X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  פַּנְדוֹרָה
פתיר היה במשך שנים רבות כתב וחבר מערכת עיתון "דבר" ובהמשך היה יועצם לענייני תקשורת של ראשי הממשלה יצחק רבין ומנחם בגין הוא הרבה לכתוב ולשדר בתקשורת הישראלית, האמריקנית והאירופית. בן 89 היה במותו
▪  ▪  ▪
[צילום: באדיבות המשפחה]

העיתונאי הוותיק והפרשן דן פתיר, הלך לעולמו בסוף השבוע (7.5.21) לאחר מחלה קשה. פתיר היה במשך שנים רבות כתב וחבר מערכת עיתון "דבר" ובהמשך היה יועצם לענייני תקשורת של ראשי הממשלה יצחק רבין ומנחם בגין. הוא הרבה לכתוב ולשדר בתקשורת הישראלית, האמריקנית והאירופית. בן 89 היה במותו.
בעוד כחודשיים היה אמור לחגוג יום הולדת 90 שנה. כחודש וחצי לפני מותו במארס 2021 הלכה לעולמה רעייתו, יעל פתיר, מורה בכירה בחוג ללימודים קלאסיים באוניברסיטת תל אביב. הותיר במותו אחריו שתי בנות שי-לי, ושרון, נכדים ונינים.
דן פתיר נולד בשם דן פחטר בשנת 1931 בתל אביב, לפנינה וטובה פחטר חלוצים שהיו ממייסדי תל מונד .שנות ילדותו עברו בישוב תל מונד. ב-1947 עבר לתל אביב .הוא בוגר המחזור הראשון של בית ספר תיכון עירוני א' בתל אביב. בשנים 1949-1952 למד באוניברסיטה העברית לימודי מדע המדינה והיסטוריה.
את הקריירה העיתונאית שלו החל עוד בהיותו תלמיד תיכון כשפרסם תשבצים בעיתון "משמר לילדים" וכתב בנושאי ספורט בעיתון "דבר". בשנת 1950 הצטרף למערכת עיתון ”דבר“, ככתב ועורך מדור הספורט בהמשך שימש ב"דבר" כתב לענייני מפלגות, וכתב לענייני צבא .
ב-1956 נשא לאשה את יעל אוליצקי בת ירושלים בתם של זהבה ופרופ' אריה ליאו אוֹלִיצְקי, חוקר בקטריולוגיה בעל שם ולימים חתן פרס ישראל למדעי הרפואה.
סופר "דבר" בלונדון ועובד ה-BBC
בשנים 1961-1956 עבד בלונדון כשדר, מפיק, עורך וכתב בשידורי העברית של רשת ה-BBC ששידרו בעברית בעיקר למאזינים בישראל. יחד עימו עבד ב-BBC בשידורי העברית ניסים קוויתי שדר הספורט המיתולוגי. במקביל שימש פתיר גם כסופר "דבר" בלונדון. לאחר קרוב ל6-שנות שהות בלונדון שב ארצה ושימש סופרו הצבאי של "דבר".
ב-1964 הושאל למשרד החוץ לתפקיד יועץ עיתונות בשגרירות ישראל בארצות הברית והחליף בתפקיד זה את אורי רענן. בשנת 1969 סיים תפקידו זה וחזר לעבוד בעיתון "דבר" כתב מאמרים וטורים בעיתון וכן במוספו "דבר השבוע". בשנות השבעים עבד גם בגלי צה"ל כפרשן מדיני.
בתחילת שנות ה-70 כיהן כיו"ר אגודת העיתונאים תל אביב ובינואר 1974 נבחר ליו"ר האיגוד הארצי של עיתונאי ישראל.
יועץ תקשורת לראשי הממשלה רבין ובגין
ב-1974 נענה פתיר לפניית ראש הממשלה יצחק רבין לשמש יועצו לענייני תקשורת והשתתף בצוות ראש הממשלה לשיחות עם מזכיר המדינה הנרי קיסינג'ר להסכם הביניים עם מצרים ( 1975). לאחר "המהפך" בבחירות לכנסת התשיעית ב-17 במאי 1977 כשנבחר ראש הליכוד מנחם בגין לתפקיד ראש הממשלה, דומה היה שפתיר שהיה חבר מערכת עיתון "דבר" וזוהה כאיש תנועת העבודה-מפא"י, עומד לסיים תפקידו כיועץ ראש הממשלה לענייני תקשורת. אולם ראש הממשלה מנחם בגין ביקש ממנו להמשיך בתפקידו. בספטמבר 1977 ערב בואו של סאדאת לביקור בישראל, נבחר פתיר למנהל חטיבת החדשות ברדיו בקול ישראל אולם חזר בו המשיך בתפקיד יועץ ראש הממשלה לענייני תקשורת. וליווה את מנחם בגין כדובר ויועץ תקשורת בכל תהליך המשא-ומתן לשלום עם מצריים ובכל פגישותיו לשלום ישראל-מצרים, בוושינגטון, בבוקרשט, בלונדון ובמצרים. פתיר השתתף בצוות הישראלי של רה"מ בגין בשיחות קמפ דייוויד והסכם השלום עם מצרים( 1978-1979).
"דובר אמין ואיש מקצועי מעולה"
פתיר רכש לו מעמד בקרב העיתונות הישראלית והזרה כדובר אמין וכאיש מקצועי מעולה בתחומו. "הוא היה עיתונאי וג'נטלמן עיתונאי אציל עם אינטגריטי", מספרים מכריו. דן פתיר היה מרואיין ופרשן מבוקש בכלי התקשורת הישראלים והזרים.
ד"ר יואל רפל איש קול ישראל בעברו, כותב בדף הפייסבוק עם היוודע דבר מותו של דן פתיר: "דן היה משתתף קבוע בתוכנית הרדיו של ׳סקירת עיתוני העולם" תמיד מעודכן, תמיד נינוח, תמיד מנומס, ויותר מכל תמיד מוכן לחלוטין לשידור. דן היה המרואיין האולטימטיבי, הוא חיכה לשאלות, ענה רק על מה שנשאל, הקפיד להבהיר נקודות סתומות ושילב לא פעם את ניסיונו העשיר כעיתונאי בעבר וכיועץ תקשורת לראשי ממשלת ישראל. "
באפריל 1981 פרש מתפקיד יועץ ראש הממשלה לענייני תקשורת ויצא לארצות הברית שם שימש כעמית-מחקר במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים של אוניברסיטת ג'ורג'טאון, ובמכון ליוזמה אמריקנית.
פתיר נמנה עם חברי דירקטוריון הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, ושימש כחבר בכמה מועצות ציבוריות ובהן: יד בן-צבי, אגודת ידידות ישראל-ארה“ב, מועצת הקולנוע, הוועד המנהל של תאטרון ”גשר“ ועוד.
בתחילת שנות ה-90 ראיין דן פתיר בגלי צה"ל במסגרת סידרת תוכניות "עושים היסטוריה" אישים בתחומים שונים הקשורים להיסטוריה של מדינת ישראל בין השאר ראיין שוחח עם גדול שוערי ישראל יעקב חודרוב, המדינאי והדיפלומט אבא אבן, המשורר יעקב אורלנד ועוד.
משנת 2000 כיהן כסגן נשיא אקזקוטיבי של ”יוזמות קרן אברהם“, ארגון אמריקני-ישראלי לקידום שיתוף פעולה ולסגירת פערים בין יהודים לערבים אזרחי מדינת ישראל.ב-2010 עוטר באות יקיר העיר תל אביב.

תאריך:  08/05/2021   |   עודכן:  09/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הלך לעולמו העיתונאי דן פתיר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פתיר הלך ונפתרה עוד בעיה! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  8/05/21 22:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות נוספות פַּנְדוֹרָה
עידן יוסף
במהלך פעילותו הצליח הרב חמרה בדרך לא דרך להוציא מתחומי סוריה עשרות ספרי תורה, גווילים ושבעה כתרים עתיקים    הצליח הרב לקבל אישור מהנשיא חאפז אל אסד ליציאתם של יהודי סוריה לכל מקום בעולם, פרט למדינת ישראל
איתמר לוין
ארד היה פרטיזן במלחמת העולם השנייה וקצין חינוך ראשי    שימש כיו"ר הנהלת יד ושם בשנים 1993-1972 ובתקופתו התבסס המוסד כאתר זכרון השואה וגוף המחקר החשוב בעולם
מחלקה ראשונה
החברה מציעה שיטה חדשה להכנה לבחינות לשכת עורכי הדין ותעסוק גם בהענקת ידע מקצועי ומיומנויות לאורך שנות העיסוק במקצוע
איציק וולף
הפרס על סך 10,000 שקלים לכל אחד הוענק להם על-ידי ארגון העיתונאים והקרן ע"ש רחל ואורי אבנרי בכנס הבינלאומי לחופש העיתונות
עידן יוסף
המפלגה שהקים יו"ר הפורום החילוני נועדה לבסס את ישראל כמדינה ליברלית וחופשית מכפייה דתית    הקמתה מגיעה כחודשיים לאחר המהלך להקמת מהלך להקמת אוטונומיית מדינת תל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il