X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: הוברט דלני/צבא ארה"ב/AP]
מחקר אמריקני: אמון האמריקנים בצבא יורד
למרות שהסקר של מכון רייגן מצא, שהאמריקנים אימצו את גישת הנשיא רונאלד רייגן לגבי מקומה של ארצות-הברית בעולם "האמונה בשלום מתוך עוצמה ומחויבות, שאמריקה תהיה לפיד חרות לעולם בולטות מתוך הסקר הזה. אמריקנים ממשיכים להאמין ברייגניזם"

מגפת קורונה והמהומות והשסעים בחברה האמריקנית הנם במרכז ענייניהם של האמריקנים - קובע סקר של מכון רונאלד רייגן. כתוצאה מכך ירד האמון של האמריקנים בכוחות המזוינים של ארצם.
לדעת החוקרים, הירידה באמון בכוחות המזוינים אינה מפתיעה לאור מה שאירע בשנה האחרונה, ונובעת מפסימיזם כללי.
הסקר מצא דאגה משמעותית לגבי איומים פנימיים בחברה האמריקנית. 61 אחוזים מהנשאלים קבעו, שהאיומים הללו שווים בעוצמתם לאיומים החיצוניים, או גדולים מהם. מבין הנשאלים 55 אחוזים היו רפובליקנים ו-69 אחוזים היו דמוקרטים.
הסקר מצא כי אמון האמריקנים במוסדות - כולל במוסדות הצבאיים - ממשיך לרדת. בשנת 2018 הביעו שבעים אחוזים מהנשאלים אמון במוסדות הללו, ובסקר הנוכחי - רק 56 אחוזים. קבוצת הגיל המודאגת ביותר לגבי השירותים המזוינים הייתה של בני מתחת לשלושים. רק 38 אחוזים מהם נתנו את אמונם בשירותים המזוינים (15 אחוזים פחות מבשנת 2018).
רק 44% מהמצביעים השחורים, 51% מהנשים ו-48% מהדמוקרטים רחשו אמון גבוה למוסדות הצבאיים. גם בקרב רפובליקנים נרשמו 17% ירידה באמון הגבוה בצבא - לעומת 2018.
למרות הירידה באמון בהם, הכוחות המזוינים הנם המוסד האמריקני, שזוכה לאמון הגבוה ביותר. אמריקנים רבים מאוד סבורים, כי עליהם לתפקד במצבי חירום פנימיים, כולל אסונות טבע ובקרת מגפות. רק מעט אמריקנים סבורים, כי השירותים המזוינים צריכים להתערב רק בפיזור הפגנות אלימות, באירועי טרור ובבקרה על המגפה. מעט יותר אמריקנים סבורים, כי יש להפעיל את הצבא לפיזור מהומות אלימות, לפעולה נגד טרור פנימי ולתגובה על ניסיונות של אזרחים אמריקניים למרוד.
מוסד אחר, שסבל מירידה דומה באמון הציבור הנו הרשויות לאכיפת חוק. האמון בנשיאות, בבית המשפט העליון, בבתי-הספר הציבוריים, בתקשורת ובקונגרס נשאר כשהיה ב-2018.
29 אחוזים מהנשאלים ציינו - בשאלות פתוחות - את מגפת קורונה כבעיה העיקרית של החברה האמריקנית. התשובה הנפוצה האחרת הייתה הפוליטיקה (17 אחוזים). נמצאו גם חששות לגבי הכלכלה האמריקנית ולגבי מצב התעסוקה. לפני כחודשיים ציינו חמישה-עשר אחוזים מהנשאלים את הכלכלה ואת מצב התעסוקה כבעיות החשובות ביותר, שבפניהן ניצבת ארצות-הברית. רק שמונה אחוזים ציינו זאת ב-2018.
ההגירה והבריאות ירדו מאוד במדד הדאגה של האמריקנים. הן מטרידות רק שלושה אחוזים מהנשאלים - לעומת שנים-עשר אחוזים, שהוטרדו מההגירה בשנת 2018, ותשעה אחוזים - מהבריאות. לעומת זאת, גזענות שיטתית הופיעה בראשונה בסקר (שישה אחוזים מודאגים ממנה). רק אחוז אחד מוטרד מהטרור הפנימי, ולא נרשמה דאגה מהטרור בכלל.
עורכי הסקר מציינים, כי מתבטא בו גידול באופטימיזם האמריקני. שיעור הנשאלים, שסבור, כי ארצות-הברית הולכת בכיוון הנכון, גדל מ-37 אחוזים בנובמבר 2018 ל-42 אחוזים לפני כחודשיים. במקביל, שיעור הנשאלים, שסבור, כי ארצות-הברית הולכת בכיוון הלא-נכון, ירד מ-54 אחוזים בנובמבר 2018 ל-51 אחוזים לפני כחודשיים.
לפי הסקר, מנתחים אנשי מכון רייגן, כי האמריקנים אינם נעים לתמיכה בבדלנות. 51 אחוזים מהמשיבים סברו עתה - כמו בשנת 2019 - כי על ארצם להוביל בעניינים בינלאומיים, ולהיות מעורבת יותר בהם. רק 27 אחוזים מהנשאלים תמכו בהקטנת מעורבות ארצות-הברית בענייני העולם - שישה אחוזים פחות מב-2019. נמצא, כי 63 אחוזים מהנשאלים משתי המפלגות תמכו במימון פעולות צבאיות של ארצות-הברית מעבר לים. עם זאת, צעירים (48 אחוזים מהם מתחת לגיל שלושים) תמכו פחות במימון בסיסים אמריקניים מעבר לים. שישים אחוזים מהנשאלים ראו בחיוב את ברית נאטו, אך סברו, שעל חברות הברית להשתתף יותר במימון פעולות הברית הצפון-אטלנטית ומדינות אחרות - במימון הגנת האזור ההינדו-פאסיפי. לדעת החוקרים, אימץ הציבור האמריקני את גישת הנשיא רייגן לגבי מקומה של ארצות-הברית בעולם. "האמונה בשלום מתוך עוצמה ומחויבות, שאמריקה תהיה לפיד חרות לעולם בולטות מתוך הסקר הזה. אמריקנים ממשיכים להאמין ברייגניזם" - סיכם רוג'ר זקהיים, מנכ"ל המכון.
מחצית מהנשאלים סברו, כי יש להקטין את הנוכחות הצבאית האמריקנית באפגניסטן, או להשאירה בגודלה הנוכחי. 39 אחוזים רוצים להגדיל את הנוכחות האמריקנית במדינה. התמיכה בהקטנת הנוכחות האמריקנית הייתה גדולה במיוחד בקרב רפובליקנים. רק כשליש מהדמוקרטים ומהעצמאים סברו כך.
עוד העלה הסקר, כי האמריקנים מודאגים מפיגור אמריקני בטכנולוגיות חיוניות לביטחונם הלאומי. שלושה רבעים מהם מודאגים מפיתוחים סיניים באינטליגנציה מלאכותית. כ-55 אחוזים מודאגים מכך שארצות-הברית נשענת כה הרבה על מדינות לא-ידידותיות לביטחונה הלאומי.
האמריקנים מודאגים יותר ממצב זכויות האדם בסין מאשר מגניבת טכנולוגיות בידי הסינים. רוב עצום מהנשאלים - 88 אחוזים - הביעו דאגה לנוכח התקפות סייבר על מחשבים אישיים, על חשבונות אישיים, על יעדים ממשלתיים ועל רשתות.
לגבי רוסיה האמריקנים יותר מודאגים מהתקפות סייבר מאשר מכל פעילות מזיקה אחרת, כולל התערבות בבחירות. 82 אחוזים מהנשאלים הביעו חשש מהתקפות סייבר רוסיות.

תאריך:  04/04/2021   |   עודכן:  04/04/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחקר אמריקני: אמון האמריקנים בצבא יורד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הנסיך חמזה בן חוסיין, יורש העצר לשעבר בירדן שנמצא במעצר בית מאז אתמול בחשד לניסיון הפיכה, הצליח לפרסם סרטון שבו הוא מבהיר את נסיבות המעצר שהוכחש על-ידי המשטר של אחיו עבדאללה    "רמטכ"ל ירדן הודיע לי שאני לא מורשה לצאת, לתקשר עם אנשים או להיפגש עמם... אני לא האדם שאחראי להתפרקות השלטון"
איציק וולף
הנסיך חמזה, בנם הבכור של המלך חוסיין ושל המלכה נור, הושם במגבלות בארמונו שברבת עמון וחשוד בניסיון לקחת את השלטון במדינה מאחיו למחצה, המלך עבדאללה    יחד איתו נעצרו 20 חשודים נוספים    גורמים בירדן טוענים: "איום על יציבותה של המדינה"    סוכנות הידיעות הירדנית מכחישה: הנסיך חמזה לא נעצר
מירב ארד
מזכיר המדינה האמריקי בלינקן הודיע כי ממשל ביידן החליט לבטל את הסנקציות שהטיל טראמפ על פאטו בנסודה, התובעת בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, ועל גורמים נוספים בבית הדין
מירב ארד
נואה גרין, בן 25 מווירג'יניה הוא החשוד באירוע במהלכו נהרג שוטר ונפצע שוטר נוסף    הוא נהג לצטט נאומים ומאמרים של מנהיג הארגון האפרו-אמריקני הקיצוני "אומת האיסלאם" לואיס פרחאן שהיה ידוע כאנטישמי
איציק וולף
יו"ר ימינה אמר עם כניסתו למשרד ראש הממשלה כי יש לו מטרה אחת - הקמה מהירה ככל שניתן של ממשלה טובה ויציבה שתטפל באזרחי ישראל    מימינה נמסר אחרי הפגישה: סוכם שהצדדים יעמדו בקשר בהמשך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il