X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רצח אלהאשמי הסעיר את עירק ואת העולם הערבי הרוצח הינו קצין בדרגת סרן במשרד הפנים ותומך באחת המליציות השיעיות הפרו-אירניות
▪  ▪  ▪
הישאם אלהאשמי, נרצח בעירק [צילום: עיתון א-שרק אלאווסט]

ממשלת עירק הודיעה כי לכדה את רוצחו של העיתונאי והיועץ הביטחוני הידוע הישאם אלהאשמי בשנה שעברה. רצח אלהאשמי הסעיר את עירק ואת העולם הערבי. הרוצח הינו אחמד אלכנאני, קצין בדרגת סרן במשרד הפנים ותומך באחת המליציות השיעיות הפרו-אירניות.
הטלוויזיה הרשמית של עירק שידרה את הודאות הנאשם ברצח אשר הסביר בפרוטרוט כיצד בוצע הרצח, אך סירבה לפרט לאיזו מליציה הוא משתייך כנראה כדי לשמור על עמימות ולא להפנות את האחריות לרצח לעבר אירן.
הישאם אלהאשמי היה פרשן ביטחוני נודע בעירא. הוא נהג למתוח ביקורת על המיליציות הפרו-אירניות שלהן השפעה רבה במדינה, חוסל בחודש יולי שנה שעברה ביריות מחוץ לביתו בבגדד.
ההתנקשות בהישאם אל-האשמי, שייעץ לראשי ממשלות ולקואליציה האמריקנית שפועלת נגד דאעש, עוררה זעם רב - כשרבים בעירק ראו בה עדות לכישלונה של הממשלה לרסן את כוחן הרב של המיליציות השיעיות הפרו אירניות.
אל-האשמי בן ה-47 נורה על-ידי שני חשודים שרכבו על אופנוע, מחוץ לביתו במזרח בגדד. קרוב משפחתו סיפר ששמע קולות של חמש יריות. מותו של האשמי נקבע בהמשך בבית חולים מקומי.
אל-האשמי היה דמות מוכרת ביותר בעירק. כתב פרשנויות בנושאים פוליטיים וביטחוניים. הוא זכה לבולטות ניכרת בתקופת המאבק בדאעש, שכבש ב-2014 שטחים נרחבים במדינה. הוא נחשב למומחה לאופן הפעולה הפנימי של הארגון וייעץ כאמור לקואליציה הבינלאומית בהובלת ארה"ב, שהוקמה כדי לחסל את הארגון.
אל-האשמי היה מקושר היטב לפוליטיקאים ואנשי תקשורת עירקים. הוא היה יועצו של ראש ממשלת עירק לשעבר חחידר אלעבאדי וייעץ באופן בלתי רשמי לראש הממשלה הנוכחי מוצטפא כאט'מי שנשבע ללכוד את רוצחיו.
ראש ממשלת עירק כאט'מי יבקר בקרוב בארה"ב ויתארח בבית הלבן אצל הנשיא ביידן.

תאריך:  17/07/2021   |   עודכן:  17/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
השאיפה: להתחיל את הפיילוט בשבוע הבא    אכיפה מוגברת של "התו השמח" באולמות אירועים עם החלתו ביום רביעי הבא; בשלב זה לא יהודק התו הירוק    בנט: המטרה היא להתרגל לשגרת קורונה של חיסונים לצד צעדי זהירות    מסוף השבוע הבא: ייאסר לטוס לספרד; בידוד של שבוע לחוזרים מבריטניה וטורקיה
איציק וולף
שר הביטחון, בני גנץ, ושר המשפטים, גדעון סער, סיכמו על פתיחת עבודת מטה של שני המשרדים לבחינת הצעת גנץ להקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות    היועמ"ש מנדלבליט ישתתף בתהליך
איציק וולף
בעקבות העלייה בשיעורי תחלואת הקורונה בישראל הודיעה הנהלת הכנסת כי תשוב ותשנה את מיקום המושבים של חברי הכנסת, לצורך יצירת ריחוק חברתי בין חברי הכנסת    ח"כ יישבו ביציעים העליונים ובאולמות הוועדות יותקנו חוצצים בין המושבים
איציק וולף
נשיא מצרים ברך את הנשיא יצחק הרצוג לרגל כניסתו לתפקיד    "אנצל הזדמנות זו כדי לברך אותך לרגל תפקידך החדש ולהביע את תקוותי שבחירתך תתרום לחיזוק תרבות השלום"
איציק וולף
משרד הבריאות הודיע על כוונתו להוסיף מיום שישי הבא את ספרד ואת קירגיסטן לרשימת המדינות בסיכון מרבי שהטיסה אליהן מישראל אסורה    בידוד יידרש גם מהחוזרים מבריטניה, קפריסין, טורקיה, גאורגיה, אוגנדה, מיאנמר, פיג׳י, פנמה, קמבודיה, קניה, וליבריה גם אם הם מחוסנים או מחלימים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il