X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  פַּנְדוֹרָה
מקבל פרס על תרומה לספרות הילדים בעברית מטעם המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך אבס מרבה ללקט אגדות ומעשיות מפי קשישים וזקנים בכל רחבי המדינה, המספרים לו מעשיות ששמעו בילדותם אבס: "ספרות טובה היא כלי עזר לחינוך ובמיוחד ליצירת חדשנות בחינוך"
▪  ▪  ▪
הסופר שלמה אבס

סופר הילדים שלמה אבס יזכה השנה בפרס מפעל חיים על תרומה לספרות הילדים בעברית מטעם המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך. הפרס יוענק לאבס באירוע הגמר של התחרות לכותבים צעירים שמקיים המרכז מדי שנה. השנה יתקיים האירוע באשקלון לאות הזדהות עם ילדי הדרום.
אבס נבחר על-ידי ועדה ציבורית בראשות דן פוטרמן, מנכ"ל המרכז, לאחר שבשנים עברו זכו בפרס, בסך 7,500 שקלים, לאה נאור, יהודה אטלס, נורית זרחי, סמדר שיר, גלילה רון פדר עמית ואפרים סידון. רבים מספריו של אבס נלמדים במסגרת התוכנית הייחודית לכישורי שפה שמפעיל המרכז בעשרות בתי ספר יסודיים ברחבי הארץ.
דן פוטרמן, מנכ"ל המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך, אמר כי אבס הוא סופר נפלא אשר הטביע חותם על ספרות הילדים והנוער בארץ בעשרות שנות עשייה. לדבריו, "אבס משלב באופן יוצא דופן בין כתיבה ויצירה מקוריות, לבין יכולת מופלאה לספר מחדש סיפורים, אגדות ובדיחות בסגנונו הייחודי והמשעשע. אין כמעט ילד בישראל שלא קרא את אחת מיצירותיו המצוינות של שלמה אבס. בספריות הכיתתיות שלנו, המונות מאות ספרים בכל כיתה, ניתן למצוא ספרים רבים פרי עטו שלו והם נמנים על הספרים הממכרים והנקראים ביותר".

אבס: "אני מודה למרכז הישראלי לחדשנות בחינוך על הבחירה בי בפרס שקושר בין היותי סופר ילדים לתחום החינוך. ספרות טובה היא כלי עזר לחינוך ובמיוחד ליצירת חדשנות בחינוך. כמי שעוסק בעריכה מחודשת של אגדות ומעשיות לצד יצירה מקורית, אני שמח מאוד שעבודתי זו זכתה להכרה כבעלת תרומה משמעותית וכחדשנית".
שלמה אבס נחשב לסופר ילדים פופולרי במיוחד. הוא נולד בשנת 1948 בעיר נשר. החל לכתוב ספרות ילדים בגיל עשרים ותשע. עד כה ראו אור 170 מספריו, מהם 32 ספרים הם פרי יצירתו כסופר לילדים ואילו 138 הספרים האחרים הם ספרי אגדות, מעשיות, משלים, חידות, ובדיחות שאותם כינס, ערך ועיבד בסגנונו הייחודי. ספרו, 'סיפורם הבלתי נשכח של חכמי חלם', המספר את סיפוריהם של תושבי העיר הדמיונית חלם, נחשב לאחד מאבני היסוד של סיפורי הילדים בארץ.
כיום, פועל אבס על-מנת להציב את האגדות והמעשיות במקום מרכזי בספרות הילדים הישראלית ועוסק זה שנים רבות במחקר בנושא אגדות עם ומעשיות. אבס מרבה ללקט אגדות ומעשיות מפי קשישים וזקנים בכל רחבי המדינה, המספרים לו מעשיות ששמעו בילדותם. כמו-כן אוסף אבס מעשיות בכנסים בינלאומיים של אנתרופולוגים וחובבי מעשיות כמוהו.
הפרס יוענק לאבס בטקס הרשמי לסיום תחרות הכותבים הצעירים של המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך שייערך בתאריך ה-9 ביוני 2021 בבית הספר דקל באשקלון, בהנחיית כוכב הילדים טל מוסרי.
המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך מפעיל את התוכנית המובילה בישראל לכישורי שפה, המבצעת התערבות ישירה בבתי הספר היסודיים, ברמה הפדגוגית, הניהולית והקהילתית. התוכנית המקדמת מובילה למצוינות בחינוך בעשרות בתי ספר ברחבי הארץ. במסגרת התוכנית ניתן דגש מיוחד על חיזוק לכישורי השפה (קריאה, כתיבה ודיבור) ככלי לשיפור ההישגים בכל מקצועות הלימוד, ויחד עם הצוות החינוכי בבית הספר מגיעים התלמידים להישגים משמעותיים. המרכז הינו אחד מארבעת מפעילי התוכניות שנבחרו להשתתף בתוכנית היוקרתית "מישרים" של אגף היסודי של משרד החינוך.
מדי שנה מקיים המרכז את תחרות הכותבים הצעירים הארצית, בהשתתפות כלל התלמידים מכל בתי הספר המשתתפים בתוכנית בין היתר באשקלון, ברמלה, בראשון לציון, בבני עייש, בחולון, בחדרה, ברחובות, בפתח תקוה ובאור יהודה.
הפרסים מוענקים לזוכים בארבע שכבות גיל (ג'-ו') מתוך למעלה מ-5,000 סיפורים. 28 מהסיפורים המצטיינים של השנים האחרונות ראו אור במסגרת ספר הילדים המיוחד 'סיפורים במרכז' בהוצאת 'ידיעות ספרים' והוצאת 'טל מאי' ובשיתוף המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך.

תאריך:  04/06/2021   |   עודכן:  04/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרס מפעל חיים יוענק לסופר שלמה אבס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות נוספות פַּנְדוֹרָה
איתמר לוין
במשרד המשותף יהיו 220 עובדים, מהם 160 עורכי דין ו-60 שותפים; הוא ינוהל בידי דוני טולידאנו
עידן יוסף
מעבודותיו: אנדרטת חטיבת הנגב בבאר שבע והקיר הדרומי של אולם מליאת הכנסת    נשיא המדינה ריבלין ספד לו: "דוגמה ומופת לאמן כמשרת ציבור"    שר התרבות טרופר: "יצירותיו המופלאות קנו להן שם עוד בחייו"    קרוון יובא למנוחות ביום שני בשעה 17:00 בבית העלמין בקיבוץ שובל שבנגב
עידן יוסף
ארנה שמחוני-עופר שימשה בתפקיד שמונה שנים תחת ארבעה מנכ"לים וחמישה שרי ביטחון    בראשית כהונתה הקימה את מערך הניו-מדיה והדיגיטל של משרד הביטחון
אלי אלון
בשבת ( 22.5.21) לפנות בוקר הלך לעולמו העיתונאי מרדכי (מוטי) רוזנבלום לשעבר מנכ"ל מועצת העיתונות והתקשורת בישראל, עיתונאי ועורך במעריב, בגלי צה"ל ובטלוויזיה בכבלים    בן 75 היה במותו
אלי אלון
פתיר היה במשך שנים רבות כתב וחבר מערכת עיתון "דבר" ובהמשך היה יועצם לענייני תקשורת של ראשי הממשלה יצחק רבין ומנחם בגין    הוא הרבה לכתוב ולשדר בתקשורת הישראלית, האמריקנית והאירופית. בן 89 היה במותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il