X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

לאחרונה התפרסם כי במסגרת מחקר פורץ דרך, חוקרים מאוניברסיטת אסטון באנגליה הצליחו להגיע למהירות העברת נתונים המהירה פי 4.5 מיליון מהמהירות הממוצעת באינטרנט הביתי כיום. יש עוד כברת דרך לעבור עד שאינטרנט דמיוני זה יגיע לכל בית בעולם (ובישראל בפרט), אך יש לציין כי 'אינטרנט מהיר' זה ביטוי יחסי לתקופה. לא מעט חברות בישראל מציעות כבר היום אינטרנט במהירות גבוהה, שעד לפני כמה שנים נחשבה לא מציאותית גם היא. אך מה מציעות החברות הללו, וכמה הן גובות עבור השירותים שלהן?
בישראל, התחרות של ספקיות האינטרנט על ליבו של הצרכן היא קשה ומרה מתמיד. לא רק שרוב הספקיות מתקשות לספק יתרון ברור על פני האחרות (מהירות, אמינות או שירות), אלא גם הצרכן נעשה נבון יותר בבחירותיו, והוא כבר לא 'פראייר'. כיום, צרכנים יכולים לעבור מחברה לחברה בקלות אם הם לא מרוצים ולו במעט מהתמורה שהם מקבלים מספקית האינטרנט שלהם. ולכן יש להם, יותר מתמיד, המון כוח בידיים. רק צריך לדעת כיצד להשוות בין ההצעות השונות באופן המדויק ביותר. אז איזו חברה הכי עדיפה? 019 מובייל? Triple C? פרטנר סיבים אופטיים? ומה לגבי אקספון?
פרטנר סיבים אופטיים נותנת פייט. ומי עוד?
חברת הוט מציעה כיום חבילת WiFiBER עם מהירות הורדה של עד 300 מגה ומהירות העלאה של עד 100 מגה במחיר 109 ש"ח לחודש, כששלושת החודשים הראשונים הם במחיר 49 ש"ח לחודש. החברה גם מספקת נתב ומגדיל טווח ב-29.9 ש"ח בחודש. החבילה של חברת סלקום כוללת אינטרנט סיבים אופטיים במהירות הורדה של עד 600 מגה ומהירות העלאה של עד 100 מגה במחיר קבוע של 109 ש"ח בחודש. הנתב עולה 25 שקלים נוספים כל חודש. חברת 019 מובייל מציעה מהירות הורדה של עד 500 מגה ומהירות העלאה של עד 50 מגה במחיר קבוע של 97 ש"ח בחודש, כשהנתב עולה 19 ש"ח בחודש.
חברת Triple C תספק, תמורת 115 ש"ח בחודש, מהירות הורדה של עד 500 מגה ומהירות העלאה של עד 50 מגה. אקספון מציעה, תמורת מחיר דומה, מהירות הורדה של עד 300 מגה והעלאה במהירות של עד 100 מגה. אך עבור החודשיים הראשונים אקספון גובה 65 ש"ח לחודש. פרטנר סיבים מציעה מהירות הורדה גבוהה של עד 600 מגה ומהירות העלאה של עד 60 מגה. החבילה עולה 100 ש"ח בחודש, כשהחודשיים הראשונים עולים 69 ש"ח לחודש בלבד. יש לציין כי פרטנר סיבים אינה גובה תשלום על התקנה בבניינים.
המלצות על אינטרנט מהיר? רק מאנשים מוכרים
לא ניתן להתכחש לעובדה כי ישנו דימיון בין מחירי החבילות של החברות השונות, גם אם הן לא זהות אחת לשנייה. מהירויות הגלישה דומות גם הן. אם כן, כיצד יוכל הצרכן לקבוע איזו חברה הכי מתאימה לו? הרבה אנשים לא יודעים זאת, אך המהירות ממנה נהנה הצרכן בפועל היא לאו-דווקא המהירות אותה הוא מקבל מהספקית. המהירות של האינטרנט, בשטח, תלויה גם בתשתית אליה הוא מחובר, וזה לא הכל. ישנם עוד כמה פרמטרים למהירות ויציבות האינטרנט שהצרכן הפשוט אינו מודע אליהם, וגם לא הגיוני לצפות שיהיה מודע אליהם.
כיוון שהצרכן הפשוט אינו מודע לכלל המשתנים הללו או למשקלם היחסי, רצוי שכל אדם המחפש אינטרנט מהיר ויציב באמת יתייעץ עם אנשים שהוא מכיר בחיים האמיתיים, וייקח ביקורות אותן הוא קורא באינטרנט בעירבון
מוגבל. היום ישנן המון ביקורות מזויפות ברשת, ועל כן לא כדאי להסתמך עליהן, אלא בעיקר על המלצות מאנשים אותם מכירים אישית וסומכים עליהם.
להבין מה אני באמת צריך
ניתן להיות סמוכים ובטוחים שגם ביום בו האינטרנט הסופר-מהיר מהמחקר האנגלי ייצא אל השוק, הקרב בין ספקיות האינטרנט על אמונו של הצרכן יהיה קשה ומתיש. ואין בשורה טובה מכך לצרכן הנבון. ההבדלים בין ההצעות של סלקום, אקספון, פרטנר סיבים אופטיים, בזק ושאר המתחרות אומנם עשוי להיראות זניח לעין הבלתי מזוינת, אך בדיקה מעמיקה, בנוסף להבנתו של הצרכן את צרכיו המדויקים, עשויים לגלות פערים משמעותיים בין ההצעות. כמו-כן, התייעצות חברים ובני משפחה שמרוצים מאינטרנט הסיבים שלהם אף פעם לא תזיק. הרי הם (כך ניתן לקוות) אלו שבאמת רוצים בטובתכם.

תאריך:  10/04/2024   |   עודכן:  10/04/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il