X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בני הזוג אלוביץ [צילום: ראובן קסטרו, פול]
בני הזוג נתניהו [צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90]
48 שיחות נמחקו מהפלאפון של ישועה - כולל עם בני הזוג אלוביץ וניר חפץ ישועה התערב גם לאחר שהורה להפסיק את הסיקור המוטה; אומר: אי-אפשר לרדת מ-100 לאפס בבת אחת
▪  ▪  ▪

בני הזוג שאול אלוביץ ואיריס אלוביץ כינו את בנימין נתניהו ושרה נתניהו "פושעים" ו"חולים". כך אומר (יום ד', 12.5.21) מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, בהמשך חקירתו הנגדית במשפט נתניהו. הדברים עלו כאשר סניגורו של אלוביץ, ז'ק חן, טען שהיה זה ישועה שרצה להסתיר את הלחצים בנוגע לסיקור המוטה, בעוד ישועה ייחס את היוזמה לבני הזוג.
בתחילת הדיון הראה חן, כי מן הפלאפון של ישועה נמחקו 48 שיחות, מתוכן ארבע עם שאול אלוביץ, שמונה עם איריס אלוביץ, שמונה עם ניר חפץ ואחת עם שי חייק. לדבריו, כל השיחות עם חפץ נמחקו וכך גם רוב השיחות מ-22.11.16 נמחקו; השיחות פזורות על פני הזמן ויש ביניהן כאלה שלא נמחקו.
השופט בר-עם שאל: "יש אפשרות ששיחות יימחקו בלי מגע יד אדם?". חן: "זו אחת השאלות המרכזיות; אנחנו צריכים את הטלפון שכרגע בידי הפרקליטות. על-פי המידע כרגע, השיחות נמחקו; אבל זה תלוי בבדיקה שתתבצע". ישועה הגיב: "לחלוטין לא זוכר שמחקתי שיחות, כי גם לא הקשבתי להן. ממש הופתעתי כאשר בחקירה החוקרת אמרה לי שיש שיחות מחוקות, לא הבנתי על מה היא מדברת. אולי בשיחה לא היה שום דבר, אז אולי [מחקתי] כדי שלא יתפוס מקום".
חן: "בניגוד למה שאמרת בחקירה הראשית, הקלטת שיחות עם אנשים". ישועה: "לא הקלטתי שיחות עם שאול ואיריס". חן: "פרטים שמסרת לא היו נכונים. אתה כן איש שמקליט שיחות עם אנשים. מצאת לנכון להעיד על דרכך - שאתה לא מקליט פגישות עם אנשים. זה לא עניין של זיכרון. לא ידעת שנמצא את המידע הזה".
"אני עד כדי כך טיפש?"
ישועה: "לא זכרתי שהקלטתי אי-פעם שיחות עם אחרים. אולי יש כמה שיחות כאלה, שזה היה ניסיון. עובדה שאין הקלטה עם שאול ואיריס. יכול להיות שזה היה יוצא מן הכלל לחלוטין שלא מעיד על דרכי. לא ישבתי לבדוק את מה שאני נותן לחוקרים, לא ערכתי שום דבר. ההקלטות משתלבות ברצף של אלפי ווטסאפים, SMSים ומיילים.
"אני נותן את הטלפון מרצוני, אז אני עד כדי כך טיפש שאני אמחק? אולי עשיתי משהו שאני לא זוכר. כל החקירה שלי אופיינה בכך שאמרתי את כל האמת, גם אם היא לא נעימה לי. ומה יש שם בהקלטה? שאני לוחץ לעשות סיקור אוהד לראש הממשלה והם מתנגדים? יש תמונה מלאה, אז פה יהיה משהו שונה?".
חן שאל מדוע לא הקליט ישועה את הפגישה עם אלוביץ ב-8.1.17 - עשרה ימים לאחר שלדבריו הגיע למסקנה שמדובר במעשים פליליים והפסיק את הסיקור המוטה. ישועה: "מעולם לא הקלטת פגישות עם שאול ואיריס, ולא ראיתי לשנות ממנהגי". חן: "אתה מתאר את זה כאירוע הכי דרמטי, שלראשונה אתם עושים משהו בלתי חוקי". ישועה: "כי לא עשיתי את זה אף פעם". חן: "אז עכשיו אנחנו צריכים לסמוך על תרשומות של הפגישה שאתה עושה לעצמך". ישועה: "אז התלונה היא שלא הקלטתי. אז אתה צודק, ואני אומר את זה בלשון סגי נהור".
"הוא כנראה נבהל ממשהו"
בהמשך הראה חן, כי ישועה המשיך לעסוק בסיקור החיובי גם אחרי השיחה עם בני הזוג ב-27.12.16, שהייתה לדבריו האירוע ששינה את כל התייחסותו. ב-29.12.16 כתב ישועה לעורך הראשי, אבירם אלעד, ולעורכת החדשות, מיכל קליין: "תהיו חכמים". אלעד השיב: "אילן, אין חצי דרך. אמרת לנו להיות עיתונאים. הגיע מידע מעניין ופרסמנו". אלוביץ כתב לישועה: "זה מטורף". ישועה לאלוביץ: "מדרדרים".
חן טען: "זה בניגוד לתיאור שלך, שהיית מזועזע ולא ביקשו ממך כלום, ושרק ב-8.1.17 אלוביץ פנה אליך שוב ואתה נדהם מעוז רוחו ועושה תרשומת. עולם כמנהגו נוהג. לא הלם, לא שוק, לא זעזוע ולא תדהמה". ישועה: "כן הייתה הורדה מוחלטת של הלחץ. הפנייה הזאת הייתה כנראה שהוא נבהל ממשהו. אתה רואה שזה מקרה בודד, ואי אפשר לרדת בבת אחת מ-100 לאפס. גם אני עוד הייתי בתוך המסלול של האילוף שלי, נבהלתי מזה שוואלה עושה משהו נכון. באירועים קודמים היו דו-שיח כאשר לא נענו למה שהם רצו; פה זה לא היה. זה לא הדפוס שהיה לפני כן".
חן: "זה לא עולה בקנה אחד גם עם השיחה שלך עם איריס אלוביץ מאותו יום, שהמומחה שלנו איתר אחרי הראיון שלך בפרקליטות". השיחה עסקה בפרסום ידיעה על חקירה צפויה נגד נתניהו וישועה ייחס את הידיעה לתדרוך שקיבלו אנשי וואלה מדוברו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.
הוא אמר לאיריס אלוביץ, כי שאל את אלעד מדוע הידיעה מופיעה בכותרת הראשית של וואלה, וכי הידיעה תדורדר. ישועה גם הבטיח לדבר עם אלעד כדי להוסיף את תגובת המשטרה, שנמנעה מלאשר את הידיעה, ואמר שהיא תיכנס לכותרת המשנה. אלוביץ אמרה: "זה לא חשוב כל כך". ישועה הגיב: "עזבי, תני לי לדרדר. זה יותר חשוב מאשר שהם יוסיפו את זה למשנה ושוב יעלו את זה למעלה. תני לי לדבר". חן טען שגם אירוע זה נוגד את תיאורו של ישועה. הוא השיב: "ההלם, השוק והתדהמה הם לא משהו שאני מציג לאיריס. הרי הצגתי להם שאני מוחק את כל מה שהם ביקשו".
"מה תוקעים את שרה"
חן הציג שיחה נוספת מ-29.12.16, עם שאול אלוביץ, אשר אמר: "מה תוקעים את שרה לידיעה שלא שייכת, מסכנה". ישועה: "אני אגיד להם להחליף את התמונה. אני אלחץ. רק תבינו מה קורה כשאני עוזב יום אחד את המערכת". חן טען שוב, כי הדבר אינו עולה בקנה אחד עם הזעזוע בו היה ישועה נתון לדבריו.
ישועה השיב: "הזעזוע שלי מתבטא עובדתית בזה שאני נפגש עם עורכי דין ונותן הוראה להפסיק. השיח שלי עם שאול ואיריס הפך ממאוד-מאוד אינטנסיבי לפני לאפסי בחודשים הבאים. לא חתכתי את החבל. שיחקתי איתם את המשחק. השיחות לא מתנהלות כמו קודם לכן". חן: "את השיחות הללו לא זכרת [בחקירתך]". ישועה: "את השיחות הספציפיות לא זכרתי. היה ברור בשיח בינינו שמה שהיה לא חוזר להיות; זה היה העיקר ואת זה זכרתי".
חן: "מתוך מה שראינו עד כה, אי-אפשר לקבל מפיך שום תיאור שאתה מוסר בעל-פה על הפגישה ב-27.12.16 ולמפגשים ולשיחות ותיאורים עליהם אתה מדווח לעורכי הדין שלך ורושם אותם בתרשומות לעצמך". ישועה: "הכל היה כפי שתיארתי. אני זוכר שלתדהמתי בעימות שלי עם שאול, הוא אישר חלקים ניכרים ממה שתיארתי". חן: "הוא לא אישר שום דבר פלילי ממה שתיארת". ישועה: "עובדתית נסעתי למערכת והפסקתי את הסיקור המוטה. יש עוד שיחות כאלה. גם איריס אומרת: בוא לא נעבור מקיצון לקיצון. היא יודעת שזה נגמר, כי אמרתי לה. מה האינטרס שלי להמציא את הדברים?".
"הם יזמו את זה"
בהמשך טען חן: "בכל השיחות אין שום בקשה של אלוביץ ממך להסתיר מפני המערכת והכתבים את הלחצים שלהם. אתה רצית להסתיר". ישועה ציטט את הנחיותיו של אלוביץ ותהה, האם לדעת חן רצה אלוביץ שהדברים יועברו לאנשי וואלה. "מה שאתה אומר מופרך מעיקרו. הם יזמו את זה. הם התבטאו לכל אורך הדרך לגבי התן-וקח שלהם עם נתניהו. הם לא רצו שאני אסתיר את זה?". חן: "זו תשובת שקר, ולכן היא מאוד נראית לי".
ישועה: "כשאני אומר להם שאני לא רוצה שהדברים יתגלו, זה נובע מטיב הבקשות, כי זה חושף את החברה במערומיה. זה גם אינטרס שלהם, וזה לא סותר. אתה רוצה דוגמאות?". חן בהרמת קול: "אני לא נמצא בחקירה שלך ובטריקים ובתעלולים. אני לא עונה לאף שאלה שלך".
חן הראה התכתבויות בהן ישועה מציג בפני בני הזוג אלוביץ את הצורך להסתיר את הלחצים. ישועה: "חד-משמעית, הייתה הוראה קבועה שאני צריך להסתיר את טיב הקשר. ההתבטאויות שלהם על ראש הממשלה ורעייתו היו הרבה יותר גרועות משלי. הם קראו להם 'פושעים', 'חולים'. יש הרבה דוגמאות. אז הם רצו שאני אוריד את זה למטה? הם לא רצו למנות את אבי אלקלעי, בנימוק שהוא חבר של בן כספית והדברים עלולים לצאת החוצה. לא סותר את זה שגם אני רציתי להסתיר את התועבה הזאת".

תאריך:  12/05/2021   |   עודכן:  23/05/2021
+המטרה: לערער את אמינות ישועה
19:07 12/05/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ההגנה הראתה ש-48 שיחות נמחקו מן הפלאפון שלו, שהוא המשיך את הסיקור המוטה גם אחרי שיחת המפנה עם אלוביץ ושהיה מעוניין בהסתרת הסיקור המוטה מעיני אנשי וואלה

"קשה לעבור בבת אחת לבלימה" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+יאיר נתניהו על מאמר של טל שלו: "חתיכת כלבה"
13:04 12/05/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ישועה טוען: איריס אלוביץ הנחתה אותי לסחוט את משה כחלון בכך שלא מפרסמים כתבה עליו  ▪  ההגנה: ישועה היה מניפולטור בין בני הזוג לאנשי המערכת

יאיר נתניהו [צילום: גילי יערי, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישועה: הזוג אלוביץ כינו את הזוג נתניהו "פושעים" ו"חולים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
מכירת הלוח המקוון של וואלה המשיכה לעמוד במרכז החקירה הנגדית של אילן ישועה. מטרת סניגורו של אלוביץ: להראות שלא היה שום מתת בקשר אליה
איתמר לוין
אלוביץ התרעם על כותרת הראיון של ישועה בדה-מרקר, שעלולה הייתה להרגיז את מוזס    ההגנה: פרסומים שהוצגו כמתת מושחת היו גם באמצעי תקשורת אחרים
איתמר לוין
החשש היה מפני ארדן, בשל יחסיו העכורים עם אלוביץ    ישועה: את הסיקור האוהד בתקופת העסקה - מאי 2014 - יש לראות על-רקע דפוס הפעולה שהיה קיים שנה וחצי
איתמר לוין
עסקת יד2 עמדה במרכז היום. המטרה של ההגנה: להראות שגם ישועה פעל לאישור העסקה, כולל בדרכי חנופה וסיקור חיובי. ישועה אומר: יש הבדל עצום מול הדרישות של נתניהו
איתמר לוין
אומר שלגיטימי לרצות לא להרגיז את נתניהו - "במינון מסוים, בהקשר מסוים"    לחץ על מגל להסיר ידיעה נגד ידיעות אחרונות    אלוביץ התרברב בצורה כוזבת באוזני ישועה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il