X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כורש ברנור היום בבית המשפט [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
ברנור: לא יודע שלחוקרים אסור להציע להפוך לעד מדינה
מי שהיה מפקד יאח"ה בעת חקירת תיקי נתניהו מאשר שהחוקרים הציעו לארי הרו להיות עד מדינה דוחה את הטענות לפיהן ניהלו מסע דיג נגד נתניהו ופעלו בלא קבלת אישורו של מנדלבליט

תת-ניצב כורש ברנור, מי שהיה מפק"ד יאח"ה בעת חקירת תיקי נתניהו וכיום מפקד המכללה לשוטרים, אומר (8.4.24) שאינו מכיר את הכלל לפיה היוזמה לעדות מדינה צריכה לבוא מצד העד ואסור שתבוא מצד החוקרים. הוא אמר זאת בחקירה הנגדית במשפט נתניהו.
בתחילת החקירה בידי סניגורו של נתניהו, עמית חדד, הכחיש ברנור את טענת ההגנה לפיה החוקרים ניהלו מסע דיג נגד נתניהו וחיפשו כל עבירה אפשרית מצידו. לדבריו, לא ידוע לו על פעולה כלשהי שביצעה המשטרה בלא אישורו של היועץ המשפטי לממשלה דאז, אביחי מנדלבליט.
ברנור סבור, כי הפרסום ביוני 2016 של "מסמך יצחקי" (אוסף ידיעות מודיעיניות שהיו בידי ראש אגף החקירות, ניצב מני יצחקי) לא היה מקרי; "שום דבר לא מקרי", הוסיף. חדד התייחס לטענתו של מפקד להב דאז, ניצב רוני ריטמן, לפיה נתניהו תפר לו תיק הטרדה מינית. ברנור השיב, כי ריטמן מעולם לא העלה טענה זו באוזניו. חדד: "באופן מקרי לגמרי בדיוק אז יש את כל החקירות נגד ראש הממשלה. אתה אמרת שאין מקרים". ברנור: "הזיה מוחלטת. תופרים תיקים?"
ברנור אמר ברענון בפרקליטות, כי המשטרה לא הוציאה איכונים (להדס קליין, יונתן חסון ואחרים) כדי לחסוך בהוצאות. חדד העיר, שהמשטרה הוציאה סכומים ניכרים על חיקורי דין ברחבי העולם, ולכן הדברים תמוהים. ברונר השיב, כי היו עשרות ומאות בקשות לפעולות חקירה שחלקן לא אושרו, כולל משיקולי תקציב. לדבריו, לא היה צורך במחקרי תקשורת לגבי קליין וחסון, שכן היה מסד ראייתי מספיק לחיזוק עדויותיהם ואמצעי זה נראה לו בלתי מידתי. "במחקרי תקשורת ארוכים תמיד עולים שיקולי תקציב, סביר להניח שעלה גם פה", הוסיף.
חדד ביקש להוכיח, כי פעולות חקירה בתיק 1000 הישן בוצעו בלא אישור היועץ המשפטי. ברונר אמר כי מדובר בתיק ביביטורס - 30 טיסות לחו"ל מתקופתו של נתניהו כשר האוצר וראש האופוזיציה, כאשר החשדות היו לקבלת טובות הנאה, מימון כפול ורישום כוזב. לדבריו, יהודה וינשטיין (כאשר היה היועץ המשפטי) ביקש תוכנית לבדיקת החשדות ולא אישר אותה עד סיום תפקידו.
חדד הראה, כי וינשטיין העיד שאישר לבדוק שתי טיסות מוגדרות בלבד. ברנור טען, כי תיק ביביטורס ככותרת כלל טובות הנאה ולכן ניתן היה להרחיב את היריעה בתיק 1000 הישן. "אנחנו הכנו תוכנית על יותר משתי טיסות. דבריו [של וינשטיין] לא עומדים בהתאמה למה שאני קראתי", הוסיף.
חדד: "אחד החוקרים שלך אמר שהיה כעס ותסכול על מנדלבליט". ברנור: "יצחקי ואני לא כעסנו. לפעמים הדעה שלו הייתה הפוכה והיא הקובעת. לא הוצאתי את זה החוצה". חדד: "אלו כיוונים הוא לא התיר?" ברנור: "לא זוכר ספציפית, אבל היו פעולות שאושרו ופעולות שלא אושרו". הוא אישר, כי ביוני 2016 לא ראה אישור של מנדלבליט לחקור חשדות לטובות הנאה ואת המידע מהעיתונאי בן כספית (תיקים 1500 ו-1501).

המשטרה ידעה מיהם מקורותיו של כספית

חדד הראה שחומרי החקירה ב-1000 הישן כללו את הודעתו של כספית. ברנור: "היו בעדותו של כספית נושאים שקשורים גם ל-1000 הישן והיו חומרים שעמדו בפני עצמם". חדד טען, כי רק על בסיס המידע שמסר כספית, הציעו החוקרים לארי הרו להיות עד מדינה נגד נתניהו. ברנור השיב, שהיה מקבץ של מידע מודיעיני נוסף על מגוון רחב של עבירות, כולל חשדות חמורים כלפי הרו, והכל נעשה באישורו של מנדלבליט.
לגבי השיחות בין נתניהו לבין נוני מוזס אמר ברונר, כי הטלפון של הרו נתפס במסגרת החקירה נגדו בפרשת 3H. הרו פנה לפרקליט המדינה דאז, שי ניצן, באמצעות אדם שלישי וסיפר לו על ההקלטות. מנדלבליט אישר לפעול, המשטרה קיבלה צו הרחבה להאזנה לטלפון וכך נחשפה לשיחות. לדעת ברנור, הרו פעל כך בתקווה להפוך לעד מדינה כך שייסגר התיק נגדו או שהוא יקבל או הקלות משמעותיות.
ברנור אישר, שהמשטרה ידעה מיהם מקורותיו של כספית. לדבריו, כאשר נכנס לתפקידו באמצע 2016, הוא הגיש למנדלבליט רשימה ארוכה של עדים שביקשה המשטרה לחקור, והיא אושרה בצורה חלקית בלבד. "אם לא חקרנו – אז הוא לא אישר", הדגיש. הוא אישר, שמנדלבליט הנחה את החוקרים שלא לעסוק בנושאים שאינם חוצים את הרף הפלילי. באותם חודשים נגבו עדויות ממספר עדים ובוצעה בדיקת פוליגרף אחת.
חדד הראה מייל בעקבות הישיבה אצל מנדלבליט ביוני 2016, ולפיו אישר רק לחקור את ארי הרו על ההקלטות ולדווח לו לשם קבלת החלטות נוספות. ברנור השיב, שהאישור היה נרחב יותר ואמר שאינו יכול להגיב על המסמכים המושחרים כמעט לחלוטין שהגישה הפרקליטות לתיעוד הישיבה. "זה לא נכון. אין לך את הפרוטוקולים האחרים", הגיב ברנור. התובע, אלון גינדין, טען, כי אכן היו אישורים נוספים; חדד השיב, שהודעה של הפרקליטות אינה ראיה.
ברנור אמר כי חקירתו של הרו עסקה בין היתר בחשד להטיית תוצאות הבחירות המקדימות בליכוד (נתניהו נגד משה פייגלין), מטות כפולים, העסקתה של אודליה כרמון, העברות כספים בידי הרו ועוד. לדבריו, מנדלבליט אישר גם לעכב את הרו בנתב"ג עם שובו ארצה, בישיבה שהתקיימה יום לפני החקירה. לדבריו, המשטרה יכולה לדעת – בלא צו – כיצד ומתי חוזר ארצה כל ישראלי היוצא לחו"ל, וכך גם ידעה מתי הרו חוזר. ברנור אמר כי סגן-ניצב מומי משולם הציע להרו להיות עד מדינה, וכאמור טען שאינו מכיר את האיסור על הצעה כזאת.

תאריך:  08/04/2024   |   עודכן:  08/04/2024
+הפרקליטות: נבטל את ההסכם עם שלמה פילבר
17:59 08/04/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר היה עד המדינה בתיק 4000  ▪  פילבר חזר בו על דוכן העדים מחלקים מרכזיים בגרסתו ולמעשה שמט את הקרקע מתחת לאישום השוחד נגד נתניהו

פילבר. פגישת ההנחיה [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+תנ"צ ברנור: מנדלבליט אישר את כל הפעולות בתיקי 1000 ו-2000
10:47 08/04/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ברנור היה מפקד יאח"ה בשנים 2018-2016 וכיום מפקד המכללה לשוטרים  ▪  אומר שהיה תיעוד מסודר של כל הבקשות שהוא העביר ליצחקי, שהיה ראש אח"ם והעביר אותן למנדלבליט - וקיבל בחזרה אישורים, לעיתים חלקיים

ברנור היום בבית המשפט [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברנור: לא יודע שלחוקרים אסור להציע להפוך לעד מדינה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
ברנור היה מפקד יאח"ה בשנים 2018-2016 וכיום מפקד המכללה לשוטרים    אומר שהיה תיעוד מסודר של כל הבקשות שהוא העביר ליצחקי, שהיה ראש אח"ם והעביר אותן למנדלבליט - וקיבל בחזרה אישורים, לעיתים חלקיים
איתמר לוין
לקראת סיום פרשת התביעה במשפט נתניהו, ניתן להעריך שהנזק מהמשך המשפט - למדינה ולנתניהו כאחד - יעלה בהרבה על התועלת. הגיעה העת למהלך כולל: הקדמת הבחירות, פרישת נתניהו מהחיים הפוליטיים והסדרי טיעון
איתמר לוין
מי שהיה ראש המל"ל תחת נתניהו טוען, כי נתניהו השתמש בשב"כ כדי לחקור הדלפות שלמעשה באו ממנו    אומר שנתניהו עורר את תשומת ליבו של ה-FBI בעת לימודיו בארה"ב
איתמר לוין
ראש השב"כ לשעבר מסביר שבקשתו של נתניהו לסייע לראש המל"ל לשעבר לקבל ויזה לארה"ב, נבעה מכך שמדובר היה בתפקידו הרשמי    התביעה מבקשת להוכיח שההתערבות לטובת מילצ'ן הייתה חריגה
איתמר לוין
החוקר לשעבר דני יופה אומר שהיו אלו בכירים ממנו שגם קבעו שמוזס לא יוזהר במפורש שהוא חשוד במתן שוחד    הבקשה לצו מחקרי תקשורת כללה עבירות שלא יוחסו למוזס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il