X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אומר שנתניהו הקדים את הבחירות ב-2014 משום שהיה בטוח שיש נסיונות להפילו מתוך ממשלתו, שמאחוריהם עומד מוזס מספר כיצד מילצ'ן ביקש מנתניהו מסוק שיקח אותו ואת ראטן טאטה לרבת עמון
▪  ▪  ▪
מילצ'ן. "דמות קרובה" [צילום: AP]

בשנת 2009 ניהל בנימין נתניהו שיחות על מכירת ידיעות אחרונות לקבוצת אקסל שפרינגר הגרמנית והפרו-ישראלית - העיד (יום ג', 30.11.21) ניר חפץ.
בביקור בברלין בשנת 2009 ביקש נתניהו שרק חפץ יתלווה אליו ונסעו למטה קבוצת אקסל שפרינגר. הוא נפגש עם מנכ"ל הקבוצה, מתיאס דופנר, "ולאחר מכן שמעתי ממילצ'ן ונתניהו שנושא השיחה היה האפשרות שהקבוצה הזאת תרכוש את ידיעות אחרונות", אמר חפץ.
חפץ המשיך והעיד על התקופה השנייה בה שימש כדוברו של נתניהו. לדבריו, הסיבה להקדמת הבחירות בסוף 2014 הייתה משום שנתניהו חשב שיש ניסיון להפיל אותו מתוך ממשלתו, וברגע שגיבש מראש את הקואליציה הבאה שלו - עם החרדים - הוא החליט ללכת לבחירות. "נתניהו היה בטוח ש[נוני] מוזס עומד מאחורי יאיר לפיד ואחרים, והוא אשר פועל מאחורי הקלעים להפיל את ממשלתו. כשהייתי מנסה מדי פעם לחלוק על העמדה הזאת, הוא היה פוטר אותו בזלזול, צוחק ואומר שאני לא מבין כלום. הוא היה אומר שמוזס עומד מאחורי פרסומים של בן כספית במעריב, שכספית מקבל ממנו תשלום.
"במערכת הבחירות פשוט לא התייחסנו לקבוצת ידיעות אחרונות. ערן טיפנבורן, שהיה אז עורך ynet, הציע שהוא ינסה ליצור איזו אינטראקציה, הפגשתי אותו ואת ראש מערכת החדשות של ynet עם נתניהו. אני לא מאמין שטיפנבורן העז ללכת למפגש כזה בלי אישורו של מוזס".
באותה תקופה היה חפץ בלשכת ראש הממשלה בקריה בתל אביב, אשר הייתה ריקה כמעט לגמרי. "[ארנון] מילצ'ן הגיע, לבוש בצורה מאוד קז'ואל, בג'ינס ותיק קטן על הכתף. כאשר חיכה לנתניהו סיפר לי, שהגיע כדי שיתאמו לו מסוק שיקח אותו מישראל לארמון המלך בירדן יחד עם המיליארדר ההודי [ראטן] טאטה, כדי לקדם פרויקט בהיקף של מאות מיליונים שיתרום לשלום בין שתי המדינות. כשהוא יצא, הוא היה מבסוט שזה סודר ואמר לי שמי שמתאם את הטיסה הזאת הוא ראש המוסד, שהיה אז מאיר דגן".
בית המשפט לא אפשר לתביעה להציג שאלות בנוגע למתנות שקיבל נתניהו ממילצ'ן. חפץ אמר שמילצ'ן היה "דמות קרובה שמוציאה ונותנת בהרבה נושאים. הוא היה הרבה בטלפון" בעניינים פוליטיים ומדיניים. בחקירתו אמר שמילצ'ן ניסה להתערב בהרכבת הממשלה ובמינוי השרים; בעדותו אמר שאינו זוכר.

תאריך:  30/11/2021   |   עודכן:  29/12/2021
+הלחצים הפיזיים והנפשיים על חפץ
19:01 30/11/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בסיום חקירתו הראשית המשיך חפץ לאתר את הרקע לתיקים 1000 ו-2000, והפך למקורב הראשון לנתניהו המדבר בפה מלא על חלקה של שרה נתניהו בניהול ענייני המדינה  ▪  החקירה הנגדית החלה בשאלה מרכזית: מה היו הלחצים שהפעילה עליו המשטרה

[צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+האמצעים היו דרקוניים וחסרי פרופורציות לחשדות
15:43 30/11/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

"החוקרים רצו להיכנס לי לקרביים ולקחת הכל ללא הגבלה. היו עלי לחצים כבדים שאחתום. מהרגע הראשון הבנתי שזה איום שיפרקו לי את הפרטיות"  ▪  ההגנה: אין תיעוד לחלקים נרחבים מהחקירות שקדמו להסכם עד המדינה

חפץ היום. "למעשה בחקירה כל הזמן" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+שרה נתניהו הייתה מעורבת בכל ההחלטות
11:31 30/11/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

"המעורבות של שרה, הידיעה שלה מה שקורה בזמן אמת, המעורבות שלה בקבלת החלטות, העובדה שנתניהו כמעט לא פועל בלעדיה - זה ברמה הכי גבוהה. המידע זורם במשפחה, כולל יאיר, כמובן במגבלות של מה שסודי וברמה הכי גבוהה שיכולה להיות"

שלא יכתבו על המשפחה [צילום: קובי גדעון, לע"ם]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חפץ: נתניהו יזם את מכירת ידיעות אחרונות לאקסל שפרינגר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
"המעורבות של שרה, הידיעה שלה מה שקורה בזמן אמת, המעורבות שלה בקבלת החלטות, העובדה שנתניהו כמעט לא פועל בלעדיה - זה ברמה הכי גבוהה. המידע זורם במשפחה, כולל יאיר, כמובן במגבלות של מה שסודי וברמה הכי גבוהה שיכולה להיות"
איתמר לוין
התביעה ניסתה להתמודד עם הפיל שבחדר; ההגנה תלחץ הרבה יותר    חפץ המשיך לתאר את ההיענות המוחלטת של וואלה לדרישות הסיקור, וגם לחשוף פרטים נוספים על עומק המעורבות של נתניהו בתחום התקשורת
איתמר לוין
אומר שנתניהו ביקש ממנו בתחילת 2009 להעביר מסר זה למוזס ובמקביל היחס אליו בידיעות אחרונות השתפר    אומר שבשלהי 2009, מיד לאחר הוצאת מהדורת סוף השבוע של ישראל היום, שיגר אותו נתניהו למוזס כדי לברר האם ניתן לשקם את יחסיהם
איתמר לוין
חפץ אומר שהיה צורך באישורה של שרה נתניהו למינויו לראש מערך ההסברה הלאומי ב-2009 ומתאר את העיסוק הנרחב בתגובות לפניות של ידיעות אחרונות, במיוחד בנושאים הנוגעים למשפחת נתניהו
מרדכי ליפמן
בתכנון ובביצוע המערכה נגד נתניהו, השקיעה הפרקליטות תכנון ומחשבה רבים מאוד    כל מהלך מתוכנן לפרטי פרטים    כך לדוגמה ההחלטה לגבי סדר המשפטים    מדוע תיק 4000 הוא הראשון בסדרה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il