ההתפתחות התקינה של חלל הפה, צמיחת השיניים שכבר בקעו ואיכותן ובדיקת הרקמות הרכות בפה כמו הלשון, השפתיים, החך והחניכיים. כמו-כן, הרופא יבדוק את הפנים של התינוק כדי לגלות בעיות, אם קיימות, במבנה הלסת.
הסברה
מטרה נוספת של הביקור היא הנחיה להרגלים נכונים לשמירה על בריאות השיניים של התינוק, המיועדת אליכם ההורים. רופאי השיניים יספקו עבורכם הסבר על הטיפול הטוב ביותר בשיני הילד, ימליצו על מברשת ומשחה מתאימה ועל אופן הצחצוח האידיאלי. במהלך הביקור עדכנו את הרופא אם התינוק לוקח מוצץ או אם הוא עדיין אוכל בשעות הלילה. רופא שיניים לילדים לא יהסס להמליץ לכם גם על הדרכה תזונתית לילד בנוסף להנחיות לשמירה על היגיינת הפה.
היכרות נעימה ולא מרתיעה
ביקור מוקדם אצל רופא שיניים לילדים יערוך לילד שלכם היכרות נעימה ולא מאיימת שלא תיחרט אצלו בזיכרון כחוויה לא נעימה. רבים מאיתנו, המבוגרים, רואים את הביקורים אצל רופאי השיניים כמטרידים במיוחד, ולרוב בשל חוויות עבר שלא היו נעימות במיוחד. אם כן, אחת המטרות של ההיכרות המוקדמת של התינוק שלכם עם הרופא היא להנכיח את הביקורים בחייו, לתת לו להכיר את האיש או האישה שמסתכלים אצלו בפה ולא להירתע מהם.
זיהוי פגמים כתוצאה מנפילות
תינוקות רבים נופלים ונחבלים באזור החניכיים והשיניים וההורים לא מודעים לכך. בדיקה מוקדמת אצל רופא השיניים תבטיח שהרופא יבחין בכל חבלה, אפילו המזערית ביותר, שנגרמה לתינוק שלכם והוא יטפל בה במקרה הצורך.
אם כן, ביקור מוקדם אצל רופא שיניים לילדים, גם כשנדמה לכם שזה מוקדם מדי והילד מתהדר בשתי שיניים קדמיות בלבד - הוא הכרחי וחשוב. אל תדחו את הקץ וזכרו כי לילד שלכם זוהי חוויה חדשה והוא מגיע אליה ללא דעות קדומות. גם אם עבורכם ביקור אצל רופא שיניים מעלה מעט את רמת החרדה, אצל התינוק שלכם זה לא המקרה, עדיין, אם בכלל יהיה.
שימו בראש מעייניכם את בריאות הפה שלו ואל תשכחו את חשיבות הביקור גם עבורכם: זהו הזמן שלכם ללמוד מהאנשים המקצועיים ביותר כיצד לדאוג להיגיינת הפה של היקר לכם מכל.

תאריך:  05/01/2021   |   עודכן:  05/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il