X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
סניגורו של נתניהו, בועז בן-צור, דורש:

לחקור פוליטיקאים ודוברים בתיק 4000

טוען שהדבר נדרש בשל החומר שהתגלה בפלאפון של ישועה בנוגע למגעיו עימם סניגוריהם של בני הזוג אלוביץ: לחקור שוב עדים ששיקרו במשטרה; התביעה עושה מה שהיא רוצה התובעת תירוש: החומר החדש מלמד שלא היה שום גורם שפנה כמו נתניהו
▪  ▪  ▪
תירוש ובן-צור. האם להשלים באולם [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

הפרקליטות צריכה לחקור שורה של פוליטיקאים ודוברים שעמדו בקשר עם מנכ"ל וואלה דאז, אילן ישועה. כך טוען (יום ב', 13.9.21) פרקליטו של בנימין נתניהו, עו"ד בועז בן-צור, בעקבות המידע הנוסף מתוך הטלפון של ישועה שנחשף בפני ההגנה. לשיטתה של ההגנה, השלמת חקירה שכזאת תסתור את הטענה שבבסיס כתב האישום בתיק 4000, ולפיה היענותו של ישועה לדרישות הסיקור מטעם נתניהו הייתה חריגה ולפיכך בגדר שוחד.
בתחילת הדיון במשפט נתניהו, אשר התחדש לאחר הפסקה בת שלושה חודשים, התייחסו הצדדים לרצונה של התביעה לבצע השלמת חקירה לאבי אלקלעי, לשעבר העורך הראשי של וואלה, בעקבות המידע שהתגלה בטלפון. הפרקליטות סבורה שדי בהודעה לבית המשפט, בעוד ההגנה סבורה שעליה לקבל אישור של בית המשפט ושאין לאפשר לה השלמת תביעה נקודתית שכזאת.
בן-צור: אלקלעי - העד הכי מגויס
בן-צור טען: "היה מחדל חקירתי עצום, וזה הביטוי העדין ביותר שבו אפשר להתייחס אליו. למחדל יש מחיר, אבל לא פרס; והשלמת חקירה בשלב הזה היא פרס. בחומר הזה יש חידוש לגבי אנשים שפנו לישועה אין-ספור פעמים. אלקלעי הוא עד מגויס וסלקטיבי, והוא מעיד על עצמו שהוא עד מגויס. העד הזה עוקב אחרי המשפט, וכותב לתובעת: שמעתי מה שההגנה אומרת, אל תדאגו, אני הולך לתקן את זה או לסתור את זה.
"התביעה לא בדקה בחקירה את פרטי הסיקור, מה קרה בכלי תקשורת אחרת, מה נעשה בשגרה. זה נעשה רק אחרי הגשת כתב אישום, כאשר ישבו פרקליטים בלי המסד הראייתי והחליטו שהכל נכנס. איפה הבעיה? שאין לפרקליטות תשתית עובדתית, כי הם לא חקרו. אז הם הבינו את קווי ההגנה, ו[אמרו לעצמם] איך ננסה אולי להיוושע? נקח את העד המגויס ביותר ואיתו ננסה לתקן. זוהי השלמת חקירה סלקטיבית מאין כמותה. התביעה נמנעה, במכוון או ברשלנות, מלקיים בזמן החקירה את המהלך שהיא מבצעת לבצע היום.
"מדובר במקצה שיפורים, הפוגע בצורה קשה בזכויותיו של נתניהו. השיטה של התביעה בתיק הזה היא: לא נורא אם יש או אין צווי חיפוש, לא נורא אם יש או אין אישור של היועץ המשפטי, ולא נורא אם לא נמסור לכם חומרי חקירה, ולא נורא אם כתב האישום מנוסח בצורה בלתי ברורה ונתקן בדיעבד, זה לא נורא אם לא חקרנו ונעשה השלמות".
השופט משה בר-עם הציע, כי השלמת החקירה תיעשה בפועל בבית המשפט בעת עדותו של אלקלעי, כאשר התביעה תוכל להציג לו את התכנים שהתגלו כעת; בן-צור הבטיח לתת מענה בהמשך. עוד אמר בר-עם, כי ההגנה תוכל לזמן פוליטיקאים אחרים שישועה נענה לפניותיהם, ודרכם לנסות ולהוכיח שלא מדובר היה בהיענות חריגה לפניות מטעם נתניהו.
חן: אין מנוס מחקירה מחודשת
סניגורו של שאול אלוביץ, עו"ד ז'ק חן, ציין, כי החומר שהועבר כעת להגנה מונה 25,000 שורות של תכתובות בסלולר ואלפי מיילים - כפול מהחומר שנמסר לפני כן, וזאת לאחר שהחומר הנוכחי עבר סינון שלא כמו החומר המקורי. לטענתו, צריך לזמן מחדש למשטרה את מי ששיקרו בחקירותיהם. "כיצד אתה אומר, עד פלוני, שמעולם לא קיבלת פניות אלא מנתניהו - ויש מאות פניות שאינן ממנו? כיצד אתה אומר, עד אלמוני, שלא קיבלת פניות מישועה אלא בנוגע לנתניהו - ויש מאות פניות אחרות?", הדגים את מה שלדעתו יש לשאול בהשלמת החקירה.
השופטת רבקה פרידמן-פלדמן ציינה, כי לשיטת ההגנה יש לחקור מחדש בגלל החומר החדש - בעוד התביעה סבורה שאין לכך מקום משום שאין חידוש בחומר זה. היא תהתה, האם בנסיבות אלו ניתן לחייב את המדינה לקיים חקירת משטרה מחודשת. חן השיב, כי אין מנוס מכך - משום שלהגנה אין משטרה משלה שתוכל לבצע חקירות כאלו. ברעם חזר על הצעתו לחקור את אלקלעי בבית המשפט, וגם חן אמר שישקול זאת.
סניגוריתה של איריס אלוביץ, עו"ד מיכל רוזן-עוזר, טענה, כי התביעה שמה בצד את כל הכללים המחייבים בתחום ניהולו של הליך פלילי. "הדבר המרכזי הוא שהמאשימה עושה מה שהיא רוצה", הוסיפה. לדבריה, התנגדות ההגנה להשלמת החקירה עולה בקנה אחד עם הנחיית פרקליט המדינה - ואילו בקשת הפרקליטות היא הסותרת אותה; והבקשה אף סותרת את הוראות החוק. לשיטתה, על הפרקליטות לעצור את המשפט ולבחון את עצמה.
תירוש: הביקורת השיפוטית - בידי בג"ץ
ראש צוות התביעה, עו"ד יהודית תירוש, הבהירה, כי ודאי שבית המשפט יכול להפעיל ביקורת שיפוטית על התביעה - אם כי ההגנה אינה יכולה למנוע ממנה לבצע השלמת חקירה. לדבריה, בג"ץ הוא הסמכות היכולה לבקר את השלמת החקירה ולא בית המשפט הפלילי הדן בתיק. פרידמן-פלדמן: "אלו כלים יהיו לבג"ץ כדי לדעת האם השלמת החקירה?". תירוש: "בפני בג"ץ נפרט את כל מה שצריך לפרט". תירוש הודיעה, כי אם ההגנה תסכים - התביעה לא תתנגד לכך שבפועל השלמת החקירה של אלקלעי תיעשה בבית המשפט. בן-צור אמר כי אם בית המשפט המחוזי יקבע שאין לו סמכות - ההגנה תעתור לבג"ץ.
תירוש הדגישה, כי "לא היה כאן שבר טקטוני. כל מה שראינו אישר את הודעות העדים שנגבו בתיק". בן-צור התפרץ: "להצטמרר לשמוע את הדברים האלה. פשוט מביך". תירוש המשיכה ואמרה כי החומר החדש הוכיח ששום גורם לא העביר בקשות בדומה לנתניהו, ולכן אין צורך בהשלמת חקירה נרחבת. לדבריה, הבקשה לחקור את אלקלעי נובעת מכך שמדובר ב-90-80 מיילים אותם יש להציג לבית המשפט, בעוד לגבי עדים אחרים מדובר במיילים בודדים שניתן להציגם ברענונים. היא העריכה, כי מדובר ביום חקירה ולכל היותר ביומיים.

תאריך:  13/09/2021   |   עודכן:  05/10/2021
+"הנחות בסיסיות בלי ראיות"
19:03 13/09/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

האם יש קשר בין הידידות הגלויה בין אילן ישועה ואבי גבאי לבין הסיקור האוהד ממנו נהנה גבאי בוואלה?  ▪  ההגנה חלפה על פני רף 1,000 המוצגים מטעמה, וגם ייתכן שניתן לראות באופק את סיום עדותו של ישועה

גבאי. מה קורה במשרד [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+סיקור אוהד לגבאי בוואלה ב-2017-2014
17:21 13/09/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אילן ישועה הביע אהדה רבה לאבי גבאי - כאשר היה השר להגנת הסביבה ויו"ר העבודה - ובמקביל היו פרסומים חיוביים מבחינתו באתר  ▪  ישועה: לא הייתי מעורב בפרסומים  ▪  ישועה לגבאי אחרי מעצר הבית של אלוביץ: "בזק - הכי טוב בבית"; אומר כעת שהייתה זו אמירה בלתי ראויה

גבאי. "שר שבא לעבוד" [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לחקור פוליטיקאים ודוברים בתיק 4000
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
טוענת שהחומר החדש שהתגלה בפלאפון של ישועה אינו משנה את תמונת הראיות, אלא להפך - שב ומוכיח שהיקף הפניות אליו בנוגע לנתניהו היה גדול פי כמה מאשר ביחס לגורמים פוליטיים ומסחריים    מוסיפה: בני הזוג אלוביץ עסקו בהיקף נמוך ביותר, אם בכלל, בפניות של גורמים אחרים
יורם מרקוס
פינתו היומית של יורם מרקוס שלא מבין כלום בפוליטיקה אבל מצד שני גם לא מעוניין    "במסעדת יוקרה בהוואי: נתניהו נפגש עם עד תביעה במשפטו"
פינתו היומית של יורם מרקוס שלא מבין כלום בפוליטיקה אבל מצד שני גם לא מעוניין    "במסעדת יוקרה בהוואי: נתניהו נפגש עם עד תביעה במשפטו"
איתמר לוין
חן ורוזן-עוזר אומרים שההתכתבויות שהתגלו בפלאפון של אילן ישועה עומדות בניגוד גמור לתיזת התביעה, ולפיה היענותו לדרישות הסיקור של נתניהו הייתה חריגה    חושפים: אבי אלקלעי, העורך הראשי לשעבר של וואלה, שלח לראש צוות התביעה מסרון ובו כתב "הספין של ההגנה צפוי ועדיין מקומם"
רון בריימן
לאחרונה התרחשו בישראל חילופי שלטון בלתי דמוקרטיים, כאלה ששלחו לאופוזיציה את המפלגה הגדולה בישראל ואת ה- יו"ר שלה, ללא קשר לתוצאות המשפט, שהנחות היסוד שלו מפוקפקות. במלים אחרות: איש אחד החליט על הגשת כתב אישום, וקבע למעשה מי לא יהיה ראש הממשלה. אמון הציבור בשופטים, בפרקליטים, בשוטרים וביועץ המשפטי לממשלה זקוק לריפוי דחוף, לא פחות מאשר המערכת הפוליטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il