X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הזהיר את בעלי ישראל היום שלא לתאם דבר עם נוני מוזס כפי שיזם נתניהו חפץ על התייחסותו של נתניהו למוזס: זה היה האירוע הכי יצרי שאפשר; רק אירועים בסדר הגודל של המרמרה היו יותר גדולים מזה
▪  ▪  ▪
אדלסון. להעלות את התפוצה [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

ארנון מילצ'ן סיפר בדצמבר 2009, כי הזהיר את שלדון אדלסון - בעלי ישראל היום - כי שניהם ובנימין נתניהו עלולים להגיע לכלא אם אדלסון ינסה להגיע לתיאום עם נוני מוזס. מילצ'ן אמר זאת לניר חפץ, במסגרת שיחותיהם על האפשרות להגיע להסכמות אשר יובילו לכך שקבוצת ידיעות אחרונות תפסיק לתקוף לכל הפחות את משפחת נתניהו. כך העיד חפץ (יום ג', 30.11.21) בבית המשפט המחוזי בירושלים.
חפץ התייחס תחילה לשיחתו המוקלטת עם מילצ'ן בדצמבר 2009 בה אמר כי "אפשר לעשות ביזנס". בעדותו הסביר, כי כוונתו הייתה שאפשר להרגיע את הרוחות ולהחזיר את הגלגל לאחור. מילצ'ן אמר קודם לכן, שניתן יהיה להגביל את תפוצת ישראל היום בסוף השבוע ל-85,000 גליונות. חפץ הסביר:
"זה אומר האם ממשיכים במלחמת גוג ומגוג, כולם יורים במלוא הכוח, או שמנסים להגיע להבנות. היה גם הנושא של חוק ישראל היום, והאם יש [בידיעות אחרונות] פרסומים מאוד ביקורתיים על משפחת נתניהו. כעובד מדינה הסתייגתי מאוד מללכת ולהגיד מספרים, ומטרת השיחה עם מילצ'ן הייתה לברוח מהנושא הזה. לא הייתי מנהל מו"מ על התפוצה של ישראל היום. אין שום סיכוי שהייתי הולך לעשות את זה".
לקבל שבועיים של שקט
מילצ'ן אמר בשיחה, כי אדלסון ביקש להתפייס עם מוזס וקבע שתי פגישות איתו בלונדון; מוזס ביטל את הראשונה והשנייה לא העלתה תוצאות. חפץ אמר בשיחה: "בהנחה שאני אשב עוד היום עם ביבי, אני אעשה רק מה שביבי מתיר לי ומה שזה. אני אבקש מנוני שקט מוחלט, דממה של נגיד עשרה ימים או שבוע עד שאני נפגש עם שלדון ואפשר לנסות לייצר יחד איתך".
בעדותו הסביר: "הרעיון היה להוריד את הלהבות, שלא יהיה עיסוק רק במשפחת נתניהו ואפשר יהיה לדבר יותר בנחת, בלי הכעסים והאמוציות מהצד של נתניהו. רציתי שתקחו את השבועיים האלה ותעזבו אותי לנפשי. אני הדובר, אני בין הפטיש לסדן. אני רוצה שקט, תתנו לי לעבוד".
בהמשך שיחתו עם מילצ'ן אמר חפץ: "היום בשעה ארבע אני אהיה שם בבלפור, אני אקבל מהם מנדט שיתנו לנו שבועיים של שקט". בעדותו הסביר: "צריך אישור של נתניהו, כי אני מעלה רעיון שבמקום להיכנס לפרטים, אני אומר שנקפיא לשבועיים ואני די רוצה שיסתדרו בלעדי. זה הרעיון שלי לצאת מהסיטואציה הזאת, שהיא מיותרת מבחינתי כדובר שמקבל שכר ממדינת ישראל. הלהבות באותם ימים היו בלתי נתפסות. זה היה בדציבלים ובהתעסקות בלתי נתפסים מהצד של נתניהו. כל הזמן מתעסקים בזה. זה היה האירוע הכי יצרי שאפשר. רק אירועים בסדר הגודל של המרמרה היו יותר גדולים מזה".
"יש גבול כמה ישכבו על הגדר"
בשיחה נוספת אמר מילצ'ן, כי דיבר עם בני הזוג נתניהו ועם אדלסון, וחפץ אמר שגם הוא שוחח עם בני הזוג - שעה וחצי עם כל אחד מהם. הוא הציע שמילצ'ן יהיה בקשר עם כולם, נתניהו ידבר עם אדלסון, הוא ידבר עם מוזס, ומילצ'ן ונתניהו והוא עצמו "נעשה את הסנכרון של הכל".
מילצ'ן אמר כי נתניהו חושב שהוא יכניס אותו לחדר עם אדלסון בלי להיות מעורב. "אבל אין לו ברירה, אם הוא רוצה לפתור את העסק הוא חייב להיות מעורב. יש גבול לכמה שביבי יכול לשלוח אנשים לשכב על הגדר בשבילו". חפץ השיב, כי התרשם שהפעם נתניהו מתכוון לעסוק בנושא בעצמו, אבל רוצה לדעת מראש ממוזס שיש טעם בכך. נתניהו חיכה שאלדסון יגיע ארצה כמה ימים מאוחר יותר כדי שיוכל לשוחח עימו פנים אל פנים ולא בטלפון, כפי שנהג.
חפץ תיעד את פגישתו עם מוזס, בה אמר האחרון: "אני לא מבין מה זה ייצוב המערכת. תגיד לביבי שידבר ספציפית וקונקרטית. מה המשמעות של החזרת המצב לקדמותו? אני רוצה לדעת בדיוק למה הוא מתכוון". הוא גם אמר, שעל נתניהו לפעול במהירות, שכן בימים הקרובים יש כנס של ישראל היום עם 500 מפרסמים "ובו ייקבעו עובדות בשטח שאי-אפשר יהיה לשנותן". לדברי חפץ בעדותו, גם היום אינו זוכר שהתקיימה פגישה כזו.
בשיחה שלישית עם חפץ אמר מילצ'ן, שהוא דיבר עם אדלסון, ואילו חפץ הבהיר שאינו מוכן להמשיך להיות מעורב. מילצ'ן אמר: "החוק [ישראל היום] לא מפחיד אותם, הם הולכים לעשות מזה רעש פוליטי עצום של שחיתות. הבת שלהם ישראלית [ויוכלו להעביר אליה את השליטה] ולכן הם מוגנים לחלוטין. הדבר היחיד ששלדון מוכן לעשות הוא לקנות את ידיעות אחרונות". חפץ בעדותו: "אם זה היה קורה, אתה יכול להיות בטוח שביקורת על משפחת נתניהו לא היית רואה שם עד אחרית כל הדורות".
"עצימות שלא נתקלים בה"
חפץ אמר בשיחה, שהוא לא הולך להסתבך בשביל איש ולא ייכנס לבית הסוהר. מילצ'ן אמר כי אדלסון אמר שאין סיכוי שהוא ייפגש עם מוזס. מילצ'ן הזהיר את אדלסון: "אם הוא רוצה להסתבך, הדרך הטובה ביותר שיראו אותך מגיע באותו זמן אתי ופתאום יש הסדר. זאת אומרת, כולנו נשב בתא אחד על יד השני על יד ביבי". חפץ אמר בעדותו, כי הוא הכניס בליבו של מילצ'ן את החשש שמדובר בסחיטה ותיאום שוק.
חפץ תיעד את פגישתו עם נתניהו באותו יום: "דיווחתי לו שפניו של נוני לשלום, לחיוב. ביבי אמר לי לא להמשיך לעסוק בזה כי צריך להיזהר שלא תהיה כאן פלישה לתחום לא חוקי - תיאום שוק... אמר שאולי בכלל צריך להסדיר בחקיקה את נתחי השוק של כל אחד מהעיתונים, כדי שהכל יהיה גלוי ופומבי. הצעתי לו שאולי יחייב את כל העיתונים למכור גליונות סוף שבוע ולא לחלק חינם. הוא אהב את הרעיון הזה".
חפץ הוסיף בעדותו: "נתניהו היה ב-100% היוזם של האינטראקציות עם מוזס, וכמעט תמיד בעצימות שבחיים הרגילים אתה לא נתקל בה. אני מדבר על מאות אזכורים שאני עד להן ועל לא-מעט פניות בערוצים השונים. ידעתי שנושאים משפחתיים מאוד קרובים לליבו של מוזס, ולכן הצעתי לנתניהו שיפנה אליו, כי ידעתי שיקבל תשובה חיובית".

תאריך:  30/11/2021   |   עודכן:  29/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מילצ'ן לאדלסון: שנינו נשב בכלא בתא ליד נתניהו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מילצ'ן בוחש יותר מדי בפוליטיקה
טירה  |  30/11/21 15:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
"המעורבות של שרה, הידיעה שלה מה שקורה בזמן אמת, המעורבות שלה בקבלת החלטות, העובדה שנתניהו כמעט לא פועל בלעדיה - זה ברמה הכי גבוהה. המידע זורם במשפחה, כולל יאיר, כמובן במגבלות של מה שסודי וברמה הכי גבוהה שיכולה להיות"
מירב ארד
ד"ר אלרעי פרייס: עד כה רק שני בני אדם מאומתים שהתגלו כנשאי זן האומיקרון בישראל    הוסיפה: "היום יהיו נתונים ראשוניים לגבי יעילות החיסון"    עד כה הועברו לשב"כ 13 שמות בלבד, עליהם התקבלו בחקירה אפידמיולוגית 136 מגעים שנחקרים ומבודדים
מירב ארד
המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי בסך 457 אלף שקל    החברה לא עמדה בתנאי הפעלת הלפידים ותקלה בחיווי זיהוי תקינות להבת הלפיד באסדת לוויתן
מירב ארד
הכנסות הקבוצה הסתכמו ברבעון השלישי ב-2.14 מיליארד שקל - ירידה של כ-1.7% בהשוואה לאשתקד    הרווח הנקי הסתכם ברבעון ב-284 מיליון שקל    רבעון רווחי רשמה חברה-הבת פלאפון עם רווח של 23 מלש"ח    הכנסות בזק בינ"ל ירדו ב-8.9%
מירב ארד
לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן, הפרסומאית יפית גרינברג נפטרה    הלוויה תתקיים היום בשעה 15:00 בבית העלמין קריית שאול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il