X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מיכל קליין, לשעבר ראש מערכת החדשות בוואלה:

ניר חפץ העביר, אילן ישועה הנחית

מעידה: מיד לאחר שנכנסה לתפקידה בסוף 2015, החל חפץ להעביר לה ידיעות ותמונות - בעיקר לגבי שרה נתניהו - בלי לומר דבר; אחרי דקות בודדות היה ישועה מורה היכן וכיצד לפרסם את הדברים "אייטמים שיש בהם ביקורת על ראש הממשלה וסביבתו, הייתי צריכה לאשר עם ישועה" "לא היה מקום לשיקול דעת לגבי מילוי ההנחיה שלו"
▪  ▪  ▪
קליין. חשש מצנזורה עצמית

ניר חפץ, שהיה הדובר של משפחת נתניהו, נהג להעביר לראש המערכת החדשות דאז של וואלה, מיכל קליין, ידיעות ותמונות - בעיקר על שרה נתניהו - בלא לומר דבר. מיד לאחר מכן היה המנכ"ל דאז, אילן ישועה, מנחה אותה במדויק מה וכיצד לפרסם. כך העידה קליין (יום ב', 18.10.21) בתיק 4000. קליין שימשה כראש מערכת החדשות מסוף 2015 ועד סוף 2018. "בנושאים האלה לא היה לנו חופש עיתונאי מלא", אמרה על סיקור משפחת נתניהו.
קליין אמרה כי לישועה לא הייתה נגיעה יום-יומית בתוכן באתר. "באירועים גדולים הוא רצה שננצח, שואל אם להקצות משאבים, שואל לפעמים למה אנחנו בפיגור אחרי ynet, שואל למה עשינו דבר זה או אחר", אך לא התערב בתכנים ספציפיים.
קליין העידה: "כשאני מתמנה לתפקיד, מהר מאוד אני מבינה מאילן שכל מה שקשור למשפחת נתניהו צריך לקבל את אישורו. במקביל אני מתחילה לקבל מניר חפץ הודעות לעיתונות עם הרבה תמונות, בדרך כלל עם תמונות של שרה נתניהו. הוא שולח ולא מבקש כלום. אחרי שתי דקות אני מקבלת את אותו חומר מאילן, עם הוראות ברורות לאן זה צריך לעלות ולכמה זמן.
"אייטמים שיש בהם ביקורת על ראש הממשלה וסביבתו, הייתי צריכה לאשר עם ישועה. לפעמים הם לא עלו, ולפעמים עלו בכותרת שונה או במיקום שונה ממה שאני רציתי. הייתי צריכה לאשר עם אילן איך לסקר את ראש הממשלה. לגבי פרסומים שכבר עלו, במקרים רבים אילן ביקש מאיתנו לשנות את הכותרת או לדרדר אותם. אילן העביר את ההנחיות ישירות אלי ולא דרך [העורך הראשי בפועל] אבי אלקלעי. כאשר אבירם אלעד התמנה [לעורך הראשי], אילן פתח קבוצת ווטסאפ ודיבר עם שנינו.
"ברובם לא הייתה חשיבות עיתונאית"
"באירועים הראשונים חשבתי שזה נקודתי ושזה אירוע שיש לו סוף, שזו איזו תקופה שאנחנו עוברים. הייתי מתווכחת עם אילן, וגם לא תמיד; היו שלבים שאמרתי שאני בוחרת את המלחמות ולא אריב עם המנכ"ל שלי על אייטם חיובי על שרה נתניהו, כי זה גורם פחות נזק מאייטם שצונזר. התווכחתי כאשר חשבתי שההחלטות שלו פוגעות בחופש העיתונות, ביושרה של העיתונאים ובגולשים. במקרים האחרים, לא הייתי מפרסמת את רובם בלא הנחתה ישירה מאילן, כי ברובם לא הייתה חשיבות עיתונאית; ואם הייתי מפרסמת, זה לא היה במיקומים בהם שובצו באתר".
קליין ציטטה את דבריו של ישועה במקרים כאלה: "אנחנו צריכים את זה, אל תתישו אותי, הם יסגרו את הברז". לדבריה, ישועה "לא ניהל איתנו דיון עיתונאי על החשיבות של זה. הייתה הנחיה ואחריה ביצוע ואחריו בהרבה פעמים ויכוח. היו מקרים שהוא הבין שככה אי-אפשר, בעיקר לאחר הפרסומים של גידי ויץ, אבל גם לפני. הוא הבין שלא ניתן שלא לסקר את דוח מבקר המדינה. לפעמים הצלחתי לשכנע אותו להוריד משהו אחרי שעתיים במקום אחרי שעה, או לתת עוד שעה למשהו ביקורתי".
התובע, עו"ד אמיר טבנקין: "האם ישועה הסביר את התנהלותו?". קליין: "על-פי הדברים שאילן אמר, הנחתי שהוא מדבר על הבעלים ועל סט הקשרים שלהם ועל סט האינטרסים שלהם. הוא אמר כמו: זה עושה אותי חולה, זה קשה לי מאוד, כולנו בזה ביחד - כדי שנבין שגם הוא במצוקה זו, כדי לנסות לרתום אותנו ולהשקיט את ההתנגדות שלנו". לדבריה, "לאתר לא הייתה נטייה פוליטית. הוא לא נערך עם מטען אידיאולוגי. אני לא ידעתי מה העורכים באתר הצביעו בבחירות".
קליין הוסיפה: "האירועים היו כמעט יום-יומיים. עיקר השיח שלי עם אילן עסק בזה. טלפונים, שיחות אצלו במשרד, כל היום, לפעמים עד שעות מאוחרות בלילה. היו ימים רגועים יותר, אבל עד סוף 2017 - כמעט יום-יומי". השופט משה בר-עם: "לא שמעת מישועה אף אמירה בעלת גוון פוליטי?". קליין: "לא היו אמירות אידיאולוגיות. במובן הפרסונלי היו כינויים שליליים שהוא נתן, אבל אני חוויתי את זה ככעס וסלידה, ולא עם מטען אידיאולוגי".
"מזערנו את הנזק והעברנו הלאה"
לדברי קליין, "בסוף 2016 היה דוח המבקר על צוק איתן, החלה פרשת הצוללות והיו לנו קשה מאוד לסקר את זה תחת ההנחיות של אילן. זו הייתה תקופה קשה בשל האינטראקציה עם אילן לגבי כל דבר שרצינו לפרסם. אילן היה מנכ"ל והייתי ראש מערכת חדשות צעירה. היו נושאים שאפשר היה לדבר איתו, כמו מיקום. אבל לא היה מקום לשיקול דעת לגבי מילוי ההנחיה שלו. אי-אפשר היה לומר: היום זה לא עולה. במקרים ספורים הצלחתי להעלים מעיניו איזה פוש שהיה, אבל להגיד לו 'לא' - לא היה דבר כזה".
קליין אמרה כי לא היו לה הסברים לאנשי הדסק, אלא "קיבלנו הנחיות, מזערנו את הנזק איפה שיכולנו, אבל העברנו אותן לדסק. אני זוכרת חוסר שביעות רצון גדולה של הכתבים מהמצב באתר. חששנו מאוד שנגיע לצנזורה עצמית - שכתבים יידעו מראש מה מותר ומה אסור להם לכתוב, שתהיה פגיעה גדולה מאוד בחופש העיתונות שלהם. אמרתי להם: ננסה לפרסם הכל; אם נצליח - אני לא יודעת. התחושה של הכתבים הייתה מאוד קשה".
עוד אמרה קליין, כי התחקיר של ויץ לא חידש הרבה לה ולעובדי המערכת. "הייתה אחריו אווירה מאוד לא נעימה, בעיקר לכתבים שצריכים להתמודד עם שאלות של המקורות שלהם. חשבתי שיהיה בכוחה לשנות חלק מהדברים, לפחות יתנהלו יותר בזהירות. זה לא קרה".

תאריך:  18/10/2021   |   עודכן:  27/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניר חפץ העביר, אילן ישועה הנחית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אוי יוי יוי....
מגיב ותיק  |  18/10/21 14:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
עוד הוסכם חעל ידוש המו"מ על הסכם אזור סחר חופשי בין המדינות כבר בחודש נובמבר    ישראל חתמה על אמנת ה-ISA -ה ברית הסולארית הבינ"ל
מירב ארד
כמו-כן יורד סף הזכאות לשר"מ מ-60% ל-40%    ח"כ רייטן מרום: "בעבודה מאומצת השגנו יחד הישגים חדשים ומשמעותיים עבור אוכלוסיות מגוונות"
עידן יוסף
חוק המטרו אושר בוועדה לקריאה שנייה ושלישית    תוקם ועדת ערר לפיצויים והיטל השבחה על מתחמי המטרו, מס מופחת על התחדשות עירונית, פיקוח הכנסת על השתתפות הציבור בעלויות המטרו    יו"ר הוועדה מלינובסקי: "ההצעה עברה בוועדה אינספור שינויים שיטיבו עם הציבור"
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה את התוכנית להגברת אכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית, ואכיפה בדרכים עירוניות תהיה לכל המאוחר במחצית השנייה של שנת 2024    ניתן יהיה להשתמש בכספי האכיפה גם לתפעול תחבורה ציבורית ותיחזוקה, לשבילי אופניים, להפחתת שימוש ברכב פרטי ולעידוד תחבורה שיתופית - ולדרישת חברים בוועדה תתאפשר גמישות מסוימת לגבי בטיחות בדרכים
איתמר לוין
ישועה הציג בפני העורך הראשי לשעבר מצג הפוך    דוחה את הטענה בדבר סיקור אוהד בוואלה של ענייני משה חוגג - אצלו עבד לאחר הפעמיים בהם התפטר מן האתר    אמר בחקירתו על קלטת ה"פסי-כו-לו-גית": "היה מתוק לפרסם את זה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il