X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עיריית חריש אישרה חוק עזר המשמר את הסטטוס-קוו בדומה לרוב הערים מלבד חנויות נוחות ייאסר המסחר, אך תתאפשר פתיחת בתי קולנוע, תיאטראות, בריכות שחייה, משחקייה, מסעדות, בתי קפה ומועדונים
▪  ▪  ▪
ישיבת מועצת עיריית חריש

מועצת עיריית חריש אישרה (יום ד', 20.1.21) ברוב של שבעה מול שניים (יוחאי פראג'י מהבית היהודי ושלמה פרץ משס) את החוק לפתיחת בתי עסקים וסגירתם, המכונה בפי תושבי העיר "חוק השבת". הצעת החוק תיכנס לתוקף ביום פרסומה ברשומות, וזאת רק לאחר קבלת אישורו של שר הפנים. חוק המרכולים אינו מונע מהשר אריה דרעי לאשר את החוק, מאחר שאינו עוסק בפתיחת מרכולים בשבת.
הצעת החוק עברה 53 גרסות שונות בטרם אישורה, ולדברי ראש העירייה כארבעים מהן הוכנו בעקבות הערות מצד רבנים. בנוסח שאושר הושמט נושא המסחר תמורת הרחבת הפנאי והבילוי כך שייפתחו בתי קפה ומסעדות במקומות שהגדירה העירייה וכן מקומות פנאי אחרים כגון משחקיית הג'ימבורי ובתי קולנוע ותיאטראות. כמו-כן, בחנויות הנוחות בתחנות הדלק יתקיים מסחר.
ראש העירייה יצחק קשת נשא נאום ארוך שבמהלכו סיפר כי מאז נכנס לתפקידו לפני שמונה שנים, מעולם לא חווה התמודדות כה מורכבת. "חריש זו עיר חדשה, בלי סטטוס-קוו כמו ערים אחרות שבהן ההיסטוריה נבנתה נדבך על-גבי נדבך", אמר קשת. "חריש היא מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית ויש בה מינעד רחב. הקו המנחה הוא שזו תהיה עיר לכולם - לחילונים, לדתיים ולחרדים. קיבלנו את המנדט להחליט החלטות. הקב"ה מינה אותנו ויש לנו את הסיעתא דשמיא (סיוע השמיים, ע.י.) כי זכויות הציבור מתקבצות לסייע בידי שליחי הציבור, כפי שאומרת המשנה".

"אין הנהגה תורנית אמיצה בחריש"

קשת אמר כי המחלוקות קורעות את העיר, ו-80% מהרוב הדומם אינו מעוניין בהן. אנחנו הנהגה אמיצה שמסדירה נושא רגיש ביחסי דתיים-חילוניים. החוק בנוי ממערכת איזונים עדינה וכולם מרוויחים ממנו. ללא הסדרה, היה ניתן לפתוח את הכל בשבת, ולמעשה נוספה עוד גדר לשבת.
ראש העירייה תקף את רבני העיר, ואמר כי "אין הנהגה תורנית אמיצה בחריש. כולם חכמים וכולם ביציע - מייעצים מה לא לעשות, אבל לא אומרים מה כן. נושא השבת נוגע בקודש הקודשים של עם ישראל. אני נוגע בקודש לא כדי לפגוע אלא למען הקודש. רוב רבני חריש טענו שיש לסגור לגמרי בשבת, ואמרו לי 'אין לך כתפיים רחבות להכריע בנושא, לך לגדולי ישראל'. נסענו לרב שמעון בעדני, חבר מועצת חכמי התורה של שס והסכמתי מראש לקבל את מה שיאמר. שאל אותו אחד הדוברים האם לסגור הכל או לבוא בהידברות עם הציבור החילוני, הרב השיב שיש להידבר. הרבנים החרדיים הסכימו, אך הרבנים הדתיים לאומיים לא הסכימו ורצו לשמוע דעה נוספת מהרב שלמה עמאר, רבה של ירושלים. הרב עמאר שאל אצל מי שאלנו קודם, וכשהשיבו לו ענה שיש לשמוע בקולו של הרב בעדני".
לדברי קשת, בעקבות פנייה מגד גורמים שונים, יצא מכתב נגד חוק השבת מגדולי התורה האשכנזיים, וזאת מבלי לשמוע כלל את עמדתו תוך הפרת הכלל התורני "או שמוע בין אחיכם", מה שגרם לפיק ברכיים אצל רבנים שכבר הסכימו לחוק וחזרו בהם. "יש גורמים בעיר שלא הפנימו את מציאות החיים המשותפים בעיר", אמר. מי שרוצה עיר פתוחה לגמרי מקומו אולי בתל אביב ומי שרוצה עיר סגורה לגמרי מקומו אולי בבני ברק או באלעד".
חלק מדבריו הוקדשו ללחצים הכבדים שהופעלו עליו: "בשבועות האחרונים עברתי מסכת הכפשות מהמכוערות ביותר שעברתי אי-פעם. לא האמנתי כמה נמוך יכולים לרדת. מדי ערב שבת אני מתקשר להוריי, ואפילו אמי שאלה אותי אם מה שכתוב עלי בעיתון נכון. אמרתי לה, את לא סומכת עלי? אל תאמיני".
"אנחנו לא פועלים כדי לרצות איש", הבהיר קשת. "הושמעו כלפי איומים, ואני לא מפחד לאבד את מקומי. ברמה של 'התאבדות' [על העברת החוק], ומי שלא רוצה - שלא יבחר בי".
חבר המליאה, יוסי גולדמן, אמר כי החוק המוצע בבא להטיב עם השבת ומרבה אהבת חינם. הוא סיפר כי רוב הרבנים הגדולים שנשאלו בנושא בחרו שלא להביע את דעתם. הוא סיפר כי הרב חיים דרוקמן אמר לו כי חוק שבת שאמור היה להיות מחוקק בשנות השישים ולהסדיר שמירת שבת בכל הארץ נפל בגלל הדתיים שסירבו להחריג את העיר חיפה. לדבריו, הבין מדבריו שאסור לתת להיסטוריה לחזור על עצמה וכתוצאה מהימנעות ייגרם חילול שבת גדול יותר.
את הנוסח הסופי של החוק קיבלו חברי מועצת העיר פחות משעה לפני הדיון. על-פי חוות דעת של יועמ"ש העירייה, הדבר אינו מהווה מניעה, שכן החוק הוגש בעבר, לפני יותר מעשרה ימים, ומותר לשנות בו פרטים תוך כדי הליך החקיקה.

תאריך:  21/01/2021   |   עודכן:  21/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוק שבת בחריש: אין מסחר, אך יהיה יותר פנאי ובילוי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
על-פי מתווה החזרה תחול מגבלת תפוסה של 75% קהל באולמות ובאירועים בחוץ, ויחל השימוש בדרכון הירוק    קבינט הקורונה אישר: החזרת הליגה הראשונה בענפי הכדורגל והכדורסל
מירב ארד
הבהיר: "דווקא מן הממשלה יוצאות התקפות חריפות, גסות, נגד מוסדות השלטון המרכזיים במדינת ישראל. את התופעה הזו צריך להפסיק"    בליכוד הגיבו: "לא משנה את מי סער יצרף, הוא חייב את לפיד והשמאל כדי להקים ממשלה"
מירב ארד
במשרד האוצר מציינים כי עלייה זו הינה נמוכה מהצפי הן כתוצאה מהשפעות גורמי שוק על החוב והן כתוצאה מהפגיעה הנמוכה יחסית בתוצר ביחס לתחזיות
איתמר לוין
מינץ: אין שיתוף כללי של בני הזוג בחובותיהם, אך נושה יכול לעורר טענה של שיתוף בחובות אם הוכח שהם שותפים בנכס ספציפי או התכוונו להיות שותפים בחובותיהם
איתמר לוין
בתי המשפט למשפחה והמחוזיים היו חלוקים בשאלה האם פסק הדין בהרכב המורחב, אשר קבע כללים לחלוקת מזונות ילדים בין ההורים, מהווה שינוי נסיבות מהותי המצדיק לפתוח הסכמים חלוטים    הנדל קובע: ההלכה עצמה אינה מצדיקה פתיחה מחדש; רק אם יש הצדקה עצמאית - המזונות יידונו שוב בהתאם לאותה הלכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il