X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בג"ץ קובע: המשטרה תמשיך לחקור את האזרחים ומח"ש תמשיך לחקור את השוטרים - שכן כך קובע החוק, כך נהוג במקרים דומים וכך מחייבים ההיגיון והשכל הישר
▪  ▪  ▪
חקירה בשני מישורים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

המשטרה ומח"ש ימשיכו לחקור יחדיו את נסיבות מותו של אהוביה סנדק. בג"ץ דחה (יום ה', 14.1.21) את עתירת בני משפחתו של סנדק, שביקשו להורות למשטרה להפסיק את החקירה ולהותיר אותה בידי מח"ש בלבד.
סנדק נהרג ב-20.12.20, כאשר רכב משטרתי התנגש במכונית בה נסע במהלך מרדף אחרי חשודים ביידוי אבנים לעבר פלשתינים. החקירה מתנהלת בשני מישורים: מול הנוסעים האחרים שהיו ברכב ומול השוטרים שרדפו אחריהם. כיוון שכך, חקירת האזרחים מנוהלת בידי משטרת מחוז תל אביב, וחקירת השוטרים - בידי מח"ש. המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, מומי למברגר, הורה להקים צוות חקירה משותף לשני הגופים ולתת עדיפות להשלמת החקירה בנוגע לשוטרים. המשפחה טענה, כי מאחר שבאירוע מעורבים שוטרים - המשטרה אינה מוסמכת להיות מעורבת בחקירתו.
בדחותו את העתירה אומר השופט יצחק עמית, כי מח"ש אינה מוסמכת לחקור לבדה אירוע בו מעורבים שוטרים ואזרחים, אלא אם כן השניים ביצעו יחדיו את העבירה. "ברי כי לא זה המקרה שלפנינו, שכן איננו עוסקים בעבירה שבוצעה יחד על-ידי החשודים שנמלטו ברכב ועל-ידי השוטרים שדלקו בעקבותיהם. די בכך כדי לדחות את טענת העותרים כי המשטרה נעדרת סמכות לחקור את האזרחים המעורבים באירוע המצער שהוביל למות המנוח".
עוד אומר עמית, כי מקובל שהמשטרה ומח"ש חוקרות יחדיו אירועים בהם מעורבים אזרחים ושוטרים, והדבר גם עולה בקנה אחד עם ההיגיון והשכל הישר. "אילו הלכנו בדרכם של העותרים, היה נוצר מצב מוזר שבו הליכי המעצר של ארבעת החשודים שנעצרו היו 'מותלים' עד לסיום החקירה של מח"ש. תוצאה זו קשה להלום. אף קשה להלום כי מח"ש תחקור את ארבעת החשודים תחילה בכובעם כמתלוננים ולאחר מכן בכובעם כחשודים", הוא מוסיף. בשולי הדברים מעיר עמית, כי בני משפחת סנדק אומרים שאין להם אמון במשטרה (ובמשתמע שיש להם אמון במח"ש) - אך בעתירה נפרדת הם מייחסים למח"ש מחדלים קשים.
השופט יוסף אלרון מוסיף: "השוטרים והאזרחים (הנערים שהיו עם המנוח ברכב) אינם חשודים בביצוע אותה עבירה. אמנם, כפי שנמסר לנו על-ידי באי-כוח הצדדים, אלה גם אלה חשודים בגרימת מותו של המנוח; אך היסוד העובדתי, להבדיל מן התוצאה הטראגית, שונה בכל אחת מהעבירות המיוחסות להם. כך בעוד שהשוטרים חשודים בגרימת מותו בשל התנגשות ברכב באופן שגרם לתאונה הקטלנית, הרי שהנערים חשודים בגרימת מותו ברשלנות באופן אחר, בין היתר בכך שלא דיווחו על הימצאו ברכב.
"בנסיבות אלו, וכאשר כפי שנטען בפנינו לשוטרים ולאזרחים מיוחסת מעורבות פלילית בחלקים שונים של אותו אירוע, מסופקני אם למח"ש יש כלל סמכות לחקור את מעורבותם של החשודים האזרחים בפרשה; ומכל מקום ודאי הוא כי למשטרה מסורה הסמכות לעשות כן".
השופט דוד מינץ מוסיף, כי לשון החוק ברורה ביותר, וכי "פרשנות תכליתית פירושה מתן פרשנות לדבר חקיקה שיש לה אחיזה בלשון החוק, אך אין פירושה מתן פרשנות שלשון החוק אינה יכולה לשאת". מדובר בחלקים שונים ובחשודים שונים באותו אירוע, כאשר הסמכויות הקבועות בחוק מחולקות בין המשטרה לבין מח"ש. את העותרים ייצגו עוה"ד מנשה יאדו וחיים בלייכר, ואת המדינה - עו"ד ענת גולדשטיין.

תאריך:  14/01/2021   |   עודכן:  14/01/2021
+לשכת גנץ: לאשר דחוף מפכ"ל למשטרה
19:40 14/01/21  |  עידן יוסף

לשכת גנץ פנתה למזכירות הממשלה בדרישה לכנס את הממשלה ביום ראשון הקרוב לצורך אישור מינוי מפכ"ל קבוע למשטרה, גם ללא הסכמות נוספות על סדר היום.

+המשטרה שכחה את תפקידיה של משטרה
15:29 14/01/21  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

תמוהה התנהגות המשטרה לפגוע בחופש העיתונות. אינני מתומכי גישתו הפוליטית של העיתונאי קלמן ליבסקינד. אך במקרה הנדון הוא עשה עבודה עיתונאית ראויה להערכה, ואילו משטרת ישראל בצעד חריג החליטה לחקור שוטר בחשד לשיבוש חקירה, כי היא נענה לבקשת עיתונאי וענה על שאלות, כשהוא מבהיר לעיתונאי את עמדתו

קלמן ליבסקינד. עשה את תפקידו [צילום: ניסים לב]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חקירת מותו של סנדק תימשך במסלול הנוכחי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כן נכון...
משה טוביה  |  14/01/21 11:53
2
לשוטרים אחריות על הפקרת פצוע
ד"ר משה פרץ  |  14/01/21 12:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
עידן יוסף
שוטרים תפסו בגופם את מטאנס שחאדה, סונדוס סאלח והיבא יזבק במהלך הפגנה בנצרת    המשטרה: חסימת כביש אינה כלולה בחסינות המהותית    סמוטריץ': "אם ככה נראית הפקת לקחים משטרתית - המצב שלנו רע מאוד"
עידן יוסף
ירידה חדה בהערכת אופי היחסים בין המשטרה לציבור במהלך משבר הקורונה    רוב הציבור סבור כי המשטרה איננה מתייחסת ברצינות לביקורת כלפיה    בקרב יהודים את הציון הנמוך ביותר קיבלה המשטרה על טיפולה באלימות במשפחה, ובקרב ערבים על הטיפול בפשע המאורגן
איתמר לוין
"חומרי חקירה מרכזיים ומשמעותיים נמסרים לתקשורת, פעם אחר פעם, בשיטת עבודה 'מכוונת', תוך חלוקה עניינית לערוצי הטלוויזיה העיקריים, כל ערוץ וחלקו הוא, כמו גם לאמצעי תקשורת נוספים"    קצין בדרגת רב-פקד קיבל בתמורה סיקור חיובי, כולל ראיון נרחב באחד מאמצעי התקשורת
עידן יוסף
איתמר לוין
הנער איבד את עינו במהומות בסילוואן ב-2010 והמחוזי הטיל את האחריות על המשטרה    עמית: קיימות בעיות מהותיות בגרסתו של הנער; לא היה מקום לדרוש מן המדינה להוכיח כיצד נפצע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il