X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנכ"ל שופרסל, אורי וטרמן [צילום: אלעד גוטמן]
רווחי שופרסל צנחו בשיעור של 54.9%
הרווח הנקי של קבוצת שופרסל עמד במחצית הראשונה של השנה על 95 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 211 מיליון שקל אשתקד הרווח הנקי ברבעון השני ירד ב-29.8% ההכנסות ירדו בששת החודשים הראשונים של השנה ב-2.6% ועמדו על 7.4 מיליארד שקל

הרווח הנקי של רשת השיווק שופרסל צנח במחצית הראשונה של שנת 2022 בשיעור של 54.9% ועמד על 95 מיליון שקלים, לעומת רווח נקי של 211 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. גם שיעור הרווח הנקי מן המכירות נחתך ביותר מחצי ועמד על 1.3% מהמכירות לעומת 2.9% מהמכירות אשתקד.
הרווח הנקי של שופרסל ברבעון השני של השנה הסתכם בכ-68 מיליון שקל, המהווים כ-1.8% מההכנסות - ירידה של 29.8% בהשוואה לרווח נקי של כ-97 מיליון שקל שנרשם ברבעון השני של 2021 שהיו כ-2.7% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.
הכנסות קבוצת שופרסל ירדו במחצית הראשונה של השנה בשיעור של 2.6% ועמדו על 7.4 מיליארד שקל, לעומת הכנסות של 7.6 מיליארד שקל במחצית הראשונה אשתקד. הקיטון מיוחס בעיקרו לחזרה מואצת לשגרה במסגרת היציאה ממגפת הקורונה, ריבוי טיסות לחו"ל של תושבי מדינת ישראל, אשר לראשונה יוצאים את גבולות הארץ לאחר תקופה ארוכה שהדבר לא התאפשר ופתיחת אפשרויות צריכה רחבות יותר לציבור, בהתאם למגמה העולמית הכוללת.
ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-3.7 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-3.6 מיליארד שקל אשתקד, המהווים גידול של כ-3.3%, המיוחס בעיקרו להשפעת עונתיות והרחבת פעילות השוק העסקי ומנגד חזרה מואצת לשגרה במסגרת היציאה ממגפת הקורונה. בין היתר, השפיע עיתוי חג הפסח על היקף המכירות ועוצמת המבצעים שחלו ברבעון השני של השנה לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
המכירות בסניפים זהים (קמעונאות מזון) גדלו בשיעור של כ-1% ברבעון ובכ-4.7% בחציון לעומת התקופות המקבילות אשתקד.

"שיקוף של החזרה לשגרה מהקורונה"
איציק אברכהן [צילום: סיון פרג']

הרווח הגולמי הסתכם ב-973 מיליון שקל, 26.3% מההכנסות בהשוואה למיליארד שקל או 28% מההכנסות ברבעון המקביל. הירידה בווח הגולמי נבעה מהעמקת המבצעים ומגידול בהוצאות התפעולויות. במחצית הראשונה הסתכם הרווח הגולמי בכ-1,898 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ-2,022 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, והוא מהווה כ-26.3% ממחזור המכירות, בהשוואה לכ-27.5% בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון ברווח הגולמי נבע מקיטון בהכנסות הקבוצה ומגידול בהוצאות התפעוליות.
הרווח התפעולי ברבעון השני הסתכם בכ-107 מיליון ש"ח המהווים כ-2.9% מהכנסות הקבוצה, בהשוואה לכ-183 מיליון ש"ח, שהיוו כ-5.1% מהכנסות הקבוצה ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח התפעולי נבע מגידול בסך ההוצאות כתוצאה מגידול בפעילות הקבוצה, התייקרות תשומות והשפעת האינפלציה. הרווח התפעולי במחצית הראשונה הסתכם בכ-209 מיליון ש"ח, כ-2.9% ממחזור המכירות, בהשוואה לכ-381 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד שהיוו כ-5.2% ממחזור המכירות.
הקבוצה מדווחת עוד כי הכנסות מגזר Be הסתכמו ברבעון השני הסתכמו בכ-255 מיליון ש"ח בהשוואה לכ-223 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-14.3%. הרווח התפעולי במגזר Be הסתכם בכ-2 מיליון ש"ח, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה, הכנסות מגזר Be הסתכמו בכ-524 מיליון ש"ח בהשוואה לכ-439 מיליון ש"ח בתקופה המקביל אשתקד, גידול של כ-19.4%.
איציק אברכהן, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואורי וטרמן, מנכ"ל שופרסל, אמרו הבוקר כי תוצאות הרבעון השני משקפות את החזרה לשגרה ואת היציאה מתקופת הסגרים של הקורונה. "החברה נערכת להתאמת הוצאות הקבוצה, באופן שיאפשר לה לחזור לשיעורי הרווחיות שאפיינו את הרבעונים הקודמים ולצד זאת, ממשיכה בפעילות מואצת לקידום תחומי העסקים השונים".

תאריך:  17/08/2022   |   עודכן:  17/08/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רווחי שופרסל צנחו בשיעור של 54.9%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il