X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שאשא ביטון. "הסכם השכר לבדו לא יעשה את ההבדל" [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
שרת החינוך לא אופטימית:
"הסכם השכר עם המורים לא מתקדם בקצב שרציתי"
הוסיפה: "מקווה שבימים הקרובים נגיע לסיכומים" גם נציג האוצר לא נשמע אופטימי: "אנחנו לא מצליחים להתקדם משמעותית" על מצוקת הסייעות אמרה שאשא-ביטון: "לשנות את הקונספציה. מדובר בגזירת תקציב שרק תלך ותתעצם" תשלומי ההורים לשנה"ל תשפ"ג: הופחתו תעריפי סל תרבות ומסיבות כיתתיות

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון משתתפת עתה בדיון בוועדת החינוך של הכנסת, בנוגע להיערכות לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ג.
השרה התייחסה למו"מ של המורים מול משרד האוצר: "הסכם השכר עם המורים לא מתקדם בקצב שרציתי. אני מקווה שבימים הקרובים נגיע לסיכומים. חשוב להדגיש כי הסכם השכר לבדו לא יעשה את ההבדל. אנחנו רוצים להעצים את המורים ולאפשר למנהלים גמישות ניהולית ופדגוגית."
עוד הוסיפה השרה: "מערכת החינוך חייבת להסתכל על עצמה בעשור הקרוב. אי-אפשר להסתכל משנה לשנה ולבנות טלאי על טלאי. אחרי 70 שנה שהמערכת לגיל הרך הייתה שטח הפקר, היא עוברת למשרד החינוך ותהיה מפוקחת. השאיפה היא שבעשור הקרוב מערכת הגיל הרך תהיה מסגרת מקצועית שרוב רובה מסובסדת. אני יודעת שהאוצר מבוהל מכך. בנוסף, אנחנו מרחיבים את הבינוי למעונות היום, באמצעות תקציב של 600 מיליון ש"ח לשנתיים הקרובות.
השרה התייחסה גם למצוקת הסייעות: "מאד קשה למצוא סייעות במערכת ומדי שנה אנו נדרשים ליותר ויותר סייעות. אנחנו לא יכולים להרשות כיתה עם מורה, 30 תלמידים ו-30 סייעות. חייבים מערך אחרת של התמודדות. מדובר בגזירת תקציב שרק תלך ותתעצם. אנחנו עלולים למצוא עצמנו ב-20 מיליארד ש"ח לסעיף זה בעוד כמה שנים. צריך לשנות את הקונספציה. במדינות אחרות זה שונה בתכלית."
נציג משרד האוצר שמואל אפלבאום התייחס בדיון להסכם השכר עם המורים: "אנחנו נחושים להגיע להסכם כמה שיותר מהר, אבל אנחנו לא אופטימיים. אנחנו לא מצליחים להתקדם משמעותית, כפי שרצינו. גם מתוך ההכרה בנזק שהשביתה עלולה לגרום, לא נוותר על עקרונות חשובים במבנה העסקה של המורים ."
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון: "את מדיניות משרד החינוך יקבע רק משרד החינוך. האוצר חושב שהוא ינהל את החינוך דרך הממשלה? זה לא יקרה. לא נוכל לצפות שלמורה מתחיל לא יהיה אופק ושהוא יישאר במערכת. להציע למורה ותיק 300 ש"ח תוספת לברוטו זה לעג לרש. לא תשכנעו אותי אחרת. בראשית הדרך האוצר אמר שעד האחד בספטמבר זה לא ייגמר. יש פה כרוניקה שאתם רגילים למשוך עד הקצה. שר האוצר שותף איתי בדיונים."

תשלומי ההורים בתשפ"ג: הופחתו תעריפי סל תרבות ומסיבות כיתתיות

ועדת החינוך, התרבות והספורט אישרה את הסכום המרבי לתשלומי הרשות לתלמידים בשנת הלימודים תשפ"ג. מ"מ היו"ר ח"כ אלון טל: "הגענו לאיזון ראוי לאור הנסיבות. היינו רוצים לראות צמצום גדול יותר בתשלומי ההורים אבל הכיוון עתה הוא נכון."
עיקרי השינויים מהשנה הקודמת נוגעים לתשלום המרבי לסל תרבות שהופחת ב 12 ש"ח לתלמיד. בנוסף, בוטל התשלום של מסיבות כיתתיות בגני הילדים ובשכבות א'–י"ב. משרד החינוך יעביר למוסדות החינוך סך של 8 ש"ח לתלמיד לצורך מימון שירות זה. בשאר תשלומי הרשות לא חל שינוי בתעריפים לעומת שנת הלימודים תשפ"ב.
להלן תשלומי הרשות המרביים שאושרו לתלמיד לפי שכבות הגילאים: גני ילדים – 253 ש"ח; כיתות א'-ב' – 540 ש"ח; כיתות ג'-ד' – 565 ש"ח; כיתות ה' – 691 ש"ח; כיתות ו' - 901 ש"ח; כיתות ז'-ח' – 1026 ש"ל; כיתות ח' (בבתי ספר א'-ח') – 1,151 ש"ח; כיתות ט' (בבתי ספר שש שנתי) – 1,042 ש"ח; כיתות ט' (חט"ב עצמאית) – 1,167 ש"ח; כיתות י'-י"א – 1,219 שקל; כיתות י"ב - 1,372 ש"ח. הסכומים כוללים סל תרבות, מסיבות סיום (גני ילדים, כיתות ו', ט', י"ב), השאלת ספרי לימוד לשנה"ל תשפ"ד, הנהגת הורים, ועד הורים ישובי, טיולים, של"ח (בכיתות ז'-י"א).
מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר: "כפי שהתחייבנו, אין עלייה בתעריפי תשלומי הרשות. מאמצי שר האוצר ושרת החינוך נשאו פרי, כל אחד הביא ממשרדו סכום שהצטבר ל-50 מיליון ש"ח. אדגיש כי אין מדובר בירידה ברמה. באשר לביטוח תאונות אישיות לתלמיד, המכרז הסתיים אתמול עם זוכה, שהתחייב להגדיל את הכיסוי הביטוחי. אנחנו שואפים להוריד את השתתפות ההורים בנושא הטיולים, שמהווה עלות תקציבית גבוהה מתוך סך התשלומים, והנושא יעלה בדיוני תקציב המדינה בהמשך. אנחנו רואים עלייה בדיווח של בתי הספר במערכת התשלומים "אפיק". נכון לעכשיו בחברה הכללית יש למעלה מ-95 אחוז גבייה. בחברה החרדית יש למעלה מ-50 אחוזי דיווח. במחוז החרדי יש מנהל חדש ואגף הבקרה והאכיפה ידאג שהמשאבים יגיעו לילדים ולא לצרכים אחרים."
שטאובר התייחסה גם למתן מלגות לתלמידים נזקקים "המדיניות שלנו היא דיפרנציאלית, לחלשים מגיע יותר. מתוך אמונה שהמנהל והצוות החינוכי מכירים טוב יותר מכל אחד את המשפחות, הכסף למלגות יימצא, החל מהשנה, בידי מנהל בית הספר. המדיניות שלנו היא שאין ילד שיד משפחתו אינה משגת שיפגע בפעילויות. סכום המלגות נוצל בשנה האחרונה במלואו. בשנה הקרובה יעמוד סכום המלגות על 180 מיליון שקל."
ח"כ אלון טל הזכיר כי היה בעבר סיכום בין הוועדה למשרד החינוך שלפיו בסופו של דבר יצומצמו תשלומי ההורים. נציגת משרד החינוך אינה זלצמן עדכנה כי מדי חודש וחצי מתקיים שיח בוועדה משותפת למשרד החינוך ולהנהגת ההורים "ועולים שם תוצרים יפים".
ח"כ סימון דוידסון ביקש להעלות את סכומי המלגות שניתנות לתלמידים משכבות מוחלשות: "יש ילדים במדינה שלא יכולים לשלם עבור הטיולים ומי שנשאר בבית נותר עם טראומה לכל החיים."
ח"כ אמילי מואטי: "למה ילדים צריכים להיות תלויים בחסדי מלגות ולא בסבסוד שניתן בצורה אוטומטית? נוכחנו לדעת שרק 20% מהמשפחות הזכאיות פונות בבקשה לקבלת מלגה. כך נותרים עודפים במערכת המלגות בכל שנה."
ח"כ משה טור פז: "דרושה חלוקה דיפרנציאלית בין אלו שיש להם לבין אלו שאין להם."
כלכלנית של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, נטע משה, הציגה נתונים בנושא: "בישראל לא קיימים אין נתוני נתוני אמת על גבייה בפועל של תשלומי הורים. בשנת 2019 סך תשלומי ההורים ששולמו על-ידי משקי הבית נאמד בכ-4.63 מיליארד ש"ח, על-פי עיבוד לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בהתחשב בקצב גידול משקי הבית באוכלוסייה, סך העלות המשקית לשנת 2022 נאמד בכ-4.94 מיליארד ש"ח. מבין כלל הפעילויות שמשולמים בגינן תשלומי הרשות, העלות הגבוהה ביותר היא בעבור טיולים, ונאמדת בכ-613 מיליון ש"ח בשנת הלימודים תשפ"ב, ולאחריה סל תרבות בעלות כוללת של 283 מיליון ש"ח."
יועמ"ש המועצה לשלום הילד, עו"ד לירון אשל: "שלא יהיה ספק, תשלומי ההורים לא רק שלא מעודדים את הערכים האלה, הם גם מנציחים פערים, חוסר שוויון ומביאים גם לאפליה ולחיכוכים בתוך בית הספר. אני מדברת על דוגמאות שמגיעים אלינו מדי שנה, מקרים שמכווצים לנו את הבטן, כל שנה מורידים תלמידים מהאוטובוסים, כל שנה נתלים רשימות בפומבי של ילדים שההורים שלהם לא שילמו, כל שנה מוצאים תלמידים מתוך הכיתות כדי שיבואו להסדיר את התשלומים."
במהלך הדיון הוצאה מהאולם יו"ר מפלגת צעירים בוערים הדר מוכתר: "שני מיליארד ש"ח שאנו משלמים למערכת החינוך זה לא חינוך חינם. יש פה ח"כים ששפכו 2.7 מיליארד ש"ח על בחירות. אתם יכולים לקחת את זה לתשלומי הורים ועוד תצאו ברווח. אני באתי מוקדם לדיון ותפסתי כיסא והזיזו אותי. למה חברי הכנסת יותר חשובים ממני? אני משלמת את המשכורת שלכם." לאחר ההתפרצות של מוכתר כינו אותה חלק מחברי הכנסת 'חצופה'. מ"מ היו"ר ח"כ טל: "זלזול בנבחרי ציבור הוא לא מקובל. זה טוב בשביל הפייסבוק שלך אבל בבקשה – תצאי מהחדר."
ההצעה אושרה ברוב של 6 תומכים (יוסי שיין, אלון טל, בני בגין, עלי סלאלחה, משה טור פז, סימון דוידסון) מול 2 מתנגדים (עופר כסיף ואימאן חטיב יאסין).

תאריך:  16/08/2022   |   עודכן:  16/08/2022
+אושרו תקנות הפיצויים בגין מבצע עלות השחר
23:58 16/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

במסגרת תיקונים שהכניסה ועדת הכספים, הוגדל השכר היומי הקצוב ונקבע על סכום של 460 שקל ליום עבודה לעובד, בנוסף נקבע פיצוי גם עבור חומרי גלם שהתקלקלו  ▪  שני הורים לילדים בישובים המרוחקים עד 7 ק"מ מהגדר יהיו זכאים לפיצוי בגין היעדרות מעבודתם  ▪  לעניין עסקים בישובים שהיו בהגבלות תנועה, האריכה הוועדה את תקופת הזכאות וקבעה כי אלה יהיו זכאים לפיצוי עם תחילת המגבלות ו-48 שעות לאחר סיום המבצע

ועדת הכספים [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הסכם השכר עם המורים לא מתקדם בקצב שרציתי"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מחפשים מתחת למנורה
ABE333  |  16/08/22 14:35
 
- החינוך המקצועי בוטל בכוונה
חשדנית  |  16/08/22 19:17
2
המורים מתפטרים ולא בגלל השכר
חשדנית  |  16/08/22 16:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
מירב ארד
הצעת החוק מסדירה אפשרות לשאוב מהחייל זרע לאחר מותו ולעשות בו שימוש להולדת ילד לבת זוגו, או להוריו. יו"ר הוועדה    אפרת רייטן-מרום: חוק מכונן, הרגישות והמורכבות מובנים מאוד - נעשה הכל כדי שהחוק יגובש וינוסח בצורה אחראית וראויה
רבקה שפק-ליסק
כיום החברות בכנסת כבר אינה מתוך תחושת שליחות אלא כקריירה, לקידום אישי כפי שהגדיר זאת מיקי זהר: "כוח, כבוד וכסף"
מירב ארד
הוסכם כי ועדת הכספים תפעל לקדם את החלטת הממשלה בנוגע למיגון אשקלון בעלות של 320 מיליון שקלים
עידן יוסף
יו"ר ועדת המשנה למוכנות העורף: "צריך לתת מענה ופיצוי מהיר לתושבים. אנחנו על שעון-חול, וככל שנספיק יותר נציל יותר חיי אדם"    יו"ר ועדת חו"ב: "חייבים לייצר תוכנית לאומית כך שבכל בית בישראל יהיה ממ"ד"
מירב ארד
ראשי ועדת ההסכמות אישרו עקרונית את בקשת יו"ר ועדת הכלכלה וביממה הקרובה תתקיים הפורצדורה הפורמלית הנדרשת לקיום דיון בפגרת בחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il