המנהלים, שהשכילו לעבוד בצוות, גילו שיש להם אפשרות נהדרת להביא את העוצמות שלהם. לאחרונה נתקלתי בגוף שמציע שירותי גישור לעובדים בארגונים. ברגע הראשון הרמתי גבה, ואז נפל לי האסימון. גישור עולה לנו בראש בהקשרים של זוגיות, ירושות, סכסוכים. דמיינו לעצמכם שהיה מגשר, איש מקצוע מעולה, שיודע לקרב בין מנהלים, שהמתיחות בינם פוגעת בהישגי הארגון.
דרך נוספת לקרב בין מחלקות בארגון היא לעשות מה שעשינו כשהיינו צעירים ב"עיר הנוער" - להחליף תפקידים. לחוות האחד את השני. המחלקות הטכניות ומחלקות המכירות סובלות לעיתים קרובות ממתיחויות, שנעות על הציר, שאם אין מספיק מכירות, אז אין מספיק עבודה לטכנאים ומתקינים, ואם יש מבצע גדול ויש שפע של מכירות, אז לקוחות ממתינים זמן רב להתקנה, מתלוננים ולעיתים מבטלים מכירה. אנשי המכירות אז כועסים שלא תוגמלו בגלל עיכובים של המחלקה הטכנית.
בארגונים בהם עבדתי, יזמתי ימים בהם אנשי ומנהלי המכירות יצאו לשטח עם האנשים הטכנים, ובמקביל יצאו האנשים הטכנים למכירות יחד עם נבחרת המכירות. ומה קרה במהלך הזה? התגלה פוטנציאל מכירה אדיר אצל לקוחות, שמגיעים אליהם לפעולות טכניות, ומנגד הידע של אנשי המכירות בתחומים הטכניים התרחב, מה שאפשר מכירה מקצועית יותר ומציאת פתרונות מצוינים עבור לקוחות.
ומה קורה בארגונים, בהם מחלקות שונות מנסות לקדם מוצרים שונים? אפשר לראות את זה במקררי המעדנים, הגבינות, במדפי הדיסקים בחנויות המוזיקה ובאולמות התצוגה של חברות הרכב. בכל מקום שכזה, מדובר באותם חברות שרוצות לשווק מספר מוצרים. לכל מוצר יש מנהל אחראי, שרואה את המקום הצר של המוצר שלו. חזון משותף, עבודה משותפת, הבנה שגיוון במוצרים מאפשר הגעה לכמות לקוחות גדולה יותר, כל אחד במנהיגות נכונה, יכולים לצמצם מתיחויות בתוך ארגונים.
כל עובד, מנהל בארגון, מונע ממקומות אחרים, האחד מונע ממקום של הוקרה, והאחר ממקום של קידום, והאחר מקום של כסף, ואולי השפעה, או ביטחון במסגרת. זיהוי נכון של המנועים של העובדים בארגון, ורתימה של המנועים האלה בצורה נכונה לחזון הארגון, יאפשר את השנה הבאה מוצלחת יותר.
תהליך אימון אישי למנהלים בארגונים, הוכיח את עצמו ככלי מצויין, המאפשר התמקדות, עוצמה והישגים טובים יותר עבור כל ארגון.