X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

לימודי חשבונאות, הנקראים גם לימודי ראיית חשבון, מתאימים בעיקר לאנשים ריאליים המחוברים לעולם העסקי. מטרת הלימודים היא להכשיר את הדור הבא של רואי החשבון בישראל ולהעניק להם ידע תיאורטי ומעשי בתחומים שונים כמו כלכלה, מנהל עסקים, ראיית חשבון, משפטים ועוד. הלימודים לתואר ראשון בחשבונאות נחשבים למאתגרים ולתובעניים, והדרך להפוך לרואה חשבון היא ארוכה, אך הבוגרים נהנים ממגוון אפשרויות תעסוקה ומתואר יוקרתי ומוערך המבטיח להם תעסוקה בשפע ותנאים מעולים בעבודה.
תואר ראשון בחשבונאות - מידע כללי
תוכנית הלימודים לתואר ראשון בחשבונאות כוללת נושאים מעניינים בתחומים מגוונים כמו כלכלה, חוק ומשפט, ניהול, מיסים ויזמות. במהלך לימודי חשבונאות רוכשים ידע תיאורטי מעמיק, כלי מחקר ועוד. תוכנית הלימודים הממוקדת אורכת שלוש שנים וחצי וכוללת קורסי חובה, קורסי בחירה, קורסים באנגלית וסמינריון.
תוכנית הלימודים כוללת קורסים שונים כמו המערכת החשבונאית, מבוא למיקרו ולמאקרו כלכלה, יסודות החשבונאות, טכנולוגיות מידע, חקר ביצועים, חשבונאות ניהולית, מימון, מיסים, סטטיסטיקה, ביקורת חשבונות, אקונומטריקה, יסודות המשפט, דיני תאגידים ועוד.
בסיום הלימודים יש לעבור התמחות ממושכת וכמובן שיש להצליח במבחן ההסמכה המאתגר של לשכת רואי חשבון בישראל.
תנאי קבלה לתואר ראשון B.A בחשבונאות
תנאי הקבלה ללימודי חשבונאות לתואר ראשון משתנים בין מוסדות הלימוד. בדרך-כלל תנאי הקבלה הם ציון משוקלל מעל 90 בתעודת בגרות ישראלית או בתעודת שוות ערך מלימודים בחו"ל, ציון 70 לפחות באנגלית 4 יחידות לימוד, ציון 85 ומעלה במבחן אמיר"ם או ציון מינימלי 185 במבחן אמי"ר. ניתן להתקבל גם על סמך ציונים בתואר ראשון ממוסד לימודים להשכלה גבוהה המוכר על-ידי המל"ג.
שוק העבודה למקצוע ראיית חשבון בשנת 2021
יש מחסור עצום ברואי חשבון כיוון שבשנים האחרונות, עד 2019, מיעוט סטודנטים בחר ללמוד תואר בחשבונאות. לאחר מספר שנים בהן הייתה ירידה דרסטית בכמות הנרשמים ללימודי תואר ראשון בחשבונאות כיום הבוגרים יכולים לבחור היכן לעשות התמחות, וניתן לנצל את המצב כדי לנהל מו"מ עם המשרדים המובילים לגבי תנאי שכר והעסקה גם בתקופת ההתמחות.
יש מחסור גדול לא רק ברואי חשבון מוסמכים אלא גם במנהלים איכותיים בעלי תואר בחשבונאות. אמנם, יש להשקיע כשש שנים בלימודים ובהתמחות המעשית, אך לאחר סיום ההתמחות קל להתקבל לעבודה ואפשר לקבל שכר גבוה של חמש ספרות.
אפשרויות תעסוקה לבוגרים
בוגרי חשבונאות נהנים כיום משפע אפשרויות תעסוקה בגלל התואר היוקרתי והידע שהם מחזיקים. זהו מקצוע רב תחומי לכן הבוגרים יכולים לעבוד בתחומים כמו מנהל עסקים, כלכלה, מימון, ועוד. הבוגרים יכולים למצוא עבודה במהירות בבנקים, בבתי השקעות, בחברות ביטוח וכמובן בפירמות לראיית חשבון ובמשרדים קטנים ובינוניים של רואי חשבון. כמו-כן, אפשר לעבוד במשרדי ממשלה שונים, בארגונים מובילים, בתאגידים ובמפעלים.
האם מקצוע ראיית חשבון הוא מקצוע אפור, ולמי מתאים להיות רואה חשבון?
מקצוע ראיית חשבון נתפס על-ידי רבים כמקצוע אפור המתאים רק לאנשים ריאליים שמחוברים ואוהבים לעבוד עם נתונים פיננסיים ומספרים. למעשה, המקצוע רחוק מלהיות משעמם ואפור, ורבים אינם יודעים אבל תואר ראשון בחשבונאות לא מחייב את הבוגרים לעסוק רק בראיית חשבון, מאחר שיש עוד מגוון רחב של תפקידים שהם יכולים לבצע בהצלחה, בעיקר בתחומים כמו שוק ההון, בנקאות, ביטוח, בתי השקעות, ניהול עסקים וארגונים, תפקידים מעניינים ובכירים במשרד האוצר וברשות המיסים ועוד.
ראיית חשבון מתאימה לאנשים ריאליים, המקצוע מתאים בעיקר לאנשים שאוהבים נתונים ומספרים ולכל מי שמעוניין להרחיב את הידע ולרכוש כלים מקצועיים בתחומי הכלכלה והניהול העסקי והפיננסי. אגב, כדאי לדעת כי לבכירים רבים במשק הישראלי יש תואר ראשון B.A בחשבונאות, ביניהם ארז ויגודמן ששימש בעבר כנשיא ומנכ"ל שטראוס גרופ, ולאחרונה סיים את תפקידו כמנכ"ל חברת טבע. בנוסף, גם לרקפת רוסק עמינח, מנכ"לית ונשיאת בנק לאומי לשעבר יש תואר בחשבונאות ויש עוד בכירים רבים עם תואר בחשבונאות.

תאריך:  19/01/2021   |   עודכן:  31/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
הפרויקטור הממשלתי הראשון, פרופ׳ רוני גמזו, וכן הפרויקטור הממשלתי הנוכחי, פרופ׳ נחמן אש, ביקרו במרכז הרפואי גריאטרי שיקומי נאות המושבה נס ציונה מרשת גולדן קייר, ושיבחו את עבודת המוסד בטיפול בחולי נגיף הקורונה/מאת חיליק מוטי
קבוצת ירדן
כתיבת המומחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il