X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדוע חשוב להמשיך וליישם את הנחיות הרופא גם בתקופות "השקטות"? מדוע חשוב לתרגל טכניקה נשימתית? והדבר החם בתחום המחקר: הקשר בין ויטמין D לאסתמה
▪  ▪  ▪
עשה ואל תעשה [צילום: פלאש 90]

אסתמה הינה מחלת ריאות כרונית היודעת עליות ומורדות, תקופות של רגיעה ויציבות, אך גם התקפים, לעיתים סוערים ביותר, הבאים לידי ביטוי במצוקה נשימתית, תחושת קוצר נשימה ו"רעב לאוויר".
ההערכה היא, כי המחלה שכיחה בקרב 10%-7% מכלל האוכלוסיה הבוגרת ושכיחותה עולה, ככל הנראה, בשל השינויים האקלימיים וההחמרה בזיהום האוויר.

"תרופת הפלא" - ויטמין D
בדיקת ריכוז הויטמין בגוף ושימוש בתוסף תזונה
▪  ▪  ▪

ויטמין D איננו ויטמין במובן המקובל. את הויטמינים האחרים צורכים באמצעות אכילת פירות וירקות. ויטמין D כמעט ואינו מופיע במזון. המקור העיקרי שלו - חומר שומני בלתי פעיל המצוי בעור ומופעל באמצעות קרני השמש. עד לא מכבר, ייחסו לויטמין D בעיקר תפקיד בבניית העצמות וויסות ריכוז הסידן בגוף.
בשנים האחרונות, בעקבות ממצאי מחקרים חדשים, מתברר כי מדובר בחומר בעל חשיבות מן המעלה הראשונה אשר נוכחותו משפיעה באופן משמעותי על מערכות רבות בגופינו. בשנים האחרונות בוצעו מחקרים ומעקבים רבים בנושא זה ונכתבו עבודות וסקירות מדעיות ובהם הוכח הקשר בין ריכוז נמוך של ויטמין D למחלות שונות וביניהן שפעת מסוג A ואסתמה.
נמצא קשר ברור בין ריכוז נאות של ויטמין D לחומרת המחלה וכן יחס ישיר בין ריכוז הויטמין ליעילות השפעת הטיפול המונע. ככל שהמחקרים מעמיקים לבדוק את מנגנון הפעולה של ויטמין D, מתברר כי הוא מחזק את המערכת החיסונית שהיא גם החוליה החלשה אצל מטופלי האסתמה.
אז מה לעשות?
אמנם ישראל היא מדינה שטופת שמש, אך מתברר שרק קרני השמש של שעות הצהריים, בעלות אורך גל UVB, הינן המתאימות לשפעל את החומר שבעור ולהפכו לויטמין D פעיל. כיום, בשל שינויי דפוסי עבודה ומעבר למקומות עבודה סגורים, החשש מסרטן העור וההימנעות המוצדקת מחשיפה לשמש, ובעיקר בשעות הצהריים, חלק ניכר מהאוכלוסיה אינו זוכה לקרינת השמש הרצויה להפעלת ויטמין D.
מומלץ לבקש מרופא המשפחה הפנייה לבדיקת דם פשוטה אשר תראה את ריכוז הויטמין ובמידה וקיים מחסור, אפשר להשלים באמצעות תוסף תזונה לא יקר. ההשפעה החיובית תבוא לידי ביטוי בתוך זמן קצר.

כיצד לנהוג בתקופה "השקטה"?
טעויות נפוצות של ניהול המחלה בקרב חולי אסתמה
▪  ▪  ▪

חלק ניכר מחולי האסתמה, כך מסתבר, אינם מיישמים לאורך זמן את הנחיותיו של הרופא המטפל ונוקטים ביוזמות "עצמאיות" המתבטאות בהפחתת השימוש בתרופות (או המשאפים), או עד כדי הפסקת השימוש בהם לחלוטין. תופעה זו נפוצה בעיקר בתקופה "שקטה", ללא התקפי קוצר נשימה או סימפטומים אחרים.
המטופל חי באשליה, כאילו התגבר על המחלה והחלים לחלוטין. זהו כמובן מצג שווא. המטופל נהנה עדיין מיתרונות הטיפול התרופתי המניעתי שהשפעתו נמשכת במשך שבועות אחדים לאחר הפסקת השימוש בו. אולם לאחר שההשפעה המיטיבה פגה, חווה המטופל התפרצות סוערת של המחלה, מגיע למרפאה עם התקפי קוצר נשימה.
אומנם לטיפול בתרופות עלולות להיות תופעות לוואי ובעיקר כשמדובר בטיפול ממושך במחלה כרונית הנמשך שנים רבות. אך זהו הרע במיעוטו ובמאזן הכולל אין ספק שיתרונות הטיפול המונע באמצעות משאפים עולים על החסרונות.
המסקנה היא כי יש להישמע להוראות הרופא המטפל וכל שינוי בשימוש בתרופות ובמשאפים חייב להיות מתואם עימו.

לימוד טכניקה נשימתית מיוחדת
בוטייקו, לשליטה על המחלה
▪  ▪  ▪

לימוד שיטת "בוטייקו" - טכניקה נשימתית ייחודית המאפשרת להגיע לשליטה אופטימלית במחלה, הפחתה ניכרת בסימפטומים ושיפור משמעותי באיכות החיים.
השיטה פותחה על-ידי רופא בשם זה. באמצעות שיטת בוטייקו, משפרים את האיזון של co2 - דו תחמוצת הפחמן, חומר בעל משמעות טיפולית והשפעה חיובית על מערכות שונות בגוף וביניהן מערכת הנשימה.
אצל חולי אסתמה, בשל דפוס נשימה לקוי המתבטא בנשימת יתר ("היפר וונטילציה") ריכוז דו-תחמוצת הפחמן נמוך מדי. לימוד שיטת בוטייקו מסייע להעלות את ריכוז דו-תחמוצת הפחמן לרמה הרצויה ועל-ידי כך להפיק את היתרונות הגלומים בחומר זה כגון:
  • הרחבת הסימפונות, בדומה להשפעת הונטולין;
  • חיזוק המערכת החיסונית וכתוצאה מכך הפחתת הדלקת הנוצרת בסימפונות, המתבטאת בליחה סמיכה החוסמת את מעבר האוויר ויוצרת תחושת קוצר נשימה. ההשפעה דומה לפעולת המשאפים המכילים סטרואידים;
  • שיפור העברת החמצן מהדם אל תאי הגוף (אפקט בוהר ע"ש המדען מדנמרק שהוכיח זאת), ועל-ידי כך הפחתת העומס המוטל על הלב ועקב-כך שיפור היכולת והכושר הגופני.
יתרונותיה של שיטת בוטייקו:
קלה ללימוד וליישום, אין לה תופעות לוואי, אחוזי הצלחה גבוהים. יעילות השיטה נבחנה והוכחה בשבעה ניסויים קליניים בבתי חולים ובמרכזים רפואים בעולם הרחב. לאחרונה, זכתה שיטת בוטייקו להכרה של האיגוד הבריטי לרפואת חזה וריאות ולהמלצה להיעזר בשיטה כטיפול משלים לטיפול התרופתי.
בישראל, ניתן ללמוד את שיטת בוטייקו בסדנאות המתקיימות במרפאות כללית רפואה משלימה. הטיפול מיועד למבוטחי כל הקופות.

מחבר המאמר הינו מנחה סדנאות בוטייקו בש.ל.ה - רשת מרפאות כללית רפואה משלימה
תאריך:  03/05/2010   |   עודכן:  03/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טיפים מעשיים לחולי אסתמה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חוצפה
אורי רעננה  |  3/05/10 16:50
2
"חיזוק המערכת החיסונית...
ת  |  4/05/10 20:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
דין ישראל "לצלול תהומה", כך כתב יעקב שרת    כדי להצילה, חובה עלינו להשתחרר מהעננה המשיחית במהלכינו המדיניים
דודו אלהרר
יש "לברך" על פעילותם להבאיש את ריחה של ישראל בעולם, ועל הקמת ארגונים שמטרתם היא להערים צרות צרורות על ראש ישראל
שלמה גזית
חלילה לנו מללכת היום ליתר גמישות בתנאים שאנו מציעים לעסקת שחרורו של גלעד שליט    להפך - אנו יכולים להפעיל לחץ בכיוון ההפוך
אורה עריף כץ
עם רוח גבית מנשיא ארה"ב ברק אובמה, המלך עבדאללה, בנו-יורשו של המלך חוסיין, מגביר את מתקפתו נגד ישראל
גיא חזן
על המשבר ביוון ועל "משחקי" ריבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il