X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  פַּנְדוֹרָה
גדעון אלון [צילום: דודי ועקנין/ישראל היום]
מיכאל האוזר טוב [צילום: פלאש 90]
גדעון אלון עוזב את ישראל היום לטובת כתיבת ספר מיכאל האוזר טוב נשאר בתחום העיתונות הפוליטית, אך משנה אכסניה
▪  ▪  ▪

שני כתבים פרלמנטריים מסיימים את תפקידם - גדעון אלון מישראל היום ומיכאל האוזר-טוב מגלי צה"ל.
אלון (75) פורש לגמלאות אחרי 16 שנים ככתב פרלמנטרי. הוא זכה בפרס ראשון בתחרות על שם אליק שומרוני לכתיבת סיפורים מטעם "במחנה נח"ל" על הסיפור "מארב". במלחמת ששת הימים נלחם בשורות חטיבת הצנחנים ששיחררה את ירושלים. במלחמת יום הכיפורים השתייך לפלוגת חרמ"ש בגדוד שריון שלחם בסיני.
את דרכו העיתונאית בשנות ה-60 ככתב צעיר במעריב לנוער. ב-1972 החל לעבוד בעיתון הארץ, ובמשך 35 שנים סיקר מגוון רחב של נושאים. הוא כתב על עניינים מוניציפליים בירושלים, ולאחר מכן היה כתב לענייני חוק ומשפט, כתב לענייני עלייה ומ-1990 מונה להיות הכתב הפרלמנטרי.
בתחילת שנות השבעים סיקר את דיוניה של ועדת עציוני, שחקרה את השחיתויות בכדורגל הישראלי. במשך תשע שנים (1993-1984) ערך את המדור היומי "שיחת היום" יחד עם כמה כתבים אחרים במסגרתו קיים יותר מ-1,200 ראיונות בנושאים אקטואליים.
בשנים 2000-1993 ערך את ביטאון לשכת עורכי הדין במחוז ירושלים. במשך שלוש שנים הורה בבית הספר לעיתונות ותקשורת "כותרת" בתל אביב, בנושא "סיקור פרלמנטרי". במשך חמש שנים (2009-2005) הגיש בערוץ הכנסת את התוכניות "גלגולו של חוק", "דיון נוסף" ו"חוקי ברזל" וכן תוכניות מיוחדות על חוק ביטוח בריאות ממלכתי, על החנינות וכן ראיונות עם שופטים לשעבר בבית המשפט העליון.
בהקמת העיתון ישראל היום ב-2007, הצטרף אלון ככתב פרלמנטרי, תפקיד בו יכהן עד סוף חודש אפריל הנוכחי. הוא עד כתב גם מאמרים במדור "דעות" וראיונות במוסף הפוליטי "ישראל השבוע". בשנת 1994 זכה בפרס סביסלוצקי לכתב הפרלמנטרי המצטיין.
אלון צפוי לכתוב ספר המגולל סיפורים מעברו ככתב פרלמנטרי. במהלך השנים הוציא לאור שלושה ספרים: בשנת 1995 הופיע ספרו הראשון של אלון, "בחירה ישירה", בהוצאת "ביתן" על הדרמה הפוליטית שמאחורי חוק הבחירה הישירה ששינה את שיטת הממשל בישראל למשך שנים ספורות. בשנת 2009 הופיע ספרו "בכוח ההידברות", שסוקר מאבק שניהלה ההסתדרות הרפואית לשיפור שכרם ותנאי עבודתם של הרופאים בישראל. ב-2013 הופיע ספרו "ארבעים על ארבעים" בהוצאת סטימצקי המביא את הסיפור מאחורי הקלעים של ארבעים שנות עבודה עיתונאית, וכולל ארבעים פרקים שבכל אחד מהם מקופל סיפור על פגישה, ראיון, זיכרון, חוויה מהקריירה העיתונאית הארוכה שלו.
ביולי 2016 הוקרן לראשונה הסרט התיעודי של אלון "חומות של שתיקה" שהופק על-ידי ערוץ הכנסת. הסרט בוחן את תפקודה לאורך השנים של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, שהיא הוועדה החשובה והיוקרתית בכנסת.
שורות גלי צה"ל לפני כ6 שנים עם גיוסו לצבא, כחלק ממחזור 2015 של קורס העיתונאים הצבאיים של התחנה. מאז שימש האוזר טוב במגוון תפקידים בהם: כתב חינוך, כתב בכנסת, כתב פוליטי, עורך תוכניות אקטואליה, מגיש ועוד.
הכתב הפוליטי מיכאל האוזר טוב, שעוזב את גלי צה"ל לטובת משרת כתב פוליטי בעיתון הארץ, הצטרף לשורות גלי צה"ל לפני כשש שנים עם גיוסו לצבא, כחלק ממחזור 2015 של קורס העיתונאים הצבאיים של התחנה.
מאז שימש האוזר טוב במגוון תפקידים בהם: כתב חינוך, כתב בכנסת, כתב פוליטי, עורך תוכניות אקטואליה מגיש. הוא גם הגיש תוכנית בערוץ כנסת עם מוריה קור.
מיכאל הוא בנו של חבר הכנסת לשעבר צביקה האוזר, ולכן בתקופת הבחירות מנעה ממנו גלי צה"ל לשמש ככתב פוליטי לנוכח ניגוד העניינים.

תאריך:  11/04/2021   |   עודכן:  11/04/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קריירה חדשה לשני כתבים פרלמנטריים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות נוספות פַּנְדוֹרָה
איציק וולף
הכתב הפוליטי של גלי צה"ל מסיים את עבודתו בתחנה אחרי כשש שנים - מהן שלוש בשירות הצבאי - ועובר לעבוד בעיתון הארץ
עידן יוסף
גבריאלה שטריגלר-לו, יהודייה בת 19 ממקסיקו, נבחרה להשיא את משואת התפוצות בטקס הדלקת המשואות שיתקיים בליל יום העצמאות    בעבר התגוררה בארץ והוכשרה כסייעת הומניטרית
אלי אלון
הלך לעולמו העיתונאי יעקב העליון שהיה מבכירי עיתונאי מעריב, מחבר רב המכר "רגל של בובה"    בן 84 היה במותו
עידן יוסף
לתפארת מדינת ישראל: יעיש גיאת בן ה-102 ישיא משואה בליל יום העצמאות ה-73 למדינת ישראל    בקיא בצמחי מרפא ומדריך בהתנדבות אנשים רבים הפונים אליו לייעוץ ולברכה וגם סופר סת"ם בהתנדבות
מחלקה ראשונה
התייעצויות נשיא המדינה עם נציגי הסיעות לקראת הרכבת הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il