X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הסדר טיעון עם שלושה אנשי ביון לשעבר מגלה:

איחוד האמירויות הפעיל פצחנים בארה"ב

השלושה הודו שפעלו עבור חברת DarkMatter השייכת לממשלת האמירויות, ואשר חדרה למחשבים ולמכשירים אלקטרוניים של אלפי מטרות ברחבי העולם - כולל לאתרים המופעלים בארה"ב היעד העיקרי של הפעילות היה ממשלת קטאר, ולצידה - עיתונאים ומתנגדי משטר באמירויות השלושה ישלמו קנסות של מאות אלפי דולרים
▪  ▪  ▪
פיתתה במאות אלפי דולרים לשנה [צילום: ג'ון גרמבל, AP]

שלושה אנשי מודיעין אמריקנים לשעבר הודו בעבירות פצחנות והעברת טכנולוגיה צבאית למדינה זרה בעבודתם עבור ממשלת איחוד האמירויות – מגלים מסמכים משפטיים שפורסמו הלילה (יום ד', 15.9.21). המסמכים חושפים את תוכניתם של השלושה לספק לאמירויות טכנולוגיה מתקדמת ולסייע לשירותי הביון שלה בפעילותם נגד אויבי המדינה, שהיא בעלת ברית חשובה של ארה"ב במפרץ הפרסי ומשקל נגד לקטאר הפרו-אירנית התומכת בארגוני טרור כמו החמאס.
על-פי כתב האישום בו הודו השלושה, הם סייעו לאמירויות להשיג גישה בלתי מורשית למידע ממחשבים, מכשירים אלקטרוניים ושרתים ברחבי העולם, כולל בארה"ב. השלושה – מארק באייר, ריאן אדמס ודניאל גֶריקה – הועסקו בידי חברת DarkMatter, שהיא בפועל זרוע של ממשלת האמירויות. במסגרת ההסדר עימם, יבוטלו ההליכים הפליליים נגדם וכל אחד מהם ישלם מאות אלפי דולרים כקנס; הם גם לא יוכלו לקבל אי-פעם אישור ביטחוני מממשלת ארה"ב. באייר הועסק בידי הסוכנות לביטחון לאומי – המקבילה האמריקנית ל-8200 – ואילו אדמס וגריקה הועסקו בקהילת הצבא והמודיעין.
DarkMatter היא חברת-המשך של החברה האמריקנית CyberPoint, אשר זכתה במכרזים של ממשלת האמירויות להגנה על המחשבים במדינה מפני פצחנים. החברה, שרבים מעובדיה היו יוצאי זרועות הביון האמריקניות, קיבלה מן הממשל אישור לעבוד עבור האמירויות. אולם, עובדים לשעבר בה סיפרו, כי אנשי האמירויות לחצו עליהם שוב ושוב לעבור את גבולות האישור שקיבלה, כולל בקשות לפצח קודים מוצפנים ולחדור לאתרים המאוחסנים בשרתים אמריקניים – פעולות המהוות עבירה על החוק האמריקני.
כדי לעקוף מגבלות אלו, הקימה האמירויות ב-2015 את DarkMatter כחברה בבעלותה שאינה כפופה לחוק האמריקני, ופיתתה רבים מעובדי CyberPoint – כולל שלושת הנאשמים – להצטרף לשורותיה. היא העסיקה עובדים לשעבר בסוכנות לביטחון לאומי וב-CIA ושילמה להם מאות אלפי דולרים לשנה, חשף בשעתו ניו-יורק טיימס. החקירה נגד העובדים האמריקניים של החברה נמשכה שנים, במהלכן לא היה ברור האם יוגש כתב אישום – הן בשל ההשלכות הדיפלומטיות שלו, הן מחשש שהוא יחשוף פרטים מביכים על קשרים בין החברה לבין קהילת המודיעין האמריקנית, והן בשל האיטיות בה התאים החוק האמריקני את עצמו לשינויים המהירים בעולם הדיגיטלי.
הפרקליטות אומרת כי ממשלת האמירויות העבירה את החוזים שלה מ-CyberPoint ל-DarkMatter, אך שלושת הנאשמים הספציפיים מעולם לא קיבלו אישור להעניק שירותים ביטחוניים לחברה החדשה. על-פי כתב האישום, הם ועובדים אחרים הועסקו ב"מבצעי מודיעין הסייבר" של DarkMatter, אשר "השיגו גישה למידע ונתונים מאלפי מטרות ברחבי העולם". עובדים לשעבר בחברה אמרו לטיימס, כי ממשלת האמירויות הייתה מעוניינת במיוחד לפרוץ למחשבים של קטאר, אך הפעולות כוונו גם נגד עיתונאים ומתנגדי משטר במדינה עצמה. הם הניחו את ידיהם אפילו על התכתבויות בין שר קטארי לשעבר לבין מישל אובמה, בנוגע לביקור של האחרונה בקטאר.
באייר וחבריו רכשו כלים ממוחשבים מחברות אמריקניות והשתמשו בהם במבצעי הפצחנות שלהם. DarkMatter שילמה בעסקה אחת 750,000 דולר תמורת כלים כאלו, ובעסקה אחרת – 1.3 מיליון דולר. על-פי כתב האישום בו הודו, השלושה הרחיבו את ההיקף והעמיקו את התחכום של השירותים שהעניקה החברה לאמירויות. הפעילות כוונה אל "יחידים, חברות ומטרות ממשלתיות על-ידי חדירה למחשבים השייכים למקורבים, מועסקים או בני משפחה של היעדים".

תאריך:  15/09/2021   |   עודכן:  15/09/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איחוד האמירויות הפעיל פצחנים בארה"ב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
"חודש לפני שנכנסתי לתפקיד ירו טילים על ירושלים ותל אביב - צריך לקחת דברים בפרופורציות. אם הרגיעה בעזה לא תצלח - יש חלופות"    "לא רואה היגיון בפגישה עם אבו מאזן. גנץ ביקש הרבה זמן אז אישרתי לו"    "אירן בנקודה הכי מתקדמת אי-פעם וחצתה מזמן את הקו האדום"    על הפרת ההבטחות: "לכל מהלך יש שיקולים מורכבים מאוד"
יצחק דנון
קליפורניה ישראל נדל"ן תובעת 2.8 מיליון שקל ממנכ"לה לשעבר, חנן וקסמן, וממנהל הכספים לשעבר, רו"ח יוסף סינמן בטענה שהביאו אותה לסף קריסה
עידן יוסף
ח"כ אבי מעוז הוציא מכתב התראה לפני עתירה לבג"ץ ליו"ר הכנסת וליו"ר ועדת הכנסת בדרישה להוציא את רפורמת הכשרות מחוק ההסדרים להליך חקיקה רגיל    "איגוד כל כך הרבה נושאים בחוק אחד ובזמן כה קצר - מביא לזילות החקיקה והכנסת, משטח את רמת הדיון ועשוי לפגוע בזכויות הפרט"
עידן יוסף
בסיום חקירתו, הסב, שמוליק פלג, שוחרר לביתו בתנאים מגבילים    פלג: "הבאתו של איתן לישראל בוצעה בצורה חוקית ואחרי התייעצות משפטית"
איציק וולף
לדברי גנץ, שביקר בפיקוד המרכז, אם יהיו ארגוני טרור שינסו להרים את ראשם - תדאג ישראל "להוריד אותו", כלשונו. "זה נכון באיו"ש וזה נכון גם ברצועת עזה. אנחנו נמשיך לאפשר למיליוני תושבים לחיות ונמשיך לפעול בכל האמצעים".
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il