X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חזון משותף, עבודה משותפת, הבנה שגיוון במוצרים מאפשר הגעה לכמות לקוחות גדולה יותר, כל אחד במנהיגות נכונה, יכולים לצמצם מתיחויות בתוך ארגונים
▪  ▪  ▪
יחד אפשר להצליח [צילום: AP]

נפרדנו משנת 2009. מודים לה מאוד שהייתה כאן עבורנו, ארגונים פעלו בעוצמה כדי לצאת מהמשבר, שפקד אותנו רק לפני שנה, אנחנו רואים את התוצאות בבורסה שהביאה תוצאות הגבוהות יותר בעשור האחרון. זאת הכותרת, אך עדיין כל ארגון היה יכול לעשות קצת יותר, לו היה ער יותר לכוחות הפנים ארגוניים, למחלוקות ולאינטרסים המנוגדים בין המחלקות השונות, לזיהוי נכון יותר של המנועים של כל אחד מעובדיו ומנהליו.
מי לא נתקל במתחים בין מחלקות בתוך הארגון, מחלקות שלעיתים קרובות מביאות להאטת קצב העבודה. מתחים מופיעים גם בין מחלקות אאוטסורסינג, למשל בתחום המכירות למחלקות הבית בתחום המכירות. התארגנות ניהולית נכונה לקראת השנה החדשה יכולה להפחית משמעותית את הרעשים האלה במסדרונות ובמשרדי החברה.

גישור והחלפת תפקידים

המנהלים, שהשכילו לעבוד בצוות, גילו שיש להם אפשרות נהדרת להביא את העוצמות שלהם. לאחרונה נתקלתי בגוף שמציע שירותי גישור לעובדים בארגונים. ברגע הראשון הרמתי גבה, ואז נפל לי האסימון. גישור עולה לנו בראש בהקשרים של זוגיות, ירושות, סכסוכים. דמיינו לעצמכם שהיה מגשר, איש מקצוע מעולה, שיודע לקרב בין מנהלים, שהמתיחות בינם פוגעת בהישגי הארגון.
דרך נוספת לקרב בין מחלקות בארגון היא לעשות מה שעשינו כשהיינו צעירים ב"עיר הנוער" - להחליף תפקידים. לחוות האחד את השני. המחלקות הטכניות ומחלקות המכירות סובלות לעיתים קרובות ממתיחויות, שנעות על הציר, שאם אין מספיק מכירות, אז אין מספיק עבודה לטכנאים ומתקינים, ואם יש מבצע גדול ויש שפע של מכירות, אז לקוחות ממתינים זמן רב להתקנה, מתלוננים ולעיתים מבטלים מכירה. אנשי המכירות אז כועסים שלא תוגמלו בגלל עיכובים של המחלקה הטכנית.
בארגונים בהם עבדתי, יזמתי ימים בהם אנשי ומנהלי המכירות יצאו לשטח עם האנשים הטכנים, ובמקביל יצאו האנשים הטכנים למכירות יחד עם נבחרת המכירות. ומה קרה במהלך הזה? התגלה פוטנציאל מכירה אדיר אצל לקוחות, שמגיעים אליהם לפעולות טכניות, ומנגד הידע של אנשי המכירות בתחומים הטכניים התרחב, מה שאפשר מכירה מקצועית יותר ומציאת פתרונות מצוינים עבור לקוחות.
ומה קורה בארגונים, בהם מחלקות שונות מנסות לקדם מוצרים שונים? אפשר לראות את זה במקררי המעדנים, הגבינות, במדפי הדיסקים בחנויות המוזיקה ובאולמות התצוגה של חברות הרכב. בכל מקום שכזה, מדובר באותם חברות שרוצות לשווק מספר מוצרים. לכל מוצר יש מנהל אחראי, שרואה את המקום הצר של המוצר שלו. חזון משותף, עבודה משותפת, הבנה שגיוון במוצרים מאפשר הגעה לכמות לקוחות גדולה יותר, כל אחד במנהיגות נכונה, יכולים לצמצם מתיחויות בתוך ארגונים.
כל עובד, מנהל בארגון, מונע ממקומות אחרים, האחד מונע ממקום של הוקרה, והאחר ממקום של קידום, והאחר מקום של כסף, ואולי השפעה, או ביטחון במסגרת. זיהוי נכון של המנועים של העובדים בארגון, ורתימה של המנועים האלה בצורה נכונה לחזון הארגון, יאפשר את השנה הבאה מוצלחת יותר.
תהליך אימון אישי למנהלים בארגונים, הוכיח את עצמו ככלי מצויין, המאפשר התמקדות, עוצמה והישגים טובים יותר עבור כל ארגון.

לפעול יחד

אחת הדרכים לקראת השנה החדשה, רגעים בהם יושבים על תקציבי השנה הבאה על תוכנית הפעולה לשנה הבאה, היא לעשות זאת יחד במקום בנפרד. רבים מהמנהלים יושבים ספונים במשרדיהם, כל אחד עם עצמו בניסיון לבנות את התקציב הבא.
חזון משותף של ארגון, חזון חזק ועוצמתי, חזון מרגש עבור מנהלי הארגון, המשלב החלטה שהשנה עושים את הדברים יחד, יכול לשים את השנה הקרובה במקום אחר. הרי הצלחה היא כמו פאזל. כולנו מכירים את המשפט שסכום האיברים גדול מחלקיו, אז מה הסיבה שבכל זאת כל אחד מעדיף להיות בודד לעצמו?
האגו לוקח מקום מרכזי בתיאורים ובסיטואציות האלה, מנהלים חוששים, שעבודה משותפת לא תאפשר להם זרקור. מנהלים רוצים בולטות, רוצים להתקדם, רוצים שייראו את היתרון היחסי שלהם לעומת אחרים, ועבודה משותפת נתפסת בעיניהם כמשהו שעלול להפוך אותם לאחד מהצוות ולא לאפשר התבלטות.

מחבר המאמר הינו בוגר מנהל עסקים עם התמחות בשיווק. במשך 17 שנים עסק בתפקידי ניהול בכירים בתחום המכירות: סמנכ"ל המכירות הד ארצי, מנהל המכירות הארצי וממקימי Yes, מנהל המכירות הארצי ומקים מערך מכירות השטח מעריב מנויים, ומנהל קהילת האימון בקפה דה מרקר. כיום מאמן
תאריך:  05/01/2010   |   עודכן:  05/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
2010 יכולה להיות טובה יותר בארגונים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
חזון וערכים משותפים
שוש מעוז  |  5/01/10 16:54
2
יניב התותח
שאול מידן  |  5/01/10 20:53
3
עוד על גישור בארגונים
shollembiz  |  6/01/10 08:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דוד פרידמן
מ"שפעת החזירים" והאמנה הביולוגית ועד לאסטרטגיה לאומית להתמודדות עם איומים ביולוגיים    מדיניות הנשיא אובמה
רועי גולדשלגר
ברק אובמה, האיש שטען שאין צורך במלחמה, הופך להיות זה שמוביל אותה אחרי הנשיא הקודם ג'ורג' בוש    אירוניה מעניינת
קרן אלמוג
המערכת הרגשית נבנית בעיקר בתקופת הינקות. רגשותיהם של ההורים לילדם ומאפייני התקשורת הרגשית שלהם עימו, בעיקר בתקופה זו, הם שיקבעו את עתידו ואת מאפייני מערכת היחסים אותה יפתח בבגרותו
עו"ד גלעד נרקיס, עו"ד יוסי פפר
לווה יקר, אם הבנק שלך "הקפיא" לך את ההלוואות, עליך לדעת זכויותיך    ייתכן כי הבנק "חוטא", נוהג בחוסר תום-לב ומפר חוזה
נרי אבנרי
במקום שתנצל את פסה"ד נגד אילנה דיין כדי להעביר מסר נזיפה על הפרה קבועה של כללי האתיקה, החליטה לעזור לדיין בערעור    לשלושה שקדמו לה בתפקיד, זה לא היה קורה    הלכתי לארכיון, וזה מה שמצאתי...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il